LaStaVaZa Sharon&Shaked

dat was ook mijn eerste gedachte.....je moet wel EEN visum hebben natuurlijk!

Toeristenvisum aanvragen. Wel zeker weten dat deze is toegekend VOORDAT je spouse-visum is goedgekeurd. Op het vliegtuig naar Perth...Daar met Toeristen visum naar binnen. Wellicht DIAC op de hoogte stellen dat je op dat moment heel even in Australië bent. Dan vanuit Perth door naar Bali.....

Volgens mij is het technisch wel mogelijk.....maar niet geheel zonder risico...want je zou maar net een toeristenvisum krijgen toegewezen nadat je spouse visum is toegekend. Dan zijn ze, volgens mij, bikkelhard en is het spouse visum komen te vervallen en kan je weer overnieuw beginnen.....
 
Je kan toch wel overstappen op een andere vlucht op t vliegveld? Het visum heb je toch nodig als je door de douane gaat?
 
Toeristenvisum aanvragen. Wel zeker weten dat deze is toegekend VOORDAT je spouse-visum is goedgekeurd. Op het vliegtuig naar Perth...Daar met Toeristen visum naar binnen. Wellicht DIAC op de hoogte stellen dat je op dat moment heel even in Australië bent. Dan vanuit Perth door naar Bali.....

Volgens mij is het technisch wel mogelijk.....maar niet geheel zonder risico...want je zou maar net een toeristenvisum krijgen toegewezen nadat je spouse visum is toegekend. Dan zijn ze, volgens mij, bikkelhard en is het spouse visum komen te vervallen en kan je weer overnieuw beginnen.....


Ik heb contact gehad over het aanvragen van een ander visum wat sneller toegekend wordt met het kantoor in London. Mijn idee was dat n 3 of 6 mnd visum sneller toegekend kan worden en dan hebben we in ieder geval iets. Als we die aanvragen word onze huidige aanvraag gecancelled. Je mag maar een aanvraag tegelijk hebben lopen.
 
En over de vlucht. Je moet een geldig visum hebben voor je aan boord gaat in Amsterdam. (de luchtvaart maatschappij wil je niet direct weer mee terug krijgen uit Perth)

Ik weet niet of ze dat checken maar ik gok dat ze dat kunnen zien aan je paspoort nr.
 
Je kan toch wel overstappen op een andere vlucht op t vliegveld? Het visum heb je toch nodig als je door de douane gaat?
Hangt af van het land (ik weet niet over AU maar in de US moet je altind door de douane, ook als dat niet je eindbestemming is) en kan ook afhankelijk zijn van of je bagage is doorgechecked; als je eerst je bagage moet ophalen moet je door de douane
 
Denk dat @slatsr een punt heeft. Als je in Amsterdam incheckt voor Perth dan gaat je bagage naar de bagageband in Perth) en deze is achter de douane)
 
Als je een vlucht neemt naar Australië, wordt je niet toegelaten op de vlucht zonder visum. Als je alleen overstapt, kan dat wel inderdaad maar dat is niet zo in jouw geval aangezien je een vlucht direct naar Perth hebt. Ze zijn daar heel streng in aangezien de vliegtuigmaatschappij anders een flinke boete krijgt.
 
Last edited:
DIAC is al een tijdje DIPB @Maluka :)

What?? Volgens mij veranderen ze daar hun naam meer dan dat ze bezig zijn met het behandelen van visum aanvragen.

DI - Department of Immigration (1945 – 1974)
DLI - Department of Labor and Immigration (1974 – 1975)
DIEA - Department of Immigration and Ethnic Affairs (1976 – 1987)
DILGEA - Department of Immigration, Local Government and Ethnic Affairs (1987 – 1993)
DIEA - Department of Immigration and Ethnic Affairs (1993 – 1996)
DIMA - Department of Immigration and Multicultural Affairs (1996 – 2001)
DIMIA - Department of Immigration and Multicultural and Indigenous Affairs (2001 – 2006)
DIMA - Department of Immigration and Multicultural Affairs (2006 – 2007)
DIAC - Department of Immigration and Citizenship (2007 – 2013)
DIBP – Department of Immigration and Border Protection (2013 – present)
 
Het is maar net hoe de politieke wind waait en hoe ze eea ergens moeten onderbrengen. De rode draad is en blijft Department of Immigration en dat is waar je toch in geinteresseerd bent.
 
Je gaat door de douane, inclusief bagage op de eerste plaats waar je het land binnenkomt en dan alleen als je moet overstappen op een binnenlandse vlucht.

Ga je via dezelfde maatschappij zonder overstap naar Perth, en maak je alleen een tussenlanding in een andere Australische stad, dan ga je in Perth door de douane, inclusief bagage.
 
En als je nu idd een toeristen visum aanvraagt voor 6 mnd. En als die is toegekend dan meteen een nieuwe spouse visum aanvragen? Dan hebben ze 6 mnd. De tijd om het te regelen....? o_O

Wel spannend zo:eek:
 
En.... Hoe is het gegaan? Hebben jullie een plan B kunnen bedenken? Hoop voor jullie dat je nu in het vliegtuig zit!
 
We zijijijnn errrrrr !!!!:D:D:D:D:D:D:D 27 uur voor de vlucht kregen we het beste mailtje ooit!! Granted!! :up:Man wat n stress. Zo gemeen!!!!!:mad: Heeft 86 dagen geduurt. Dat had toch ook gewoon in dezelfde maand van aanvraag gekund?? Maar goed... we zijn er. Pfjew!

Oh wat is t fijn hier weer te zijn!
 
Back
Top