LaStaVaZa Move123

Dat is een niet niks wat ze vragen.
Snap dat jullie het zelf gaan doen!
Wel dapper hoor..
 
Hoe zat het trouwens met werkervaring? Omdat je bezig bent met afstuderen. Of was je stage voldoende?
 
Voor werkervaring krijg ik 0 punten. Wordt pas geteld nadat je je diploma hebt. Stage is voor de skills ass. voldoende zei ze.
Wel balen want ik werk al 4 jaar;)
 
Ach je hebt in ieder geval een redelijke kans op een visum, dus die is in the pocket!
Begin gewoon eens met de IELTS, je kunt het maar gehad hebben. 8-en moet voor jou wel lukken, maar probeer het gewoon. 9 is de hoogste score op IELTS, dus je moet er aardig in thuis zijn, wat met jouw achtergrond geen probleem moet zijn. Als je die binnen hebt, dan kun je de volgende stap zetten. Succes!
 
Bedankt! We zaten er inderdaad aan te denken de IELTS eerst te doen. Logische eerste stap dus?! Ik hoop dat ik meteen 8en scoor op Academic niveau, hoef ik er maar 1 te maken voor zowel skills ass als visum eisen. Zou mooi zijn;)
 
1 IELTS test bedoel je? Ja die is tegenwoordig geldig voor 3 jaar en kan voor beiden gebruikt worden.
Lees je maar eens in online, zodat je een idee hebt van de test en zoek een draadje op hier. Het schrijven is over het algemeen het grote struikelblok.
 
Ja ik moet voor mij skills 7 op schrijven en lezen en een 8 op spreken en luisteren Academic niveau.
Voor het visum moet ik een 8 op alles op General niveau.
Dus als ik nou overal een 8 scoor op Academic kan ik hem 2 keer inzetten;)
Schrijven is het lastigst ja, vond ik op de opleiding al lastig.. Maar daar heb ik het ook gehaald met een 8 op 'Native speaker' niveau dus ik moet toch wel in de buurt kunnen komen hoop ik..
 
Natuurlijk! Gewoon goed voorbereiden en dan gaat dat goed komen!8 op general moet geen probleem zijn voor je, die cijfers heb ik ook gescoord en dat zonder voorbereiding haha
 
Stap 2 is gezet! IELTS test gepland op 10 September in Amsterdam.. Ben benieuwd! Ik moet een 8 op elk niveau (als we dat in 1 keer halen scheelt dat weer natuurlijk) en manlief een 4.5 overall.. Dus wij gaan oefenen de komende weken!
 
Mooi dat je hem hebt gepland! Als je nu inlogt op je account van de IELTS, kun je als het goed is 3 hulpsites vinden om je voor te bereiden! (futureLearn, Road to Ielts, en een Words Academic leerprogramma)
 
@Heleen1985
Ja ik had het gezien inderdaad. We hebben ook wat materiaal overgenomen van iemand op het forum, dus we kunnen aan de slag;) jullie gingen ook in September toch? Ook de 10e in Amsterdam?
 
Niet veel nieuws aan de horizon. We hebben vooral erg veel zin in alles (nu nog wel;))
Alleen het vertellen aan familie is toch wel iets dat ons bezig houdt. Wat is het moeilijk om daar over na te denken zeg! Zeggen we het voor of na de IELTS? Een aantal vrienden weten het al, en dat was positief gelukkig. Zij staan achter ons. Dat zal familie ook wel doen, maar voor hun zal de pijn groter zijn natuurlijk.. Best spannend! Aan de ene kant kan ik niet wachten om het te vertellen, maar aan de andere kant ben ik zo bang dat ik ze veel pijn doe (en ook stiekem wel een beetje voor de reactie..)
Anyway, wilde dit ff delen;) heb de thread gelezen over vertellen aan naasten en voor iedereen is het anders natuurlijk. We moeten nog maar eens goed nadenken over 'het goede moment'.
 
