LaStaVaZa Move123

Spannend wat de uitslag gaat worden!! wanneer verwacht je bericht?

Dus het viel je eerder mee dan tegen, dat Is altijd fijn! Ging je voor de general of Academic ielts?

En wat fijn dat de familie positief reageert, dat lijkt mij zo spannend.. Hadden jullie dit nog op een 'speciale' manier verteld of gewoon bij de koffie het verteld?

Zal duimen voor een goede uitslag!

Ja viel idd eerder mee dan tegen. Ik moet Academic doen en elk onderdeel een 8. Dus dat is wel ff spannend;)

De 23e staat de uitslag online. Hoop dat ik het gehaals heb!

Wij hadden het met een brief gedaan. Het is bij ons best wel een proces geweest en we wilde duidelijk uitleggen hoe we erbij kwamen en ook dat het niet alleen mijn droom is maar ook die van mijn man.
Mijn schoonouders vonden het heel fijn zo. Ze hoefde niet meteen te reageren en konden het ff op zich in laten werken. En de meeste vragen werden in de brief beantwoord. Dat scheelt ook.
We hebben de brief voorgelezen en daar achter gelaten. Voor ons de beste manier.
 
@Move123 Hoe was de test gegaan eigenlijk (qua maken) ? Vielen er dingen mee of juist tegen? Welk onderwerp moest je over praten? En het schrijven? (daar kijk ik zo tegenop)
 
Ja ik vind het lastig inschatten. Voor mij viel het alles mee eerlijk gezegd. Zal nog niet te hoog van de daken schreeuwen, maar een voldoende moet lukken :p nou ben ik natuurlijk wel docente Engels en heb ik net mijn diploma na 4 jaar continue Engels praten en leren. Dus echt een goede referentie ben ik niet ;)
Spreken viel wel tegen,maar dat was meer het onderwerp. Praten kan ik wel, maar 1-2 minuten praten over een openbare ruimte vond ik lastig. Dus eerder het onderwerp viel tegen dan het spreken zelf. Dat is de enige waarbij ik twijfel of ik een 8 heb gehaald..
Schrijven is nooit mijn sterkste punt geweest op de opleiding, maar heb nog nooit een stuk geschreven waar ik zo tevreden mee was als deze. Dus hoop op een 8! Want veel beter dan dit zal lastig worden;)
Vrijdag de uitslag. Ben zo benieuwd! Wie weet zit ik er volledig naast en heb ik allemaal 6en! Haha
 
Fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt!:up:
En dat schrijven zo goed ging. Wat voor soort tekst moest je maken ( geloof dat ik ergens gelezen had dat je drie verschillende soorten hebt, bijv betoog)

Tja openbare ruimtes... :p Het is wel een dialoog toch of moet je twee minuten voor je uit kletsen?

Duimen dat vrijdag een goede uitslag komt! :)
 
Schrijven is 2 stukken schrijven. Eentje beschrijven wat er in een grafiek of tabel te zien is, en een essay.

Spreken is opgebouwd uit 3 delen. 1 is wat algemene vragen. 2 is 2 minuten monoloog over een onderwerp (bij mij dus publieke ruimtes) en 3 is dan wat vragen doorgaand op punt 2
 
Tsja... zo'n monoloog is wel een beetje weird :rolleyes:

Maar wel heel Australisch:

"...The Turnbull government has suffered more embarrassing scenes in Parliament, with senators forced to give rambling monologues about their colleagues and favourite television shows because the government had no bills ready for debate..."

:eek:
 
Last edited:
Nou we hebben de resultaten!
Listening:9
Reading:8,5
Writing:7
Speaking:8,5
Overall:8,5

Tevreden over de resultaten, alleen writing valt tegen. Ik moet een 8 op elk onderdeel halen voor de visumaanvraag (omdat ik geen werkervaring heb die meeteld) dus dat is wel ff jammer. Maar ga gewoon een remark proberen en anders voor de General test. Dan is het stuk schrijven wat makkelijker denk ik.
Maar goed, voor mijn skills ass. is het genoeg dus die aanvraag beginnen we alvast. En dan kijk ik wel wanneer ik de General doe.

