Lastavaza Skippie's: terug in NL

Hey Skip!

Leuk om van je te horen. Yep dat "inwerken" is heel Australisch. Werk- of procesbeschrijvingen kennen ze hier niet. Ik werk hier inmiddels al weer een half jaar en ik kom nog steeds dingen tegen die nieuw zijn. Wat ik wel gemerkt heb is dat wij het soms te goed willen doen. We hebben de no worries mentaliteit nog niet helemaal te pakken.

Joh! Over een paar weken heb je je draai gevonden en kan je jezelf niet meer voorstellen dat je het moeilijk vond. Nu even je koppie erbij houden en het jezelf goed aanleren en dan heb je het straks lekker relaxt. Lukt je echt wel!

XX
Kath
 
Wel vind ie het niet zo leuk om als "boeman" te moeten optreden als de mensen nog herrie maken na 11.00pm. Want het moet rustig zijn na die tijd.
Verder is het nog even wennen met de werktijden, hebben we niet echt een fijn slaap ritme , omdat Rimko eruit moet als er herrie is, en die hoor ik soms eerder dan hij...dus beide wakker.
Maar ook dit zal wel een kwestie van wennen zijn.(hoop ik toch)

Kun je oplossen in 24 uur.
1x rond gaan met een knuppel in je hand.
2de nacht is het rustig al vanaf 7pm.

Kwestie van weten aanpakken. :up:

Jack :evil:
 
Lol, Geweldig toch die ozzie mentaliteit? Is dit niet 1 vd redenen waarom je naar Australie verhuist bent?
Al moet ik stiekem bekennen dat ook ik in de werksfeer worstel met de komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel mentaliteit.

De eerste 6 maanden in Australie heb ik min of meer in een hostel (YHA) gewoond. Heb het er enorm naar mijn zin gehad, veel leuke mensen ontmoet en de gasten waren in de leeftijd van baby, tot een 92 jarige dame. Alleen die geurtjes die 's morgens vroeg uit de keuken komen.......Wil niet weten wat er allemaal gekookt werd. Nog steeds als we gaan reizen maken we veel gebruik van Hostels, komt vast omdat we elkaar in een Hostel hebben ontmoet.

Nou blijf lekker genieten en Enjoy Byron!

Chantal
 
Ff tijd voor n up-date. Ik weet natuurlijk niet of er iemand op zit te wachten,maar kom,je weet maar nooit :wink:
We zijn ondertussen lekker ingewerkt in het hostel,de baan bevalt ons beide best wel.Ik vind het vooral leuk om met de "kids" uit allerlei culturen om te gaan.Tuurlijk zijn er wel wat galbakken bij,maar daar heeft Rimko dan weer meer last van,als ze s'nachts herrie maken.
Het wonen in het hostel was echt niet te doen voor mij,als ik vrij was na een drukke dienst kreeg ik echt geen rust met de joelende mensen achter onze muren,en met de herrie van her hostel naast ons. Dus sindsdien hebben we een klein huisje erbij gehuurd voor onze vrije tijd.Lekker in een rustige wijk,5 minuutjes van het hostel.In ons salaris zat natuurlijk gratis accomadatie,dus helaas kunnen we nu niet zo veel sparen.
Uiteindelijk zullen we dit baantje blijven doen zolang we het leuk vinden maar zal de toekomst richting Brissie gaan. Hoewel we liever niet naar de stad verhuizen zien we wel de voordelen ervan. Meer werk,meer faciliteiten ( sportclubs,muziek,etc etc ) Daar zullen we ook makkelijker vrienden kunnen maken lijkt ons.Hier zijn gewoon teveel toeristen en verder is het toch maar een klein dorp.Moet ik eerijk zeggen dat we ook nog geen echte effort hebben gemaakt om mensen te leren kennen,maar dat komt omdat we weten dat we hier maar tijdelijk blijven.
Verder heb ik toch echt nesteldrang gekregen ondertussen,na jaren van tijdelijk wonen wil ik nu ook een eigen huis!Wel een nestje zonder kuikens graag :wink: Dus willen we een plek vinden waar we kunnen blijven,en niet meer van hot naar her door Australie reizen voor werk.

