Lastavaza Skippie's: terug in NL

:up: Huisje komt vast ook in orde, je moet tenslotte ergens een kerstboom opzetten...

Gefeliciteerd!
 
Haha ja dat zal ik tegen de makelaars zeggen Chantal ;) Nah kerst boeit me nie zo maar wel graag een huis voor die tijd want als we dan op de camping moeten zitten zal het er druk zijn!
 
He, dat is goed nieuws voor jullie, goed dat het zo mee zit, heel veel succes daar!

En als er weer eens een sunshine coast bbq middag oid is, laat ons het dan even weten, dan komen wij wel verder naar het noorden toe en drinken we er een op jullie nieuwe plek!
 
He, dat is goed nieuws voor jullie, goed dat het zo mee zit, heel veel succes daar!

En als er weer eens een sunshine coast bbq middag oid is, laat ons het dan even weten, dan komen wij wel verder naar het noorden toe en drinken we er een op jullie nieuwe plek!
Hai Rens er is een "iets" te doen met sint maar daar gaan we niet naar toe want druk met verhuizen en inrichten (want nu hebben we wel meteen raak geschoten met een woning! )
Maar voor de volgende bbq of meeting zal ik je mailen!
 
Zo, dit was heeeeel lang geleden dat ik iets geschreven heb. Maar ik wil bij deze ons verhaaltje wel even afmaken, dus komt nu mijn laatste berichtje en dan is het "dagboek van de Skippies" compleet/af. Het heeft een happy eind ;)

Omdat je niet vaak positieve verhalen leest van remigranten die het naar hun zin hebben als ze weer terug in NL zijn, ( ik kan me niet herinneren er ooit eentje gehoord te hebben!) vind ik het extra belangrijk om ons verhaal te vertellen, want het kan wel! Wij zijn echt blij dat we in Australië hebben mogen wonen, het was een vet gaaf leuk avontuur geweest maar het was ons gewoonweg te ver weg van vrienden en familie. Ik miste ze altijd wel een beetje.
Ik copieer ff mijn FB bericht:

We zijn al weer een half jaar THUIS. Thuis met hoofdletters want zo is het. Ons avontuur in Australië heeft ons goed gedaan, we hebben super mooie herinneringen waar we nog lang op kunnen teren, maar het heeft ons ook doen beseffen dat niet alleen 'uiterlijk' belangrijk genoeg is om gelukkig te zijn ;)
Het uiterlijk van Australië is zo veel mooier dan Nederland, maar het innerlijk is belangrijker he...de mensen die hier wonen, die maken het hier toch erg prettig!(en dan bedoel ik niet dat de Ozzie's niet leuk waren haha maar je weet wel wat ik bedoel toch)
Ondanks dat we de natuur en de beestjes wel eens missen zouden we nooit meer zonder jullie willen zijn, lieve vriendjes en familie!!
Op de een of andere manier ben ik door Australië 'gegroeid', ik ben eigenlijk veel vrolijker dan vroeger omdat ik nu meer in het 'hier en nu' leef ipv in de toekomst. ( en Rimmy is zoals altijd gewoon vrolijk haha!)
Ook ben ik erg blij met mijn leuke baan, daar geniet ik elke dag van. En Rimko is weer met Hako Tegelwerken begonnen maar dan lekker particulier werk (geen saai werk zegt ie zelf) en hij houdt een oogje open voor die leuke parttime baan zodat tegelen voor 'erbij' wordt.
Samen genieten we ook erg van ons leuke huisje (en onze mooie grote eettafel als die gevuld is....hi hi)
Ik kan gerust zeggen dat ik echt gelukkig ben :)

We hebben ook echt wel leuke mensen leren kennen in Oz, maar dat ving niet het missen van onze life-time friends op.
Voor aanstaande emigranten is dit geen waarschuwing van weet waar je aan begint, nee, want ik zeg doen! Gaan!
Wij zouden dit ook niet hebben willen missen, dit was een ervaring waar we nog heel lang van kunnen genieten.
Maar voor wie misschien ook twijfelt die in Australië woont....het kan ook goed gaan zoals je aan ons verhaal kunt horen :)
Ik denk wel dat je niet moet blijven vergelijken, en niet te veel "dagdromen"? Ik weet het ook niet precies wat het is, want ik had wel de twijfels toen we besloten om terug naar NL te gaan, maar nu voelt het echt goed.
Voor het eerst in mijn leven leef ik in het hier en nu. Ik zie alles positiever! Ik concentreer me ook niet op de negatieve dingen, daar sta ik gewoon niet bij stil.
Ik zie de file niet, ik zie de koetjes in de wei....ik zie de sjagerijnige mensen niet, ik zie de vrolijke.....en ik zie de zon misschien niet altijd maar wel de mooie wolken luchten, het liefelijke ge-tjielp van de vogeltjes en de schitterende bloesem bomen. En zo kan ik nog wel ff door gaan hahaha!
Je kunt heel wat te mopperen hebben in NL maar het is maar net wat je wilt zien en mopperen kun je overal, ook in Australië ! ;)
 
Last edited:
Wat een fijn stukkie om te lezen! Ik kan het me heel goed voorstellen.
En dat van die vogeltjes, grappig, want ik zei vandaag nog tegen Mr. Mountains dat ik hier nog geen vogeltjes echt heb horen zingen, meer het krijsen van parkiet- en papegaaiachtigen.
Met jullie instelling kom je er wel, heel positief! :up:
Veel geluk!!!
 
Lieve Skip,
Het was erg leuk om jullie zowel in QLD als in NL te zien. Het straalde er tijdens on etentje van alle kanten vanaf dat jullie echt THUIS zijn in Nederland. Good on ya!!
Blijf je met veel plezier op FB volgen. Xx
 
Thanks for sharing! Fijn dat je 'ons' niet vergeten bent ;) En bedankt dat we jullie avontuur van begin tot 'eind' hebben mogen volgen!
 
Last edited:
Leuk bericht, leest prettig.
Eerlijk, maar niet drammerig.

Er is geen absolute waarheid; iedereen beleeft het op zijn eigen manier.
En dat is precies hoe ik jullie verhaal lees. Reflecterend en oprecht.

Thanks. Het ga jullie goed!
 
Back
Top