Marie en Dan: OK, nieuw plan!

Wat een ontzettende lieve reacties allemaal! :smile:
Dat doet de mens goed! :rolleyes:
Het kan gewoon ook nog niet voorbij zijn, maar dat gepingpong :lol: Waaaah!

@ Steven Het beroep op de aanvraag is: Printing Machinist. Een beroep dat tot voor kort nog wel op de SOL stond, maar in de voorlopige lijst plots is verdwenen. Nou is het in de drukkerswereld al langer niet zo best (internet :-( ), maar aangezien er geen opleiding voor is in OZ...

@ Skippie Wat mijn beroep is? Da's een goeie :p
Ik heb een HBO diploma textiele werkvormen, met een mode achtergrond.
Maar ben nu al zo'n 6,5 jaar actief als interieur styliste/creatief beestje/ free-lancer. Daar hebben ze er in Oz ook best wat van, maar het lijkt me zoooo fijn om zomerhuizen in te richten ipv iglo's. :freezing:

@ Betty Ieder z'n verhaal, toch?
Maar lijkt me gezellig, 'ns afspreken.

@ Nesje Komtgoedkomtgoedkomtgoedkomtgoedkomtgoedkomtgoedkomtgoedkomtgoed!

Maar in ieder geval, heel erg bedankt iedereen. Aan alle steun van de Xpditers zal het zeker niet liggen :thankyou:

X Marie

Hallo,

Las net je verhaal, wat is dit balen! Ik blijf duimen en er komt een dag dat je hier om kunt lachen.

Ik blijf duimen en kaarsjes voor jullie opsteken.

Hartelijke groet, Magda

Jeetje Marie en Dan. Ik heb jullie hele verhaal van voor naar achter gelezen en ben er stil van. Jullie zitten echt wel op een emotionele rollercoaster! Ik kan begrijpen dat jullie er nu even doorheen zitten.

Maar: met DIAC weet je nooit, als er 1 zekerheid bestaat is het dat wel... Dus effe afwachten tot eind april en dan zien de zaken er mss weer helemaal anders uit. Ik hoop het van harte voor jullie :up:

Sterkte
Jerden

Jij mag ons huisje straks wel komen inrichten, heb je vast 1 klant :smile:

Heb je het bericht van Rob (M2A) al gelezen? Kan voor jullie ook wat goeds betekenen want jullie stonden toch in ieder geval op de state sponserd van WA. Als ze in een andere staat ook begrijpen dat jullie nodig zijn, zouden jullie dan voor een andere staat kunnen indienen? ( of mag zoiets niet als je al door 1 staat bent afgewezen? ) Zo wel, dan hoop ik dat QLD julie op de lijst zetten :up:

We staan niet op de lijst van WA, dat is het probleem.
We hebben een poging gedaan om Off-list een sponsoring te krijgen... :oops:
Is dus niet gelukt.
Ik zag bij Jobsearch wel n baan voor Dan in QLD.
Ik zal mijn toverkrachten eens gebruiken... :p , kijken of ie daar warm voor loopt. :grin:
Had hij jaren terug nou maar gewoon z'n lasdiploma gehaald, dan was er niks aan de hand.

Marie

hey marie,

dat denk ik soms ook van mijn man. Hij is aan de opleiding electriciteit begonnen maar heeft ze neit afgemaakt...

maar ja, als, als, ...daar bereiken we niks mee hé...

we blijven :up: op een goeie afloop en die komt er voor ons allebei, dat moet gewoon :wink:

Ik kan me dat goed voorstellen. Ik heb destijds ook mijn studie afgebroken. Pas een paar jaar later ben ik gaan kijken of afstuderen nog een mogelijkheid was en dat bleek nog te kunnen, al moest ik wel opschieten (resultaten verjaren). Ik heb toen naast mijn werk in de avonduren college gelopen en mijn scriptie geschreven in de zomervakantie.
Maar wat ben ik nu blij dat ik dat gedaan heb, want zonder dat kwam ik nooit aan de benodigde punten!

Is dus niet gelukt.
Ik zal mijn toverkrachten eens gebruiken... :p , kijken of ie daar warm voor loopt. :grin:
Had hij jaren terug nou maar gewoon z'n lasdiploma gehaald, dan was er niks aan de hand.

Marie

Ro heeft vorig jaar zijn diploma Timmerman gehaald omdat Pathway D van de een op andere dag wegviel en je dus niet meer met werkervaring alleen kon emigreren. Hier heeft hij 1,5 jaar over gedaan waardoor wij onderaan de prioriteiten lijst kwamen te staan in september 2009. Telkens weer tegenslag maar uiteindelijk voor ons de enige weg om in Oz te komen. Mischien is het voor jullie ook interresant om eens te kijken wat een diploma halen kan betekenen.

:smile: Betty

Net dit hele draadje nog eens doorgelezen. Marie en Dan, ik hoop dat jullie er komen, en vlug een beetje! Wat een ups en downs zeg, niet meer normaal.

Is dus niet gelukt.

Maar het zou misschien evt kunnen dat Dan's beroep straks wel op een state sponsored lijst zou komen te staan...? Omdat Rob al zei, dat als je beroep niet op de SOL staat ( na 30 april ) dat je dan misschien wel op een state sp.lijst kunt staan.
Wie weet... in ieder geval is die 30 april heel spannend!

Inderdaad! De mensen die nog op een visum zitten te wachten zodat er wat meer duidelijkheid komt. En de mensen die net een visum hebben om hun hele huisraad te verkopen :lol:

Maar weer on-topic. Marie en Dan ik hoop dat er ergens een gaatje is voor jullie en dat het visum op de een of andere manier toch nog bemachtigd kan worden. Succes!!

Tja, wat zal ik zeggen....ieder zijn verhaal. :smile:
En aangezien we het gewend zijn om lang te wachten :p lijkt 30 april ineens niet meer zo heel erg ver. :whistle: :whistle:

Al moet ik zeggen dat het stukken scheelt als dat zonnetje zich weer eens laat zien. :happysun:

Marie

Is dus niet gelukt.

Marie

Stomme vraag wellicht...maar kan hij dat lasdiploma niet alsnog halen binnen een redelijke termijn??

Daar hebben we het al meerdere keren over gehad, wat is wijsheid...
Als hij dat gaat doen, dan heeft hij geen aaneengesloten werkervaring meer als drukker en dan schijnen ze daar weer moeilijk over te kunnen doen. :-( Plus heeft hij dan geen ervaring als lasser, en zonder ervaring blijven er ook veel deuren gesloten...helaas.
We gokken nu maar op tenminste 1 staat waar drukker op de lijst komt, dan maar geen Perth(? :cry: )
Hij is nu net weer met een nieuwe opleiding begonnen om te kunnen werken met een nieuw soort drukpers, en dat moet he helemaal gaan worden in de toekomst(zeggen ze :smile: )

Marie

Echt verschikkelijk balen voor jullie zeg!

Heb je al gekeken voor sponser in NT?

En anders visum omzetten in 176?

Succes !
afro.gif

Steven

We gokken nu maar op tenminste 1 staat waar drukker op de lijst komt, dan maar geen Perth(? :cry: )
Marie

Denk maar zo: Eerst in Australie zien te komen, al is het in een 'mindere staat / stad' :). Na een jaartje of 2 kun je toch altijd richting het einddoel (Perth :-0 ;-) ;-)) komen?

Back