Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Ik heb nu zo vaak dat DHL verhaal gehoord..............ik kan van harte het verzenden via TNT aanbevelen. Je brengt je pakketje naar het postkantoor en 24 uur later is ie over!!!! En je kan het ook helemaal volgen. Ik heb er in ieder geval hele goede ervaringen mee. Ik geloof dat het 56 euro was.
Misschien hebben mensen die nog moeten verzenden er iets aan?

Henriette

Of gewoon via de PTT (TPG tegenwoordig) Kan super aangetekend, geen enkel probleem. Beide keren netjes aangekomen met vermelding van ontvangst en handtekeningen enz. enz.... Heb de eerste keer super aangetekend gedaan: 26 euro. Tweede keer gewoon aangetekend: 8,50. Beide keren binnen een week ter plaatse.

Haha Lela,

Lig in een deuk om de manier waarop jij je verhaal hier verteld :-D.

Rustig meid het komt echt allemaal goed, echt waar. Wij zijn ook bijna 2 jaar bezig geweest met alles en kijk ons hier nu zitten in de Adelaide Hills :up:. Ahum moet je mij horen, hoe vaak heb ik wel niet gezegd "snap er niets van, ze zeiden toch dat we zo ongeveer nu wel iets te horen zouden krijgen...". Geduld, geduld, geduld, ja pfff maar dat valt niet altijd mee.

Wil je even een hart onder de riem steken, beetje steunen, jullie zijn er bijna (als je de ACS al hebt overleefd....).

Groetjes Nicole

Zo, even speuren naar Australië (want wij zijn ECHT geïnteresseerd in jullie doen en laten) en dan kom je toch stiekem allemaal dingen te weten van mensen die je erg na aan het hart staan!

Het wordt tijd dat we een keertje daten, Lela en Rudy, want wij willen echt alles weten van de stand van zaken enzo.... en het gebied waar jullie heen gaan. Wij moeten ons tenslotte ook gaan oriënteren op onze vliegtickets naar het grote onbekende Australië!  :lol:

Verrassend he?
xxxx

hoi lela

Leuk he ,  die ongecontroleerbare douane vertraging , ik kan erover meepraten , kijk maar eens op mijn dlsvz-topic.
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4546.0
Dan kun je zien dat je duidelijk niet de enige bent die een douane vertraging krijgt en dat het eigenlijk standaard is , maar vermoedelijk is jouw pakket nu WEL onderweg naar ozzie , dus :
No Worries , het komt wel goed.

Groetjes Johan

Hi allemaal, weten jullie wat ik mij nu afvraag? Waarom checkt de nederlandse douane pakjes die het land UIT gaan? Is het niet zo dat ze moeten checken wat het land in komt? Laat staan dat dat 2 dagen moet duren!!!!

Hmmm...   :thinking:  ik weet het niet hoor en waarom hoor ik deze verhalen alleen over DHL en niet over TNT, UPS oid????

@ Johan en Susan, ik hoop maar dat het net zo gaat als bij jullie, dan komt het in ieder geval aan...

@ Henriette en Kathleen, ja zeg, ik betaal dus gewoon 115 euri om een pakketje papier in snel te versturen en dan doet het er (waarschijnlijk, want het is er nog niet) 9 (!!!!!) dagen over!! Goeie service  :-o

@ Mel en Nicole, thanks voor de steun, dat is wel zo fijn hoor! En Nicole, jullie voorbeeld geeft de burger weer moed... hmmmm Adelaide Hills, klinkt goed!!

Groetjes,
Lela

Hu! Ondertitel van deze topic zou moeten zijn

[glow=red,2,300][size=15pt]DHL... the story continues...[/size][/glow]

Word ik vanmiddag gebeld door DHL NL... of ik wel aan de ontvangende partij heb gemeld dat het pakketje waarschijnlijk morgen (dinsdag) aan zal komen... Duh! Ik nog even aan de DHL dame gevraagd waarom dat dan was, nou hier was het onwaarschijnlijke antwoord::dunno:

"Nu, dan kan de ontvangende partij contact opnemen met de locale DHL om even te checken dat het pakketje wel op tijd afgeleverd zal worden... Want ja, die hebben daar meer zicht op dan wij, wij weten nu niet precies waar het pakketje is..."  :wall:

Huh?! Tuurlijk, zal ik het pakketje misschien zelf even van Melbourne naar Adelaide brengen? Kleine moeite hoor.. 

PFFFFFFFFFFIIIIEEEEETTT!!! (Dat was even het stoom wat uit mijn oren komt)  :angry1: :devil: :cry2: :loudcry:

Nou ik ga weer even verder nagelbijten...

Groetjes,
Lela

Wát een ellende zeg! Krijgt hier toch echt de neiging van om ze even
catfight0ng.gif

Ik ga voor je duimen dat het NU verdorie toch eens een keer aankomt!

Ps:hoeveel dagen zeiden ze ook alweer dat het zou duren alvorens pakketje bezorgd?

Groetjes Lin

De originele planning was... maandag 8 mei opgehaald en vrijdag 12 mei afgeleverd...

* SNIK *

Hoi Lela,

Ook van mij uit even een hart onder je riem. Ik (wij) zijn 6 maanden bezig geweest om de RPL af te krijgen. Alleen in de weekenden aan gewerkt, en dan ook niet ELK weekend. Het was wel een rotsblok (niet gewoon een steen ;-) die van mijn schouder viel toen dat pakket eenmaal af was (35 pagina's tekst geworden). Eenmaal verstuurd inderdaad de spanningen van komt het wel aan, wordt het wel goedgekeurd etc (bijna 2 maanden gewacht op goedkeuring). Maar toen die goedkeuring er eenmaal was.... Oh la la, feestje!!! Want de rest van het verhaal is dan een heel stuk lichter (vooral wachten). Ok, wij hadden ook nog het verhaal van de sponsoring (zie onze LSVZ ;-), maar dat heb jij niet geloof ik.

