Luuk & Nina naar Melboure.. IELTS opnieuw niet gehaald.

Gefeliciteerd met deze belangrijke stap! Nu is het wachten op alles wat komen gaat.

Koppel je je blog aan je profielnaam? Ik vind het altijd leuk om blogs te bekijken als ik door de new posts ga. Kan ik ze daarna gelijk onder de favorieten plaatsen........

Cheers,
Marc

Ja, zeker.. ik ben nog even aan het kijken wat er wel en niet op komt, ivm privacy, werkgevers, etc. etc. Als hij ook door de vrouw des huizes goed is gekeurd zorg ik zeker dat iedereen hem ontvangt! :)

Hee proficiat zeg!
Hele spannende stap inderdaad... nu wordt het allemaal écht!
Ben benieuwd naar jullie blog... leuk om op de hoogte te blijven.

Groetjes Bregje

Kreeg net mail van mensen waar we destijds in W.A. 3 weken bij hebben verbleven! Dat was echt een geweldige tijd.. contact was wat verwaterd, nu via via weer contact kunnen krijgen!

Hi Luuk and Nina

it is fantastic to hear from you guys again, and we definitely look forward to catching up when you get here. I am full time at Mt. Barker now, I have sold the Mussel farm and now am just waiting for the money to come through. We were talking about you two with Jock and Denice ( our old next door neighbours in Perth) only a couple of weeks ago.

Something for you to think about is that we are in the middle of a resources boom in WA right now and they are crying out for workers. The State is desperately short of teachers, so it may be that applying for a skilled migration visa would be good right now. I am not sure if Victoria is the same. I cant remember what you were studying Luuk, but everybody is looking for a lot of different skilled workers. Like I said just something for you to think about.

Karen will probably send you an email soon and ask you all the questions that I did not think of. Mt Barker is growing quite fast, but there is no movement on building our house yet. We have moved the caravan out and replaced it with Kitchen, Lounge and bedrooms though. The floods we had when you were here were the last decent rains we had, we have been in a drought for the last two and half years, so when you come back can you please bring some rain with you.

Great to hear from you Luuk, give our love to Nina and we will talk again soon.

PS  Yes i got your message on the phone

Tof he? :)

Gezin in Mt. Barker met klein kindje.. daar pasten wij dan op. Heb dat meisje nog wel met mijn eigen auto naar school gebracht.. :)

Dit is hun "dam", vol met water destijds.. wij moesten toen met onze Ford Falcon door diepe beken en stroompjes rijden.. zware regenval toen die week tijd. 3 jaar geleden alweer.. daarna geen regen meer. Aardig balen!

n735909553_310846_4577.jpg

Dankje Lisette!

Hoe hebben jullie het? Wat leuke stukjes op jullie weblog zou ik leuk vinden.. ;)

he luuk,

ik weet niet wat je het laatste hebt gelezen, maar ik heb het een paar dagen geleden bijgewerkt. ook heeft arjon net een nieuwe link gemaakt zodat je al onze foto's kunt zien.

ik vind het hier op zich heerlijk. het is alleen best moeilijk om een woning te vinden. er zijn zoveel gegadigden. we hebben 4 formulieren ingevuld voor huizen die we graag willen. daarvan zijn er 2 die we zo leuk vinden dat we hebben aangegeven zelfs een aantal maanden vooruit te willen betalen. van 1 (niet van die vooruitbetaling) hebben we een afwijzing gehad. 1 belde vrijdag dat hij de landlord niet te pakken kreeg, dus dat het na het weekend zou worden. de rest nog niets gehoord.

we hebben al wel weer nieuwe lijsten gehaald. deze week al 4 bezichtingen staan. morgen ga ik er nog 8 nabellen om te kijken of ze er nog zijn en of er inspectiedata zijn. dus er moet toch wel wat komen.

Oeh, dat klinkt inderdaad niet makkelijk. Dat er zoveel vraag is naar dezelfde huurwoning. Dat is wel bizar.

Als het nou een woning is met een "grannyflat" (apart appartementje, volledig zelfstandig, maar aan het huis gekoppeld), hebben wij het wat makkelijker over een jaar.. ;) We hebben destijds particulier een grannyflat gehuurd voor een paar maanden. Was oude teringzooi, maargoed. Wel van "ons".

Ik zie het inderdaad nu net dat je je weblog hebt bijgewerkt.. :) En even gelezen; Het komt wel goed!! :)

Succes ermee..

gr. Luuk

@ Lisette........Ja, dat hoor je van meerdere dat het erg lastig is om een huur huis te vinden zeker als je in een beetje gemiddelde prijs klasse zit.

Hoe lang mogen jullie in de flat blijven zitten?

Een huis met en tuin is natuurlijk leuker voor de kids en dan kan je ook gericht naar een school gaan kijken. Zijn zij (of jullie) er al aan toe dat ze weer naar school gaan?  :smile:

Fijn om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.

@ Luuk..... Een granny flat bij iemand in de tuin is natuurlijk een prima optie als je met z'n tweetjes bent maar met een gezin is dat geen optie voor langere tijd. Zat je bij familie of bij onbekende?

