LaVaSta Tommy & Laura

Hoi Inge,

We moesten ook 5 maanden wachten voordat JD die kant op kan. Uiteindelijk hadden we ook het rabiesreport van het laboratorium per post gekregen en deze hadden we ook laten legaliseren.

Aangezien onze hond niet het goede pipetje heeft gehad (Advantace ipv Frontline) moest hij dit opnieuw krijgen en opnieuw hiervoor bloed laten prikken.

Wat bedoel je Advanace ipv Frontline? Gaat dat om het vlooienmiddel wat hij aan het einde nog moet krijgen? Of gaat het om de extra stap die alleen voor honden is? Honden moeten namelijk naast het rabies onderzoek ook nog een ander bloedonderzoek hebben..

Stap 13:
Step 13: Dogs Only – Ehrlichiosis, External Parasites , Brucellosis, Leptospirosis and Leishmaniosis


Blood tests: Arrange for a government approved veterinarian to scan the dog's microchip and draw blood samples for the testing of:
  • ehrlichiosis (tropical canine pancytopaenia)
  • brucellosis
  • leishmaniosis
  • leptospirosis


groet,


Tommy
 
Het ging om de laatste stap bij honden: binnen 4 dagen voor vertrek. Hij is opnieuw getest voor Ehrlichiosis. Dat geldt dan niet voor katten.
Mijn man had die baan gekregen en ik moest toen nog wachten op de hond ivm rabiës quarantaine die de hond in Nederland mocht "uitzitten". Mijn man is dus 2 maanden eerder naar Australie vertrokken dan ik. Ik ben hier nu 2 weken en eind van de maand kunnen we de hond ophalen uit Melbourne.
 
Klopt, ook voor het gevoel begint nu wel het aftellen. Van het weekend gaan we de bovenste verdieping leegmaken / lijmvrij maken :)

Dat lijmvrij maken valt toch even goed tegen :mad:. Hele dag verfbrander erop en maar krabben, maar nog maar net de helft af... Tegels zijn er in elk geval wel uit. Volgende week maar een betonschuurmachine huren, kijken of het daarmee beter gaat.
 
Uiteindelijk zijn wij met een staalborstel er overheen geblaft. De bruine lijmlaag die bleef zitten zag er niet uit, maar het was vrijwel egaal met het beton dus goed genoeg. Zit het bij jullie zo dik dat het eraf moet?
 
Uiteindelijk zijn wij met een staalborstel er overheen geblaft. De bruine lijmlaag die bleef zitten zag er niet uit, maar het was vrijwel egaal met het beton dus goed genoeg. Zit het bij jullie zo dik dat het eraf moet?


denk dat wij ook een laag van 2 mm bruine troep hebben. En de stukken waar de vloerbedekking echt verlijmd zat bleef de onderkant van de vloerbedekking ook achter.

Wijze les is in elk geval wel om niet meer de vloerbedekking ed van de vorige bewoner over te nemen...

Wanneer heb je de oplevering en via wie huur je eigenlijk? wij via MVGM.
 
  • Like
Reactions: FOL
Vandaag de voorinspectie gehad. Het viel op zich mee. De vloer waar eerst de plavuizen zaten werd op het randje goedgekeurd, dus dat is weer een zorg minder.

Ook de trap en de lijmresten waren ok. We kregen wel een vraag over de trapleuning, maar die heeft er nooit opgezeten. Deze lag nog op zolder dus daar mocht die blijven liggen.

Helaas moeten we wel nieuwe plinten kopen. Hadden we toch beter op moeten letten toen we erin kwamen dat die ontbraken. Iemand nog een tip waar we de goedkoopste plinten kunnen vinden. (moeten 4 cm hoog zijn). Marktplaats al afgezocht, maar niets gevonden....
 
emand nog een tip waar we de goedkoopste plinten kunnen vinden. (moeten 4 cm hoog zijn). Marktplaats al afgezocht, maar niets gevonden....
De betere houtwinkel heeft die wel. Hard of zachthouten latjes met een schuin en een afgerond kantje, vastspijkeren met stalen nagels.
 
Dit weekend een druk weekend gehad. Vrijdag eerst laatste werkdag, daarna hapje eten en wat drinken met de collega's. Bleek alleen dat we middenin het smartlappenfestijn in utrecht terecht kwamen. Niet helemaal mijn smaak maar goed het was gezellig.

Gisterochtend heeft Laura de kat naar het bungalowpark gebracht. Daarna zijn we het huis leeg gaan halen. Uiteindelijk toch nog weer 3 aanhangers vol naar de vuilstort gebracht.

Vervolgens gisteravond met de ouders / oma's, broers, zussen en nichtjes een afscheidsdineetje gehad. We hebben op gebarbequed in Leersum. Erg leuk restaurant waar ze op houtskool bbq-en. De fam. hadden nog een paar leuke kadootjes. We hebben een foto op aluminium gekregen van ons met onze nichtjes. Was heel leuk gedaan en ook slim bedacht omdat het nu ook lichtgewicht is. Daarnaast heeft laura een ketting en een armband met de namen vd nichtjes erin gekregen.

