Cultuur Shock? Dat is een understatement zou ik zeggen. Ben een beetje geschrokken (maar heb me er alweer overheen gezet) van de ver-Amerikanisering van de Australische samenleven, en dan doel ik op het aanklagen van ziekenhuizen en wat ik als verpleegkundige moet doen om te voorkomen dat mensen gelijk kunnen krijgen als ze het ziekenhuis aanklagen. Daarnaast heb ik een information-overload zoals ze dat hier zeggen. Ben doodgegooid met informatie, Engelse termen en afkortingen die te pas en te onpas op verschillende manieren gebruikt worden (om het makkelijk te maken). Vandaag is mijn tweede dag op de afdeling zelf. Er loopt iemand met me mee en als die vindt dat ik het goed genoeg doe, moet ik vanaf morgen alles alleen doen. Mijn rooster is inderdaad anders dan in nederland, heel veel laat-vroeg, en ja, dan ben ik blij dat ik maar 15 min hoef te fietsen, in plaats van een uur in de bus zoals in nederland...
Anyway, ga me snel klaarmaken om straks weer te gaan werken (met frisse moed, want ik heb er echt zin in)
groetjes marieke