marieke is een aussie nurse

marieke13

XPdite Sponsor
Hallo allemaal

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, dus ik vond het tijd worden om jullie weer even op de hoogte te brengen.
Ik ben bezig met een skilled independent visum als verpleegkundige, alleen... ik heb nog geen werkervaring die telt. Ik sta dus nog wel heeeeeeel vroeg in het hele proces, maar het begin is er: over 3 weken begin ik met mijn nieuwe baan in het ziekenhuis hier in Nederland en dan gaat de teller voor een jaar werkervaring lopen (eindelijk...).
Maar eerst iets veel leukers: vanavond vlieg ik voor 2 weken naar Perth. Ja, beetje kort, maar anders zie ik mijn vriend pas weer ergens in februari ofzo, niet echt ideaal.
Anyway, het zal dus nog wel een tijdje duren voor ik hier kan melden dat ik mijn visum heb, maar het zal het wachten meer dan waard zijn, daar ben ik van overtuigd!

groetjes marieke

Leuk! Succes met je nieuwe baan! En veel plezier bij/met je vriend. Afstanden kunnen heeeeeeeeel groot zijn hè!

Irene

Hoi Marieke,

De eerste stap is gezet! Ontzettend leuk en succes met je nieuwe baan. Veel plezier in Perth.

Dijnnas

Veel plezier in Perth en euh, voor zaterdag staat hier 32 graden op het menu volgens de krant!!  :up:

Hey naamgenootje!

Wauw, vanavond naar Perth!!! Ik moet nog een paar weekjes wachten... Fijn om je partner weer te zien! Je moet wat overhebben voor de liefde he! Geniet van de mooie tijd int vooruitzicht! Grts, Marieke
ps vergeet de zonnebrand niet!

Vanavond naar Perth! Heel veel plezier samen met je vriend en voor als je terug bent in NL heel veel succes met je nieuwe baan. Fijn dat je nu eindelijk werkervaring kunt gaan opbouwen  :up:

Groetjes,
Arina

Hoi Marieke

Heel veel plezier bij de vriend in Perth. :up:
Als je de kans krijgt zou ik even langs de nursing board gaan die zit op Adelaide Terrace en vragen wat precies de eisen zijn op dit moment, ze willen nog wel eens wat veranderen.

Wie beweert dat het geen zin heeft om voor slechts 2 weken naar Australie te gaan, heeft het mis. Afgelopen donderdag stond ik in Singapore mijn email te checken, heb ik toch gewoon een mailtje van het Royal Perth Hospital... Of ik vrijdag beschikbaar ben voor een telefonisch interview voor een baan in het Graduate Nursing Program (loopt allemaal via internet en dit was de derde ronde, dus ik had er niet echt meer op gerekend). Meteen terug gemaild dat ik dan heel toevallig in Perth ben. Volgende ochtend, nauwelijks 2 uur nadat ik geland ben, word ik al gebeld, of ik 's middags langs kon komen. Natuurlijk heb ik meteen ja gezegd. Het interview ging wel ok, ben nooit goed in het inschatten van hoe goed ik zoiets doe en ik zou woensdag, vandaag dus, antwoord krijgen. Gisteren loop ik door Ikea (heb mijn vriend een roze dekbedovertrek aangesmeerd, haha), krijg ik een telefoontje van het ziekenhuis, dat ik vooral niet moet vergeten om op woensdag het internet te checken, want ik zou wel eens pleasently surprised kunnen zijn... Meteen alle spanning weg, hoera!
Nu sta ik dus voor de keuze of ik het doe of niet. Ik moet voor vrijdag beslissen of ik half maart hier aan de slag wil (op een temp sponsorship visa). Natuurlijk, ik wil niets liever, maar ik ga eerst alles even op een rijtje zetten en de familie hier en in Nederland denken hard met mij mee. Natuurlijk houd ik jullie ook op de hoogte  :up:
groetjes vanuit een (tijdelijk) regenachtig Perth

wauw naamgenootje, das snel gegaan! Geniet van je mooie tijd in Perth (hopelijk niet AL te regenachtig) en succes met t nemen van beslissingen. Tja, als jij jouw vriend een roze dekbedovertrek kan aansmeren zal hij misschien van jou verlangen om eerder naar Oz te komen, haha!  Grts, Marieke

Ik ben vanochtend weer in het o zo koude kikkerlandje aangekomen en voel de beginselen van de jetlag opkomen...
Om jullie even op de hoogte te houden, ik heb de baan geaccepteerd. Ik heb er een goed gevoel bij, alleen nu ben ik ontzettend gestresst, want de baan begint in de tweede week van maart en ik moet er twee weken van te voren al zijn... Ik heb dus 4 maanden om mijn visum (457) te regelen alsmede mijn registratie bij het nurses board van WA. Ik kan door de bomen het bos niet meer zien met alle dingen die ik moet regelen (al heb ik vandaag de eerste stap al gezet: een nieuw paspoort aangevraagd) en om het allemaal nog wat stressvoller te maken begin ik aanstaande maandag hier in Nederland met een nieuwe baan in het ziekenhuis. Wat weer een hoop vragen met zich meebrengt, want wanneer vertel ik ze over mijn nieuwste baan (ze weten dat ik uiteindelijk van plan ben naar Australië te gaan, maar niet dat het al over 4 maanden is, dat weet ik zelf ook pas net)? Stel dat ik het visum en de registratie niet op tijd geregeld krijg, dan loop ik kans om ook in Nederland zonder baan te zitten en kan ik weer opnieuw beginnen met solliciteren... Wat een gedoe.
Maar het allermoeilijkst vind ik het dubbele gevoel: 4 maanden is ontzettend kort en snel om al het bovenstaande te regelen, maar ik zie mijn vriend ook pas weer over 4 maanden (als alles een beetje volgens plan loopt) en dat is nog zoooooo ver weg, het lijkt/is echt een eeuwigheid.
Ach ja, die luxe problemen he. Maar goed, als mensen tips hebben over wat ik vooral niet moet vergeten te regelen voor maart of tips hebben over het visum enzo, dan hoor ik het graag.

