marieke is een aussie nurse

Ok hij wordt niet verknipt. Maar wat is het nut van zo'n papieren rijbewijs vervangen dat je straks toch ergens in een lade legt, het is niet zo dat je hem nog dagelijks nodig hebt. Geziens de leeftijd van Marieke is de oude nog jaren geldig  :wink:
Maar ieder zijn ding hoor!

Gr. Chantal

Chantal ,ik had hem anders niet laten vernieuwen mijn Nederlandse paspoort,maar de mijne was al 4 jaar verlopen en had daar vast geen Australische voor gekregen :grin:.

Vreemd eingelijk dat de ene staat ze verknipt of gaten in maakt en de andere niet, vraag me af waarom.

[quote author=Jan and Erna link=topic=7748.msg108837#msg108837 date=1201121655]
@Chantal je Nederlandse rijbewijs wordt niet verknipt, je krijgt hem gewoon heel terug. Tenminsten dat is in WA zo. Ik had zelf ook net mijn rijbewijs verlengd.[/quote]

[quote author=Jan and Erna link=topic=7748.msg108846#msg108846 date=1201129081]
Chantal ,ik had hem anders niet laten vernieuwen mijn Nederlandse paspoort,maar de mijne was al 4 jaar verlopen en had daar vast geen Australische voor gekregen :grin:.[/quote]

Huh ik dacht dat je je rijbewijs verlengd had? Maar mijn paspoort zou ik ook zeker verlengen  :grin:
Volgens mij is het zelfs zo dat de staat Victoria de ene keer wel een gat in je rijbewijs maakt en de andere keer niet  :|
Zal straks wel zien of ik (nog) een gaatje door mijn hoofd krijg  :lol:

Ik had met de drivers licence people van WA gemaild en naar aanleiding daarvan besloten toch maar een nieuwe aan te vragen hier in NL. Mijn papieren rijbewijs is nou niet de mooiste meer en ik wil m toch graag houden omdat men in Europa meer gewend is aan NL'se rijbewijzen (en ik wilde graag zo'n plastic kaartje). Anders zou ik over 3 jaar moeite moeten gaan doen om m te verlengen, dus dan nu maar zovast.

Het opsturen van de IELTS en het bewijs van de BIG is geregeld, hopelijk komt t allemaal nog volgende week in Perth aan, want dan wordt alles nog afgehandeld voor die dame op vakantie gaat, anders moet ik nog 3 weken wachten...

Inderdaad ik was er met mijn hoofd  niet bij, zat onderwijl te denken dat ik mijn paspoort nu moet verlengen. Wat 4 jaar verlopen was was mijn rijbewijs :smile:

Marieke dat de post maar een beetje mee werkt :up:

Zojuist een email gekregen van het ziekenhuis, ze hebben ervoor gezorgd dat de Nurses Board een beetje opschiet, en aan het eind van deze WA business day ben ik een WA registered nurse  :lol:
Nu alleen nog maar wachten op mijn visum, begint wat te dringen, nog maar 1 week werken, nog maar 1,5 week voor het afscheidsfeest en nog maar 2,5 week voor ik het vliegtuig hoor te pakken. Maar daar waren ze van het ziekenhuis ook mee in de weer, en ze zijn er van overtuigd dat dat allemaal op tijd geregeld zal zijn.
Goed nieuws dus in deze stress tijd. Ik vind dat ik het nog best goed doe, ben echt blij dat ik nog een week mag werken, dan denk ik niet zoveel na over de korte tijd die ik nog maar heb om alles te regelen en om ook daadwerkelijk te gaan.
Ik heb trouwens ook te horen gekregen op welke afdeling ik ga beginnen, de oncologische dagbehandeling. Is wel iets dat bij mij past, dus beter kon eigenlijk niet. De tweede afdeling (na 6 maanden) is algemene chirurgie, ook wel iets dat bij mij past.

Ik blijf nog ff duimen voor mn visum en ondertussen maar verder inpakken.

groetjes marieke

Hoi Marieke,

Hé dat klinkt allemaal toch prima, en je hebt gelijk, je 'doet' het hartstikke goed onder die tijdsdruk  :up:
Fijn dat de afdelingen waar je mag gaan werken aansluiten bij wat je leuk vindt om te doen.
Succes met het inpakken en dat je een leuk afscheidsfeestje mag hebben!

groetjes Miranda  :smile:

Hoi Marieke,

Wat heb jij alles snel geregeld zeg!

Ik ga in victoria tzt als verpleegkundige aan de slag Hopelijk krijg ik ook zo super snel mijn visum.......nou, je hebt 'em nog niet maar het gaat vast één deze dagen gebeuren. Fijn hé, om te weten dat ze ons zooooooo nodig hebben. :smile:

Groetjes Mariette

vandaag een email van immi gekregen, dat het enige wat nog ontbreekt bewijs van mijn nurses board registratie is. Kreeg er meteen een mailtje cc van het ziekenhuis overheen met mijn registratie nummer, dus het lijkt erop dat ik mn visum nu snel ga krijgen. Vandaag in de weer geweest met mijn laatste tandarts bezoek en het maken van mars bar slice (iemand die dit kent? krijg het altijd door mijn tante in adelaide voorgeschoteld en maak het nu al jaren ook in nederland, caloriebommetjes ten top). Nog 2 dagen werken en dan komt vrijdag mijn vriend op schiphol aan om mijn laatste week in nederland mee te maken. Zondag heb ik mn afscheidsfeest en dan gaat het aftellen pas echt beginnen...

Ja ja, vanochtend was het dan eindelijk zo ver, "applicant approved". Nu kan de stress dus eindelijk beginnen.... Kan het nog steeds niet helemaal geloven, [size=18pt]IK HEB MIJN VISUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size]

Ga nu even bijkomen hoor

Wow, Marieke, ik lees je verhaal voor het eerst en ben errug onder de indruk!
GEFLICITEERD met je visum!!!!! :congrats:

Maarruh, hoe bedoel je : 'nu kan de stress eindelijk beginnen' ?? Die kun je nu toch in de prullenbak gooien??? Je gaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik wens je veel sterkte de laatste weken met afscheid nemen...

liefs Pauline

Zo zie je maar......komt alles nog net op tijd op z'n pootjes terecht.

GEFELICITEERD HOOR!

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen als pleeg Down Under.

Groetjes Mariette

Back