marieke is een aussie nurse

Weer wat nieuws erbij: heb van de WA Department of Health te horen gekregen dat mijn nominatie voor een 457 visum approved is en dat ik kan beginnen met het aanvragen van mijn visum... Ben dus begonnen, maar ik heb nog niet alle papieren bij elkaar dus hopelijk kan het over een week of twee verzonden worden (electronisch). Heb zojuist wel mijn vlucht geboekt... Op 23 februari 2008 is het zover (fingers crossed voor mn IELTS, visum en registratie  :oops: ).
Nog even wat vragen met betrekking tot mijn visum aanvraag:
- moet ik certified copies scannen om met de electronische aanvraag mee te sturen of moet ik de originelen scannen en de cert. copies achter de hand houden voor het geval ze die willen zien?
- welke eisen stelt de immi aan referentie brieven van werkgevers (tot in detail, of alleen dat ik er gewerkt heb van toen tot toen en dat ik een geweldige werknemer was; moet ze nl zelf gaan schrijven...)
- en ik heb vast nog veel meer vragen, maar daar kan ik nu natuurlijk niet meer op komen, komt later wel weer.

groetjes marieke

Ten eerste gefeliciteerd met dit nieuws. Op naar de volgende stap!

Voor het scannen maakt het geen ene moer uit of je de orginele of gecertificeerde kopieen scant, immers je geeft ze niet weg je scant ze alleen...tenminste ik neem aan dat je niet de orginelen na moet zenden (heb ik nergens gelezen). Zelf zou ik de orginelen scannen doe dit wel in kleur als er kleur in zit! Dit laastste is beslist een must voor je IELTS en VOG. Moet nog een papieren versie opsturen dan kun je altijd gewoon zo'n gecertificeerd exemplaar opsturen.

Referentie, in mijn referentie brief voor een STNI moest het volgende staan.
van wanneer tot wanneer je in dienst was/bent
in welke functie
hoeveel uur per week
voor welk salaris (denk aan vakantie en evt einde jaars bonus)
wat je afdeling of bedrijf voor een soort bedrijf is en wat de voornaamste taken zijn en wat jouw taken binnen het bedrijf zijn.
Waar ik dit vandaag heb kan ik zo 1,2,3 niet vinden maar dit is het in grote lijnen.

Ik weet dat het omschrijven van de taken van overheidsinstellingen niet zo gemakkelijk zijn (zat er zelf ook mee) maar wees een beetje creatief, als je werkgever het niets vinct dan past hij/zij het vanzelf aan.

Groetjes Chantal

Hoi Marieke

Gefeliciteerd weer een stapje dichterbij :up:

Jan zijn referentie bestond uit een brief van zijn werk met daarin van wanneer tot wanneer hij er gewerkt had en welke functie en inderdaad hoe goed hij wel niet was. Later wilde het RPH nog een loonstrookje van hem zien ,zodat ze wisten in welke schaal ze hem moesten indelen.

Succes verder :up:

Weer even een update

Morgen heb ik mn IELTS  :oops: Zou goed moeten komen, maar ik zit nu al te stressen... Verder heb ik mijn referenties binnen en ben ik alles in orde aan het maken om dit weekend de aanvraag online te versturen, heb namelijk dinsdag mn medicals al. Ook de papierwinkel voor het aanvragen van registratie bij de WA nurses board begint compleet te raken. Langzaam maar zeker begint het allemaal op zn plaats te vallen.
Ik heb het trouwens vorige week op mijn werk verteld, en ik moet zeggen dat er een hele last van mijn schouders is gevallen. Heb ook meteen een geweldige referentie in de wacht gesleept en ook al zat ik nog in mijn proeftijd, ik mag gewoon blijven tot half februari en als het onverhoopt niet door gaat zien we wel weer verder.
Nou, dat was het denk ik weer, ik ga weer even verder oefenen en stressen.

groetjes marieke

Super zeg! Wat een gaaf verhaal!

En dat, zo onverwachts, in een vakantie.

Ik ben zelf nu ook in Australie, in afwachting van mn studenten visum. Ik begin namelijk in Februari aan mn Bachelor of Nursing studie in Fremantle. Daarna hoop ik dan ook aan het werk te kunnen.

Marieke, heb jij MBO of HBO verpleegkunde gedaan? Ik MBO en dat wordt hier naar mijn weten niet erkend,(mede) vandaar dat ik de studie ga doen.

Wie weet zien we elkaar nog 's, tijdens een stage oid.

Ik heb HBO-V gedaan, dus dat zou geen problemen moeten opleveren bij het erkennen van mijn diploma en het verkrijgen van registratie. Ik heb gisteren trouwens mijn online 457 visum aanvraag weggedaan. Was nog even erg gestresst, want de computer was gecrashed, met alle documenten die ik moest hebben... Gelukkig had ik ook alles geprint, dus gewoon de hele handel opnieuw ingescand. Had zaterdag mijn IELTS test, dus nu is het afwachten geblazen. Alles ging kei goed, behalve het schrijf gedeelte, denk dat ik iets teveel ben afgedwaald  :oops: maar we zullen zien. Ga nu maar weer verder met koken en morgen heb ik mn medicals.

groetjes marieke

STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...STRESS...

