LaStaVaZa Jagermeester & Roels

Korte update:

Nog geen bericht over het visum, maar we denken er ook weinig aan - lockdown houdt ons wel bezig. @Roels is een tijd geleden met een nieuwe baan begonnen (binnen hetzelfde bedrijf) en ook ik ben afgelopen week aan een nieuwe baan begonnen (ander bedrijf). Wel gek om vanuit huis te moeten beginnen en mensen digitaal ontmoeten die je voorlopig niet gaat zien (@afterbang, dit is vast heel normaal voor jou ;) ).

We genieten nog steeds ontzettend van de mooiste stad in Australië. De winter is op zijn retour, we merken dat het warmer wordt, de dag langer en de zon sterker is. Kan niet wachten op de zomer, lekker naar de stranden, wandelen door de parken en vooral genieten van al het moois :)
 
Goed om even wat te horen!

Wel gek om vanuit huis te moeten beginnen en mensen digitaal ontmoeten die je voorlopig niet gaat zien (@afterbang, dit is vast heel normaal voor jou ;) ).
Ik heb natuurlijk al wel vanaf kantoor gewerkt in NL, maar aan de andere kant, ja, het is ook wel bekende materie, heel veel projecten gaan met mensen die overal en nergens zitten, niet perse NL en ik dus nooit gezien heb. Het is weer een andere uitdaging, maar ik heb en had dus wel het voordeel dat ik de organisatie al kende voor je er 'remote' begint. Dus in die zin zijn jullie dapperder :)

Denk dat @Zwerver ook in zo'n situatie zit? (waar hij veel mensen nooit gezien heeft)
 
Goed om even wat te horen!


Ik heb natuurlijk al wel vanaf kantoor gewerkt in NL, maar aan de andere kant, ja, het is ook wel bekende materie, heel veel projecten gaan met mensen die overal en nergens zitten, niet perse NL en ik dus nooit gezien heb. Het is weer een andere uitdaging, maar ik heb en had dus wel het voordeel dat ik de organisatie al kende voor je er 'remote' begint. Dus in die zin zijn jullie dapperder :)

Denk dat @Zwerver ook in zo'n situatie zit? (waar hij veel mensen nooit gezien heeft)
Klopt. Behalve mijn eigen team, heb ik weinig mensen gezien tot nu toe. Dus niet mijn eigen manager, niet onze VP, niemand
 
Nee helaas nog geen nieuws over mijn visum (nu al 11 maanden aan het wachten), maar wel gelukkig ander goed nieuws gekregen van Home Affairs. We hadden een travel exemption aangevraagd voor mijn ouders om hiernaartoe te komen en die is goedgekeurd! Duurde uiteraard wat langer dan gewenst (8 dagen), maar heel fijn dat het goedgekeurd is. Als het goed is wordt hun aanvraag voor een toeristenvisum nu ook snel goedgekeurd en dan kunnen fijn samen Kerst, oud en nieuw en de Australische zomer beleven!
 
En de visa zijn ook doorgekomen! Nu alleen nog vluchten boeken en dan kan ik eindelijk mijn ouders weer zien. Erg blij!

Dus de tijdslijn was
30/10: visa aangevraagd
01/11: travel exemption aangevraagd
09/11: travel exemption ontvangen
11/11: visa ontvangen

Voor nog meer vergelijkingsmateriaal: mijn collega heeft de visa en exemption op dezelfde dag aangevraagd en kreeg 7 dagen later van allebei de uitslag.
 
En de visa zijn ook doorgekomen! Nu alleen nog vluchten boeken en dan kan ik eindelijk mijn ouders weer zien. Erg blij!

Dus de tijdslijn was
30/10: visa aangevraagd
01/11: travel exemption aangevraagd
09/11: travel exemption ontvangen
11/11: visa ontvangen

Voor nog meer vergelijkingsmateriaal: mijn collega heeft de visa en exemption op dezelfde dag aangevraagd en kreeg 7 dagen later van allebei de uitslag.
Fijn Roels!

Heb net mijn moeder maar even gebeld met het goede nieuws. Ze krijgt wel de mails natuurlijk, maar dacht die heeft ze vast nog niet gezien :)
 
Feli beide! Jaloers op jullie PR ;-)
Dank! Ben nog net niet helemaal PR met m'n 309, en met deze regels is het niet helemaal duidelijk wat mijn status is: toen de grenzen nog helemaal dicht zaten stonden 'provisional family visas' onder permanent resident, maar nu weer niet. Gelukkig stonden 'in-laws' onder de definitie van ouders, dus hebben het uiteindelijk gedaan via @Jagermeester die Australier is.
 
