Hiya mates,
Nou we hebben weer bericht van de ACS gehad.... En guess what... weer afgekeurd :-(. Ik zal even het hele verhaal vertellen, het is gelukkig niet zo dramatisch als het klinkt, maar het wordt wel een beetje lange adem verhaal nu....
Zoals jullie weten was de eerste aanvraag deels afgekeurd, het theoretische gedeelte was goed, maar ik had volgens de ACS niet genoeg werkervaring omdat ik sinds mei 2001 32 uur werk ipv 38 uur. Ik moet nl. 6 jaar ervaring hebben in combinatie met de RPL. De RPL is dus goedgekeurd, maar aangezien ik ivb met de RPL nog aftrek kreeg bij de werkervaring, had ik niet genoeg... Balen balen balen, want in eerste instantie zou ik dus tot september volgend jaar moeten wachten voordat ik weer opnieuw een verzoek in zou mogen dienen bij de ACS :cry:.
Gelukkig is "eigenwijs" my middlename, :evil: dus na enig denkwerk :thinking: heb ik een bezwaar tegen de beslissing ingediend op basis van het feit dat ik de afgelopen jaren buiten mijn reguliere baan ook op free-lance basis werkzaamheden verricht voor verschillende bedrijven. Als je dan alle uren bij elkaar op zou tellen, zou ik toch aan 40 uur per week komen (dacht ik dus). Afijn, zo gezegd, zo gedaan en tot mijn grote verbazing had ik al na 2,5 weken bericht terug (gisteren dus). Helaas is de ACS van mening dat je wel 90 uur per week kunt werken, maar ze tellen maar max. 38 uur per week. Op zich is er wel wat voor te zeggen, ik vind de stelling ook niet echt raar, maar in mijn geval hield dat dus in dat ik toch weer niet genoeg werkervaring heb. Ik heb er wel 9,5 maand bij gekregen (de eerste beslissing was van juli) dus als ik nu doortel kan ik al over 2,5 maanden een nieuw verzoek indienen:
Juli 2006: Beslissing genomen op basis van mijn verzoek van mei 2006, op basis van deze informatie 16 maanden parttime werken tekort = september 2007 opnieuw verzoek bij de ACS. :cry2: :depressed: :cry2:
September 2006: 9,5 maanden extra werkervaring gekregen dus, de wachtperiode is terug van 16 naar 7,5 maand (vanaf mei 2006). Het is nu september dus medio november opnieuw aanvraag doen bij de ACS. Voor de zekerheid ben ik alles nogmaals aan het doorrekenen en zal ik de aanvraag zeker niet voor december doen, om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk nog 2 weken mis ofzo...
Ben nu bezig met een excel spreadsheet waar ik echt alle scenario's doorreken om er maar zeker van te zijn (voor zover dat kan natuurlijk
) dat onze nieuwste aanvraag dan eindelijk goedgekeurd gaat worden..... :drinking:
Ik weet dat er nog niks zeker is maar als ik stiekum even doorreken (zei ze optimistisch :lol
, dan moet het mogelijk zijn om volgend jaar om deze tijd toch eindelijk in Adelaide of omgeving te wonen!!!
Ha, we geven de moed zeker niet op en ik weet zeker dat we er komen (sooner or later!)
Groetjes,
Lela