Lastavaza Guitarman and Sheila

Ah Righto, dat had ik even niet door :oops: Ik vroeg me wel af of deze "snelle uitnodiging" nog iets zegt. Ik bedoel, je kan wel snel uitgenodigd worden, maar zegt dit ook iets over de daadwerkelijke visumafhandeling? En zoals je zelf zegt word de tijd tussen de EOI en Uitnodiging steeds korter, maar waarom is dat? (hebben ze niks te doen daar bij het DIBP? ;))

Update: 19 maart RoR (checken) en formulier 80 invullen van ons beide (wat een bult werk) 21 maart de hele zooi ingedient bij DIBP, en de betaling voor het visum zelf is ook afgeschreven door DIBP. Ik ben benieuwd wat nu de volgende stappen zijn (en vooral hoelang we moeten wachten).........

Last edited:
Na een hele lange tijd toch maar weer een update. 17 Juli is het pakketje voor de beroepserkening aangekomen bij de AASW. 3 Augustus kregen we telefoon van Rob van M2A dat onze beoordelaar (zeikwijf) onafhankelijk wil vast stellen dat mijn vrouw haar opleiding wel in 3 jaar mocht doen ipv 4 jaar. In NL is dit normaal zeker als je een zelfde studierichting kiest (Tussen MBO en HBO). Hier wilde zij nog hele lading extra papierwerk van hebben. En dit ging hoofdzakelijk om documentatie van het MBO (maar ook HBO). Na veel uitzoekwerk, mailen bellen naar school, naar oude stageadres etc etc etc. Is het 2e pakketje op 11 November in Australia aangekomen. Het enigzins zure hierin is wel dat ze destijds een verwerkingstijd aangaven van 14 weken. Je zou zeggen de meeste papieren hebben ze al, dus das een kwestie van weken, NEE, je moet gewoon nu weer 14 weken wachten. Dus voordat we akkoord hebben van de AASW zitten we rond February, pffffffff.........

Thanks for the reminder waarom ik zo druk bezig ben met de verklaring over de verkorte route mbo/hbo.......maar gelukkig bij jullie geaccepteerd dus tzt bij mij vast ook!

Succes nog even met het hebben van geduld!

Ah, en had je het al opgestuurd? Of moet dat nog?

Nee ik moet nog. Ik had gelezen in de aanvraagformulieren van het AASW dat ze om zon verklaring vragen en ook info wensen over de mbo opleiding. Gezien de vele draadjes over de AASW ga ik zo uitgebreid mogelijk te werk incl assesment over het werk wat ik al 10 jaar doe omdat ik ook nog eens SPH heb gedaan.

Druk bezig met alles te verzamelen en vertalen........

Vandaag 1 april (nee geen grap) de beide VOGs aangevraagd,en 7 april gaan we voor de Medicals. daarna rustig afwachten......

Top man! Heeft toch 3 jaar geduurd (even gespiekt aan het begin van je lastavaza) met wat onder andere wat Ielts hobbels )! Maar papiertje is binnen, dus lekker enkeltje Melbourne boeken. Of zijn er nog andere hobbels te nemen voor je deze kant op kunt?

3 jaar klopt als een zwerende vinger!! Weinig hobbels nu, meer afscheid nemen, baan opzeggen, auto's verkopen, veel spullen uitzoeken/weggooien/te koop zetten/keuze's maken om mee te nemen etc. Het idee is om begin October die kant op te gaan.

Gefeliciteerd! Wat heerlijk zeg. Nu ben je nergens meer van afhankelijk. Het aftellen is begonnen. Succes met sorteren enz.

Back