Time flies when you're having fun! Al zoveel gebeurd in de tweeënhalve week dat we nu in de Mountains wonen. De honden zijn hartstikke blij en in goede conditie uit hun quarantaine gekomen, dus dat was een pak van ons hart! Inmiddels een dakje gekocht voor de pickup, die komt volgende week. Dan hoeven de honden niet meer op de achterbank, want ik blijk ze toch regelmatig mee te nemen naar een andere plek om te wandelen. Mijn TFN nummer is inmiddels binnen, die van mijn lief nog niet. Oh ja, vorige keer vergeten te vertellen dat je hier over een tweedehands auto 3% stamp duty moet aftikken bij de RTA (Roads & Traffic Authority). Dat is toch wel even slikken. Het Oz rijbewijs was geen enkel probleem! Ook bij de RTA formuliertje invullen, ogentestje, ter plekke fotootje maken, bewijs van je adres en een paspoort (en evt visum) en binnen een kwartier liepen we met ons NSW rijbewijs de deur uit. Heel fijn en praktisch om nu een Australisch identiteitsbewijs te hebben.
Manlief zou afgelopen maandag rustig beginnen met werken op afstand, voor zijn oude baas. Dat liep even anders: zaterdagavond telefoontje, zondagavond in het vliegtuig naar China voor zeker negen dagen. Wel even slikken, maar zo hoeven we ons budget niet aan te spreken. Ook wel weer fijn en ik zit toch nog bij vrienden, dus ben niet helemaal eenzaam en alleen.
Dus nu hij weg is, maar flink de schouders gezet onder het zoeken naar vrijwilligerswerk. Dat lijkt me goed voor mijn woordenschat en spreekvaardigheid.En Ozzie werkervaring zal hopelijk solliciteren makkelijker maken. Lijkt erop dat ik zo kan kiezen. Vandaag al uitnodiging om te beginnen na een telefoongesprek, morgen ergens anders een gesprek en maandag nog een gesprek. Zou leuk zijn als dat straks met een baan ook zo gaat. Daarvoor eerst mijn cv updaten, dus ik heb de voorbeelden van Beepmeep maar even tevoorschijn getoverd (super Beepmeep!). Merk wel dat ik telkens nog een drempel over moet om de telefoon te pakken, maar gaat steeds beter. Zeker als ik boos word, blijk ik opeens heel vloeiend Engels te spreken! Zoals maandag met Telstra: die vertelde doodleuk dat je je telefoon pas na 6 maanden in het buitenland kunt gebruiken, moet apart geactiveerd worden. Of manlief moest zelf bellen en even 300 dollar voorschieten en 48 h wachten, terwijl je net twee keer hebt uitgelegd dat hij niet kan bellen omdat zijn Ozzie telefoon het niet doet. Grrrrr.... Maar verder gaat alles hier goed. Begin me aardig thuis te voelen, de huizenjacht is nog volop aan de gang en zoals het nu lijkt heb ik vanaf volgende week in ieder geval een dag (of meer) in de week vrijwilligerswerk. En ik ben van plan om Certificate IV in training and assessment te gaan doen. Want dat wordt bijna elke keer gevraagd van trainers en adviseurs. Wordt vervolgd...