Als je een remark doet, dan kunnen ze nooit lager geven toch? Deze cijfers staan vast he?
 
Netjes hoor!

Wat betreft de remark, ik heb nog nooit gehoord dat het cijfer naar beneden ging (wat niet wil zeggen dat het officieel niet kan, dat weet ik niet)
 
Netjes hoor!
Wat betreft die remark. Je wordt door iemand anders beoordeeld, dus daar komt een nieuw cijfer uit.
Maar ik heb nog nooit gehoord inderdaad dat het lager was. Kan ook eigenlijk niet, omdat ze vast waardes aan moeten houden.
Uit ervaring weet ik wel dat er tussen punten 6-7-8 duidelijk verschil zit.
Dat is de bepaalde manier waarop beoordeeld wordt.

Als ik jou was zou ik gelijk de general doen. Je zit er nu nog vers in, gelijk doorstomen?!
 
Even een kleine update.

- 21 Januari ga ik opnieuw voor de IELTS test op. Dit keer de general en hoop ik een 8 op elk onderdeel te kunnen scoren.
- We hebben alle benodigde documenten voor de skills assessment (mijn diploma is binnen!) dus rest ons nog de gecertificeerde kopie en vertalingen van een aantal documenten en dan kunnen we deze opsturen. Nu met de kerst zal dat niet super snel gaan. dus hopelijk half Januari alles opsturen!
- Manlief heeft inmiddels ook een account en heeft de originele naam @move456 ;)
 
Netjes hoor!
Wat betreft die remark. Je wordt door iemand anders beoordeeld, dus daar komt een nieuw cijfer uit.
Maar ik heb nog nooit gehoord inderdaad dat het lager was. Kan ook eigenlijk niet, omdat ze vast waardes aan moeten houden.
Uit ervaring weet ik wel dat er tussen punten 6-7-8 duidelijk verschil zit.
Dat is de bepaalde manier waarop beoordeeld wordt.

Als ik jou was zou ik gelijk de general doen. Je zit er nu nog vers in, gelijk doorstomen?!
Je kan ook niet lager scoren. Ik heb een paar weken geleden remark aangevraagd en daar stond het op vermeld dat het cijfer niet lager kan worden. Zo inderdaad ook wel raar zijn.
 
Maar ga gewoon een remark proberen en anders voor de General test. Dan is het stuk schrijven wat makkelijker denk ik.

Ik kwam er laatst achter dat alleen het eerste onderdeel (het beschrijven van de charts) van schrijven anders is bij general (dan moet je een brief schrijven ofzo). Het essay schrijven daarna (part 2) is gelijk voor zowel general als academic!
 
Voor mijn skills wel ja. Dan moet ik Academic met 2x7 en 2x8 halen. En die is binnen.
Voor extra punten op visum aanvraag maakt het niet uit. Dan willen ze gewoon 4x8 op 1 vd 2 niveaus
 
Zo, even een 'kleine' update aan onze kant!
We hebben vorige week onze skills assessment op de post gedaan! Dus nu is het eerste wachten begonnen. Ondertussen zijn we bezig met andere dingen regelen en heb ik inmiddels voor de tweede keer mijn IELTS gedaan, en weer niet gehaald. Niet goed voor je 'eigenwaarde' als docent Engels notabene, maar schrijven is altijd mijn valkuil geweest op de opleiding, en dat blijkt ook maar weer in de IELTS. Alle andere onderdelen zijn altijd 8 of hoger, maar dat stomme schrijven elke keer..
Nu deze week het officiele certificaat binnen gekregen, dus we gaan deze keer een remark toch proberen. Kijken of er wat uitkomt..
 


OFX
Back
Top