Lastavaza Guitarman and Sheila

Weer even een update. De afgelopoen periode heeft even in het teken gestaan van de IELTS.
Mijn vrouw moet overall een 7 hebben. En ze heeft;
Listening: 6.5
Reading: 6.5
Writing: 6.5
Speaking: 7.5

Dat is dus overal een half puntje te laag.
Dat is aan de ene kant wel balen, maar aan de andere kant had ze deze (toch wel mooie) cijfers niet verwacht.
Het betekend dus dat ze wel degelijk goed bezig is.
Ik heb ook wel eens gehoord (meende ik) dat je, je cijfers kon aanvechten?
Wie weet daar meer van?
Afijn dan hebben we binnenkort nog een ritje naar A'dam (ook leuk).

Allemaal een goed weekend

Ja, je kunt een remark aanvragen. Dit kost geld en kan wel 8 weken op zich laten wachten. Maar als je cijfer wordt aangepast, schijn je dat geld terug te krijgen. Het is de moeite waard, maar als je voor alle drie die onderdelen waar ze een 6,5 op had een 7 moet hebben dan is het wellicht slimmer om maar meteen voor een nieuwe test te gaan en flink even te oefenen...

ik weet het niet meer zo goed, maar was listening en reading niet multiple choice? De kans dat je dan hoger scoort bij een remark lijkt me dan tamelijk klein. Dat is nl goed of fout. Bij writing en speaking is die kans groter omdat er een groot grijs gebied in zit.
Buiten dat, listening en reading, en ook writing kun je heel goed oefenen. Het feit dat ze bij speaking als een 7.5 haalt betekent dat het met de kennis van het engels wel goed zit. Ik heb zelf heel veel aan deze site gehad: http://www.ielts-exam.net/index.php

Ja, je kunt een remark aanvragen. Dit kost geld en kan wel 8 weken op zich laten wachten. Maar als je cijfer wordt aangepast, schijn je dat geld terug te krijgen. Het is de moeite waard, maar als je voor alle drie die onderdelen waar ze een 6,5 op had een 7 moet hebben dan is het wellicht slimmer om maar meteen voor een nieuwe test te gaan en flink even te oefenen...
Ah ok, ja was ook mijn idee eigenlijk. Ik denk dat dat ook verstandiger is. Een remark zou je bijvoorbeeld wel aankunen vragen als ze op 1 onderdeel een half puntje te laag heeft? En de rest allemaal een 7 of hoger?

ik weet het niet meer zo goed, maar was listening en reading niet multiple choice? De kans dat je dan hoger scoort bij een remark lijkt me dan tamelijk klein. Dat is nl goed of fout. Bij writing en speaking is die kans groter omdat er een groot grijs gebied in zit.
Buiten dat, listening en reading, en ook writing kun je heel goed oefenen. Het feit dat ze bij speaking als een 7.5 haalt betekent dat het met de kennis van het engels wel goed zit. Ik heb zelf heel veel aan deze site gehad: http://www.ielts-exam.net/index.php
Ja je hebt gedeeltelijk gelijk. Maar niet alles is multiple choice. We gaan gewoon vrolijk verder. Er zullen toch meer mensen met hetzelfde zitten lijkt me. De aanhouders wint. Bedankt voor de site. Staat idd goede info op!

Zo.... na ons IELTS succes, maar weer even een update in deze Lastavaza. We hebben alle papieren zoals Rob van M2A dat van ons verwacht vanmorgen opgestuurd ter controle. Hopelijk is alles goed ingevuld. En kunnen we de hele papierwinkel snel opsturen naar de AASW.
Gwen en Fol/Folin bedankt voor jullie aanvullende informatie! Erg bruikbaar

Alle documenten zijn ondertussen bij Edine Bakker. En als het goed is gaat dit vandaag weer terug per aangetekende post. Dan rest als laatste nog de 2 referenties, en dan kan het hele spul naar M2A/AASW

Weer een kleine stap verder. Alle doc's zijn opgestuurd naar Rob van M2A. En dan gaat het zooitje naar de AASW. (Bedankt ook weer Gwen voor je tips etc voor het AASW formulier!!)

Papieren zijn door M2A goedgekeurd (met complimenten over hoe goed het was aangeleverd). Zij hebben het vrijdag per aangetekende post gestuurd naar de AASW te Melbourne. Verwachte verwerkingstijd is 14-16 weken. Dat duurt wel een flinke tijd (dat terwijl het ook wel eens 12 wkn was). naja, fingers crossed!

Step by step, oeh baby (sorry heb nu New Kids on the Block liedje in mijn hoofd)

Elke stap is er een dichterbij jullie droom.
Dus gefeliciteerd met deze en stap en succes met het afwachten. Dat vond ik het moeilijkste deel.

Thanks mate. Zo is dat! Daarom leek het me ook gepast om weer even iets te posten.
Jullie gaan in November naar Melbourne?

Yayyy!! De AASW zal het langste wachten zijn.. Daarna 4 wkn op uitnodiging wachten en daarna 2 a 3 maanden op visa grant!!!

Thanks mate. Zo is dat! Daarom leek het me ook gepast om weer even iets te posten.
Jullie gaan in November naar Melbourne?

Ja 2 november vliegen we, ook dit wachten duurt lang!!
Hopelijk kunnen jullie snel achter ons aan, ik zet wel vast een biertje koud als we landen ;)

Back