Lastavaza Guitarman and Sheila

Yayyy!! De AASW zal het langste wachten zijn.. Daarna 4 wkn op uitnodiging wachten en daarna 2 a 3 maanden op visa grant!!!
Ja we gaan het zien, de wachttijd kunnen we weinig aan veranderen. EOI indienen 4 weken voor Skills assessment is een goede tip. Ik zal dat ook met M2A kortsluiten.

Ja 2 november vliegen we, ook dit wachten duurt lang!!
Hopelijk kunnen jullie snel achter ons aan, ik zet wel vast een biertje koud als we landen ;)
Ja dat snap ik. Op een gegeven moment ben je er ook wel aan toe. Dat van dat biertje koud zetten lijkt mee een uitermate goed idee! Cheers mate!

Super, weer een stapje dichterbij!
Wij hebben vorig jaar rond deze tijd de visum aanvraag gedaan, met prognose van 7maanden wachten... Hadden al na 4 weken antwoord... En ken ook de omgekeerde verhalen... Dus wie weet valt het mee en heb je dadelijk heel snel antwoord!

Super, weer een stapje dichterbij!
Wij hebben vorig jaar rond deze tijd de visum aanvraag gedaan, met prognose van 7maanden wachten... Hadden al na 4 weken antwoord... En ken ook de omgekeerde verhalen... Dus wie weet valt het mee en heb je dadelijk heel snel antwoord!
En was dat skills assessment of de visumaanvraag procedure?

Na een hele lange tijd toch maar weer een update. 17 Juli is het pakketje voor de beroepserkening aangekomen bij de AASW. 3 Augustus kregen we telefoon van Rob van M2A dat onze beoordelaar (zeikwijf) onafhankelijk wil vast stellen dat mijn vrouw haar opleiding wel in 3 jaar mocht doen ipv 4 jaar. In NL is dit normaal zeker als je een zelfde studierichting kiest (Tussen MBO en HBO). Hier wilde zij nog hele lading extra papierwerk van hebben. En dit ging hoofdzakelijk om documentatie van het MBO (maar ook HBO). Na veel uitzoekwerk, mailen bellen naar school, naar oude stageadres etc etc etc. Is het 2e pakketje op 11 November in Australia aangekomen. Het enigzins zure hierin is wel dat ze destijds een verwerkingstijd aangaven van 14 weken. Je zou zeggen de meeste papieren hebben ze al, dus das een kwestie van weken, NEE, je moet gewoon nu weer 14 weken wachten. Dus voordat we akkoord hebben van de AASW zitten we rond February, pffffffff.........

Het weerhoud ons er niet van om in February 3 weken naar Victoria af te reizigen en te gaan kijken waar we eventueel willen wonen. Ook hebben we wat afspraken met potentiele werkgevers. Dit is allemaal in de omgeving Western Suburbs of Melbourne (o.a. Altona)

Ja, ze werken niet heel efficiënt (vanuit ons perspectief...)

Succes met rondkijken! Dat is slim/leuk!

FYI: @Yuud zit in Altona. Wellicht heeft zij wat info voor je?

Nee zeg dat wel ja. Pfff... Nou ja we krijgen er een "gratis" cursus Geduld bij zullen we maar zeggen ;-)
Ja inderdaad een combinatie van die 2 zake. Of zoals we in NL zo mooi zeggen 'Om het nuttige met het aangename te verenigen'
Jullie zijn nu in Canberra? Leuk man! Wat is precies jullie doel??

Yuud kennen we ondertussen, en zij is al op vele manieren van onschatbare waarde geweest.
Maar bedankt voor je meedenken, Afterbang!

(Ik heb je via FB een vrienschapsverzoek gestuurd maar wellicht niet aan toegekomen, btw ik ben die jonge met een schaal bitterballen als profielfoto, lol)

Na een hele lange tijd toch maar weer een update. 17 Juli is het pakketje voor de beroepserkening aangekomen bij de AASW. 3 Augustus kregen we telefoon van Rob van M2A dat onze beoordelaar (zeikwijf) onafhankelijk wil vast stellen dat mijn vrouw haar opleiding wel in 3 jaar mocht doen ipv 4 jaar.

