LaStaVaZa Max en Katja

Lilianfels in Katoomba waarschijnlijk, maar de Escarpment groep gaat een nieuw restootje openen en ze hebben ook Hydro Majestic in Medlow Bath en Parklands in Blackheath en Echo's in Katoomba. We zullen zien hoe het loopt.
Alle locaties zijn super mooi en dat terwijl ie destijds bij Quay is begonnen, wauw das pas een uitzicht Opera House en Harbour Bridge :D

Ja, wel ff een precieze plaatsbepaling, hoe weet ik nou waar ik een 'frietje met' moet gaan halen? >:D

;)
 
Zo daar zijn we weer. Max is alweer bijna een maand aan het werk, wat een rust zeg ;)
Gisteren hebben we de papieren bij Move2 aangeleverd voor de TRA/ 189/190 visum. Max moet alleen nog even de engelse test doen en dan zijn we compleet. Er staat momenteel 4 maanden voor verwerking bij TRA, dus we wachten weer rustig af.
1 april (geen geintje) begin ik alweer met een nieuwe job, we gaan als een speer momenteel. 2 baantjes is niet verkeerd, zo komen de mensen hier de winter door is mij verteld. Fijn toch als je gewoon een werkritme hebt zeg :up:
 
Haha Kununurra is er wel eentje die heel bijzonder is, niet echt mijn keuze because it's kinda rough out there. Al zou ik bijvoorbeeld wel in Adelaide river kunnen wonen of Daily waters.
Maar het meer serieuzere op mijn lijstje is Tassie, zuid west hoek van WA, maar ook Victorian Alps en rond Mt Kosciouszko en dan zitten we nu ook geweldig in de Blue Mountains, dan heb je nog Tilba regio en Armidale en zo kan ik nog wel even doorgaan. Back to topic!

Dan gaan we gewoon gezellig hier verder :p

Toen we ooit eens met problemen met de auto (travellers autobarn barrel) bij een monteur aanklopten in Kununnurra was zijn antwoord op de vraag of het te fixen was: "...No worries mate, because you don't wanna be stuck here for ever..." :)
 
Dan gaan we gewoon gezellig hier verder :p

Toen we ooit eens met problemen met de auto (travellers autobarn barrel) bij een monteur aanklopten in Kununnurra was zijn antwoord op de vraag of het te fixen was: "...No worries mate, because you don't wanna be stuck here for ever..." :)

:up: Tja Kununurra kun je eigenlijk niet aan iemand uitleggen, het is een ervaring. Mind you, het is al wat jaren geleden voor mij, de herinnering is ook niet negatief, maar het zet je wel aan het denken over hoe mensen leven en behandeld worden op sommige plekken in dit bijzondere land. Dat is wellicht ook wat ze uit willen dragen, stay out, we are fine the way we are. Don't need any of your so called help.
 
Ik weet niet eens of je het over plaatsnamen of vreemde australische gerichten hebt met al die namen...:S
 
Ik weet niet eens of je het over plaatsnamen of vreemde australische gerichten hebt met al die namen...:S

Het is een bijzonder land @FOL met geweldige plaatsnamen, bijnamen en "karakters" elke dag maak ik wel een bijzonder verhaal mee. Mensen hebben altijd tijd voor een praatje hier gelukkig. Ik vind de mensen hier in de bergen zelfs heel erg open en eerlijk en bijna net zo direct als de gemiddelde Nederlander :oops:
 
Naar aanleiding van de opmerking van @FritsC over mijn statement onder een post. 20 years in the making....die ga ik pas aanpassen zodra de kurk van de fles is. Oftewel zodra we een 189/190 permanent visum op zak hebben.
Onze papieren zijn nu in het bezit van de TRA. Daar staat op dit moment 12 tot 14 weken verwerkingstijd voor. Max is weer op bijles. Die gaat in juni de IELTS nog maar weer eens doen. Schrijven is dus het probleem. Voor de rest zijn de scores steeds goed. Wordt het een 7 dan gaan we voor de 190. Wordt het een 6 dan gaan we voor de 189. Permanent of semi permanent, komen gaan we er. We hopen 2017 te kunnen beginnen met een "vaste verblijfsvergunning".
Dan ga ik een bonfire maken, met alles documenten die we inmiddels opgestapeld hebben voor dit hele verhaal. Daar kijk ik nu al naar uit :D en dan gaat de lange neus uit naar immi en kunnen ze me de hak violen :p
Maar zover zijn we nog niet, eventjes :rolleyes: geduld nog. Alles komt goed. Optimist tot in de kist :)
 

@Katjavdl dus dan zit de routine er wel in bij Max! Maar er komen toch geen 10,000 mensen naar je immi-bonfire?

@afterbang : Dit is een snow egg. Berucht en beroemd bij Masterchef Australia.

0910gtquayrecipe_434.jpg
 
hier spreekt de goede man, Peter Gilmore over zijn favoriete nagerecht voor de liefhebbers, daarna volgt de 8 texture chocolate cake.
Allebei erg lekker, kan ik jullie melden. Onze bruidstaart was gebaseerd op deze cake en natuurlijk zelf gemaakt door Max samen met zijn broer Koen.
 
Ja leuk @Katjavdl dat je ook op ons wacht. Met dank aan de Australische overheid :D Dat wordt gezellig @afterbang , een forum etentje met bonfire en een heerlijke Quay Snowegg van Max! :rolleyes::up::p
Ooohhh, een snowegg! Mag ik ook komen? Dat is me een tripje naar Blackheath wel waard (en natuurlijk ook om jullie weer te zien en bij te praten :))
 
tzt zal ik het met de chef bespreken, maar beloven doe ik niks; het is namelijk enorm veel werk en kost heel veel tijd en ingrediënten en dan moet je ook nog al het materiaal hebben.
Maar ik kan het natuurlijk voorstellen :D
 
tzt zal ik het met de chef bespreken, maar beloven doe ik niks; het is namelijk enorm veel werk en kost heel veel tijd en ingrediënten en dan moet je ook nog al het materiaal hebben.
Maar ik kan het natuurlijk voorstellen :D

Even voor de organisatie: we hebben vandaag de enkele reis Australie geboekt. 28 Juli komen we aan. :D:p:up:
 
Back
Top