Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Ha Mariette, nou we gaan wel met de auto, maar we gaan naar het beloofde land voor kinderen, [size=11pt]"PLOPSALAND"[/size]. Voor diegene die het niet kennen, dit is het geniale marketingconcept van de heren van Studio100 bv. Gert van Samson en Gert, (ja die met die harige hond die kan praten en zingen en ja ook diegene die een groot succes van K3 heeft gemaakt). In ieder geval hier in het themapark lopen alle Studio100 figuren rond en zijn alle attracties in het Studio100 thema gebouwd... Eerlijk is eerlijk, het is helemaal het einde voor kindjes (en voor papa's en mama's die zich niet schamen om hardop mee te zingen met bv. de Kabouterdans :lol:). In ieder geval, we hebben daar een huisje voor een weekje en natuurlijk zouden we een dag later kunnen arriveren, maar om eerlijk te zijn, zijn de huisjes ook niet echt goedkoop, dus als we een dag later aankomen dan winnen we daar ook die 80 euro niet mee terug...

Jaaah! Money pit, goed woord!!! Weet in the end is het het allemaal waard, maar die bureaucratie  :angry1: Gosh wat moet dat vervelend zijn geweest... Alleen maar status "with assessor..." Dus ze geven de uitslag ook meteen per mail? Da's heel fijn  :up:

Nou we hebben ons erbij neergelegd... 12 augustus it is!

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10....  :-D

Nou, uuuuuh nee, niet echt. De uiteindelijke uitslag krijg je met een brief. Je kijkt dus een paar dagen tegen de uitslag "finalized" aan, zonder te weten wat of hoe... good luck

Oh zo... hmmmm... dat maakt het dus nog spannender! Ach ja, living on the edge zal ik maar zeggen  :roll:

Gelukkig,

Bij TRA kun je niets volgen, je krijgt een brief op het moment dat zij ermee klaar zijn,
and that's it!
Aan de ene kant saai aan de andere kant ook wat rustgevender.

Mariette

Hartstikke leuk Plopsaland! He als de kinderen het leuk hebben, dan zijn pa & ma toch helemaal happy? Het is dat beroemde cliché, toen ik nog "kinderloos" was kon ik me daar helemaal NIETS bijvoorstellen! Kom zeg, je doet toch zeker wat je zelf leuk vindt!!?
Maar gelukkig is dat te combineren; kinderen overdag helemaal in de ban van kabouter Plop, 's avonds moe naar bedje met nóg meer Plop in het vooruitzicht! En pa & ma? Heerlijk met een drankje voor de caravan, genieten van helemaal niets!

Maar wat een gedoe met de IELTS zeg... wat is dat toch met die instelling. Zal wel Australisch zijn  :-D Hier ook aardig wat red tape perikelen!
12 augustus here you come! Dat gaat helemaal goedkomen!! Ben je uitgerust na een weekje studio 100! Kun je na al dat Belgisch (PlopperdePlopperdePlop!!  :-D) gelijk overschakelen naar engels!

Groetjes Lin :)

[quote author=Lela link=topic=4630.msg59897#msg59897 date=1147983346]
Oh zo... hmmmm... dat maakt het dus nog spannender! Ach ja, living on the edge zal ik maar zeggen  :roll:

[/quote]

Zal wel meevallen, komt goed, komt goed!!

[move][size=13pt]... Draai een keer in het rond, stamp met je voeten op de grond, zwaai je armen in de lucht ...[/size][/move]

Haha, juist ja Lin, daar zitten Pa en Moe ´s avonds in "ons" tuintje een lekker drankje te nuttigen terwijl de kindjes uitgeteld op bed liggen  :up:. Eerlijk is eerlijk, ondanks dat het onwijs ontzettend commercieel is, het blijft leuk dat Plopsaland! Nee, nee ik heb geen aandelen, maar ik kan zo intens genieten van de gezichtje van de kindjes... geweldig gewoon. En dan te bedenken dat de wereld ons (Rudy en ikzelf) "vroeger" (= voor de kindjes) niet groot genoeg was. En nu, een zaterdagmiddag in de speeltuin is het summum  :lol:.