Van mijn werk vrijdag hadden we groupon bonnen van 2 restaurant gekregen. Daarnaast nog 50 dollar 'drinkgeld' :)

Vandaag nog het huis verder schoongemaakt, woensdag hebben we de oplevering. Vervolgens heeft Laura vrijdag haar laatste werkdag en gaan we met haar werk nog een kookworkshop doen.
 
Dit weekend een druk weekend gehad. Vrijdag eerst laatste werkdag, daarna hapje eten en wat drinken met de collega's. Bleek alleen dat we middenin het smartlappenfestijn in utrecht terecht kwamen. Niet helemaal mijn smaak maar goed het was gezellig.

Gisterochtend heeft Laura de kat naar het bungalowpark gebracht. Daarna zijn we het huis leeg gaan halen. Uiteindelijk toch nog weer 3 aanhangers vol naar de vuilstort gebracht.

Vervolgens gisteravond met de ouders / oma's, broers, zussen en nichtjes een afscheidsdineetje gehad. We hebben op gebarbequed in Leersum. Erg leuk restaurant waar ze op houtskool bbq-en. De fam. hadden nog een paar leuke kadootjes. We hebben een foto op aluminium gekregen van ons met onze nichtjes. Was heel leuk gedaan en ook slim bedacht omdat het nu ook lichtgewicht is. Daarnaast heeft laura een ketting en een armband met de namen vd nichtjes erin gekregen.

Van mijn werk vrijdag hadden we groupon bonnen van 2 restaurant gekregen. Daarnaast nog 50 dollar 'drinkgeld' :)

Vandaag nog het huis verder schoongemaakt, woensdag hebben we de oplevering. Vervolgens heeft Laura vrijdag haar laatste werkdag en gaan we met haar werk nog een kookworkshop doen.
Wow, als ik het aantal "laatste keren" zo lees krijg ik al de kriebels. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie je nu voelen. Ik hoop dat het een goed gevoel is though! Heel veel sterkte en ook veel plezier!
 
Afscheid, afscheid, afscheid...
Word je daar niet een beetje melancholisch van?
Anyway,.. het schiet al aardig op.
Geniet van deze tijd!
 
Wat een leuke en lieve cadeautjes. Kan me zoals Zwerver al zei niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen. Volgens mij gaan de dagen net wat te snel zo op het eind.. Geniet nog even van de dingen hier, en dan over 12 dagen op naar je toekomst!
 
De tijd gaat inderdaad snel en we vinden het zeker nog steeds leuk. En ondanks dat we de fam nu vaker zien en het steeds gezellig is staan we nog steeds achter onze keuze!
 
Vandaag het minst leuke van de emigratie gedaan...

JD afgeleverd bij Zoologistics en om 12 uur is hij vertrokken. Hij vliegt nu boven oekraine...

http://www.flightradar24.com/data/flights/mh17

Maar hopen dat alles goed gaat en dat hij veilig in Perth aankomt. De check bij de DA gisteren was vlot afgerond. Eerst nog last gehad van een wegafsluiting, waardoor we te laat waren. 's middags bij de VWA de laatste stempel gehaald en vervolgens vanmorgen om 03:30 opgestaan om hem nog zijn 'laatste' maaltijd te geven en een beetje te dwingen naar de kattebak te gaan.

We hebben ook al wat huizen op het verlanglijstje staan die we volgende week eventueel willen bekijken, als ze er dan nog zijn... Locatie weten we eigenlijk nog steeds niet dus we hebben nu zowel noord, zuid, oost en west adelaide wat huizen op het lijstje staan. Vanaf dinsdag maar eerst stukje touren :).

Daarnaast nu al wat aan het kijken wat er aan auto's te koop is. Tijdens het laatste forum uitje nog een discussie gehad over het wel of niet verplicht zijn van een APK (rego check) bij het verlengen van je REGO in Zuid Australie. Ik kan alleen maar vinden dat de rego check alleen moet gebeuren als je de auto uit een andere staat / land haalt, de auto als repaireable write off is bestempeld en nog wat regeltjes, maar volgens mij niet als je gewoon de rego van een standaard auto wil verlengen.

Kan 1 van de locals in Adelaide dat bevestigen? In Nederland kocht ik altijd auto's met 'lange' apk om de komende tijd geen verplichte reparatiekosten te hebben. Als je in Zuid Australie geen verplichte APK hebt dan hoef ik daar niet op te letten. (al scheelt het natuurlijk wel in de kosten als de rego al wel voor langere periode is betaald).
 
De kat op het vliegtuig zetten een van de ergste stappen? Die zie je binnenkort werr. Wacht maar tot het vliegveldmoment met familie en vrienden :)

Veel succes de komende weken/dagen!
 
Goed bezig!

WB APK: Volgens mijn info (gedateerd) verschilt het per staat. NT heeft dacht ik wel APK, SA niet. Rego is een soort wegenbelasting/houderschapsbelasting en wordt berekend naar het aankoopbedrag. Ik dacht dat rego niet overdraagbaar is, dus zul je die altijd moeten betalen.

Even navragen bij onze "local experts" is wel verstandig hoor, 't is voor mij lang geleden (see avatar);).
 
Volgens mij is rego in WA wel overdraagbaar (not sure!). Je kan hier auto's kopen met rego tot februari (2013) of juli 2013 of december 2012.
 
Back
Top