"Dat had ik je ook wel kunnen vertellen".

Imho beetje apart dat je migration agent dat niet verteld heeft. Er staat duidelijk dat het een 4-jarige opleiding moet zijn, dus als je dan een verkorte opleiding hebt gedaan, moet je wel gedocumenteerd aangeven waarom (Nuffic uitdraai + MBO opleiding uitleg). Had je 14 weken kunnen besparen...

Ja inderdaad een combinatie van die 2 zake. Of zoals we in NL zo mooi zeggen 'Om het nuttige met het aangename te verenigen'
Jullie zijn nu in Canberra? Leuk man! Wat is precies jullie doel??

Yuud kennen we ondertussen, en zij is al op vele manieren van onschatbare waarde geweest.
Maar bedankt voor je meedenken, Afterbang!

(Ik heb je via FB een vrienschapsverzoek gestuurd maar wellicht niet aan toegekomen, btw ik ben die jonge met een schaal bitterballen als profielfoto, lol)

Wij zijn het nuttige met het aangename aan het verenigen ;)

Miss Bang had een klus in Singapore & Sydney. Daar hebben we maar een tripje achteraan geplakt. En aangezien we mikken op Canberra was dat een logische bestemming :)

Zal FB even checken. Ik kijk niet vaak bij het vriendschapsverzoeken hoekje op FB.

Succes met geduld opbrengen. Check ook gewoon even één op één met Rob waarom dit er tussendoor geschoten is. Ik ken Rob/Marijke als akelig precies. Dus er zou een reden voor zijn zou je denken waarom dit nu zo gelopen is.

Ja dat vind ik ook erg raar van Rob, en wij zij daar dan ook allerminst content mee.
Zeker even bij ze uitvragen :) Eerlijke communicatie is altijd het beste.

Ik vond het ook vreemd dat ze aangaven dat je vrouw geen uitgebreide vakken omschrijving aan zou hoeven te leveren wat uiteindelijk toch wel zo was..
Mijn ervaring met AASW was erg fijn en ik had hetzelfde vrouwtje als jullie.. Wie weet zit er een history between M2A en AASW..

Iets verlaat, maar toch even een update onze kant. De assessment is positief bevonden, hiep hoi! En de volgende stap is dus de EOI indienen.
En ook zijn we net weer terug van 3 weken orientatiereis in Victoria. Mijn potentiele "werkgever" hebben we ook bezocht en is zeer positief (nog steeds), en hij wil een brief (job guarantee) schrijven (met salaris, holidays en de hele mikmak) waarin staat dat als we naar Oz komen er sowieso een job voor me is. Ook heeft mijn wederhelft diverse organisaties bezocht, en er lijkt heel veel werk te zijn in haar sector (disability/support worker =gehandicaptenzorg. Tot zover. Wordt vervolgt......

Voor mensen die ook moeten wachten het volgende: Blijf positief, houd de moed erin, en ga ervoor! Het is een lange weg (wij zijn er ook nog niet) maar laat je droom niet varen door stomme bureaucratie en pennenlikkerij (wat in mijn optiek wel een beetje aan de orde is met het verkrijgen van het visum). Keep up the good work!

Update: 7 maart EOI ingedient, (vandaag) 9 Maart al de uitnodiging (van det DIBP) om de visumaanvraag te mogen doen. Hopelijk zet deze trend zo door!!

Die trend kan niet doorzetten (EOI > Uitnodiging) Want dan moeten ze de uitnodiging eerder versturen dan de EOI :p

mooi, als de sodeju die engelse test er door heen zien te krijgen en dan gaan wij er ook weer induiken

mooi, als de sodeju die engelse test er door heen zien te krijgen en dan gaan wij er ook weer induiken
Nee hoor Engelse test is er al lang door heen (gelukkig). IELTS was onze eerste stap in het (lastige) proces van ons visumpad...

Sorry, maar deze snap ik niet helemaal. Maar dat ligt hem vast aan mij

Sorry. Ik zie de tijd tussen EOI en uitnodiging steeds korter worden. Als DIE trend doorzet dan krijg je dus dat de uitnodiging eerder komt dan de EOI.... En dat kan niet :)

Back