Bij deze weer een update
Thanks allemaal voor jullie reacties!!
Wij zijn nu sinds 2 dagen in Central Coast en nu al helemaal happy hier. De central coast geeft ons veel meer het gevoel van rustig, aan zee en alle nodige faciliteiten bij de hand. Voor ons lijkt het meer op Bonaire, het beach leven.
Verschillende Australische mensen ontmoet, wat zijn dit aardige mensen. Dit maak je in NL niet mee. Althans wij hebben het nog nooit mee gemaakt in NL en ook niet in Bonaire. Ze vertellen veel over de streek, waar je wel kunt wonen en waar niet. Verder helpen ze je met zoeken naar jobs, woningen en autos. Ze zetten hun netwerk in. Zo hebben wij ondertussen veel lijntjes open staan, met name richting jobs.
Ja de Central Coast bevalt ons prima! Morgen gaan wij door verschillende wijken in de central coast rijden.
Gosford here! Schrijf dit vanuit de trein. De treinrit vanuit Gosford is prima, maar uiteraard wel lang. Ik neem altijd de vroege trein (5:45) die start in Gosford want die is niet zo druk en je kan weer op tijd naar huis zodat ik de kinderen nog kan zien met eten en naar bed doen. Ik werk ook een paar dagen in de week van thuis, wat het allemaal nog een beetje makkelijker maakt.
Dit is wel iets wat wij gaan meenemen in ons besluit. Thanks. Thuiswerk van minimaal 1 dag is wel bijna een must met deze afstand, het liefst 2.
Ondertussen heeft mijn partner al weer wat mensen gesproken en ook benaderd door recruiters. Daar is inmiddels ook al serieuze vacatures uitgekomen. Het gaat de goede kant op.
Maar ik vind het leven aan de Central Coast geweldig. Voor minder geld wonen omringt door groen, dicht bij mooie stranden en heuevlachtig achterland, alle voorzieningen dichtbij maar niet al te druk.
Helemaal mee eens dit gevoel hebben wij hier ook!
Ik zie dat je vooral in de Noord/West hoek zoekt van Sydney, klopt dat
@JP2017 ? Binnenkort gaat de North West Metro open, Castle Hill is een van de plekken die dan een metrostation krijgt. Wellicht iets om rekening mee te houden (in een positieve zin).
Die nieuwe metrolijn is zeker een pluspunt. Dat hadden wij ook al ontdekt. Nadeel van deze hoek is, je toch weer een stuk moet rijden voordat je aan zee bent. Je gaat dan niet snel voor een uurtje naar zee. Maar je bent wel dichter bij je werk. Pff wat een keuzes moeten we maken, hahha.
Lower Blue Mountains zijn ook een optie als het ongeveer een uur moet zijn naar de stad. Vanaf Blaxland ben je in 1 uur en 5 minuten op het Centraal station en maar een paar stops. 4 treinen in peak hour, midden op de dag eentje per uur.
Dit zou inderdaad prima zijn. Wij hebben alleen gelezen dat het hier wat kouder is. Dat heeft iets minder onze voorkeur
.
Onder Sydney hebben wij nog niet nagekeken. We zagen wel dat je ook daar best lang met het OV er over doet om in CBD te komen.
We moeten nu gaan kiezen tussen: lange reistijd maar wel op een plek wonen waar wij allebei meteen vrolijk van werden. Zee dichtbij, rustig, goedkopere woningen.
Of een kortere reisafstand en op een plek die prima is maar ons niet de beach vibe geeft die wij op Bonaire hadden. We zijn natuurlijk ook een beetje verwend
.
Alles hangt ook wel een beetje samen met het vinden van de job. Als je niet thuis kunt werken dan is 5 dagen wel erg veel om zo lang iedere dag te reizen. We gaan het zien en wie weet denken wij morgen er wel anders over, als wij de tour door central coast hebben gedaan.
Nog een vraagje: is het belangrijk om een soort huurders cv/mapje te maken om een woning te bemachtigen? Zo ja heeft misschien iemand een voorbeeld. Dank alvast!