LaStaVaZa Sabrina

Ik geloof erin dat wat je uitstraalt op je pad zal komen.
Dus geef jezelf een schouderklopje, you did it girl!!!

Blog is geupdate met oa fotos van schooltripje Central Oz en andere zaken. http://sevandort.tumblr.com/
Zit momenteel op de bank bij te komen van een dagje 'aerial' workshoppen van Swing dansen. Auw auw auw alles, maar wat is het toch gaaf :)

Leuke blog Sabz! Niet eerder gezien. Leuk zo'n schoolreisje naar central Oz, da's nog eens wat anders dan kamperen in Friesland...

He Sabz, gisteren maar eens jouw blog gelezen (ziet er mooi uit trouwens, complimenten) en vervolgens hele avond Jinja Safari geluisterd. Wordt er helemaal vrolijk van!

Vandaag deze draad eens doorgelezen. Heel erg bedankt voor je uitgebreide beschrijving van het lesgeven op je school van vorig jaar. Het klinkt allemaal geweldig, vooral die reizen (jaloers!). Ik heb zelf ook lesgegeven in Nederland (natuur- en scheikunde), maar tot nu toe ben ik er nog niet toe gekomen om de diploma's te laten vertalen en een erkenning te krijgen. Ik wilde daarmee wachten totdat we een beetje zekerheid hadden waar en voor hoe lang we in de omgeving van Sydney zouden blijven. Voor een visum had ik het niet nodig aangezien ik ben meegelift met het 457 en nu het permanent visum van mijn man. Het ziet er naar uit dat we in de loop van dit jaar gaan verhuizen naar Brisbane en ons daar gaan settelen voor in elk geval een langere periode, daarom ben ik nu een beetje aan het onderzoeken wat ik nog allemaal moet doen en regelen voordat ik weer voor de klas kan staan. Mijn zoon heeft hier nog year 11 en year 12 gedaan, dus ik heb wel een beetje idee van hoe het er hier op school aan toe gaat, maar het is goed om het ook vanuit het oogpunt van een docent te lezen.

He Sabz, gisteren maar eens jouw blog gelezen (ziet er mooi uit trouwens, complimenten) en vervolgens hele avond Jinja Safari geluisterd. Wordt er helemaal vrolijk van!

Yay, een fan van Jinja, daar doe ik het voor :) En dank voor de complimenten!
@janneke: graag gedaan. Mening over sommige zaken misschien inmiddels wat veranderd. Mocht je meer willen weten, vraag gerust.

Ik weet niet of er nog mensen hier zijn die weten wie ik ben, want ik ben akelig stil geweest de laatste maanden. Maar zoals vaker is geen nieuws goed nieuws! Maar ik ben hier nu bijna 2 jaar en er mag dus gevierd/geupdate worden. Het gaat hartstikke goed met me: jeej!

Allereerst maar even op werkgebied. Na de gekheid van vorig jaar, heb ik het dit jaar iets minder druk, omdat ik nu wel wat gewend ben aan hoe het er hier aantoe gaat, en dat is wel zo prettig! Dit jaar ben ik weer year 7 (brugklas) mentor en mocht ik dus weer naar Central Oz voor een week. Bovendien had ik me opgegeven voor een trip met de yr 8s. Dus de laatste 2 weken van Augustus heb ik lekker in Cambodja gezeten. En dat was dus hartstikke gaaf. De laatste maand zat ik nog wel even in de stress omdat ik dit jaar ook een 12 maanden contract had. Maar in Cambodja belde de school op dat ze me een vast contract (ongoing) aanbieden; dus dit keer wel echt baangarantie. Dat is natuurlijk super, want het bevalt me erg goed op school. Dit jaar heb ik ook het Cross Country Junior team getraind en dat was echt heel leuk. Maar ik ben wel blij dat nu dat seizoen is afgelopen, ik mijn zaterdagen weer terug heb. 1 dag weekend is nl echt maar niets.

