Lela, Rudy en kids in Adelaide... JA JA JA JA JA!!!

Hi, bedankt allemaal! Ja het was echt geweldig, dat stiekem trouwen ligt me wel :)

Nee hoor Mariette, je was niet aan het slapen, maar we wisten zelf nog niet eens in mei dat we zouden gaan trouwen (in ieder geval niet ten tijde van mijn laatste post), dit idee kwam ineens op en aangezien alle vakanties voor de deur stonden wilden we graag nog voor de vakantie trouwen...

Helaas (in dit geval dus) ben ik de hoofdaanvrager en staat Rudy zijn beroep niet op enige lijst (hij werkt in de administratie), dus we moeten het om mijn beroep doen... Dus er rest ons niets dan hopen hopen en nog eens hopen...

Groetjes,
Lela

Hee, gefeliciteerd :)!! Dat 'Land van Ooit' is wel van toepassing hè, aangezien je nog niet weet waar je uitkomt.

On another note; het feit dat jullie getrouwd zijn is niet zonder meer een paspoort naar een visum. Was dat niet 5+ jaar getrouwd? Of heb ik het helemaal fout?

Hoe dan ook, fijn samen zijn, dat is het belangrijkste :)

Ireen.

Thanks!

Nee hoor het is niet meteen de ingang naar het visum, maar het maakt het een stuk makkelijker om je relatie aan te tonen en voor het visum waar wij voor gaan is een huwelijkscertificaat wel genoeg (en misschien helpt het wel dat we twee kinderen samen hebben :)). Als we niet getrouwd zouden zijn, zou ik onze relatie moeten aantonen dmv bankstatements, koopcontracten etc, dan is dit een stuk makkelijker  :up:

Groetjes,
Lela

Oh nou ja, jullie zullen het wel weten; ik ben op een De Facto binnengekomen. Dacht 't alleen ergens hier gelezen te hebben.

Lekker voor gaan! :)

Zo... alle nieuwe referenties bij elkaar gesprokkeld, gecertificeerd door de notaris (deze keer voor een bosvruchtenvlaaitaartje) en vandaag wordt de hele meuk weer opgehaald.  :cake2:

Na het debacle met DHL gaan we deze keer voor UPS. Aangezien het beroep voor 11 september bij de ACS moet zijn, wil ik er wel zeker van zijn dat het op tijd aankomt. Volgens UPS zal het nu dinsdag voor het eind van de werkdag worden afgeleverd....

Oh ja, ik vroeg bij de meneer van UPS of het vaak gebeurt dat de douane uitgaande pakketjes met alleen maar papier 2 dagen vasthoudt. Wat denk je wat hij zegt? "Nou mevrouw, in al die tijd dat ik hier nu bij UPS zit, heeft de douane nog nooit een pakketje met alleen papier tegengehouden. Wat ze wel bv kunnen doen is een pakketje met goederen inspecteren, maar die wordt altijd weer na een aantal uren vrijgegeven... "  Precies wat ik dacht dus! Dus waarom DHL er 1,5 week over moest doen om onze papieren af te leveren is mij nog steeds een raadsel.

Toch ben ik nu heel benieuwd wanneer UPS echt gaat afleveren, ik hoop toch echt dinsdag... en dan rest ons weer even niets dan duimen en hopen  :roll:

Groetjes,
Lela

Succes met de nieuwe referenties etc. en nu hopen dat je wèl aan de
werkervaringseis voldoet. Ik zal mijn duimen draaien totdat ze er
zeer van doen  :lol: :lol: en flink wat positieve energie instralen  :sunny:
zodat het gaat lukken.

Èn natuurlijk nog hartstikke gefeliciteerd met jullie trouwen in het
Land van Ooit, nog nooit gehoord dat dat kon maar volgens mij
ook voor de kids een superbelevenis.

groetjes Miranda  :)

Hi Miranda,

Dank! Ik zat net al op de site van UPS te traceren waar ons pakketje nu is, ik kan het wel naar Australie kijken!!! Nu weer 6 weken in de zenuwen!!!

Het is echt geweldig om te trouwen in Ooit, zeker als je kinderen hebt, het is met recht een sprookje (maar wel een waar de kinderen de baas zijn :)).

Groetjes,
Lela

Ik heb inderdaad nog even de website bekeken van 'ooit' en
het zag er gewoon gezellig uit. En het klopt ik vind het een
hartstikke leuk idee, zeker als je kinderen hebt die alles
al snappen. Wat is er nu 'vetter' dan je eigen ouders 'helpen'
trouwen  :-D :-D

Miranda  :)

Hoi Lela,

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat leuk dat jullie op deze manier zijn getrouwd.

Succes met een paar zenuwslopende weken en wie weet tot ziens in Adelaide :up:

Groetjes Nicole

Hi Lela,

Proficiat met je huwelijk!

En succes met je tweede assessment.
Je kent het gezegde: 2 maal is scheepsrecht... hmm, of zoiets  :-D

Allemaal bedankt voor jullie leuke gelukswensen  :up:.

Inderdaad Miranda, het is met recht "vet", want sinds we zijn getrouwd vertellen ze aan iedereen die het horen wil dat ze mochten helpen met trouwen :)

Ha! Zo is ut! Ik ben mijn hele leven al een dwarse  :-D, dus in dit geval is 2x maal scheepsrecht!!!