Verder hebben we net een vakantie in Nederland achter de rug. Ik dacht dat ik er niet meer weg zou willen,maar toch was het een goed moment om te gaan,want het heeft mijn roze bril weer ff weg gewerkt! Ik weet weer waarom we wilde gaan. Zo'n pokkeweer als we hadden,en dat is geen uitzondering he. Hier wel, nu ook echt weer een shitload of rain gehad,maar je weet dat het later weer zonnig word en het is lekker warm.
Ook viel me de drukte op straat,de wegen ( elkaar niks gunnen in het verkeer! Das hier toch anders hoor)maar ook in de stad viel de mensen massa me tegen. En ik vind dat de sfeer niet zo gezellig en gemoedelijk is zoals ik dat hier wel voel ( en dan meer trouwens in the Sunshine Coast dan hier,want Byron is met weinig te vergelijken omdat het te toeristisch is )
Nee de mensen zijn echt aardiger hier in Oz, en veel behulpzamer. Werd me meteen weer duidelijk toen we net aankwamen, ze proberen je echt te helpen als je iets nodig hebt (of iets niet weet te vinden) ipv je zo snel mogelijk weg te werken ( zo voelde ik het tenmninste vaak in NL )
Jammer is wel dat we hier geen babi-pangang,echte friet speciaal en ander lekker ongezond voer kunnen krijgen :p

Dus so far our story again. Not to bad,but work in progress :up:
 
hi, ik vind het erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Kan me voorstellen dat je van 24 uur buzz een rustige plek heb gezocht.

Groetjes Simone
 
Hi,
Heerlijk om te lezen en prettig om te merken dat het jullie goed gaat! Laat die updates maar komen!
 
Geen idee hoe ik de titel van mijn topic kan aanpassen...
Want die is niet meer up-to-date, we gaan n.l Byron weer verlaten! Whoohoooooooooo :D hahaha nooit gedacht, als je een paar berichten terug leest, dat ik zo blij zou zijn om Byron "en Gomorra" te kunnen verlaten!

Na het laatste berichtje van me ben ik in Juni weer terug gegaan naar het hostel om de kosten te drukken. Het huisje wat we erbij huurde was lekker rustig,maar we hebben eigenlijk niet genoeg salaris waar we huur van kunnen betalen,want accomodatie is inbegrepen in het hostel.
Ondertussen komt de zomer er weer aan en dat betekend gekte!! :rolleyes: Time to escape! En net op tijd want de komende weekenden zit het hostel vol met de fijnste gasten die je kunt wensen....not! Sportclubs en scholen, Australiers dus, en die komen naar Byron om te feesten, niet om te surfen maar om zich helemaal van de wereld te zuipen (en wat al niet meer.... :confused: )
Nee het leven in een hostel is niet besteed aan een 40 jarige..... ik werd er echt heel ongelukkig van om constant tussen de herrie te zitten en niet echt prive te wonen.
Het werk daarintegen was leuk om te doen, vooral met de backpackers/de verschillende nationaliteiten en personalities die voorbij komen, echt leuk! Ook was het gezellig met mijn collegaatjes waarmee ik in de weekenden werkte.
Helaas hebben we nog geen nieuwe baan (yet), maar we hebben besloten dat we er toch voor gaan en nu even vakantie vieren tot we een baan hebben gevonden.We denken dat het makkelijker is om iets te vinden als je geen uitwerktijd meer hebt, want bijna overal, vooral voor Rimko willen ze dat je zsm kunt beginnen!
En als ze op je CV lezen dat je in Byron woont terwijl je solliciteert op een baan in The Sunshine Coast of Brisbane, geeft dat misschien te denken voor ze en wil je in de coverletter ook niet alles uitleggen.
We solliciteren er nu op los, dus hopelijk komt dat snel goed.Duim duim duim. Als iemand van een job af weet (in Sunshine Coast of Brissie) als receptioniste of courier, of tegelzetter, of iets totaal anders waar je geen opleiding voor nodig hebt.....laat het ons weten aub!!!!

