Luuk & Nina naar Melboure.. IELTS opnieuw niet gehaald.

Luuk

XPdite Sponsor
Eindelijk mag ik hier een topic openen!

Zojuist hebben mijn vriendin (27j, lerares) ik (24j, student) een mailtje gestuurd naar Rob van Move2Australia dat we besloten hebben om het te doen!

Het plan is dat ik eerst afstudeer (HBO - Technische Bedrijfskunde), ik moet nog ruim een jaar. Naar verwachting zal ik januari 2009 afgestudeerd zijn. En dan zullen we gaan. We willen graag in Melbourne wonen, daar hebben we 3 maanden gewoond, en dat is ons zeer goed bevallen! We verkopen alles wat we hebben (studentenspul), en zullen met onze backpacks daar aankomen. We kennen daar mensen, dus eerste opvang hebben we al. Dan een baan zoeken, leuk huisje zoeken en een paar dozen persoonlijke spullen bij de douane ophalen!

Ik noem het overigens geen emigreren, maar verhuizen. Emigreren bestaat naar mijn mening niet meer.. daar is de wereld te klein voor geworden!
We hebben er zin in.. :)

Hi Luuk en Nina,
SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR, leuk hoor! en nu alles maar in gang zetten en veel lezen, dan komt alles goed.

Groetjes, Dijnnas

Hoi Luuk en Nina,

Ook wij gaan ons 10 december in Melbourne vestigen.

Alvast heel veel succes met het regelen van alles. En in 2009 zijn jullie van harte welkom voor een bakkie hoor.

Groetjes Lisette

Veel succes Luuk en Nina,

Melbourne.....?

In NT kun je heel goed vissen.

Jack :evil:

Bedankt iedereen!

En inderdaad, vissen is wat matig in VIC. Maar daarom koop ik ook een grote 4WD met een boot erachter, kan ik op de bass-strait gaan vissen.. ;) Moet ik wel eerst mijn zeeziekte overwinnen..

Vlasjes; 10 december al, dat is snel. Heb je al een weblog? Of misschien eens mailen met elkaar? Ben benieuwd.. wat voor werk gaat je man daar doen?

Hoi Luuk,

Nou toevallig heeft mijn man (Arjon) gisteren een weblog geopent. Er staat nog niet veel op, moet er nog mee beginnen. Het adres is vlasjes.blogspot.com.

Arjon gaat 7 januari aan de slag bij LogicaCMG (een ICT-bedrijf). Hij is daar projectmanager ICT.

Ik zal je ook even een pm met mijn mailadres sturen.

Groetjes Lisette

Bedankt!

Zal als ik thuis ben je even een mailtje sturen.

Leuke baan.. zoiets zoek ik ook. :) Wil zowiezo de projectmanagement kant op, en heb een IT diploma. Plus Prince2 certificering en TB diploma.

Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar arjon heeft ook prince 2. ik zal idd geval tegen hem zeggen. wie weet als je naar australie gaat, wat hij voor je kan doen.

Hoi Luuk &Nina,

Heel veel plezier & succes op deze ' long and winding road' naar down-under!  :up:

Bedankt.

Het wachten is begonnen. Nog een JAAR. En nu al zenuwachtig/opgewonden om te gaan.

Succes met jullie voorbereidingen en het wachten natuurlijk...........
Lijkt nog heel ver weg, maar de tijd vliegt voorbij!

Ook succes met het afronden van je studie, je weet nu in ieder geval waar je het voor doet  :up:!

Groet,
Marc

Hoi Luuk en Nina,

Heel veel succes met alles!
Mijn vriend en ik vertrekken in augustus komend jaar naar Melbourne.
Ik ben ook lerares, en hoop daar z.s.m. aan de slag te kunnen.

Spannend allemaal he, maar wel helemaal geweldig!

Groetjes Bregje

Zeker spannend. Nu al. Terwijl we nog een JAAR moeten wachten. Ruim. Aardig wat nieuwe Melbourners komend jaar.. ;) Leuk. Ik organiseer wel een leuke borrel.. ;)

Heel gezellig!

Wij zijn van de partij...

Haha plannen maken voor over een jaar... ach ja... vliegt voorbij zullen we maar zeggen he...
:smile:

Gelukkig wel.

Ik heb ondertussen al best "veel" contacten in Melbourne. Wel leuk..!

Ons contract voor Move2Australia is 1[sup]ste[/sup] kerstdag op de bus gegaan! Samen de enveloppe door de bus geduwd.. ;) Dat was toch wel een spannende stap. Ben nu ook bezig met het opzetten van een mooie weblog. Later meer daarover! :)

Wat leuk zeg, jullie zijn ons net voor, via hetzelfde bureau, alleen gaan jullie dus voor een andere stad dan wij ;)
En die contacten in Melbourne zijn zeker handig... Hoe heb je dat gedaan? Allemaal via de mensen die jullie er al kennen in die tijd dat jullie daar hebben gewoond?

Hmm.. we hebben daar inderdaad gewoond, waren helaas op dat moment niet echt aan het netwerken. Wel wat contacten, maar geen bijzondere. Verder via dit forum wat leuke contacten op gedaan, dat hou ik instant via mail, blog & linkedin. Verder via andere reizen, pas in Bulgarije 2 Melbournians ontmoet waarmee we via Facebook leuke contacten mee hebben.. :)

[quote author=Luuk link=topic=7979.msg106123#msg106123 date=1199031695]
Ons contract voor Move2Australia is 1[sup]ste[/sup] kerstdag op de bus gegaan! Samen de enveloppe door de bus geduwd.. ;) Dat was toch wel een spannende stap. Ben nu ook bezig met het opzetten van een mooie weblog. Later meer daarover! :)
[/quote]

Gefeliciteerd, dit blijft toch de grootste stap in het hele visum-proces

Back