LaVaSta Tommy & Laura

kleine update van onze kant :)

Inmiddels hebben we een OZForex account en een bankrekening in Australië. Als de wisselkoers nu even gaat stijgen dan kunnen we vast geld overmaken.

Daarnaast is het nu bij steeds meer mensen bekend dat we gaan emigreren. Zowel op de sportclubs als op het werk. Het is wel leuk om de verschillende soorten reactie te horen.

  • Zo zijn er genoeg mensen die het inderdaad erg leuk voor ons vinden. Ook vinden dat we veel lef hebben dat we dit durven en alles achter durven te laten. Ze geven daarbij ook aan het zelf niet te doen. Dit zijn toch eigenlijk wel de leukste en de meeste reacties.
  • Dan heb je nog de mensen die gelijk beginnen dat ze het zelf ook zo graag zouden willen maar..... (en dan komen er allemaal smoesjes :)).
  • Als laatste toch ook wel mensen die het niet begrijpen. Gelukkig heb ik die maar heeel weinig gehad.


voor volgende week vrijdag staat de 2e rabbies inenting op de planning en dan een maandje later de titer test.
 
Vandaag heeft JD zijn 2e rabies inenting gehad. Deze keer gelukkig bij 'zijn eigen' dokter. Deze dokter vind JD duidelijk een stuk leuker. :grin:

Ook de rekening was dit keer goedkoper 'maar' 30 euro ipv 50. Waarschijnlijk doordat hij maar 5 minuten consult rekende ipv 15 zoals zijn vervanger toen...

Volgende maand de bloedtest!
 
Hey Tommy,

Wij hebben 2 katten en de prikken kost voor ons €20,-p.k bij onze dierenarts..;) Dat scheelt wel even.
Zeker de moeite waard dus om hier en daar rond te shoppen, voor toekomstige emigrantkatten:D
 
Dat scheelt inderdaad. Had nog wel contact opgenomen met pet travel clinic, maar dat werd nog duurder.
 
Zojuist bij de dierenarts geweest voor het bloedprikken. JD is vrij dominant, dus hij moest helaas narcose hebben. Wel zielig om hem daaruit weer wakker te zien worden. Wat doen we hem aan... :s Nu maar hopen op de goede uitslag.
 
Goed nieuws!

Ben net gebeld door de dierenarts en de RNATT uitslag is goed. JD heeft voldoende antistoffen opgebouwd en we kunnen dus verder met de import vergunning en de andere stappen. :up:

Nu heb ik nog wel de volgende vraag:
De dierenarts heeft het rapport per mail gekregen. Dit kan hij uiteraard afdrukken en van handtekening voorzien. Met die afdruk kan ik dan naar de VWA om te legaliseren en de vervolgstappen te doen.

de vraag is, is zo'n afgedrukte email voldoende of moet ik toch een officieel rapport door het laboratorium op laten stellen en per post laten versturen.
 
Hey Tommy, lekker dat je het hele katten gebeuren aan het uit puzzelen ben. We volgen je op de voet :up:
 
Hey Tommy, ik zou bij het lab een verklaring vragen met chipnummer vermelding. Geen idee of email voldoet maar in de fokkerswereld moet alles al officieel, laat staan bij het Diac;).
groetjes Daniella
 
Schiet niet echt op met het vinden van de juiste vlucht voor de kat.

In melbourne willen ze nu alleen nog maar tussen 6 en 18 uur de dieren ophalen. De vlucht waar zoologistics mee vliegt komt pas om 20:50 aan. Zoologistics is nog wel aan het kijken naar de mogelijkheid voor een comfort stop in KL. Dan gaat ie daar een paar uur naar pension. Maar anders geven ze aan dat ie dan maar heel lang op Kl in zijn hokje moet wachten.

Naar het eruitziet moeten we akkoord gaan met de volgende vluchten:

AMS-KUL MH17 dep 12:00 arr 06:45 +1

KUL-MEL MH149 dep 22:00 arr 08:05 +1



Een hele lange transit dus in Kula Lumpur. Ik heb overleg gehad met co-agenten en deze hebben ook nog geen andere oplossing.

Dit vinden we alleen echt te lang voor hem.
Maandag maar even bellen Want als ik vluchten voor ons zoek zie ik ook een vlucht waarbij vertrek 'savonds om 2100 is en aankomst in de ochtend. Maar vragen waarom dat niet kan...
 
Weer wat puzzelstukjes bij elkaar...

De comfort stop lijkt nog niet echt te lukken. Ze geven wel aan dat anderen de dieren al wel in de kennel hebben laten zitten, maar 40 uur is echt veel te lang. Het is sowieso al lang vliegen en dan ook nog een lange transit in KL lijkt mij maar niets.

Er gaan geschiktere vluchten naar Perth. We overwegen dus nu om hem naar Perth te laten vliegen. Dan kan hij daar in het Byford quarantine station blijven. Iemand toevallig ervaring met dat quarantine station :).