En houd vooral in de gaten: De dag dat je hier aan komt (ook al kom jij dan niet naar Perth, wat natuurlijk een grote vergissing is ;-) ) is alles achter de rug en de moeite meteen vergeten... ;-)

M.vr.gr.
Perthpete

Lela,

Ongelooflijk dat ze niet precies weten waar je pakketje is! :-o  Heb je iets meer gehoord?  Ik hoop dat je snel goed nieuws hebt  :)

Gr,
Susan

[size=12pt]GOED NIEUWS GOED NIEUWS!!! HET PAKKETJE IS GISTEREN AANGEKOMEN!!!! HOERA HOERA HOERA!!![/size]​

Zo zeg, dat heeft nog even geduurd! En het nog betere nieuws is dat VANDAAG alles naar de ACS is verstuurd door Rob en Marijke van Move2Australia, nu begint het grote wachten!!!!!

@Perthpete Bedankt voor je steun... Ja het voelt zeker als een rotsblok, niet normaal zeg! Voelde me ook wel een beetje raar toen de RPL klaar was, wist even niet meer wat ik met mijn tijd moest doen  :-D. Pfff.... kan niet wachten totdat wij ook dat feestje kunnen vieren  :lol:... Ach wie weet, gaan we toch nog wel eens op reis naar Perth  :-D.

Allemaal bedankt voor jullie medeleven in de strijd om het pakketje.

Groetjes,
Lela

Hai lela,

Spannend he, alleen al een pakketje versturen.
Ik was wel 20 keer per dag aan't checken waar het nou eindelijk was.
Wij hebben het verstuurd op 4 mei met Fedex, zonder problemen.

Heb je al een onvangstbevestiging gekregen, kun je weer 20 keer per dag je mailbox en je brievenbus checken.
Als je die dan binnen hebt heb je misschien een weekje rust en kun je weer beginnen met checken van je mailbox en brievenbus in de hoop dat je een positief berichtje ontvangt of dat je maar vooral niets mist. :lol:

Leuk je verhaal te lezen, ik probeer ook wel een heel stuk te schrijven maar die rotlaptop ben ik druk bezig ben ik opeens weer een heel stuk tekst kwijt kan ik weer overnieuw beginnen. :-(

groetjes, Mariette

:dance: :dance: :dance: :dance:
              :dance: :dance: :dance: 
              :dance: :dance: 
              :dance:  ​

Hehe!!! Eindelijk alles is bezorgd!!
Het GROTE wachten kan beginnen! Echt er komt een dag dat je er met een glimlach op terug kijkt!!

Groetjes Lin

laten we het hopen, het wachten duurt zo lang, vooral omdat je al maanden bezig bent geweest :-( :|

Mariette

Huh?! Ben mijn reply kwijt  :-o...

Anyway.. had helemaal niet gedacht aan een ontvangstbevestiging... ga dus nu heel de dag mijn mail checken  :lol:

Lin, zou wel willen dat het al de dag met de glimlach er al is :)

Groetjes,
Lela

Ha, een klein kinkje in de kabel van de planning....  :oops:

Rudy en ik moeten onze IELTS test nog doen, dus wij de papiertjes invullen (daar zijn we ondertussen heeeel goed in geworden :-D), pasfotootjes erbij, kopietje paspoort maken, in een envelopje, postzegeltje... op de bus. Geld overgemaakt en even wachten op de bevestiging...   :fishing2:

Die kwam dus vandaag, helaas konden we niet op de gewenste datum (8 juli in amsterdam), dus werd het de volgende datum, 22 juli. Maar ach en wee, in de war als ik was toen ik de formulieren aan het invullen was, had ik er niet bij stil gestaan dat we die dag op vakantie gaan!! Geen probleem dacht ik nog, ik bel :call: even of het toch dan maar 12 augustus mag worden. Zo gezegd, zo gedaan, de dame aan de andere kant van de lijn zei dat het geen probleem was en zou de datum aanpassen. Geregeld! Niet dus, nog geen 5 minuten daarna gaat de telefoon: "Tja we kunnen de datum wel veranderen naar 12 augustus, maar aangezien u zelf de tweede datum heeft aangegeven, moet u administratiekosten betalen... a raison van 40 euro per persoon!":error:

Ik weet het mijn fout, meo culpa etc... maar toch, het is het intikken van een nieuwe datum, even enteren en klaar, bovendien is het vandaag 18 mei en de test is pas 12 augustus, ook niet echt hele korte termijn... En nogmaals ik weet het, eigen schuld dikke bult, maar toch...  :depressed:

Oh meid,

wat zonde, is je vakantie vast gepland (vliegtuig) of kun je een dagje later weg. (auto)

Is er niets op te verzinnen? :up:

Mariette

Tja, de beroemde ups and downs... en de eeuwige money pitt die emigreren toch wel vertegenwoordigt... soms is het echt niet te geloven...
Maar van de ACS kun je toch wel binnen 8 weken reactie verwachten. Wij moesten vrij lang wachten op het wachtwoord en de gebruikersnaam (kun je op de site kijken wat de status is, niet dat je daar veel wijzer van wordt  :?) Anyway, toen heeft een week of 3 er gestaan "with assessor" en voila! Ineens bericht en goed bericht.

Heel veel succes en af en toe even tot 10 tellen (of honderd...)

Kathleen

Back