Lastavaza Red dust

Hmm ik heb besloten niet te stressen en af te wachten. Ik bedoel bijna niemand heeft toch al een baan voordat ze naar OZ gaan? Wat heb jij er over op papier gezet dan?
 
Nog niet zo veel, maar wij zijn van plan om een fictief rekensommetje te maken voor de leefkosten van 2 personen voor 2 jaar en dan dit bedrag vergelijken met het bedrag dat we minimaal verwachten gespaard te hebben als we gaan. Heb ook nog wat opgeschreven over hoe wij denken werk te kunnen vinden om het aannemelijk te maken dat 2 jaar teren op spaargeld echt een worst case scenario is. Maar wij hebben dus nog niets ingestuurd, deze vraag kan daarom beter beantwoord worden door red dust
 
Ja, naast verklaring over geld dat we meebrengen, hebben wij hebben ook uitgelegd wat we nu in Nederland voor werk doen, wat we in Australië van plan zijn aan werk te gaan doen en wat we daar denken te gaan verdienen. Er zijn wel sites die algemene informatie geven over wat je met welk beroep ongeveer aan inkomen krijgt in Oz. Dat is heel algemeen, maar je moet toch wat. En ik moet er niet aan denken om twee jaar lang geen werk te kunnen vinden...Maar we gunnen onszelf wel de tijd.
 
hmm dat hebben wij dus beiden niet uitgelegd... is nu te laat en hoor wel als het ontbreekt... maar aangezien jullie je visum al hebben zal ik dit vast nog moeten aanvullen
 
Even tijd voor een update. Visum in april geactiveerd, manlief is daarvoor weekje naar Oz gevlogen en heeft vrienden bezocht. Huis staat inmiddels paar maanden te koop, al wel aantal kijkers gehad vlak voor de zomer. Maar niet genoeg geld of eigen huis nog niet verkocht...'t is altijd wat. In de zomer lag eea op z'n gat, maar eind augustus diende zich weer een kijker aan (weer met eigen huis) die nog steeds belangstelling heeft en deze week komt er weer eentje (zonder eigen huis!). Dus maar weer poetsen, gras maaien en alles aan kant. Het mag nu wel eens verkocht worden! Bij ons vorige huis hadden we uiteindelijk 25 kijkers voor het verkocht wordt, hoop dat ons dat deze keer bespaard blijft. Poetsen is zeg maar niet mijn hobby. En iedere keer laait de hoop weer op: zal deze nu een bod doen? Jullie kennen dat vast wel, ik word er in ieder geval heel onrustig van en kan aandacht maar moeilijk bij het werk houden. Maar alle seinen staan op groen: meer belangstelling, huizenmarkt lijkt uit het dal te klimmen, markt lijkt weer wat aan te trekken. Nu maar hopen dat Rutte deze weken geen rare bezuinigingen uit zijn hoed tovert die het consumentenvertrouwen weer terug naar het nulpunt brengen. Want wij willen zo graag van de daken schreeuwen dat we gaan emigreren!
 
@Red dust , wij zitten in een soortgelijke situatie met kind, zou je mij een pm willen sturen zodat ik je wat vragen over citizenship forms, passports en partnervisum kan stellen? Als je er tijd voor hebt tenminste:) Tnx!
 