Vervolgens laten we hem door Jetpets van Perth naar Adelaide vliegen. Kosten hiervoor zijn ong. 250 AUD. We hebben nu Byford een mail gestuurd met de vraag of ze Jaydee ook vrij kunnen geven aan Jetpets ipv ons persoonlijk.

Bijkomend voordeel is dat de vlucht naar Perth een heel stuk korter is. Dan is de totale vluchtduur incl. 3 uur wachten in KL 'maar' 20 uur.

to be continued...
 
Er gaan geschiktere vluchten naar Perth. We overwegen dus nu om hem naar Perth te laten vliegen. Dan kan hij daar in het Byford quarantine station blijven. Iemand toevallig ervaring met dat quarantine station :).
Ja.
Wij hebben goede ervaringen met ze. En ze maakten zich behoorlijk druk over een kat die niet wilde eten.
Maar ik geloof dat Annemarie minder goede ervaringen met Byford heeft.

Bart
 
Kleine update van onze kant:

De laatste tijd zijn we vooral bezig geweest met het 'opleverklaar' maken van de woning. We hebben al diverse schilderijen / planken enzovoort van de muren gehaald, de gaten gedicht en weer netjes wit gemaakt. We hebben ook al een begin gemaakt met de bovenverdieping (slaapkamer / berging) leeg te maken. Hierin ligt namelijk goed verlijmde vloerbedekking, welke we er 20 oktober uit gaan halen (met de hulp van de ouders van Laura).Plan is dan dat we vanaf dan in de tuinkamer gaan slapen en de bovenverdieping vast leeg hebben.

Ondertussen hebben we ook weer aardig wat punten van onze checklist uit kunnen voeren. Het werk van Tommy is opgezegd, een aantal verzekeringen en de sportclubs zijn opgezegd. Daarnaast zijn we bezig met een informatiepakketje voor de toekomstige verhuurders te verzamelen.

De komende tijd hebben we nog leuke dingen op de planning staan. Dagje apenheul met de fam., wijnproeverij, 3 daagjes relaxen in een hotel in Duitsland, uiteraard het forum uitje en dan nog de diverse 'afscheids' etentjes :).

Ook de weblog hebben we weer bijgewerkt.
 
Nog kleine aanvulling voor het transport van JD. We hebben van we week ook te horen gekregen dat een comfort stop op KL nu wel mogelijk is, echter hebben we nu alles al geregeld voor Perth dus laten we hem toch gewoon op Perth vliegen. Vliegt hij tenminste minder lang.
 
We hebben de plannen voor de laatste dagen toch weer iets gewijzigd. In plaats van laatste nachten hotel gaan we nu de laatste 2 weken in een huisje op een bungalow park zitten. Geeft toch net iets meer tijd en rust om het huis leeg te halen. Vooral ook voor JD (de kat).

We hadden wel een hele leuke reactie van het park:
Wat een grootse plannen en leuk dat u als laatste bij ons wilt komen!

Wij denken dat Seypesteyn dan (van de 2 genoemde) de meest geschikte bungalow is. Deze bungalow heeft wel een ruime hal met en de buitendeur heeft glas tot bijna bij de grond zodat de kat overdag ook nog lekker naar buiten kan kijken.
 
Je moet zeker een officieel rapport van het laboratorium hebben, want anders kunnen ze moeilijk gaan doen bij het quarantaine station. Wij hebben dit met onze hond gehad: alle papieren waren in orde en er was een mail van de labuitslagen meegegaan. Overal is hij goedgekeurd en was al in de quarantaine in Melbourne toen ze na 2 weken belden dat het niet het officiële formulier met handtekening en stempel van het lab was en dat moest binnen een week er zijn en anders moest alles opnieuw gedaan worden. Wij hebben toen een kopie van het officiële formulier naar VWA laten sturen door de dierenarts (die de officiële uitslag alsnog uit Duitsland moest laten komen) VWA heeft dit getekend en gelegaliseerd en dit naar ons opgestuurd. Wij hebben dat weer naar het quarantainestation gestuurd. Aangezien onze hond niet het goede pipetje heeft gehad (Advantace ipv Frontline) moest hij dit opnieuw krijgen en opnieuw hiervoor bloed laten prikken. Het kost je wel een paar centen al die onzin, want je weet dat de uitslag al goed was.

Hoeven katten trouwens niet een half jaar in quarantaine? Ik moest wachten tot onze hond 5 maanden na de rabiesenting in nederland was gebleven en dan moet hij hier alsnog een maand in de quarantaine (tot 28 oktober). Hij heeft ook een hele lange trip gehad met lange tussenstop, maar dat is allemaal perfect verlopen.

Succes met de laatste regelzaakjes.
Inge
 
Back
Top