Lastavaza Red dust

@jennie
Wij hebben onze zinnen gezet op de Blue Mountains, mijn geboortestreek. Wij hebben daar wat vrienden wonen en voelen ons er erg thuis. Voorkeur voor Springwood, maar daar moet maar net binnen redelijke termijn een leuk huis te huur zijn. Ook wel gekeken naar Aidelaide (hills) , maar wij denken dat dit voor ons nu een betere keuze is. Maar goed, dat kan door werk natuurlijk wel weer veranderen. We gaan het zien.
Was Springwood niet waar de grote branden van dit jaar waren. Zou dus best nog wel lastig kunnen zijn in mei om een huis te vinden omdat dan nog veel mensen in tijdelijke onderkomens zitten. Maar later in het jaar kan dat dan wel weer vrijkomen natuurlijk.
 
@jennie
Wij hebben onze zinnen gezet op de Blue Mountains, mijn geboortestreek. Wij hebben daar wat vrienden wonen en voelen ons er erg thuis. Voorkeur voor Springwood, maar daar moet maar net binnen redelijke termijn een leuk huis te huur zijn. Ook wel gekeken naar Aidelaide (hills) , maar wij denken dat dit voor ons nu een betere keuze is. Maar goed, dat kan door werk natuurlijk wel weer veranderen. We gaan het zien.
Wij hebben ook gekeken naar de Adelaide Hills. Nog sterker, ik kijk er elke dag naar (vanaf de kust dan). Prachtig om te wonen. Niks mis mee. En er is ook niks mis met Adelaide in het algemeen.
Maar het is echt in de verste verte niet te vergelijken met de Blue Mountains. Dus ik kan je geen ongelijk geven :)
 
@slatsr: klopt helemaal van de bosbranden. Dat was heftig. Gelukkig hebben wij voor de eerste tijd de beschikking over een granny flat van vrienden van ons in Blaxland. Dus mochten we niet 123 een huis vinden, dan hebben we in ieder geval een dak boven ons hoofd!
 
We zijn goed bezig de laatste weken (laat ik het dan alvast zelf maar zeggen). Huis definitief verkocht nu voorbehoud financiering eraf is. Toch wel een opluchting, met die banken van tegenwoordig weet je het nooit. Dezelfde week ook direct werkgever en grootste opdrachtgevers geïnformeerd en de laatste familieleden en vrienden die het nog niet wisten. What a relief! Eindelijk met iedereen je plannen kunnen delen. Ook wel wisselende reacties. Vrienden die spontaan zeggen dat ze de vakantie wel een jaartje gaan overslaan en dan met hele gezin een keer naar Oz komen. Maar mijn schoonmoeder wist nog van niets en die zei niet veel meer dan Oh... om vervolgens een half uur over haar nieuwe tweedehands auto te praten. Desinteresse zoals altijd. Toch hoop je dat ze nu toch een keer geïnteresseerd is of op zijn minst doet als haar zoon naar de andere kant van de wereld vertrekt. Maar dit maakt het ook wel makkelijker...(einde ontboezeming, moest het ff kwijt).
Honden zijn geslaagd voor hun rabiestest en vrijdag ook de legalisatie in mijn mailbox (als je wat verder van Utrecht woont, kan de eerste legalisatie per mail, heel handig!). Nu dus importvergunning aanvragen. Zoals al eerder gepost, kunnen we door nwe regels pas eind mei vertrekken ipv eind april, dus nu maar hopen dat we van de kopers een maandje langer in ons huis mogen blijven wonen. Zou fijn zijn.
Afgelopen week plotseling veel tijd, dus flink opgeruimd. Ben drie dagen bezig geweest om kasten en zolder uit te mesten. Heerlijk om kratten vol spullen af te kunnen leveren op de kerstfair voor de plaatselijke basisschool. Ook dozen vol boeken naar een tweedehandsboekenwinkel gebracht en stukgelezen boeken bij oud papier. Dat ruimt op, niet alleen op zolder, ook in je hoofd. Eerste bankrekening en spaarrekening bij NAB geopend en vrijdagavond via Ozforex geld overgeboekt. Was weer een (kleine) mijlpaal. Lekker bezig dus. Nu 'laatste kerst' in de kou, hoewel 9 graden en storm... met echte Christmaspudding. Volgend jaar lopen we ook in shorts en T-shirt tussen de kerstmannen. Verheug me erop, hoewel ik betwijfel of dat gaat wennen! Merry X-mas everybody!
 