Het dansen is nog steeds heel leuk, maar staat even op een lager pitje, want druk met andere dingen.
Ik ben in Mei ook verhuisd: om de hoek (letterlijk). Had ik verteld dat ik in Fitzroy st boven een nachtclub woonde? Dat appartement was heel leuk, maar toen de zaak begon te draaien, was de geluidsoverlast echt niet te doen. Dreigen via de gemeente hielp wel wat, maar niet genoeg.
Anyways: nu heb ik een kleiner app, maar in een veel mooier gebouw met mooie tuin hier naast de kerk in een zijstraat van Acland st. Lokatie dus nog steeds top (heb vanmorgen weer hardgelopen langs het strand), maar ook lekker rustig.

En last but zeker not least. Ik heb een Aus aan de haak geslagen. Het is een echte melbourne exemplaar, want AFL gaat voor alles. Verder is ie gelukkig wel leuk ;) We daten nu een maand of 5 en het is redelijk serieus. We zitten erg op 1 lijn en hebben veel dezelfde interesses.
Zolangzamerhand heb ik met een goede vriendengroep, leuke connecties met collega's en nu de liefde dus steeds meer het gevoel dat mijn leven steeds meer interwoven is met Australie. Ik wil hier voor geen goud meer weg en er is dan ook genoeg wat me hier houdt.

Vorig jaar rond deze tijd was ik even terug in NL. Dat was heel fijn, maar dit jaar sla ik even over zodat ik begin volgend jaar mijn nieuwe neefje of nichtje kan ontmeten. Ik mis NL wel soms en dan vooral de sporadische zomerdagen en hoe blij iedereen dan is, familie en vrienden, de humor en het minder spastisch met veiligheid en bureacratie omgaan dan hier. In de hotelkamer in Cambodja had met BVN en zag ik ineens weer DWDD en Pauw. En absoluut geen disrespect, maar het voelde zo heerlijk kneuterig! Het raakt wel aan iets waar ik op lange termijn bang voor ben; dat ik het even niet meer kan volgen. Dat politici me niets meer zeggen etc. Maar goed, dat weegt niet op tegen de vrijheid en het geluk dat ik momenteel hier ervaar.

Liefs vanaf mijn roze wolk!

Tuurlijk weten we nog wie je bent. En je had een fantastische reden om afwezig te zijn, een verhuizing en de LIEFDE! Geniet ervan, het is je gegund.

Altijd fijn om te lezen dat het goed gaat. Je bent duidelijk op de goede plek terecht gekomen. Helemaal super, geniet ervan!

Tuurlijk weten we nog wie je bent. Dat 'meisje' met die rare muziekjes :p

Klinkt allemaal alsof je nu redelijk geworteld bent en ja wel jammer van dat AFL…. o_O Maar als dat het ergste is :up:

Leuk weer even wat te horen (en gefeliciteerd met werk, huis en de liefde!)

Tuurlijk weten we nog wie je bent. Dat 'meisje' met die rare muziekjes :p

Klinkt allemaal alsof je nu redelijk geworteld bent en ja wel jammer van dat AFL…. o_O Maar als dat het ergste is :up:

Leuk weer even wat te horen (en gefeliciteerd met werk, huis en de liefde!)
Haha, dat jij het nog wist kan ik me dan wel weer voorstellen. Enneh "meisje met rare muziekjes" mag op mijn grafsteen.
Ik zal morgen het vrijdag draadje weer eens onveilig maken.

Wat een leuke update Sabz! Goed om te lezen dat je helemaal op je plaats voelt en een leuke Australiër aan de haak hebt geslagen! Geniet ervan!

Heb eens even dit hele draadje doorgelezen. Wat een leuke ervaringen en wat fijn dat je zo duidelijk uitlegt hoe het is op school daar.
Als ik straks (lees: ooit) ga emigreren zal ik je vragen een goed woordje voor me te doen ;)

Hoge toppen, diepe dalen: doei leuke aan de haak geslagen Australier.
Pfft, het is nu even niet zo leuk :(

Back