LaStaVaZa Steve Annelies Anna Viktor

Nummer 1 regel met een zwembad, plaats het zo ver mogelijk weg van welke boom dan ook 👍 Steef van poolshop Brinsmead is een legend, en heeft NL roots 😀
Dat was ongeveer het vlakste stuk van de tuin. Dat scheelde weer met vlak uitgraven. Het is een above ground pool. En schaduw helpt dan weer met andere zaken (chloor blijft langer) maar ja een zeil was dan beter geweest.
Het plan is om ooit over te gaan tot een ‘echt’ zwembad in het verlengde van het deck.
Dank voor de pool shop tip. De Redlynch one is niet slecht maar NL roots is nooit verkeerd
 
Na een half jaartje weer eens een update.
Enkele weken terug een leuk feestje gehouden in de tuin. Beiden 50 dit jaar, citizenship & house warming (al woonden we er al een jaar maar een goede gelegenheid om veel mesen eens thuis te krijgen). Een grote tuin is elk weekend wel wat werk maar het is extra genieten als het de backdrop is van een hoop gezelligheid.
En zopas alles officieel rond gemaakt voor verandering van werk. Na 6 jaar gewerkt te hebben in Port Douglas en toch bijna elke dag genoten van de lange rit langs de oceaan, gaan we vanaf December werken in Cairns. Dat scheelt een hoop benzine en tijd sowieso. Het werk was leuk maar dan moet er ook wel werk zijn. Als je je specifiek richt op de hospitality sector dan weet je dat je kwetsbaar kan zijn. En, dat heb ik dan ook weer gemerkt, je te doen hebt met redelijk specifieke (lees moeilijke) klanten. Of je koopt een resort of eiland omdat je echt veel geld hebt en dan komt dat vaak met een bepaalde instelling. Of je koopt Dunk Island en dan ga je scheiden. Of je dénkt dat je veel geld hebt en dan wreekt zich dat op bepaald moment. Of je hebt weinig geld maar je hoopt met je investering straks veel geld binnen te rijven met alle risico's tot dan van dien. genoeg risico's dus. Als architectenbureau zit je daar dan middenin.
En de baas is ondertussen ook al 75 dus voordat het echt zou stoppen, heb ik maar zelf beslist om elders mijn heil te zoeken. Dus vanaf december elke morgen in de file naar CBD. Ondanks het feit dat er niet zo echt heel veel leuke bureaus zijn in Cairns was het toch nog redelijk simpel om er bij eentje werk te vinden. Als je wat ervaring hebt en ze merken dat je citizenship hebt, geïnvesteerd hebt in de regio en er dus grote kans is dat je er een tijdje blijft, krijg je serieuze kansen. Ik heb er erg veel zin in.
 
Gefeliciteerd ;)

Kan uit eerste hand beamen dat Steve een mooi tuin heeft. Zoals het in de tropen hoort heb ik van het huis van binnen niet veel gezien. ;)

De baan, ja ik kan me helemaal voorstellen dat een bureau heel blij is met een ervaren persoon die echt in de regio geïnvesteerd heeft en niet weer volgende maand vertrokken is naar Sydney of zo.

Succes met schoenen dragen!
 
Last edited:
Gefeliciteerd @SteveSW met de nieuwe baan!
Als ik zo lees, ben ik toch wel blij dat ik op de fiets sneller op kantoor ben dan met de auto. Dus Rolls gaat lekker op de fiets. Dat file rijden heb ik in nl al meer dan genoeg gedaan😉