Tja, nu al meer dan 2 jaar in Ozzie, en ik net 40 geworden gaan we WEER opnieuw beginnen..... Ik zou liever zeggen dat we al lekker gesetteld zijn en een leuke woning hebben met een steady job, maar niks is minder waar.
Dan maar hopen dat we dit over een half jaar ofzo wel voor mekaar hebben, want we gaan er igg helemaal voor!:)
 
Misschien een stomme vraag? Maar als het werk zo leuk was kan je dan niet bij een andere YHA aan de bak? Niet alle hostels hebben personeel dat continu aanwezig is. De meeste zelfs niet die maken gewoon gebruik van een nachtportier die ook nog vaak fijn even mag schoonmaken.

YHA waar ik enkele maanden "gewoond" heb, had puur admin personeel, kamers schoonmaken werk door backpackers gedaan en 1 vaste schoonmaakster.

In ieder geval veel plezier en succes!
 
Dat klinkt wel heel makkelijk hahaha! De banen liggen niet voor t oprapen, was t maar waar.
Toevallig had ik al gesolliciteerd voor ik hier ontslag nam bij de YHA in Noosa, op gesprek gemogen en zelfs de baan aangeboden gekregen (wat mijn zelfvertrouwen toen een lekkere stoot gaf) maar helaas waren het maar weinig uren. We durfde het toen niet aan om daar voor te verhuizen, want we dachten/denken dat het moeilijk wordt voor Rimko om aan werk te komen..... En van mijn salaris zouden we de huur niet eens kunnen betalen.Moeilijke beslissing destijds, heb er nog af en toe bedenkingen over maar ja, das te laat. De andere YHA is een familie bedrijf (en backpackers die cleaning doen) en weer een ander hostel heeft gezellig honden rond lopen (ikke kei allergisch voor)
 
Jullie lijken ons wel! :p Elke keer weer verhuizen...

Maar goed, groot gelijk natuurlijk. Als het niet klopt, is het tijd om de boel op te pakken.
Ik zie hier regelmatig medical receptionist voorbij komen, da's toch wat je eigenlijk doet?
Kom gewoon lekker een tijdje deze kant op! Wij kunnen wel leuke buren gebruiken! :D

Ik mail je nog!
 
haha Thanks Marie, maar jullie zitten net wat te ver naar t zuiden eigenlijk. (bijna Sydney toch he?) Je bent niet op Facebook he?
We zijn nu onderweg naar t zuiden, maar gaan denk ik maar tot aan halverwege , vanaf Brissie en Sydney gezien.
Ja klopt ik heb in NL als medisch receptioniste gewerkt en daar zou ik graag weer naar terug gaan. Ook in de buurt van Sunny Coast en Brissie zie ik vaak zulke advertenties, en ik reageer ook als ik aan de eisen voldoe, maar helaas nog geen succes tot nu toe. Ik ben beetje bang dat het moeilijk wordt voor me omdat ik geen Australische ervaring heb en ook geen opleiding/cursus voor heb gehad. Mijn ervaring is niet zo breed als wat ze zoeken voor bij een medisch centrum.
Nu wil ik in oktober igg de cursus medische terminologie gaan doen, dat zou me misschien wat helpen. En evt ook de cursus medisch receptionist. (heb de oude versie van die cursus al in huis)
Ik moet echt geluk hebben wil ik er tussen komen, ze hebben vaak een overvloed aan reacties, en als er dan Ozzies tussen zitten met ervaring..tja.... Maar ik reageer ook op andere dingen, alles waarin ik mijn ervaringen kan gebruiken, van koerier tot supermarkt en ander soort receptie baantjes. We zullen zien hoelang het duurd voor ik raak schiet! :)
Nu gaan we lekker genieten van vrijheid!!! whoohoooo!
 
Dat klinkt wel heel makkelijk hahaha! De banen liggen niet voor t oprapen, was t maar waar.
Sorry, misschien was ik inderdaad wat kort door de bocht. Ik hoop in ieder geval dat jullie beiden snel wat leuks vinden.
Enne weet dat het uit de richting is, maar de deur staat altijd open.

Chantal
 
Sorry, misschien was ik inderdaad wat kort door de bocht. Ik hoop in ieder geval dat jullie beiden snel wat leuks vinden.
Enne weet dat het uit de richting is, maar de deur staat altijd open.

Chantal
Dank je wel, ik weet dat het goed bedoeld was hoor!:)
 
Veel plezier op jullie roadtrip. Hopelijk vinden jullie snel werk, we kijken mee.
Geniet iig van jullie vakantie!
 