Groetjes Mariette (flevoland)

@luuk. ja ik ben nu ook al weer wat positiever gestemd. vandaag weer 2 huizen bekeken allebei leuk, waarvan 1 heel erg leuk en er was nog maar 1 andere kijker. werden we ook gebeld of we bij 1 applicatie nog interesse hadden. alleen was dit huis een stuk minder dan die van vandaag. arjon dus even gebeld met de makelaar (dat een heeeeel aardige vrouw is) en uitleg gegeven. ze zei stuur me gelijk je papieren via de mail ga ik er vandaag voor je achteraan, kijken wat je kansen zijn. ze had nog geen andere applicatie; dus hopelijk weten we morgen meer. moet ik alleen nog even een kopie van mijn rijbewijs inleveren en een handtekening; want die had arjon niet gescand.

@mariette; ja de kids zijn er wel aan toe. ook gewoon om andere kinderen te leren kennen. maar ook voor mezelf. heb nu nog echt een vakantiegevoel. ben wel benieuwd als ik mijn eigen stekkie heb hoe het leven hier gaat.

Zo, even een update.

29 maart IELTS in Amsterdam, bij BLTC, ik 4x een 4,5 (General), Nina 4x een 7 (Academic).

Verder vandaag in totaal 32 A4'tjes via de mail verstuurd aan Move2Australia.. die gaan beoordeeld worden, krijgen we feedback, etc. etc.

He luuk,

dus niet 12 april? (IELTS)
Nina smste mij wanneer ik ging, maar ik zei al dat dat misschien te laat was voor jullie...
Ja dus  :wink:
Nou ja, dan kan ze mij mooi inlichten hoe het allemaal precies zit, wat er nog erg moeilijk of makkelijk is, waar ik op moet letten enz. Alhoewel ik wel in utrecht bij IDP ga...
Gaan jullie de test op de computer doen of op papier?
Succes vast en tot de 14e denk ik

Groetjes Bregje

Hey Bregje!

Leuk je weer eens te spreken. Wij gaan inderdaad de 29ste.. en we kunnen je zeker inlichten over vanalles dan!

Wij doen alles op papier.

Bedankt voor de succes wensen!

Verder heb ik nog zéér goed nieuws van 1 van mijn potentiële afstudeerbedrijven:

- Australië. Ik heb gesproken met <Nederlander> in Australië. Hij is ca. 4
jaar geleden naar Australië geëmigreerd en werkt in Melbourne  voor <afstudeerbedrijf>
Australië: klant is XXXXX. Ik heb XXX enthousiast gemaakt voor jou en
hij ziet goede kansen, maar kan uiteraard nu nog niets beloven. Ik heb hem
jouw cv gestuurd. XXX wil nog contact met jou opnemen. Hij is eind maart in
Nederland op vakantie.
- <Afstudeerbedrijf NL>. Ik heb ook gesproken met XXX, de <functie,bedrijf> in Den Haag.
Hij ziet wel mogelijkheden om eventueel tijdelijk (tussen afstuderen en vertrek) voor hem te werken,
eventueel zelfs in samenwerking met Australië. Ook hij kan geen beloftes
doen, maar stelt voor dat je nog een keer langs komt in Den Haag zodat hij
e.e.a. kan laten zien.

Verder vakantiedagen tijdens mijn afstuderen, een zéér (relatief) hoge vergoeding, reiskosten vergoed, laptop, variabele werktijden en thuiswerken geen probleem..

:up: :up: :up: :cool: :cool: :dance:

Hee luuk,

ziet er goed uit!
Goed bezig!!
En ja, die IELTS test, ik ben toch nog wel flink aan het leren hoor, maar ja academic met een 7 is natuurlijk ook niet ff zomaar wat in de rondte lullen zeg maar...
Jullie in elk geval succes, maar we zien jullie nog van tevoren...
Groetjes Bregje

Zo, kleine update; Move2Australia heeft alle documenten goedgekeurd! Dat is mooi.. :)

Verder a.s. zaterdag IELTS..  :| Niet erg veel zin in, alhoewel ik niet moet klagen, mag op General niveau. Spreken zie ik niet tegen op.. luisteren al helemaal niet. Lezen ook niet, mijn halve studie is in het Engels. Schrijven! Die brief gaat wel.. maar die essay!  :| Pff, dat is niet mak.

En arme Nina moet op Academic niveau.. 7's halen!

Verder stond vandaag IN DE KRANT dat Nina gaat emigreren. Gelukkig de Rotterdamse versie van het AD, die lezen haar collega's niet. In de sportafdeling, ze hockeyed redelijk hoog.. Waren we niet echt blij mee zegmaar!

Hee fijn dat alles goed was tot nu toe iig...

En ja de IELTS... ik had jullie in een ander lijntje al succes gewenst, maar bij deze dan natuurlijk ook nog...

SUCCES!!! :up:

Pfff das wel balen van de krant... nu maar hopen dat het inderdaad niet bij mensen terecht komt die het nog niet mogen weten...

Enneh... heb je ondertussen al meer gehoord van de bedrijven voor je afstuderen?

Groetjes Bregje

Maakt niet uit Luuk als ze het op haar werk te weten komen.
Ze moeten toch niet denken dat ze werkmensen voor eeuwig kunnen houden.

Zeg je toch dat je op vakantie gaat naar Australia en dat de krant het verkeerd heeft.

Jack :evil:

Back