Ik ga er stiekum wel vanuit Kathleen, dat het allemaal goed komt, maar toch... zou toch graag een bevestiging binnenkrijgen etc...

Groetjes,
Lela

Helaas zijn wij niet meer in de gelegheid geweest om er nog naar toe te gaan in Nederland :cry:
Maar goed... op naar Wiggles World!!

WW_L.gif

Wow the Wiggles, ik zal de wuppies van laten kennismaken via de PC!! Bedankt voor de tip Lin  :up:

Die van mij zijn h-e-l-e-m-a-a-l  :roll: lyrisch van Hi-5. Ook leuk om ze daar alvast kennis mee te laten maken! :wink:

Dance-Hits-3-cover.gif

Succes! Groetjes Lin

Ha daar ben ik weer eens! Ben even een tijdje niet op het forum geweest want ik had het druk... Druk? Ja echt waar druk! Hoezo druk? Iedereen heeft het toch druk?! Tja nou eh... er moest ineens van alles en nog wat geregeld worden want....

[size=20pt][move]WIJ ZIJN GETROUWD!!!![/move][/size]

Stiekum en wel, alleen met de kindjes en de ouders erbij! Buiten het feit dat wij elkaar natuurlijk wel errug lief vinden, is het toch wel makkelijk om getrouwd te zijn in verband met het visum enzo... (hoeven we niet allerlei bewijs van onze relatie te verzamelen e.g. oude foto-albums van bijna 15 jaar geleden leeg te plukken om aan te tonen dat we ook van elkaar hielden in een jaren 80 outfit :)).

Dus wij togen wij op de heetste dag van dit jaar (in ieder geval nog tot nu toe) naar... Het Land van Ooit, om daar in een knalroze kasteel elkaar eeuwige trouw te beloven. Onze kids hadden de kamer uitgekozen waar we gingen trouwen: je raad het al, heeeeeeeel veel kleur, heeeeeeelll veel kitch, maar o zo leuk!!!

We werden ontvangen door de hofmeester, Jean D'Orange en Dame Grandeur (voor wie het land niet kent... www.ooit.nl) en de dag kon beginnen.... Eerst nog even lekker een bakkie gedaan in de schaduw van een hele prachtige oude boom om daarna dan toch te gaan trouwen. De ambtenaar van de burgelijke stand was een echte topper, hij had er alles aan gedaan om de kinderen zoveel mogelijk bij de trouwerij te betrekken, ze moesten bijvoorbeeld ook "officieel" hun toestemming geven dat pappa en mamma gingen trouwen, dit deden ze door een "officieel" document te tekenen. Onze kids hebben bij ons de ringen omgedaan (ging wat stroef met die warmte, maar het is goed gekomen  :up:). Na de huwelijksvoltrekking hebben we heerlijk de rest van de dag doorgebracht in het Land van Ooit; lekker spelen, shows bekijken, kletsen met de Ooiters etc. Aan het eind van de dag toen iedereen weer naar huis ging, bleven wij achter om in het roze kasteel nog van een heerlijk diner te genieten...

Wat een topdag! En de reden waarom we in Ooit zijn getrouwd zijn natuurlijk de kids, en die vonden het helemaal geweldig! Overigens kregen onze familie en vrienden op de dag zelf een kaart waarin onze kids vertelden dat hun pappa en mamma vandaag gingen trouwen in het Land van Ooit en dat het feestje ter ere van ons trouwen nog volgt op die en die datum! Je kunt je voorstellen dat wij 's avonds bij het checken van de mail een hoop mailtjes hadden en zelfs de eerste kaarten lagen al in de bus!

Groetjes,
Lela

wouw Lela,

Hardstikke gefeliciteerd  :flowers:

Dat is inderdad wel heel stiekem.

