LaStaVaZa Jagermeester & Roels

Conclusie: Australie voelt fijn en we zijn hier goed op onze plek.

This sounds familiar to ;)

Maar gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag! En goed om te horen dat je een nieuwe plek gevonden hebt (photos or it didn't happen :D )
Laatste keer dat we jullie spraken was je nog driftig op zoek.

Dat inefficiënte merk ik nog niet zo heel sterk aangezien nog niet op de werkvloer hier, maar valt wel op in andere zaken die geregeld moeten worden.

NT in December of TAS... Wij hopen dat Tassie open is!

NT, kan weleens een beetje warm en vochtig zijn in December :eek: Dat is de periode dat de locals proberen niet buiten te komen. ‘Fun Fact’: Het aantal gewelds delicten loopt in die tijd op omdat mensen Loco worden van de hitte en humidity.

 
Last edited:
Bijna twee jaar geleden sinds de eerste post in dit draadje, dus dat betekent dat stap 2 voor mijn visum eraan komt! Kreeg van de week een email van immigration dat ik ermee kan gaan beginnen. Uiteraard sloeg eerst meteen de stress toe, maar dat is gelukkig wel weggezakt. Maakt toch wel een groot verschil als je het voor de tweede keer doet. Er ligt ook wat minder druk op. De vorige keer was het 'zullen we naar Australie mogen', nu is het meer 'even aantonen dat we nog steeds bij elkaar zijn'.

Wel weer een hoop papierwerk, maar gaat een stuk makkelijker nu ik weet wat het allemaal voorstelt. De AFP check is al onderweg, stat decs worden geregeld en de rest kunnen we zelf. Dit weekend er dus even goed voor gaan zitten en alles in orde maken.

Vraagje (@Tim911 weet dit vast wel): officieel mag je de tweede fase pas in twee jaar na je eerste aanvraag. Nu kreeg ik op de dag precies een maand voor deze datum een email met dat ik hem mag invullen. Mag ik hem dan ook daadwerkelijk insturen, of moet ik wachten tot precies twee jaar voorbij zijn (over een maand dus)?

In ander groot nieuws: we hebben gezinsuitbreiding!
IMG-20201018-WA0002.jpg
 
Vraagje (@Tim911 weet dit vast wel): officieel mag je de tweede fase pas in twee jaar na je eerste aanvraag. Nu kreeg ik op de dag precies een maand voor deze datum een email met dat ik hem mag invullen. Mag ik hem dan ook daadwerkelijk insturen, of moet ik wachten tot precies twee jaar voorbij zijn (over een maand dus)?

Ja, je kunt het een maand van tevoren indienen, dit staat als het goed is ook beschreven in de email die je ontvangen hebt. Geen reden om te wachten dus, want dan wacht je uiteindelijk ook een maand langer op je PR ;)

En gefeliciteerd met de kat, hoop dat het jullie beter afgaat dan ons :)
 
Dank voor de uitleg Tim. Het staat inderdaad in de email, maar ik twijfelde omdat een van de vragen die je moet beantwoorden is of het minstens 24 maanden geleden is dat je je aanvraag indiende. Fijn om te weten dat het kan.

Dat is Kira! Ze is 11 maanden oud en hebben we bij de Cat Protection Society NSW vandaan. Ze is goed aan het wennen en lekker aanhankelijk (soms iets te veel, onze theorie is dat ze verlatingsangst heeft van op straat wonen, maar misschien denken we te veel door hierop). Ze moet nog even leren dat ze niet aan de meubels moet krabben, maar dat gaat steeds beter.

Is erg fijn om weer een kat in huis te hebben. Het deed best veel pijn om onze vorige kat in NL achter te laten. In ons vorige appartement mochten we geen kat, dus toen we op zoek gingen naar een nieuwe was dat een van onze voorwaarden.
 
Dank voor de uitleg Tim. Het staat inderdaad in de email, maar ik twijfelde omdat een van de vragen die je moet beantwoorden is of het minstens 24 maanden geleden is dat je je aanvraag indiende. Fijn om te weten dat het kan.

Dat is Kira! Ze is 11 maanden oud en hebben we bij de Cat Protection Society NSW vandaan. Ze is goed aan het wennen en lekker aanhankelijk (soms iets te veel, onze theorie is dat ze verlatingsangst heeft van op straat wonen, maar misschien denken we te veel door hierop). Ze moet nog even leren dat ze niet aan de meubels moet krabben, maar dat gaat steeds beter.

Is erg fijn om weer een kat in huis te hebben. Het deed best veel pijn om onze vorige kat in NL achter te laten. In ons vorige appartement mochten we geen kat, dus toen we op zoek gingen naar een nieuwe was dat een van onze voorwaarden.

Welcome Kira. En goed om te horen dat ze van de rescue is. Dat aanhankelijke, dat kan ook gewoon de kat zijn (al vermoed ik dat het wel iets af zal nemen, nu zit ze waarschijnlijk nog heel erg in de 'bonding' fase).