Tja, je zou bijna denken dat ik gestresst ben... Begin steeds onzekerder te worden over hoe ik mn IELTS test heb gedaan. Zoals gezegd ging alles kei goed, behalve het schrijven. En het is niet zo dat ik niet kan schrijven ofzo, verwacht ook niet dat ik schrijf of grammatica fouten heb gemaakt, het gaat puur om de inhoud. Ik weet dat ik er niets meer aan kan veranderen, en dat ik dus eigenlijk niet meer zou moeten stressen, maar ik kan het niet tegenhouden. Moet nog 10 dagen wachten  :-(
Het grootste stress probleem is dat mijn baan niet doorgaat als ik geen visum en registratie bij de WA nurses board en de baan gaat in op 10 maart 2008. Heb ik januari nog een kans, maar dan is het vrijwel over, anders krijg ik alles niet meer rond voordat de baan ingaat. Moet trouwens een 7 op alle onderdelen halen...

Vandaag ook mn medicals gehad, dokter zei dat ik gezond was, dus dat valt dan weer mee.

groetjes van een gestresste (met de laatste tijd veel slechte nachten) marieke

Ik schaam me diep mensen.
Heb vandaag mijn IELTS resultaten gehad en iets meer zelfvertrouwen zou wel mogen
:oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:  :oops:
Maar goed, de score is wel heel goed, dus die registratie bij de Nurses Board zou geen probleem moeten zijn, laat staan het visum  :smile:

Kom dus steeds een stapje dichterbij, ga hopelijk de datum van 23 februari halen dus.

Oja, de score is:
Listening: 8,5; Reading: 8,5; Writing: 8; Speaking: 9; Band Score: 8,5

Ga me nu maar klaarmaken voor de nachtdienst.

groetjes marieke

Je had wel gelijk... Je schrijven is duidelijk abominabel slecht geweest, geen enkel ander onderdeel zo slecht gedaan ;-) ;-) ;-)

Gefeliciteerd!!

Weer even een update-je

Afgelopen maandag keek ik weer online naar de status van de aanvraag en toen zag ik dat mijn medicals ook ontvangen zijn (dat was nog een beetje stressen, de panelarts had het naar het goede gebouw maar de verkeerde verdieping gestuurd, gelukkig hebben ze het dus kunnen vinden). Nu kijk ik dus iedere dag of er iets veranderd in mijn status, maar tot nu toe blijft het gewoon hetzelfde, dat ze alle info hebben ontvangen en dat mijn application further assessed wordt... Wachten dus maar.
Verder loopt mijn aanvraag bij de WA Nurses Board, tenminste, ik hoop dat ze mijn aanvraag hebben ontvangen, die had ik op 14 december met express post opgestuurd en ze waren twee weken gesloten het kerst en oud en nieuw, maar op de mailtjes die ik voor en na die tijd heb gestuurd heb ik nog geen antwoord gehad. Ach, je kan maar ergens stress om hebben, toch? Ik merk dat de stress op de achtergrond steeds meer naar de voorgrond begint te komen. Ben inmiddels ook begonnen met inpakken, al is het alleen maar om te zien hoeveel zooi ik nu precies heb en hoeveel kuub dat dan in totaal is. Begin steeds beter te worden in weggooien  :lol:

gestresste groetjes van marieke

Hoi Marieke

Ik zou maandag gewoon even bellen met de nursing board, volgens mij beginnen de meeste bedrijven dan wel weer te werken.

Heb je trouwens enig idee op welke afdeling je gaat beginnen.
Succes met pakken en weggooien :up:

Vandaag dan eindelijk naar de Nurses Board gebeld (ik dacht, ik geef ze wat tijd, had ik beter niet kunnen doen, maar goed). Ze lopen erg achter, maar mijn aanvraag was wel binnengekomen, nog voor de kerst. Ik moet nu de laatste dingen op laten sturen, zoals de IELTS test en het bewijs van inschrijving bij de BIG (door de BIG). Ik hoop dat de instanties dat vandaag nog doen, want, je raadt het nooit, de vrouw die mijn aanvraag behandeld gaat in februari 3 weken op vakantie... Anyway, zal wel goed komen, maar ik zou het ook graag hebben voor ik 23 februari in het vliegtuig stap.

Verder gaat alles zn gangetje, ik werk nog tot 13 februari, ben nog steeds aan het inpakken en vooral weggooien, ben bezig met het organiseren van mijn afscheidsfeestje en zit heel geduldig te wachten op mijn visum  :oops:

Dat was het denk ik wel weer voor nu, ga maar eens naar het gemeentehuis om een nieuw rijbewijs aan te vragen, weg met dat half verlepte papieren ding  :grin:

groetjes marieke

Ziet er goed uit alles komt vast in orde.

[quote author=marieke13 link=topic=7748.msg108687#msg108687 date=1200990605]
Dat was het denk ik wel weer voor nu, ga maar eens naar het gemeentehuis om een nieuw rijbewijs aan te vragen, weg met dat half verlepte papieren ding  :grin:[/quote]

Waarom zou je dit doen? Je bent tch straks verplicht om een australisch rijbewijs aan te vragen en met een beetje pech maken ze je nederlandse rijbeiwjs ongeldig. Heb je dus net een nieuwe gekocht wordt die doorgeknipt. Tenminste dat is wat ik heb begrepen mocht het veranderd zijn dan hoor ik het graag.

groetjes Chantal

@Chantal je Nederlandse rijbewijs wordt niet verknipt, je krijgt hem gewoon heel terug. Tenminsten dat is in WA zo. Ik had zelf ook net mijn rijbewijs verlengd.

Marieke zal duimen dat alles op tijd is, schiet nu lekker op voor je :up:

Back