Groetjes,
Lela

Hi Miran,

Jazeker! En nog een dag eerder dan geplanned!! Geweldig dat UPS :)

Gisteren is het dossier door Rob naar de ACS verstuurd (wij hebben de geweldige hulp en steun van Rob en Marijke Breumelhof)... en nu maar wachten en hopen....   :coffee: :koekkoek: :knit:

Pfff... ik vind het allemaal maar heel spannend hoor en dan ook nog ergens deze week uitslag van de IELTS... (tenminste, of begin volgende week ofzo...)

Groetjes,
Lela

Hoi Lela,

Beetje laat (net terug van vakantie), maar alsnog gefeliciteerd met jullie trouwdag  :dancing:

Hopelijk heb je snel een positief bericht van het ACS, ze zijn echt niet makkelijk!  En natuurlijk ook van je IELTS.

Groetjes,
Susan

Hi Susan,

Welkom terug van vakantie! Hebben jullie het leuk gehad? Alles goed met jou en de kleine? (En natuurlijk ook met je man en kleine Shea!)

Kan niet wachten op een positieve assesment... dit is namelijk de laatste manier om dit jaar nog een visum aanvraag naar de Dima te kunnen sturen, anders moeten we echt tot volgend jaar september wachten zodat we de ACS om een nieuwe assesment kunnen vragen... (*slik*).

Ja en de IELTS, zal nu niet lang meer duren voordat we uitslag krijgen...

Ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes,
Lela

Hoi Lela,

We hebben het heel leuk gehad in Schotland, ik heb heerlijk genoten van het koelere weer  :) 

Het gaat goed met de kleine, volgens de gynaecoloog vorige week is hij/zij groter dan gemiddeld (kan niet anders als je de omvang van mijn buik ziet  :).

Super nieuws over jullie IELTS!  Komt wel goed met de ACS, zo te lezen heb je alles goed beschreven enz.  Ik blijf duimen  :up:

Groetjes,
Susan

Hiya mates,

Nou we hebben weer bericht van de ACS gehad.... En guess what... weer afgekeurd  :-(. Ik zal even het hele verhaal vertellen, het is gelukkig niet zo dramatisch als het klinkt, maar het wordt wel een beetje lange adem verhaal nu....

Zoals jullie weten was de eerste aanvraag deels afgekeurd, het theoretische gedeelte was goed, maar ik had volgens de ACS niet genoeg werkervaring omdat ik sinds mei 2001 32 uur werk ipv 38 uur. Ik moet nl. 6 jaar ervaring hebben in combinatie met de RPL. De RPL is dus goedgekeurd, maar aangezien ik ivb met de RPL nog aftrek kreeg bij de werkervaring, had ik niet genoeg... Balen balen balen, want in eerste instantie zou ik dus tot september volgend jaar moeten wachten voordat ik weer opnieuw een verzoek in zou mogen dienen bij de ACS  :cry:.

Gelukkig is "eigenwijs" my middlename,  :evil: dus na enig denkwerk :thinking: heb ik een bezwaar tegen de beslissing ingediend op basis van het feit dat ik de afgelopen jaren buiten mijn reguliere baan ook op free-lance basis werkzaamheden verricht voor verschillende bedrijven. Als je dan alle uren bij elkaar op zou tellen, zou ik toch aan 40 uur per week komen (dacht ik dus). Afijn, zo gezegd, zo gedaan en tot mijn grote verbazing had ik al na 2,5 weken bericht terug (gisteren dus). Helaas is de ACS van mening dat je wel 90 uur per week kunt werken, maar ze tellen maar max. 38 uur per week. Op zich is er wel wat voor te zeggen, ik vind de stelling ook niet echt raar, maar in mijn geval hield dat dus in dat ik toch weer niet genoeg werkervaring heb. Ik heb er wel 9,5 maand bij gekregen (de eerste beslissing was van juli) dus als ik nu doortel kan ik al over 2,5 maanden een nieuw verzoek indienen:

Juli 2006: Beslissing genomen op basis van mijn verzoek van mei 2006, op basis van deze informatie 16 maanden parttime werken tekort = september 2007 opnieuw verzoek bij de ACS. :cry2:  :depressed:  :cry2:

September 2006: 9,5 maanden extra werkervaring gekregen dus, de wachtperiode is terug van 16 naar 7,5 maand (vanaf mei 2006). Het is nu september dus medio november opnieuw aanvraag doen bij de ACS. Voor de zekerheid ben ik alles nogmaals aan het doorrekenen en zal ik de aanvraag zeker niet voor december doen, om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk nog 2 weken mis ofzo...

Ben nu bezig met een excel spreadsheet waar ik echt alle scenario's doorreken om er maar zeker van te zijn (voor zover dat kan natuurlijk :)) dat onze nieuwste aanvraag dan eindelijk goedgekeurd gaat worden.....  :drinking:

Ik weet dat er nog niks zeker is maar als ik stiekum even doorreken (zei ze optimistisch :lol:), dan moet het mogelijk zijn om volgend jaar om deze tijd toch eindelijk in Adelaide of omgeving te wonen!!!

Ha, we geven de moed zeker niet op en ik weet zeker dat we er komen (sooner or later!)

Groetjes,
Lela

Back