Wij hebben er 4. En het zijn allemaal rescue katten. 1 zwerver die in onze tuin woonde, en 3 die van straat/industrie-,bouw terrein afgekomen zijn. En 1 super aanhankelijk is en 'praat' veel. Dus ondanks een min of meer gelijke achtergrond zijn ze allemaal verschillend.

Fijn dat je weereen kat kon hebben nu!
 
We zijn weer een stapje verder in de eeuwige papiermolen van immigration! Ik heb mijn aanvraag voor het permanente deel van mijn partnervisum ingediend. Duurde allemaal toch weer wat langer dan gedacht en kostte ook weer behoorlijk veel moeite (vooral mentaal).

Heb nog niet alle supporting documenten bijeen, maar had alle informatie om het digitale stuk in te vullen en officieel op te sturen. Hopelijk komt hij nu in de rij te staan en gaat de klok tikken (niet dat er officiele wachttijd is ofzo natuurlijk). Als het goed is, krijg ik deze week de laatste documenten. Die dan nog even indienen en dan met opgelucht hart op zomervakantie!
 
Een update en leuk nieuws vanuit onze hoek! Nee, nog geen PR voor @Roels

We hebben een huis gekocht! Of eigenlijk een luchtkasteel, zoals Roel dat gekscherend zegt ;-). We hebben een off-the-plan appartement gekocht in Southern Sydney (Kogarah). Eind 2022 zou het klaar moeten zijn, maar het kan ook zo maar midden 2025 worden volgens het contract. Een hele grote stap voor ons, vooral voor Roel die nooit echt zo aan kopen dacht, maar huren in Australië is gewoon niet ideaal en we vinden zekerheid en vastigheid ook wel fijn. Het process was dramatisch - veel gepush van de agent, contract met aantal akelig clausules erin en natuurlijk veel stress van onze kant. Laten we niet al te veel tijd besteden aan de negatieve aspecten van het process, het is tijd om te genieten en te wachten op ons nieuwe stekje!

Het feit dat we het aandurven om een appartement in Sydney te kopen laat zien hoe thuis we ons hier voelen. We willen ons graag aarden en dit is een goede stap. Sydney, eigenlijk Australië in het algemeen, maakt ons een fijner en rustiger mens. De zon, de mensen, het mooie landschap, het is een fijne plek om te zijn. Nu het leven in Sydney ook weer zo goed als normaal is, zijn we bezig om onze sociale kring wat te vergroten. Dat helpt ook in het aarden en thuis voelen. Echt missen doen we Nederland niet, al zouden we wel weer graag vrienden en familie willen zien. 2023 dan maar? ;)

Nu nog PR voor Roel en dan is het helemaal goed voor ons!
 
Een update en leuk nieuws vanuit onze hoek! Nee, nog geen PR voor @Roels

We hebben een huis gekocht! Of eigenlijk een luchtkasteel, zoals Roel dat gekscherend zegt ;-). We hebben een off-the-plan appartement gekocht in Southern Sydney (Kogarah). Eind 2022 zou het klaar moeten zijn, maar het kan ook zo maar midden 2025 worden volgens het contract. Een hele grote stap voor ons, vooral voor Roel die nooit echt zo aan kopen dacht, maar huren in Australië is gewoon niet ideaal en we vinden zekerheid en vastigheid ook wel fijn. Het process was dramatisch - veel gepush van de agent, contract met aantal akelig clausules erin en natuurlijk veel stress van onze kant. Laten we niet al te veel tijd besteden aan de negatieve aspecten van het process, het is tijd om te genieten en te wachten op ons nieuwe stekje!

Het feit dat we het aandurven om een appartement in Sydney te kopen laat zien hoe thuis we ons hier voelen. We willen ons graag aarden en dit is een goede stap. Sydney, eigenlijk Australië in het algemeen, maakt ons een fijner en rustiger mens. De zon, de mensen, het mooie landschap, het is een fijne plek om te zijn. Nu het leven in Sydney ook weer zo goed als normaal is, zijn we bezig om onze sociale kring wat te vergroten. Dat helpt ook in het aarden en thuis voelen. Echt missen doen we Nederland niet, al zouden we wel weer graag vrienden en familie willen zien. 2023 dan maar? ;)

Nu nog PR voor Roel en dan is het helemaal goed voor ons!

Goed bezig! Wel even opletten of er geen scheuren in de muur zichtbaar zijn. 🙀✍️ Was dat olympic park Sydney? Staat me iets van bij.
 
Een update en leuk nieuws vanuit onze hoek! Nee, nog geen PR voor @Roels

We hebben een huis gekocht! Of eigenlijk een luchtkasteel, zoals Roel dat gekscherend zegt ;-). We hebben een off-the-plan appartement gekocht in Southern Sydney (Kogarah). Eind 2022 zou het klaar moeten zijn, maar het kan ook zo maar midden 2025 worden volgens het contract. Een hele grote stap voor ons, vooral voor Roel die nooit echt zo aan kopen dacht, maar huren in Australië is gewoon niet ideaal en we vinden zekerheid en vastigheid ook wel fijn. Het process was dramatisch - veel gepush van de agent, contract met aantal akelig clausules erin en natuurlijk veel stress van onze kant. Laten we niet al te veel tijd besteden aan de negatieve aspecten van het process, het is tijd om te genieten en te wachten op ons nieuwe stekje!

