LaStaVaZa Max en Katja

Het zit er weer op. De IELTS test aussie style. De eerste test heb ik net geen 3 jaar geleden in Dusseldorf gedaan. Op een zaterdag, alles in 1, goed geregeld. Duidelijk.
Vandaag de locale versie gehad....of je achterlijk bent. Niet te geloven zeg. Woensdag de spreektest en donderdag de rest. Dus maar weer een keertje op en neer naar Sydney geweest. Maar lucratief is het wel. 200 maal $330 per persoon, tel uit je winst. MELKKOE
Grappig wel of triest misschien, dat de aardige mevrouw die de spreektest afnam, me duidelijk gelijk gaf in het niet meer van deze tijd zijn van deze test. Sorry krom Nederlands.
En dat het aardig corrupt is ook o_O Jurysport....tja. Over 2 weken de uitslag, maar ik hoef maar 4.5 te halen, gemiddeld.
 
Je maakt je te druk om het systeem Katja :) Het is zoals het is.

Maareh you'll be alright! Als je het niet haalt...zou je eigenlijk je visum ontnomen moeten worden, niet? ;)
 
Nou voor een ieder die een 8 moet halen op de schrijftest van IELTS academic, good luck
Ik heb maar even tussendoor een nieuwe algemene test moeten doen en kwam uit op een 7 voor schrijven.
Het was een lastig onderwerp vond ik, maar de brief ging heel vlot en ik had zelfs nog tijd over. Ik kwam ook aan het minimum aantal woorden.
Maar ja ik had een 4.5 gemiddeld nodig, dus ik ben er weer vanaf.:)
 
Nou voor een ieder die een 8 moet halen op de schrijftest van IELTS academic, good luck
Ik heb maar even tussendoor een nieuwe algemene test moeten doen en kwam uit op een 7 voor schrijven.
Het was een lastig onderwerp vond ik, maar de brief ging heel vlot en ik had zelfs nog tijd over. Ik kwam ook aan het minimum aantal woorden.
Maar ja ik had een 4.5 gemiddeld nodig, dus ik ben er weer vanaf.:)

Ook ik bleef indertijd hangen op een 7.5 (maar ging net als jij voor de 4.5) De Missus daarentegen had een 9(!) Die krijg ik nog regelmatig voor de voeten geworpen door d'r >:D

;)

Maar lekker dat het er weer op zit, hang in there. Tegen de tijd dat wij er zijn is alles achter de rug (toch?)
 
Goeiendag een 9? Wauw petje af hoor voor de missus.
Overigens wordt er hier wel heel positief naar boven afgerond.
De rest was 9, 8.5 en 8.5 en dat is dan afgerond een 8.5. Op school is me dat in al die jaren nooit gelukt :D
Wij hopen ergens in 2017 fikkie te kunnen stoken hihi
 
of is er dan een risico dat de Blue Mountains in rook opgaan?

Dat risico is er altijd :eek:

028cf7dc69859ec68106b2637a68764b.jpg
 
Ik had het kunnen weten, ik zit tenslotte op pagina 13 :rolleyes:
In 2 weken tijd....geen werk meer en geen huis....oooops
Werk is wel uit eigen vrije wil gegaan, maar ja als je je directe baas betrapt op jatten, wat moet je dano_O:eek::mad:
en als je landlord (niet uit vrije wil maar omdat het aussie systeem ook aussies vreselijk in de kou laat staan) het huis moet verkopen, dan moeten we weer aan de bak!
Dus de afgelopen week wat sollicitaties de deur uit gedaan en hup nieuw baantje in the pocket. En we zijn al druk bezig met bezichtigingen, vandaag in de kroeg nog 2 prive dwellingkjes kunnen scoren. Morgen eens even op onderzoek uitgaan, wellicht zijn we al verhuisd voordat mijn ouders hier zijn (volgende week vrijdag)
Oja ook helaas onze eerste rescue poes moeten laten inslapen, dus 3 in 1 we gaan weer opwaarts toch?!
Stay positive, de gas erop!
 
Aahw :( wat sneu van de poes. Succes met een nieuw ondekomen scoren, al klinkt het wel alsof jullie lekker bezig zijn. En geleficiteerd met de baan!
 
Sterkte en succes!

Hadden jullie een doorlopend huurcontract?


Wij hadden en hebben goed contact met onze landlord. Helaas zijn er dingen gebeurd daar die letterlijk het daglicht niet kunnen verdragen. En als gevolg daarvan moeten ze het huis verkopen.
Dat wij dan weer op zoek moeten, is iets waarvan wij zeggen, jammer, maar helaas. We hadden uiteraard liever willen blijven, maar in dit geval zijn er geen winnaars, alleen maar verliezers. Ons huurcontract loopt af.
 
Balen van alledrie! Maar wat super dat je de spirit hoog houdt, zo red je het wel!! Gefeliciteerd met je nieuwe baan en succes met het vinden van een nieuw huisje!
 
Balen van alledrie! Maar wat super dat je de spirit hoog houdt, zo red je het wel!! Gefeliciteerd met je nieuwe baan en succes met het vinden van een nieuw huisje!


Dat leer je hier wel hoor, want je wordt met enige regelmaat op de proef gesteld hier door het systeem ;)
Best betaalde baantje tot zover :D en ook nog op loopafstand en komende dinsdag gaan we verhuizen;
zoals wij in Brabant zeggen, de gas erop :)
 
En toen ging het ineens heel snel....
Op 3 februari hebben wij via Move2 ons 190 visum officieel aangevraagd bij DIPB. Inmiddels waren we al bezig met de aanvraag voor de policecheck en de afspraak is al gemaakt voor volgende week om de medicals te doen.
Op 16 februari meld DIPB dat ze de hierboven gemelde ontbrekende informatie graag willen ontvangen, omdat ze ons dossier al op het bureau hebben liggen....
huh....wat...o_O minimaal 6 maanden stond er toch voor???
 


OFX
Back
Top