Lastavaza Red dust

Joehoe! Te gek. Laat het allemaal lekker op jullie af komen. Wij zijn in januari vertrokken met ons gezinnetje, en het is effe een gekkenhuis die laatste dagen en dan ook nog eens het definitieve vertrek! Maar zodra je door de douane bent, valt alles van je af en kun je lekker het avontuur in gaan. Afscheid nemen is altijd heel beladen, zeker voor de mensen die iemand moeten missen. Maar heej...voor jullie gaat er een hele nieuwe wereld open. Voor ons echt geen heimwee-gevoel! Life begins at the end of your confort zone! :);)
Veel succes met jullie nieuwe start!:up:
 
Spannend, nog een paar dagen!!! Ook wel heerlijk gevoel als je straks in het vliegtuig stapt. Gingen de honden nou ook vrijdag mee?
 
Spannend, nog een paar dagen!!! Ook wel heerlijk gevoel als je straks in het vliegtuig stapt. Gingen de honden nou ook vrijdag mee?
Dank allemaal voor de leuke lieve reacties. Vandaag is bijna alles ingepakt en het lijkt erop dat het toch wel een volle container gaat worden, ondanks dat we veel weggedaan hebben. Maar ja, we hebben (hadden) nu eenmaal een flink huis. Vanmorgen zijn de honden opgehaald en dat ging prima. Gisteren de laatste stempeltjes gehaald bij mevrouw Jehee van de NVWA in Utrecht. De transporteur heeft nog niet gebeld, dus ik ga er dan maar vanuit dat alles in orde is. Wel raar zo zonder honden en zonder meubels. Vanavond eten bij de buurtjes en slapen op de grond tussen de dozen. Zo komen we helemaal in de stemming! Maar al met al vandaag was best relaxed met fijne verhuizers.
 
We zijn er! Voelt weer als thuis. Was even vergeten hoe Australië ruikt, maar inmiddels volop lucht 'gesnoven'. Inmiddels uitgepakt, al weer fijn wat lieve mensen gezien en vandaag naar de bank en medicare geweest voor de nodige formaliteiten. Is nog even puzzelen wie wat nodig heeft. Met mijn aussie paspoort net even wat meer bewijs nodig dat ik hier kom wonen, dan is een visum blijkbaar toch handiger. Morgen maar eens flink formulieren invullen voor medicare en TFN. En als medicare binnen is kunnen we ook telefoonabonnement afsluiten. En leuk huis op het oog. Zou wel heel snel zijn, morgen maar eens makelaar bellen.
 
Klinkt goed! Dat dingen anders gaan voor ozzies en partners zijn wij ook tegenaan gelopen, volgens mij heb ik daar in ons draadje wat over geschreven. Geniet van deze bijzondere tijd:)
 
Welcome home! Hebben jullie een goede reis gehad? En nu al een huis op het oog... gaat mooi snel. Hou ons op de hoogte he?
 
Onze eerste week zit erop. Al hardlopend weer een beetje de buurt verkend (die bulten is even wennen) en al heel wat regelzaken afgewerkt. Inmiddels kunnen we bij onze bankrekeningen, hebben we een Medicare nummer, hebben we een telefoonabonnement kunnen regelen (2 uur in de winkel bij Telstra gestaan maar gelukt) en een taxfilenumber aangevraagd. Ook op autojacht geweest en binnen een dag met veel geluk een Toyota hilux gekocht uit 2010. Hiluxen zijn er genoeg, maar een diesel en automaat bleek een stuk lastiger. Nu alleen nog op zoek naar een dakje, zodat onze honden geen muts en zonnebril nodig hebben als ze achterin zitten. Het is zelfs geen witte! We vonden eerst een knalrode, maar die was van de firebrigade geweest en zag er wel erg agressief uit en had iets te veel blingbling. Niet echt een auto waarmee je wilt solliciteren zeg maar. En dealer met lange vlecht en gouden kettingen bood ook niet echt veel vertrouwen. Nu geslaagd bij Toyota dealer en nog leuk kunnen onderhandelen. Dat werkt hier in ieder geval goed! Staat nu te glimmen voor de deur. En wat heerlijk dat iedereen zo vriendelijk is! Het mag dan misschien wat oppervlakkig zijn, maar geeft wel een goed gevoel. En nu verder zoeken naar een huis in de Blue Mountains. Daarvoor zullen we wel wat extra geduld moeten opbrengen. Het huis dat ik leuk vind hebben we na twee pogingen nog steeds niet van binnen kunnen zien. Slot van de voordeur blijkt kapot, dus hopelijk komende week. Zo leren we in ieder geval een makelaar goed kennen. We hebben nog wat huizen op het oog, dus we zien wel. In ieder geval komende week de honden registreren, want die komen maandag uit quarantaine. Hun tijdelijke hekwerk staat inmiddels. Geeft weer een beetje regelmaat!
 
Fijn, you are on your way. Nou nog de honden erbij en het is compleet. Succes met househunting.
 