Ook gefeliciteerd met je 50ste! Verleden heden of in de toekomst 🙃🎉
 
Na een half jaartje weer eens een update.
Enkele weken terug een leuk feestje gehouden in de tuin. Beiden 50 dit jaar, citizenship & house warming (al woonden we er al een jaar maar een goede gelegenheid om veel mesen eens thuis te krijgen). Een grote tuin is elk weekend wel wat werk maar het is extra genieten als het de backdrop is van een hoop gezelligheid.
En zopas alles officieel rond gemaakt voor verandering van werk. Na 6 jaar gewerkt te hebben in Port Douglas en toch bijna elke dag genoten van de lange rit langs de oceaan, gaan we vanaf December werken in Cairns. Dat scheelt een hoop benzine en tijd sowieso. Het werk was leuk maar dan moet er ook wel werk zijn. Als je je specifiek richt op de hospitality sector dan weet je dat je kwetsbaar kan zijn. En, dat heb ik dan ook weer gemerkt, je te doen hebt met redelijk specifieke (lees moeilijke) klanten. Of je koopt een resort of eiland omdat je echt veel geld hebt en dan komt dat vaak met een bepaalde instelling. Of je koopt Dunk Island en dan ga je scheiden. Of je dénkt dat je veel geld hebt en dan wreekt zich dat op bepaald moment. Of je hebt weinig geld maar je hoopt met je investering straks veel geld binnen te rijven met alle risico's tot dan van dien. genoeg risico's dus. Als architectenbureau zit je daar dan middenin.
En de baas is ondertussen ook al 75 dus voordat het echt zou stoppen, heb ik maar zelf beslist om elders mijn heil te zoeken. Dus vanaf december elke morgen in de file naar CBD. Ondanks het feit dat er niet zo echt heel veel leuke bureaus zijn in Cairns was het toch nog redelijk simpel om er bij eentje werk te vinden. Als je wat ervaring hebt en ze merken dat je citizenship hebt, geïnvesteerd hebt in de regio en er dus grote kans is dat je er een tijdje blijft, krijg je serieuze kansen. Ik heb er erg veel zin in.
Gefeliciteerd! Interessant, zo'n verandering. Succes en veel werkplezier gewenst.
 
Het wordt wel spannend bij jullie in FNQ. We duimen voor jullie dat cyclone Jasper zich een beetje inhoudt!!
Cyclone Jasper was in ons gevel een goede eerste om te ‘leren’. Er waren wat fikse wind gusts en (nu nog steeds) erg veel regen maar hier in Redlynch verder niets ernstig. We hadden zelfs nog power terwijl onze wijk bekend staat voor regelmatige power outages. Als je terugkomt van vakantie een paar dagen voor de cycloon zou binnenkomen, kom je wel voor (bijna) lege winkelrekken te staan: houdbare melk, pasta, ratchet straps, tarps en generatoren. Dat zijn blijkbaar cycloon artikelen. Wc papier ook natuurlijk maar dat waren vele winkels nu wel op voorzien.
Anyway, we gaan de garage maar weer eens leegmaken, alles terug op zijn plek zetten, wat vastgesjord is terug losmaken, de drie grote palmbladeren die afgevallen zijn wegruimen en kijken naar de seasonal creek die nu wel weer mooi stroomt in de tuin.
Iig een bijzondere eerste (not-)work week.
 
@SteveSW Lees net op ABC News dat Redlynch een van de suburbs is die wordt bedreigd met overstromingen. Hoop dat jullie hoog genoeg zitten! Sterkte daar (en alle andere Xpditers in Cairns eo).
 
@SteveSW Lees net op ABC News dat Redlynch een van de suburbs is die wordt bedreigd met overstromingen. Hoop dat jullie hoog genoeg zitten! Sterkte daar (en alle andere Xpditers in Cairns eo).
Wij zitten gelukkig in het hogere deel, zelfs net buiten de gevarenzone moest de Cooperlode dam het begeven. Dus hier is het weer back to normal.
Ik denk dat de ongezien hevige regen voor 2 dagen na Jasper iedereen wel verrast heeft. De uitleg van het waarom (Jasper blijft hangen, water in de lucht vanuit noord en zuid, de perfect storm…) klinkt nu logisch maar iedereen was al een beetje aan het opruimen na de cycloon.
Ik stond zaterdagochtend nog tot aan mijn enkels in de seasonal creek in de tuin debris weg te halen die was blijven hangen aan de loopbrug en 4-5 uur later scheurt het water met volle kracht een meter hoger door de creek. En die creek vangt maar het water op van een erg beperkt gebied.
Als je dan weet dat de Barron die uitmondt in Cairns groot deel van de achterliggende Tablelands als catchment area heeft…..
Het is echt onvoorstelbaar hoe snel een rivier kan stijgen en hoeveel water dat betekent. Een groot deel van de northern beaches ligt eigenlijk in de delta van de Barron River en zitten gekneld tussen al het water dat nu van het land komt en de zee. Ik hoorde gisteren het verhaal over de enorm hoge verzekeringen voor sommige huizen daar en…dan is flooding niet inbegrepen want daar willen verzekeraars gewoon niet meer aan.
Het is voor vele mensen daar nu ellende maar het is ook mooi om te zien hoe iedereen mekaar meteen te hulp schiet.
Hopelijk gebeurt dat ook in de community van Wujal Wujal maar om 1 of andere reden zie je daar geen reportages van.
 
Last edited:
Back
Top