Het feit dat we het aandurven om een appartement in Sydney te kopen laat zien hoe thuis we ons hier voelen. We willen ons graag aarden en dit is een goede stap. Sydney, eigenlijk Australië in het algemeen, maakt ons een fijner en rustiger mens. De zon, de mensen, het mooie landschap, het is een fijne plek om te zijn. Nu het leven in Sydney ook weer zo goed als normaal is, zijn we bezig om onze sociale kring wat te vergroten. Dat helpt ook in het aarden en thuis voelen. Echt missen doen we Nederland niet, al zouden we wel weer graag vrienden en familie willen zien. 2023 dan maar? ;)

Nu nog PR voor Roel en dan is het helemaal goed voor ons!
Gefeliciteerd! Wat een fijne update en goed om te lezen dat jullie hier goed thuisvoelen.
Laten wij dan maar hopen dat jullie mooie paleisje eind 2022 wordt opgeleverd!.
 
I.d.d., die situatie in Sydney was een uitzondering. Alhoewel, het blijft natuurlijk Australie, of niet @Tim911 ;)

Niet echt uitzondering hoor. De dramas rond Opal Tower and Mascot Towers hebben behoorlijk wat schokkende onrechtmatigheden in de apartment construction industry in NSW boven tafel gehaald waar je tranen van in je ogen krijgt. Er zijn meer gevallen geweest van gebouwen met grote and lange-termijn schade als gevolg van die onrechtmatigheden, maar die gevallen krijgen vrijwel geen media aandacht omdat alles op Opal and Mascot gericht is.

Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk meestal wel goed gaat en dat zal in het geval van @Jagermeester ongetwijfeld ook zo zijn. Proficiat!
 
Een update en leuk nieuws vanuit onze hoek! Nee, nog geen PR voor @Roels

We hebben een huis gekocht! Of eigenlijk een luchtkasteel, zoals Roel dat gekscherend zegt ;-). We hebben een off-the-plan appartement gekocht in Southern Sydney (Kogarah). Eind 2022 zou het klaar moeten zijn, maar het kan ook zo maar midden 2025 worden volgens het contract. Een hele grote stap voor ons, vooral voor Roel die nooit echt zo aan kopen dacht, maar huren in Australië is gewoon niet ideaal en we vinden zekerheid en vastigheid ook wel fijn. Het process was dramatisch - veel gepush van de agent, contract met aantal akelig clausules erin en natuurlijk veel stress van onze kant. Laten we niet al te veel tijd besteden aan de negatieve aspecten van het process, het is tijd om te genieten en te wachten op ons nieuwe stekje!

Het feit dat we het aandurven om een appartement in Sydney te kopen laat zien hoe thuis we ons hier voelen. We willen ons graag aarden en dit is een goede stap. Sydney, eigenlijk Australië in het algemeen, maakt ons een fijner en rustiger mens. De zon, de mensen, het mooie landschap, het is een fijne plek om te zijn. Nu het leven in Sydney ook weer zo goed als normaal is, zijn we bezig om onze sociale kring wat te vergroten. Dat helpt ook in het aarden en thuis voelen. Echt missen doen we Nederland niet, al zouden we wel weer graag vrienden en familie willen zien. 2023 dan maar? ;)

Nu nog PR voor Roel en dan is het helemaal goed voor ons!

Gefeliciteerd. Nu maar hopen dat de bouwer t.z.t. de sunset clause niet activeert (koop ongeldig maken en dan opnieuw verkopen tegen een hogere prijs).

En nu nog even die PR for Roel inkoppen!
 
De Opal/Mascot towers, Sunset clauses, bankrupt builders... Een handgreep uit de doom scenarios we de laatste paar weken zijn afgegaan. Angstig als je eraan denkt, maar de kansen op zoiets is relatief klein😅. We wonen nu ook in een nieuwbouw appartement en hebben geen problemen met schuren of gevaarlijke situaties ;).

En ach, we zien het dan allemaal wel. It's out of hands.... :p
 
Gefeliciteerd! Een hele stap, maar zoooooveel beter dan een huurhuis, waar je niks aan de wand mag hangen e.d. En nu wordt Australie helemaal jullie thuis :)
 
Wat een tof bericht! Hebben jullie plattegrond/artist impressions? Dan kunnen we meegenieten.

Voor @Roels : mijn "'stiefschoondochter'' (ik denk niet in die termen en ben al zeker niet van het moederlijke tiep, voor mij zijn ze allemaal rond de 30 en gewoon vrienden) is een Ierse die hier op een toeristenvisum is binnengekomen en de 820/801 (onshore partner/PR) binnen een jaar binnen had een week of twee geleden. Volgens mij schoffelen ze in razend tempo door de onshore aanvragen heen.
 


OFX
Back
Top