Wij waren nog helemaal in de sfeer van Plopsaland en jullie zijn al een paar hoofdstukken verder. Nu willen we natuurlijk wel even meeproeven door middel van een foto misschien?

By the way, hoe is het jullie vergaan met de IELTS?

Erwin en Mariette

Ha, ja dat is ook zo... Na onze trouwdag zijn we inderdaad vertrokken naar Plopsaland :), was ook leuk trouwens hoor!

Komen ze dan, de foto's:

PICT0928.jpg

PICT0885.jpg

PICT0939.jpg

Tja, de Ielts, wat aardig dat je daarnaar vraagt! Dat was inderdaad afgelopen zaterdag... Om eerlijk te zijn vond ik het nog niet meevallen, maar dat had meer te maken met examenvrees dan de moeilijkheid van de testen... Rudy vond het goed te doen, maar het is nu maar afwachten.

Overigens hadden wij op de avond van onze trouwdag slecht nieuws.... de ACS vond dat ik niet genoeg werkervaring had! Dit omdat ik sinds een aantal jaar "part-time" werk (32 uur) kom ik volgens de ACS 13 maanden te kort... BLEEEEEEEH  :cry2: :cloud: :cry2:, bummer dus. Gelukkig is mijn theoretische gedeelte wel goedgekeurd, dat is dan wel weer fijn, maar feit bleef dus dat ik volgens de ACS te weinig werkervaring had.

Natuurlijk baalden we als een stekker, maar we wilden onze leuke dag niet laten bederven... Na ons trouwen zijn we op vakantie gegaan en zowaar... ineens, briljante ingeving  :thinking:... Ik verricht al jaren werkzaamheden voor verschillende kleinere bedrijven, op een free-lance basis. Deze werkervaring heb ik bij de eerste assessment niet mee laten tellen, omdat ik in de veronderstelling was dat mijn "gewone" werkzaamheden genoeg werkervaring op zouden leveren... helaas dus. Maar goed, we gaan nu in beroep tegen de uitslag en laten het nog een keer assessen maar dan ook met mijn free-lance werk erbij..... Duimen dus maar!!!!!!!

Ik hou jullie op de hoogte (zoals al eerder gezegd, het zal wel eens een keer normaal gaan :))

Groetjes,
Lela

Hey Lela,

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Wat een leuk bericht zeg! Jullie zien er hartstikke happy uit samen op de foto! En je had een pracht van een jurk aan zeg! Hartstikke leuk om de kinderen op deze manier erbij te betrekken, zo werd het echt jullie dag als gezin!

Wat een sh*t nieuws dat je 13 maanden werkervaring tekort komt... Ik hoop dat je met die her-assesement alles toch nog in orde komt. Ik duim voor jullie!

Groetjes Lin

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwen! En wat flauw zeg, dat van die 32 uur waardoor je tekort komt! Ik hoop dat het snel goed komt via die briljante ingeving!

Henriette

Hey Lela en Rudy en kids, van harte met jullie trouwerij. Lekker stiekem (hebben Jeroen en ik ook gedaan). Ook heel origineel om dat in het Land van Ooit te doen. Erg leuk park waar je lekker een keer weer kind kunt zijn.

Wel shit dat je niet genoeg werkervaring hebt. Goed idee om beroep aan te tekenen en de ervaring als free lancer mee te laten tellen. Succes met alles.

Groetjes,
Erna

Jullie allebei trouwens, hoor!

Heel apart!

Over je tekort aan werkervaring, ik hoop voor jullie dat het op deze manier wel lukt.
Wie is trouwens de hoofdaanvrager, dat zul je vast wel een keer vermeld hebben, maar kon het ff niet terugvinden. of doen jullie alletwee een assessment.
Anders kun je misschien in eerste instantie "meeliften" met Rudy en in een later stadium alsnog je skills laten assessen.

Toen je ons al deelgenoot maakte van Plopsaland heb je toch niet vermeld dat jullie gingen trouwen, of heb ik zo zitten slapen.

Groetjes, Mariette

Back