Zwerver, het heeft geholpen
de titel klopt! Je kunt het vraagteken weg halen want we gaan idd terug naar the Sunshine Coast!
In een korte tijd veel gebeurd...
Onze roadtrip duurde maar 2 weken en toen moesten we al rechtsomekeer maken omdat ik al een baan aangeboden had! Van grote hoop die gereageerd had en op groeps gesprek zijn gekomen (had ik in NL nog nooit meegemaakt!) werd ik en 5 mannen uitgekozen voor de functie van Customer Service agent bij Coles. Oftewel boodschappen bezorgen met een vrachtwagentje. Wel relaxt dacht ik zo en al is het parttime (wel vaste dienst) ik kan er altijd weer bij gaan knutselen en het is igg iets. We hadden afgesproken dat we gingen voor diegene die het eerst werk vond. Ik in dit geval. Helaas is dit in Aspley, noord Brisbane,dus niet aan de kust.
Lang verhaal kort : het bevalt me goed, collegas zijn erg aardig en ik geniet ontzettend van het buiten zijn en ik kom op de mooiste plekken. MAARRRRRR
(natuurlijk is er een maar hahaha)
We konden maar geen woning vinden! Vanaf het begin zijn we op huizen aan het sollicteren geweest, elke keer was er iets. Of het huis was crap, of de buren crap of de eigenaar crap omdat ie ons niet "aan heeft genomen" Waren we soms weken in spanning en elke keer bellen met de makelaar en dan weer niks.
We konden gelukkig bij vrienden logeren, wat erg gastvrij van ze is,
maar op een geven moment wil je echt je eigen space. En we zagen maar geen vooruitzicht. Ziggy had ondertussen nog geen baan maar wil als zelfstandig tegelzetter gaan beginnen. Voor het geval dat het een tijd duurt voor hij echt genoeg klussen heeft wil hij een part-time baan erbij vinden.We waren ondertussen al bijna 2 maanden homeless... het was zwaar irritant aan het worden!
En toen...hadden we er genoeg van. Brisbane zou zoiezo een tijdelijke invulling worden want uiteindelijk wilde we weer naar the Sunshine Coast, waar we ons goed voelen en meer vrienden hebben.
Na veel wikken en wegen neem ik een sprong in het diepe.....
en ik kom eruit met dezelfde baan die ik had maar dan in Maroochydore!!!
Whahaaaa hoe veel geluk kun je hebben?!
Ik ben meteen de manager in M'dore op gaan zoeken en stoor de man achter bij de nooduitgang tijdens zijn friet met pie lunch. ( iemand bracht me naar hem, anders had ik hem misschienniet gevonden haha)
Gezellig gebuurt en ja het geluk,toeval, lot wil dat er 2 mensen weg gaan/zijn en hij wel een nieuwe CSA nodig heeft. En dat ik dan maar ff moet regelen op mijn werk in Aspley dat ik ge-transfered word! Ik schud de man enthousiast zijn "greasy" hand zoal ie zelf zei. Maakt mij nie uit man, you just made my day!!
Het feit dat we geen woning konden vinden lag wijt ik dus aan dat we daar niet moesten zijn. Het moest zo zijn?!
Ik ga ervanuit dat het niet zo'n slopende zoektocht wordt als in Noord Brissie/ Redcliffe en dat we igg toch een paar weken voor kerst lekker ergens ons plekje hebben gevonden in onze "hometown" Maroochydore
Als iemand nog een tegelzetter nodig heeft, dan weet je waar je moet zijn. Ziggy heeft meer dan 15 jaar ervaring, gekwalificeerd en meer dan 10 jaar zijn eigen bedrijf gehad; hij is gewoon ECHT GOED! Mag reclame?
ziggytiling@gmail.com of 0415 306 711