Zwerver, het heeft geholpen ;) de titel klopt! Je kunt het vraagteken weg halen want we gaan idd terug naar the Sunshine Coast! :)
In een korte tijd veel gebeurd...

Onze roadtrip duurde maar 2 weken en toen moesten we al rechtsomekeer maken omdat ik al een baan aangeboden had! Van grote hoop die gereageerd had en op groeps gesprek zijn gekomen (had ik in NL nog nooit meegemaakt!) werd ik en 5 mannen uitgekozen voor de functie van Customer Service agent bij Coles. Oftewel boodschappen bezorgen met een vrachtwagentje. Wel relaxt dacht ik zo en al is het parttime (wel vaste dienst) ik kan er altijd weer bij gaan knutselen en het is igg iets. We hadden afgesproken dat we gingen voor diegene die het eerst werk vond. Ik in dit geval. Helaas is dit in Aspley, noord Brisbane,dus niet aan de kust.
Lang verhaal kort : het bevalt me goed, collegas zijn erg aardig en ik geniet ontzettend van het buiten zijn en ik kom op de mooiste plekken. MAARRRRRR :rolleyes: (natuurlijk is er een maar hahaha)
We konden maar geen woning vinden! Vanaf het begin zijn we op huizen aan het sollicteren geweest, elke keer was er iets. Of het huis was crap, of de buren crap of de eigenaar crap omdat ie ons niet "aan heeft genomen" Waren we soms weken in spanning en elke keer bellen met de makelaar en dan weer niks.
We konden gelukkig bij vrienden logeren, wat erg gastvrij van ze is,:up: maar op een geven moment wil je echt je eigen space. En we zagen maar geen vooruitzicht. Ziggy had ondertussen nog geen baan maar wil als zelfstandig tegelzetter gaan beginnen. Voor het geval dat het een tijd duurt voor hij echt genoeg klussen heeft wil hij een part-time baan erbij vinden.We waren ondertussen al bijna 2 maanden homeless... het was zwaar irritant aan het worden!

En toen...hadden we er genoeg van. Brisbane zou zoiezo een tijdelijke invulling worden want uiteindelijk wilde we weer naar the Sunshine Coast, waar we ons goed voelen en meer vrienden hebben.
Na veel wikken en wegen neem ik een sprong in het diepe.....:eek: en ik kom eruit met dezelfde baan die ik had maar dan in Maroochydore!!! :D Whahaaaa hoe veel geluk kun je hebben?!
Ik ben meteen de manager in M'dore op gaan zoeken en stoor de man achter bij de nooduitgang tijdens zijn friet met pie lunch. ( iemand bracht me naar hem, anders had ik hem misschienniet gevonden haha)
Gezellig gebuurt en ja het geluk,toeval, lot wil dat er 2 mensen weg gaan/zijn en hij wel een nieuwe CSA nodig heeft. En dat ik dan maar ff moet regelen op mijn werk in Aspley dat ik ge-transfered word! Ik schud de man enthousiast zijn "greasy" hand zoal ie zelf zei. Maakt mij nie uit man, you just made my day!!
Het feit dat we geen woning konden vinden lag wijt ik dus aan dat we daar niet moesten zijn. Het moest zo zijn?!
Ik ga ervanuit dat het niet zo'n slopende zoektocht wordt als in Noord Brissie/ Redcliffe en dat we igg toch een paar weken voor kerst lekker ergens ons plekje hebben gevonden in onze "hometown" Maroochydore :)

Als iemand nog een tegelzetter nodig heeft, dan weet je waar je moet zijn. Ziggy heeft meer dan 15 jaar ervaring, gekwalificeerd en meer dan 10 jaar zijn eigen bedrijf gehad; hij is gewoon ECHT GOED! Mag reclame? ziggytiling@gmail.com of 0415 306 711 :up:
 
Ik had het verhaal natuurlijk al gevold op Facebook, maar zooo blij voor jullie dat het nu zo uitgepakt is! Wat ik op fb al zei, als je daar geen huis kan vinden betekend het gewoon dat je niet daar moet zijn. Alles met een reden ;). Succes met de nieuwe huizenjacht!
 
Back
Top