Maar weer eens een update, wij zijn al weer 10 weken in Australia.
Wij hebben lang gezocht naar voor ons een geschikte regio om te wonen, in de buurt van de City wonen dat wordt het echt niet voor ons. De Central Coast sprak ons het meeste aan, alleen de reisafstand naar Sydney was weer een stuk verder. Wij wilde dan graag richting de zee wonen, waardoor je al een langere reistijd kreeg omdat je dan eerst naar Gosford moet.
Wij hebben gekeken onder Sydney, de hele regio van Miranda en omgeving. Prima regio, maar niet helemaal wat wij zochten. Nog het gevoel te dicht bij de City te wonen.
Daarna hebben wij vanuit Manly gekeken en dan richting boven (Nothern Beaches). Cromer, Narrabeen, Warriewood, Mona Vale sprak ons erg aan. Groene omgeving, mooie stranden, beache live gevoel, rustig, kinderrijke omgeving, toch dichtbij de city maar ver er genoeg vanaf om niet het gevoel te hebben dat wij in de City wonen. Wij hadden een mooi huis gezien in North Narrabeen op 2 km van zee. Nieuwbouw huis, altijd fijn
. Wij hebben onze interesses kenbaar gemaakt en hierbij de gevraagde huurreferenties ingeleverd en ons banksaldo. Wij hadden het huurmapje nog niet klaar, dat was gelukkig ook niet nodig
. Het eerste huis was meteen raak, wij hebben het huis toegewezen gekregen.
Wij hebben half juni de sleutel gekregen en wij wonen er nu al weer 5 weken. De container kwam een halve week later. Helemaal vlekkeloos door de inspectie gekomen. Wij vragen ons wel af of ze iets gecheckt hebben, want alle dozen waren nog dicht
. Een paar spullen waren beschadigd, dit is door het inpakwerk gekomen op Bonaire. Het verhuisbedrijf van Australie was heel zorgvuldig en netjes. Zijn wij erg tevreden over. Heerlijk om je eiegen spulletjes te hebben. Wij hebben wel moeten wennen aan de kou in het huis, niet geissoleerd. In het huis zit een warmte/kou airco in, maar dit werkt voor ons onvoldoende. In het huis is ook een gasaansluiting gemaakt dus wij hebben een gaskacheltje gekocht bij de Harvey. Werkt prima, gelukkig snel warm in huis.
Mijn partner heeft heel snel werk gevonden en precies wat hij wilde. Hij is de 2e week van juli gestart met zijn job en is er helemaal happy mee. De reisafstand naar de City vindt hij prima te doen. Paar minuutjes lopen naar de bushalte en dan met een expressbus righting Wynyard. 50 min. tot een uur in de bus en vanuit Wynyard kan hij lopen. Voor sommige is deze reisafstand misschien al te lang, maar voor ons prima. En wij vinden het woongenot ook heel belangrijk.
Onze kleine man, is ook helemaal gesetteld. Is gestart met de zwemles en gaat 2x per week naar de Pre School. Hij heeft het heel goed naar de zin en er komen langzaam Engelse woordjes uit zijn mond. De eerste vriendjes zijn ook gemaakt
Zelf start ik volgende week met wat Engelse bijlessen, zodat mijn Engels beter op niveau komt en dan op zoek richting werk of iets van vrijwilligers werk.
Tot nu toe bevalt Australia ons heel goed. Het klinkt gek, het voelt echt als thuis hier. Hoeveel heimee ik op Bonaire heb gehad richting NL. Heb ik daar nu totaal geen last van, het voelt of ik hier al jaren woon.
Het enige wat wij nog moeten regelen is de extra aanvullende zorgverzekering. Maar wat een mogelijkheden heb je.
Wat is jullie ervaring om extra te verzekeren voor de ziekenhuizen? Is dit nodig?
Wij denken nu extra verzekering voor Ambulance, Tandarts, Opticien en evt. Fysiotherapie. Als ik het goed begrepen hebt worden de belangrijkste dingen gedekt door de medicare.
Als jullie tips hebben, laat het weten?
Ohja heeft er al iemand van jullie geskied in Perisher? Iemand tips voor een goede betaalbare accomodatie? Wij willen over een paar weken een lang weekend gaan
.
Alvast allemaal een fijn weeekend en geniet ervan!!!