Ik weet niet of er nog mensen hier zijn die weten wie ik ben, want ik ben akelig stil geweest de laatste maanden. Maar zoals vaker is geen nieuws goed nieuws! Maar ik ben hier nu bijna 2 jaar en er mag dus gevierd/geupdate worden. Het gaat hartstikke goed met me: jeej!
Allereerst maar even op werkgebied. Na de gekheid van vorig jaar, heb ik het dit jaar iets minder druk, omdat ik nu wel wat gewend ben aan hoe het er hier aantoe gaat, en dat is wel zo prettig! Dit jaar ben ik weer year 7 (brugklas) mentor en mocht ik dus weer naar Central Oz voor een week. Bovendien had ik me opgegeven voor een trip met de yr 8s. Dus de laatste 2 weken van Augustus heb ik lekker in Cambodja gezeten. En dat was dus hartstikke gaaf. De laatste maand zat ik nog wel even in de stress omdat ik dit jaar ook een 12 maanden contract had. Maar in Cambodja belde de school op dat ze me een vast contract (ongoing) aanbieden; dus dit keer wel echt baangarantie. Dat is natuurlijk super, want het bevalt me erg goed op school. Dit jaar heb ik ook het Cross Country Junior team getraind en dat was echt heel leuk. Maar ik ben wel blij dat nu dat seizoen is afgelopen, ik mijn zaterdagen weer terug heb. 1 dag weekend is nl echt maar niets.
Het dansen is nog steeds heel leuk, maar staat even op een lager pitje, want druk met andere dingen.
Ik ben in Mei ook verhuisd: om de hoek (letterlijk). Had ik verteld dat ik in Fitzroy st boven een nachtclub woonde? Dat appartement was heel leuk, maar toen de zaak begon te draaien, was de geluidsoverlast echt niet te doen. Dreigen via de gemeente hielp wel wat, maar niet genoeg.
Anyways: nu heb ik een kleiner app, maar in een veel mooier gebouw met mooie tuin hier naast de kerk in een zijstraat van Acland st. Lokatie dus nog steeds top (heb vanmorgen weer hardgelopen langs het strand), maar ook lekker rustig.
En last but zeker not least. Ik heb een Aus aan de haak geslagen. Het is een echte melbourne exemplaar, want AFL gaat voor alles. Verder is ie gelukkig wel leuk
We daten nu een maand of 5 en het is redelijk serieus. We zitten erg op 1 lijn en hebben veel dezelfde interesses.
Zolangzamerhand heb ik met een goede vriendengroep, leuke connecties met collega's en nu de liefde dus steeds meer het gevoel dat mijn leven steeds meer interwoven is met Australie. Ik wil hier voor geen goud meer weg en er is dan ook genoeg wat me hier houdt.
Vorig jaar rond deze tijd was ik even terug in NL. Dat was heel fijn, maar dit jaar sla ik even over zodat ik begin volgend jaar mijn nieuwe neefje of nichtje kan ontmeten. Ik mis NL wel soms en dan vooral de sporadische zomerdagen en hoe blij iedereen dan is, familie en vrienden, de humor en het minder spastisch met veiligheid en bureacratie omgaan dan hier. In de hotelkamer in Cambodja had met BVN en zag ik ineens weer DWDD en Pauw. En absoluut geen disrespect, maar het voelde zo heerlijk kneuterig! Het raakt wel aan iets waar ik op lange termijn bang voor ben; dat ik het even niet meer kan volgen. Dat politici me niets meer zeggen etc. Maar goed, dat weegt niet op tegen de vrijheid en het geluk dat ik momenteel hier ervaar.
Liefs vanaf mijn roze wolk!