groetjes marieke

Je gaat in een ziekenhuis werken in Australie toch? Kunnen de mensen daar je niet helpen met je visumaanvraag? Voor zover ik weet gaat het allemaal een stuk sneller als je een aanbod voor een baan hebt liggen. Geen idee hoe oud je bent, maar misschien dat je met een WHV je definiteve visum vooruit kunt reizen als het niet binnen 4 maanden wil lukken? Met een WHV mag je toch ook in een ziekenhuis werken?

Hoi Marieke

Ik zou mij niet laten op jagen door het Royal Perth Hospital. Toen Jan was aangenomen daar wilden ze ook dat hij zo snel mogelijk begon en vroegen hier meerdere malen om. Wij hebben het om personelijke redenen een jaar moeten uit stellen en ze blijven echt wel op hem wachten. Er is een chronisch te kort aan verpleegkundigen en ik begrijp wel dat ze willen dat je zo snel mogelijk begint maar neem je tijd en laat je niet gek maken. Word je trouwens door ze gesponsord?

Succes met regelen :up:

De baan die ik aangeboden heb gekregen is als onderdeel van het Graduate Nurse Program, een programma van 2 jaar dat speciaal is voor pas afgestudeerde verpleegkundigen. Het Royal Perth heeft per jaar 3 start momenten, en het enige moment waarop ze overseas verpleegkundigen laten starten is in maart, dus als het visum en mijn registratie niet rond zijn voor die tijd, is het voorbij (voorlopig in ieder geval, tot ik een jaar werkervaring heb in NL en voor een skilled independent kan gaan), vandaar dat ik een beetje gestresst ben. Het is een 457 visum, dus ik word gesponsord door het ziekenhuis, voor een periode van de 2 jaar dat het programma duurt. Ik weet dat ze veel ervaring hebben met het sponsoren van buitenlandse verpleegkundigen, maar 3 maanden klinkt zo kort...
Een WHV is trouwens geen optie meer, heb ik al eens gehad (en heb vervolgens het gehele jaar niet gewerkt, alleen gereisd en wat gestudeerd... :oops: )
Anyway, hopelijk gaat het allemaal goedkomen, is het niet nu, dan wel over 2 jaar (think positive)

Hoi Marieke

Nu snap ik het waarom je in maart moet beginnen. Wat je al zegt het RPH heeft veel ervaring met sponsoren en die 3 maanden zal wel moeten lukken als de nursingboard tenminsten een beetje snel is.
Wij zijn op een PR visa en dat had mede dankzij RPH in 3 maanden rond kunnen zijn, door mijn niet geoedgekeurde medicals duurde het iets langer. En een 457 is nog veel sneller door hun te regelen.
Succes en niet te veel stressen gaat helemaal goed komen :up:

Hoi Marieke,

Heb net de hele episode gelezen, wat een ontzettend spannend verhaal! En wat gaaf dat je binnen 2 luttele weken zo'n sponsorship in de wacht hebt gesleept, van harte gefeliciteerd hoor, jouw adrenaline gehalte zal vast nog niet de standaard waardes hebben bereikt!  :lol:
Wij zijn er 2 jaar geleden voor t' laatst geweest en de twijfel of we voor Adelaide of Perth moeten kiezen knaagt nog steeds bij tijd en wijle! :roll:

Veel succes in elk geval met alle noodzakelijke voorbereidingen & je gaat vast en zeker een geweldige tijd tegemoet in WA! :up:

Inmiddels zijn de eerste papieren voor de sponorship nominatie (457) binnen gekomen en meteen weer ondertekend terug gestuurd en is de IELTS datum geprikt (1 december in Utrecht). Langzaam maar zeker begint alles nu echt te lopen, ben vanalles aan het uitzoeken, van verhuisdozen tot verzekeringen. Ben nu ook 2 weken aan t werk in het ziekenhuis hier in NL, maar het is wel echt lastig om niet over de baan in Perth te vertellen. Nog 2 weken wachten en dan is de proeftijd voorbij, dan kan ik gaan vragen naar een referentie....
Anyway, ga binnenkort het ticket maar kopen denk ik, ben van plan in het weekend van 23 en 24 februari te vertrekken. Mijn vriend is trouwens van plan de week ervoor naar NL te vliegen, zodat ik de afscheidsfeestjes niet in mn eentje hoef te houden  :lol:
groetjes!

Back