Na een half jaartje weer eens een update.
Enkele weken terug een leuk feestje gehouden in de tuin. Beiden 50 dit jaar, citizenship & house warming (al woonden we er al een jaar maar een goede gelegenheid om veel mesen eens thuis te krijgen). Een grote tuin is elk weekend wel wat werk maar het is extra genieten als het de backdrop is van een hoop gezelligheid.
En zopas alles officieel rond gemaakt voor verandering van werk. Na 6 jaar gewerkt te hebben in Port Douglas en toch bijna elke dag genoten van de lange rit langs de oceaan, gaan we vanaf December werken in Cairns. Dat scheelt een hoop benzine en tijd sowieso. Het werk was leuk maar dan moet er ook wel werk zijn. Als je je specifiek richt op de hospitality sector dan weet je dat je kwetsbaar kan zijn. En, dat heb ik dan ook weer gemerkt, je te doen hebt met redelijk specifieke (lees moeilijke) klanten. Of je koopt een resort of eiland omdat je echt veel geld hebt en dan komt dat vaak met een bepaalde instelling. Of je koopt Dunk Island en dan ga je scheiden. Of je dénkt dat je veel geld hebt en dan wreekt zich dat op bepaald moment. Of je hebt weinig geld maar je hoopt met je investering straks veel geld binnen te rijven met alle risico's tot dan van dien. genoeg risico's dus. Als architectenbureau zit je daar dan middenin.
En de baas is ondertussen ook al 75 dus voordat het echt zou stoppen, heb ik maar zelf beslist om elders mijn heil te zoeken. Dus vanaf december elke morgen in de file naar CBD. Ondanks het feit dat er niet zo echt heel veel leuke bureaus zijn in Cairns was het toch nog redelijk simpel om er bij eentje werk te vinden. Als je wat ervaring hebt en ze merken dat je citizenship hebt, geïnvesteerd hebt in de regio en er dus grote kans is dat je er een tijdje blijft, krijg je serieuze kansen. Ik heb er erg veel zin in.