Fijn Roels!

Heb net mijn moeder maar even gebeld met het goede nieuws. Ze krijgt wel de mails natuurlijk, maar dacht die heeft ze vast nog niet gezien :)
Gefeliciteerd! Zal bij jullie ook wel een enorme opluchting zijn dat je moeder mag komen. Voelt een beetje onwerkelijk na dit alles, maar dingen lijken langzaam weer normaal te worden. Hopelijk is er tegen de tijd dat zij vliegt geen quarantaine meer in Queensland (of gaat ze eerst twee weken in NSW op bezoek?)
 
Hopelijk is er tegen de tijd dat zij vliegt geen quarantaine meer in Queensland (of gaat ze eerst twee weken in NSW op bezoek?)
Goede vraag! En nu je het over hebt… is de slaap bank voor een kleine twee weken beschikbaar bij jullie? 😂

Jokes aside, zoals het er nu uitziet gaat ze in Sydney aankomen en gaan we maar een twee weken roadtrip doen van Sydney naar Queensland. Het is wellicht niet 100% ideaal, maar aan de andere kant, er is nog zoveel moois te zien tussen Sydney en QLD. En wellicht gelijk de kans om nog wat mensen te zien in Canberra en/of Sydney (hint hint 😊)

En mocht tzt QLD geen moeilijke eisen meer stellen boeken we wel een vlucht Sydney/Brisbane.
 
Goede vraag! En nu je het over hebt… is de slaap bank voor een kleine twee weken beschikbaar bij jullie? 😂

Jokes aside, zoals het er nu uitziet gaat ze in Sydney aankomen en gaan we maar een twee weken roadtrip doen van Sydney naar Queensland. Het is wellicht niet 100% ideaal, maar aan de andere kant, er is nog zoveel moois te zien tussen Sydney en QLD. En wellicht gelijk de kans om nog wat mensen te zien in Canberra en/of Sydney (hint hint 😊)

En mocht tzt QLD geen moeilijke eisen meer stellen boeken we wel een vlucht Sydney/Brisbane.
Wanneer komt je moeder? Want als ze komt in het nieuwe jaar heb je een goede kans dat we op 90% double vax zitten en dus zonder quarantaine kan aankomen.
 
Wanneer komt je moeder? Want als ze komt in het nieuwe jaar heb je een goede kans dat we op 90% double vax zitten en dus zonder quarantaine kan aankomen.
Yep en Yep.

Waarschijnlijk eind January. Miss Bang heeft contact met twee MP's over de zaak van geen, of Home quarantaine. Dus we wachten nog een weekje met boeken aangezien er aankomende week over gesproken gaat worden in het kabinet.

En anders, ticket Sydney: Worst case > Roadtrip. Best Case > door vliegen naar Sunshine Coast.
 
Vraagje over bezoek vanuit NL: moet je bij exemption precies aangeven wanneer ze komen of is exemption voor een langere periode?
 
Vraagje over bezoek vanuit NL: moet je bij exemption precies aangeven wanneer ze komen of is exemption voor een langere periode?
Ja en nee 😉

Je moet een datum opgeven. Die moet niet verder dan 3 maanden in de toekomst liggen. Maar als de exemption is goedgekeurd vraag je een visum aan en daar staat uiteraard de echte eerste datum van mogelijke aankomst op. (Start visum)
 
Tijd voor een feestje! Daarnet kreeg ik een email dat het tweede deel van mijn partnervisum is goedgekeurd (de subclass 100). Dus vanaf vandaag ben ik officieel permanent resident. 🥳

Volledige tijdslijn voor de geinteresseerden:
25/11/2018 - Visumaanvraag 309/100 ingediend
25/12/2018 - VOG ingediend
01/02/2019 - Medische keuring ingediend
11/04/2019 - Visum 309 gekregen
07/12/2020 - Extra informatie voor 100 ingediend
25/11/2021 - PR binnen

De police check voor deze aanvraag was afgegeven op 22 november, dus was bang dat die opnieuw zou moeten, maar kennelijk was dat dus geen probleem.

Ben er erg blij mee uiteraard. Hoewel mijn provisional partnervisum al veel zekerheid gaf, voelt het op emotioneel vlak wel echt anders. Voelt nu toch wat permanenter en vollediger.

Vanavond doen we rustig aan, maar morgenavond is het zeker tijd voor een feestje!
 


OFX
Back
Top