Even een korte update: wij hebben net als Anna Louise en Ernie&Hobbes ook IELTS gedaan op 26 oktober jl. na een zeer onrustige nacht in een Amsterdams hotel vol stappers. Niet echt een fijn begin, maar wel een gezellige en inspannende dag.
Mijn resultaten:
listening: 8,5
reading: 7,0
writing: 7,5
speaking: 8,0
Bij writing ging het eerste item met een bar chart over methoden van afvalverwerking wel goed, maar de stelling over leeftijdsdiscrimatie wettelijk verbieden was minder geslaagd. Bij reading had ik echt vijf minuten te kort waardoor ik vier vragen gegokt heb.
Mijn lief had een beter gevoel en eindigde met:
listening: 8,0
reading: 8,0
writing: 7,0
speaking: 8,0
Dus toen ik en manlief gisteravond de uitslag zagen, kregen we de glimlach niet meer van ons gezicht gepoetst. In the pocket!
De honden zijn inmiddels voor de tweede keer geënt en gaan over drie weken voor de rabiestest. En dan weten we ook of we inderdaad begin mei weg kunnen. Nu al wat abonnementen aan het opzeggen en van die kleine dingen regelen die voorbij komen. Vanaf december, als ook het voorbehoud financiering is afgelopen en we zeker weten dat het huis verkocht is, lekker aan de slag met alle voorbereidingen. Dan hoeven we bij de werkgever ook onze mond niet meer te houden. Helemaal zin in om te vertellen dat we gaan emigreren!