LaStaVaZa Sharon&Shaked

Ondertussen hard op zoek naar de beste woonoptie voor ons. We wonen nu bij familie en zouden eigenlijk een granny flat bouwen hier op het terrein (7 acres). Maar we hebben een (op zn zachtst gezegd) knorrige buurman die daar niks van wil weten. Nu dit geen optie meer is, is het lastig om de renttrap of een hypotheek te vermeiden, wat eigenlijk ons plan was. Heeft iemand daar tips over? Ons plan was: Goedkope grannyflat, geld sparen, ieder jaar/ 2 jaar terug naar NL voor n bezoekje.
 
Balen zeg!

Wij hebben een schoolbus omgebouwd tot camper en wonen (en reizen) daar nu in met 2 koters. Geeft veel vrijheid, maar het moet wel bij je passen En we doen veel housesitting via/bij vrienden en kennissen. Dat is heel normaal hier in Broome. Een caretaking rol is ook nog een optie op een boerderij/property/bedrijf etc. Wij zitten nu op een mangoboerderij en doen wat onderhoud/gardening in ruil voor gratis wonen. Ideaal! Heerlijk om geen huisrekeningen te hebben!
 
Last edited:
Balen zeg!

Wij hebben een schoolbus omgebouwd tot camper en wonen (en reizen) daar nu in met 2 koters. Geeft veel vrijheid, maar het moet wel bij je passen En we doen veel housesitting via/bij vrienden en kennissen. Dat is heel normaal hier in Broome. Een caretaking rol is ook nog een optie op een boerderij/property/bedrijf etc. Wij zitten nu op een mangoboerderij en doen wat onderhoud/gardening in ruil voor gratis wonen. Ideaal! Heerlijk om geen huisrekeningen te hebben!

Inderdaad een goed idee. Doe je dat allemaal binnen Broome? Ik woon in de Perth hills. Zoiets zou ik wel willen doen, maar zou wel in de buurt moeten zijn ivm werk in de toekomst. Hoe doe jij dat? :)
 
We zijn net terug van 6 maanden reizen in de bus en hebben onderweg ook housesitting gedaan, al was dat niet gepland.

Er zijn speciale housesitting websites en FB groepen waar je naar kunt kijken. Ook helpX is een eventuele optie misschien. Daar gaan wij naar kijken als we weer op pad gaan w.s. begin volgend jaar. We zijn voorlopig terug in Broome, waar het makkelijker is omdat we al een netwerk hebben en veel mogelijkheden, maar zijn zeker van plan om op andere plekken hetzelfde te doen.
 
Ondertussen in Perth:

Precies een half jaar nadat we mijn De Facto visum hebben aangevraagd kregen we op 29 dec de GRANT NOTIFICATION!!!! :D:D:D:D:D
Dat is een goeie kick off van 2018!

Let the jobhunting begin!

en oja: ondertussen wonen we ook in Fremantle. Dus geen caravan meer voor ons ! :D
 
Wouw ik zie dat ik dit bericht precies een jaar geleden ben gestart.
Wat is er veel gebeurd!
 
Back
Top