Is ook lastig!! Maar het wordt niet makkelijker voor ze (en voor jullie) naarmate je langer wacht... Ik kan me goed voorstellen dat je ze graag erover vertelt, je wilt je ei kwijt hé ;) Ik denk dat de lat alleen maar hoger wordt als je blijft wachten!
 
Ik denk dat de lat alleen maar hoger wordt als je blijft wachten!

Ja en de drempel ook.... :) Zonder gekheid, vertellen dat je naar de andere kant van de wereld vertrekt is denk ik een van de lastigste momenten in de voorbereiding. Zorg dat je familie vertrouwd is/raakt met Skype voordat je vertrekt, dat helpt enorm in het onderhouden van contact. Mijn mams is 76 en skypt en appt er op los tegenwoordig, vorige week heeft ze me nog via Facetime laten zien welke bril ze wilde kopen. Fantastisch om zo deel te blijven uitmaken van elkaars leven!
 
My two cents. Voor ons was de drempel niet hoger of lager in de tijd. Maar ik zou het ook niet een maand van te voren pas zeggen. Mensen hebben gewenning nodig (rouw proces?) maar hoe lang dat is verschilt per persoon en situatie. Het blijft dus een zeer persoonlijke keus die je zelf uit moet vogelen. Maar eerder is niet perse beter. Te laat is ook niet slim. Succes met het vinden van de tussenweg!
 
Ik had bedacht om het na de IELTS te doen. Omdat dat toch een belangrijke stap is, op weg om het visum te krijgen.
Als de IELTS binnen is dan komt er al meer zekerheid en begint de aanvraag procedure 'echt' dat leek ons een goed moment.
 
Bij ons wist iedereen het al van bij het begin van het traject. Velen verklaarden on 'z@t', anderen dachten dat het een bevlieging was, en enkelen vonden het gewoonweg geweldig. Maar wij vonden het belangrijk om iedereen erin te betrekken. Zeker ook voor de kinderen, toen 9 en 7, nu 12 en 10. En nu nog steeds, een goede 3 jaar na het begin van ons proces, vinden we het nog steeds een goede keuze geweest om het van meet af aan te vertellen. Vrienden en familie hebben het intense karakter van het proces kunnen meemaken, de ups en downs, en hebben geleerd dat we dit echt meenden en echt hoopten dat het zou lukken. Voor school was het nuttig dat de klasgenoten het wisten. Zij konden er ook, nu het afscheid er eindelijk ook echt is, er makkelijker mee om.
Vooral de laatste maanden waren geweldig voor ons, we hadden besloten om geen afscheidsfeest te geven, maar om intens te genieten van iedereen door bij iedereen persoonlijk langs te gaan, met een etentje, een bbq, een drankje. Daar hebben we veel tijd in gestoken (zijn ook enkele kilo's bij daardoor) maar dat was de beste beslissing ooit. Nu staan we vertrekkensklaar. Volgende woensdag zijn we weg... Maar we kijken op een intens fijne tijd terug.
 
Zo, kleine update.
We hebben de IELTS vandaag gemaakt. Lezen, luisteren en schrijven vond ik zelfs vrij makkelijk. Spreken had ik een vervelend onderwerp (voor mij dan.. Public places en wat ik daar doe..) maar ga maar van het beste uit;) heb namelijk wel het idee dat het niveau op mijn opleiding wat hoger lag dan dit.. Maar goed.. Cijfers eerst maar afwachten!

Inmiddels ook begonnen met familie inlichten en 'so far so good!' Iedereen reageert geschokt ('dus het was niet een idee maar een serieus plan?!'), maar ze staan tot nu toe allemaal achter ons. Heel fijn!
 
Spannend wat de uitslag gaat worden!! wanneer verwacht je bericht?

Dus het viel je eerder mee dan tegen, dat Is altijd fijn! Ging je voor de general of Academic ielts?

En wat fijn dat de familie positief reageert, dat lijkt mij zo spannend.. Hadden jullie dit nog op een 'speciale' manier verteld of gewoon bij de koffie het verteld?

Zal duimen voor een goede uitslag!
 
Back
Top