Goed nieuws: afgelopen week ons huis verkocht! Jippieieieieieie!!!! Tegen het advies van onze makelaar in meegedaan aan de open huizen dag. Hij dacht dat het voor ons huis toch niet zoveel zou opleveren gelet op hogere prijsklasse. Niets was minder waar. Maar liefst vier serieuze kijkers waarvan eentje nu ons huis heeft gekocht. En nog voor een redelijk bedrag ook. Natuurlijk niet wat we er een paar jaar geleden voor zouden krijgen, maar ja. Dan moet je maar niet in crisistijd besluiten om naar de andere kant van de wereld te willen verhuizen. Wij zijn suuuperblij. Natuurlijk kan er nog van alles mis gaan met de financiering en bedenktijd, maar we hebben er vertrouwen in. Normaal heeft verkoop van je huis niet zo'n impact, maar nu niet alleen verhuizen, maar ook werk opzeggen en bijna al je zakelijke banden met Nederland doorsnijden. Afgelopen week dus ook maar begonnen met inenten van onze honden die meegaan. Als alles volgens plan verloopt moeten we begin mei ons huis uit en dat komt qua timing met de honden ook goed uit. Dus we gaan een paar dagen na de honden naar Oz, waarschijnlijk tweede week mei. We hoeven dus niet tussentijds te verhuizen en dat is wel heel erg prettig.
Dus zo zachtjes aan maar alle vrienden en familie op de hoogte stellen van de verkoop en onze vertrekdatum. Zoveel mogelijk face to face, hoewel dat niet bij iedereen zal lukken. De meesten weten het al wel, voor sommige hebben we het geheim moeten houden ivm werk. We hebben nu lang genoeg met geheim rondgelopen. In gedachten lopen we al lijstjes te maken met wat mee gaat en wat niet, wat we allemaal moeten opzeggen en regelen. Ook wij zullen goede vrienden worden van marktplaats. Er gaat wel een volle container mee (alles nieuw kopen is volgens mij veel duurder), maar ook goede tijd om eens flink op te ruimen en meubels waar je toch flauw van bent aan een ander te slijten. Gelukkig al wel een goed tehuis voor onze lieve poezen gevonden, dus dat is een zorg minder.
De komende tijd zullen er wel veel vragen opborrelen, dus ik zal wat regelmatiger posten.
Nu gaat het echt beginnen....Maar aanstaande zaterdag eerst IELTS academic test doen. Daar staat mijn hoofd nu niet echt naar, maar moet de komende dagen maar flink aan het oefenen. Duimen jullie?
 
Gefeliciteerd met de verkoop. Top hoor, kan me je geluk wel voorstellen!



"...Gelukkig al wel een goed tehuis voor onze lieve poezen gevonden..."

Willen ze wellicht nog een kater hebben :rolleyes: (die van Yuud)
 
Ben bang van niet. Twee vonden ze eigenlijk al veel, maar splitsen is geen optie. Hoop dat Yuud ook snel iemand vindt voor haar kater.
 
Ben bang van niet. Twee vonden ze eigenlijk al veel, maar splitsen is geen optie. Hoop dat Yuud ook snel iemand vindt voor haar kater.
Vooralsnog nog niemand gevonden en de tijd begint echt te dringen :(
Fijn dat jullie wel iemand gevonden hebben!
En gefeliciteerd met de verkoop!
 
Even een korte update: wij hebben net als Anna Louise en Ernie&Hobbes ook IELTS gedaan op 26 oktober jl. na een zeer onrustige nacht in een Amsterdams hotel vol stappers. Niet echt een fijn begin, maar wel een gezellige en inspannende dag.
Mijn resultaten:
listening: 8,5
reading: 7,0
writing: 7,5
speaking: 8,0
Bij writing ging het eerste item met een bar chart over methoden van afvalverwerking wel goed, maar de stelling over leeftijdsdiscrimatie wettelijk verbieden was minder geslaagd. Bij reading had ik echt vijf minuten te kort waardoor ik vier vragen gegokt heb.
Mijn lief had een beter gevoel en eindigde met:
listening: 8,0
reading: 8,0
writing: 7,0
speaking: 8,0
Dus toen ik en manlief gisteravond de uitslag zagen, kregen we de glimlach niet meer van ons gezicht gepoetst. In the pocket!
De honden zijn inmiddels voor de tweede keer geënt en gaan over drie weken voor de rabiestest. En dan weten we ook of we inderdaad begin mei weg kunnen. Nu al wat abonnementen aan het opzeggen en van die kleine dingen regelen die voorbij komen. Vanaf december, als ook het voorbehoud financiering is afgelopen en we zeker weten dat het huis verkocht is, lekker aan de slag met alle voorbereidingen. Dan hoeven we bij de werkgever ook onze mond niet meer te houden. Helemaal zin in om te vertellen dat we gaan emigreren!
 
@jennie
Wij hebben onze zinnen gezet op de Blue Mountains, mijn geboortestreek. Wij hebben daar wat vrienden wonen en voelen ons er erg thuis. Voorkeur voor Springwood, maar daar moet maar net binnen redelijke termijn een leuk huis te huur zijn. Ook wel gekeken naar Aidelaide (hills) , maar wij denken dat dit voor ons nu een betere keuze is. Maar goed, dat kan door werk natuurlijk wel weer veranderen. We gaan het zien.
 
Heel mooi gebied bij de blue mountains! (Maar ja, kan niet echt een gebied in Australië noemen dat niet mooi/bijzonder is) ;)
Succes met de afweging!
 
Back
Top