Oeps welke kan heb ik hier opengetrokken
@afterbang dat past goed in jouw draadjes over positief en negatief in Australië .
Ben iig ook wel blij dat er mensen zijn die geen problemen gehad hebben. Echt.
Iig hier is de saga nog niet voorbij, integendeel. Mail gekregen ivm huurachterstand hoewel we netjes betaald hebben tot wat wij dachten/denken einde contract. Nu beweren zij dat ze nooit akkoord gegaan zijn met de optie van agreed early termination (waarbij je betaald tot overeengekomen datum) en dus wel standaard waarbij je betaald tot ze een nieuwe huurder hebben gevonden. Dan moet je weer in al je correspondentie duiken en weer eens bellen met QLD Tenants. En vermits er al een bond dispute is wordt dit gewoon op die hoop gegooid en betalen we niet. (Daarnaast Tip 6: zelfs in dat geval moet de agent/eigenaar zijn best doen om kosten te drukken - mitigate. Dus als je kan aantonen dat ze best tijd genoeg hebben gehad maar het hun keuze was om kandidaten te weigeren…Mag maar jij moet daar niet voor opdraaien)
De eigenaar heeft ook nog gebeld en in haar ogen een poging gedaan om tegemoet te komen. Ik was zo goed als akkoord met de quote van de klusjesman maar een uitspraak als ‘oh Steve, 950$ what are we talking about…’ voor de extra huur….helpt niet echt. En zolang zij niets op papier zet en daarnaast de real estate agent weigert om een definitief exit rapport op te sturen (maar wel een rekening voor schoonmaak van blinds; waarvan de eigenaar dan weer niets zegt) wachten we de bemiddeling van de RTA maar af.
Klinkt bijna als ik het zo opschrijf alsof ik er nog kalm onder kan blijven. Maar ik heb me al een dag ziek moeten melden op kantoor omdat me concentreren op iets anders niet echt lukte.
...
Wat ik ook niet zo sjiek vond trouwens: ze geven aan dat als er een slaapkamer deur dicht is ze die niet mogen openen tijdens inspecties ivm privacy. Hoe ik weet dat ze dat wel gedaan hebben? Sensoren op de deur die een melding naar je telefoon sturen…
Pretty sure dat ze gewoon slaapkamer deuren mogen openen. Hetzelfde voor inbouwkasten.
Overigens hebben we hier al bijna 2 jaar dat ze vragen of je zelf foto's wilt maken en er komt niemand meer langs. Nog weer een voordeel van COVID.
Beetje jammer van die extra (spannende, dat wel) afleveringen van Huren maar gelukkig is dat prequel van hopelijk oneindige avonturen Gekocht (eigen productie)
dus schuren met een huis eraanMoest zondag nog aan je denken. Zag hier 1 huis met 8(!) schuren en schuurtjes. Koterijen tot in the 8th degree
Nu, alles, inclusief het huis, stond los verspreid op een acre of zo. Het kostte me moeite om het huis te ontwaren tussen de bouwselsdus schuren met een huis eraan
Kleine update. Niet dat er echt heel veel spannends is gebeurd maar dat is meteen ook een goed teken.
De grootste gebeurtenis is waarschijnlijk dat we ondertussen citizen zijn geworden. Met voorsprong het eenvoudigste administratieve proces in de visa cyclus. Wat misschien logisch is als je de visas ziet als de inleidende hoofdstukken en citizenship als het laatste hoofdstuk. Anyway, het maakt dat we niet meer afhankelijk zijn van een sponsor(ed visa) en voor de dochter de mogelijkheid om the hecs-en nu ze op uni zit. Dat we ook ons Belgisch paspoort mochten houden voelt ook wel prettig. Het is tenslotte echt wel en deel van onze identiteit en dat dat dan ergens vastligt, ook voor de kinderen, is fijn.
We zitten nu ruim een jaar in óns huis en dat bevalt meer dan prima. Bijna elke dag knijp ik me in de arm omdat we hier 'mogen' wonen. Met hier bedoel ik dan Australië in ruime zin en in dit huis in het bijzonder. De rust en het groen! Kwartiertje langer naar kantoor, totaal ruim 50 min tot een uur, maar 80% is nog steeds langs de oceaan. En ja aan een eigen huis zijn best wel extra kosten (naast de mortgage; we houden ons hart vast als volgend jaar onze rentevaste periode afloopt) en de weekends zijn meestal goed gevuld met klussen. Bezoekjes aan Bunnings en nurseries zijn bijna wekelijkse 'uitstapjes', met de pool shop een goede derde (wist ik veel dat je bijna een degree of chemistry moet hebben als je een pool met eenvoudige pomp onder een fig tree zet waar soms ook bats en hele groepen vogels neerstrijken). Tot nu toe passen alle tools nog in de garage naast de onuitgepakte verhuisdozen dus de verplichte aussie shed in de tuin of de eindeloze Belgische aanbouwen ('koterijen') kunnen we vermijden. Laat ons zeggen dat dat dan de NL invloed is (?)