Time flies when you're having fun! Al zoveel gebeurd in de tweeënhalve week dat we nu in de Mountains wonen. De honden zijn hartstikke blij en in goede conditie uit hun quarantaine gekomen, dus dat was een pak van ons hart! Inmiddels een dakje gekocht voor de pickup, die komt volgende week. Dan hoeven de honden niet meer op de achterbank, want ik blijk ze toch regelmatig mee te nemen naar een andere plek om te wandelen. Mijn TFN nummer is inmiddels binnen, die van mijn lief nog niet. Oh ja, vorige keer vergeten te vertellen dat je hier over een tweedehands auto 3% stamp duty moet aftikken bij de RTA (Roads & Traffic Authority). Dat is toch wel even slikken. Het Oz rijbewijs was geen enkel probleem! Ook bij de RTA formuliertje invullen, ogentestje, ter plekke fotootje maken, bewijs van je adres en een paspoort (en evt visum) en binnen een kwartier liepen we met ons NSW rijbewijs de deur uit. Heel fijn en praktisch om nu een Australisch identiteitsbewijs te hebben.
Manlief zou afgelopen maandag rustig beginnen met werken op afstand, voor zijn oude baas. Dat liep even anders: zaterdagavond telefoontje, zondagavond in het vliegtuig naar China voor zeker negen dagen. Wel even slikken, maar zo hoeven we ons budget niet aan te spreken. Ook wel weer fijn en ik zit toch nog bij vrienden, dus ben niet helemaal eenzaam en alleen.
Dus nu hij weg is, maar flink de schouders gezet onder het zoeken naar vrijwilligerswerk. Dat lijkt me goed voor mijn woordenschat en spreekvaardigheid.En Ozzie werkervaring zal hopelijk solliciteren makkelijker maken. Lijkt erop dat ik zo kan kiezen. Vandaag al uitnodiging om te beginnen na een telefoongesprek, morgen ergens anders een gesprek en maandag nog een gesprek. Zou leuk zijn als dat straks met een baan ook zo gaat. Daarvoor eerst mijn cv updaten, dus ik heb de voorbeelden van Beepmeep maar even tevoorschijn getoverd (super Beepmeep!). Merk wel dat ik telkens nog een drempel over moet om de telefoon te pakken, maar gaat steeds beter. Zeker als ik boos word, blijk ik opeens heel vloeiend Engels te spreken! Zoals maandag met Telstra: die vertelde doodleuk dat je je telefoon pas na 6 maanden in het buitenland kunt gebruiken, moet apart geactiveerd worden. Of manlief moest zelf bellen en even 300 dollar voorschieten en 48 h wachten, terwijl je net twee keer hebt uitgelegd dat hij niet kan bellen omdat zijn Ozzie telefoon het niet doet. Grrrrr.... Maar verder gaat alles hier goed. Begin me aardig thuis te voelen, de huizenjacht is nog volop aan de gang en zoals het nu lijkt heb ik vanaf volgende week in ieder geval een dag (of meer) in de week vrijwilligerswerk. En ik ben van plan om Certificate IV in training and assessment te gaan doen. Want dat wordt bijna elke keer gevraagd van trainers en adviseurs. Wordt vervolgd...
 
De ene is rondleidingen geven bij een museum (goed voor mijn Engels spreekvaardigheid en zo toch een beetje voor een groep) en de ander is op kantoor bij een organisatie die wandelingen doet in de national parks. Maandag nog een afspraak met een volunteer referral service, kijken wat die hebben. Ik wil bij beide eerst een dag meelopen en dan evt. kiezen of allebei doen.
 
Manlief is inmiddels al weer een week terug en vandaag heeft hij eindelijk het huis van binnen kunnen bekijken, waarvan we dinsdag de sleutel krijgen! Meerdere huizen bekeken, maar deze sprong er echt uit. Voorkeur ging in eerste instantie uit naar Springwood in de Blue Mountains maar veel achtertuinen zijn daar zo steil dat het voor onze oudste hond te lastig is. En hier in Blaxland/Glenbrook heb je prima wandelgelegenheden. En het is wat dichter bij werk, omdat ik toch verwacht richting city te moeten reizen. Dus nu een huis gevonden vlakbij de Lagoon in Glenbrook met redelijk wat privacy, lekker veel licht en flinke tuin in een prima en rustige buurt. Dus flink mijn best gedaan op onze eerste application en alle tips van jullie in acht genomen (hypotheekbetalingen, referentie makelaar, aparte verklaring bijgevoegd over wie we zijn en dat we jaren huiseigenaren waren, verklaring werkgever en 10 dollar per week extra geboden omdat we 2 honden meenemen etc.) en het is gelukt!!! Niet verwacht dat het in een keer zou lukken, maar zeker gehoopt. Dus vanaf volgende week maar flink aan het poetsen. Onze container verwachten we niet voor eind juli dus nog alle tijd. En tot die tijd blijven we bij onze vrienden wonen, want in een huis gaan zitten met alleen een koffer met kleren heeft ook weinig zin. Zeker als een paar weken later alles binnenkomt, want we hebben toch een flinke container vol meegenomen. Kortom: helemaal blij hier! Vandaag ook een paar banen gezien op Seek.com.au waarop ik ga solliciteren. Geeft nieuwe energie. So far so good!
 
Gefeliciteerd!!!! Fijn een eigen plekje, nog even geduld en dan lekker inrichten met je eigen spulletjes. Genieten!
 
Back
Top