Allemachies (schrijf je dat zo Afterbang?) wat is dat vliegen voor die honden duur! Eentje is nogal groot, voor 2 honden bijna 2500 euro kwijt. Was wel ff schrikken. Natuurlijk gaan ze gewoon mee, maar ik had hele andere bedragen op het forum gelezen. Blijkbaar allemaal poedeltjes en fifi's met strikjes (no offence :) ). De importvergunning op 30 december aangevraagd en nu al binnen, dus lekker snel. Morgen direct quarantaine en transport boeken. Marktplaats is ook onze beste vriend aan het worden. Het levert allemaal niet veel op, maar liever nu al verkopen en in een wat leger huis wonen, dan straks alles weggeven of weggooien. Heb er ook wel lol in! En wat zijn die verhuizers laks, lang niet iedereen reageert op een offerte-aanvraag. Ik dacht dat het slecht ging in Nederland....
Wij beginnen het allemaal steeds leuker te vinden, iedereen nu op de hoogte, steeds meer reacties, ook van wildvreemden. De bestemming varieert wel van Canada via Nieuw-Zeeland tot Australië, maar wat maakt dat uit. Dus lekker praktisch bezig, wel enorme onrust in mij. Wil continu met de verhuizing aan de slag, dingen regelen en uitzoeken etc. Mijn laptop maakt overuren. En ook mijn to do lijstjes worden alleen maar langer. Was ik al voor gewaarschuwd.
 
Hahaha, het is allememachies ( zoals Bassie het zei )

Ja aan die beesten kun je goed failliet gaan. Maar ja, deel van de familie en zo...

Succes met je handeltjes!
 
Nog 6 weken te gaan. Time flies (behalve als je nog op een visum wacht). Dan zitten we om deze tijd al bijna in Singapore... Inmiddels uitgehandeld op marktplaats. Wat over is zetten we af en toe in de voortuin met een bordje gratis en het is zo weg. Nog steeds het gevoel alles aardig onder controle te hebben. Maar misschien valt dat straks nog wel heel erg tegen.Schiet gelukkig niet zo snel in de stress, hoop dat dat voor manlief ook geldt. Ongelofelijk hoeveel er moet worden opgezegd, als je ziet hoeveel geadresseerde reclame er komt en e-mailingen. Maar het wordt nu hard minder. Al die overbodige ballast weg geeft ook een opgeruimd gevoel. Bedrijf verkocht, uitzwaaifeestje gepland, afscheidslunches en -etentjes met opdrachtgevers en (oud-)collega's. Zie de meesten vrienden en familie nu alleen nog op het uitzwaaifeest. Af en toe wel even slikken als je bedenkt hoeveel fijne lieve mensen we achterlaten.De laatste weken alle weekenden volop bezoek gehad, dat wordt nu wat minder. Even een kleine adempauze met Pasen, hoewel zondag nog een brunch en maandag komen vrienden de tuintafel halen. Oh ja, ook de krat voor onze grootste hond in elkaar schroeven, dan kan hij er alvast aan wennen. Dus zo'n rustig weekend wordt het nu ook weer niet.
Mijn moeder heeft inmiddels besloten ons niet uit te zwaaien op Schiphol, dat was toch een te grote emotionele aanslag. Ze was zichtbaar opgelucht toen ik door had dat ze het liever niet wilde. Dus we slapen in onze laatste week nog een nachtje bij haar en de laatste nacht op Schiphol. Die laatste week wordt wel een strak geplande week. Zaterdags met honden final check (ik ga ze helemaal uitpluizen op teken, want het zal je maar gebeuren, dan ben je direct 3 weken terug in het traject), maandag naar Utrecht voor formaliseren papieren bij NVWA, dinsdag komen de verhuizers en gaan de honden al weg, woensdag de container en makelaar voor inspectieronde en vliegen de honden. Door naar mams, donderdagavond naar Schiphol en vrijdag vliegen. ik denk dat we heel blij zijn als we in het vliegtuig stappen.....
 
Jullie hebben je zaken goed voor elkaar, zo te lezen.
Kan me heel goed voorstellen dat je door wilt. Veel succes!!!
Wij hebben wat pech, het visaloketje is gesloten, de stempelinkt is op. :confused::mad:
Vanaf 1 juli pas weer nieuwe inkt.
Succes met de laatste loodjes! :up:
 
Succes met de afronding, zo te horen komt het allemaal goed en hebben jullie de zaken goed voor elkaar. Afscheid nemen is niet het leukste gedeelte, wat goed dat jullie een manier hebben gevonden die voor iedereen werkt. Ik hoop dat jullie met veel zin in jullie nieuwe leven in het vliegtuig kunnen stappen:) en tot die tijd, geniet nog even van de zeldzame momenten die niemand geclaimd heeft, daar volgen er straks nog velen van maar het blijft heerlijk;) en de honden zullen jullie uiteindelijk dankbaar zijn hoor, de Blue mountains is zo gek nog niet:rolleyes:
 
Heel veel succes die laatste paar weken! En mocht je in Australie nog hulp nodig hebben of gewoon even lekker Nederlands wil praten, laat het me weten want we zijn straks bijna buren. Ik woon samen met mijn Australische man nu bijna 2 jaar in Springwood.
 
@Ingriddv: leuk! We gaan zeker een bakkie doen. We gaan eerst in de granny flat van mijn peettante in Blaxland wonen en dan zsm op zoek naar een huis. Springwood is wel favoriet.
 
Nog even snelle update: alle afscheidsfeestjes, lunches en etentjes zijn achter de rug. Wel dubbel gevoel: weg willen maar ook volop beseffen wie je allemaal achterlaat. Ook bijzonder om te ontdekken dat je voor sommige mensen veel belangrijker bent dan je zelf ooit hebt beseft. Zoals voor kinderen van vrienden die je al vanaf baby kent maar nu flinke pubers zijn. Ook het huis wordt almaar kaler zonder foto's aan de muur en met flink wat meubels minder. Nog maar zien of we wel een container vullen. Maar liever ruimte over dan op laatste moment nog moeten kiezen wat wel of niet. Vandaag laatste check honden bij dierenarts gehad. Laatste bloedtest had nog wel wat voeten in de aarde om de rapportage goed te krijgen. De uitslag was prima, maar er was iedere keer wel weer wat fout met het rapport. Om gek van te worden. Maar het is gelukt, hopelijk vindt NVWA en transporteur en quarantainestation dat ook. Vindt die honden toch echt meest stressvolle onderdeel van de emigratie omdat alles precies zo moet en niet anders. Ook de koffers zijn grotendeels gepakt en vanavond twee dozen gevuld met schoenen en paar andere dingen die vooruit gaan. Tussendoor toch nog even tijd gevonden voor dagje luieren in de sauna voor de nodige ontspanning. Morgen nog een verjaardag en dan stappen we in onze rollercoaster! En dan vrijdag vliegen! Oz, here we come!
 
Whoepsie... en toen opeens was de Nederlandse tijd voorbij en ga je de Ozzie tijdzone betreden! Heerlij dubbel moet het wezen, succes en genietze van deze laatste paar Hollandse dagen!!
 


OFX
Back
Top