Meer ruimte en mogelijkheden

Hiya JufBek!

beter op 5 minuten afstand van een Bunnings kan gaan wonen  .
hihi...lang leve Bunnings!!

Hi Jean

Als je je baan kwijt raakt en je hebt ietwat boven je stand gekocht dan krijg je inderdaad als snel een zware dobber. In ieder geval als je geen andere baan kunt vinden.....geen werk, geen geld.....geen spaarcenten = grote problemen :-(.....tenzij je dan JufRebekka's plan in de arm neemt en "self-sufficient" wordt en je je volledige minimale uitkering voor je home repayments kunt gebruiken.  :)

Geen vrolijk antwoord, sorry
Syl

[quote author=Syl link=topic=3161.msg43619#msg43619 date=1137406121]
Hiya JufBek!

beter op 5 minuten afstand van een Bunnings kan gaan wonen   .
hihi...lang leve Bunnings!!

Hi Jean

Als je je baan kwijt raakt en je hebt ietwat boven je stand gekocht dan krijg je inderdaad als snel een zware dobber. In ieder geval als je geen andere baan kunt vinden.....geen werk, geen geld.....geen spaarcenten = grote problemen :-(.....tenzij je dan JufRebekka's plan in de arm neemt en "self-sufficient" wordt en je je volledige minimale uitkering voor je home repayments kunt gebruiken.  :)

Geen vrolijk antwoord, sorry
Syl
[/quote]

Uh; ik vermoede al dat er niet echt een vrolijk antwoord zou komen; maar ja; je moet de feiten dan maar gewoon onder ogen zien denk ik dan maar. Het is natuurlijk ook erg belangrijk dat je niet iets boven je stand gaat kopen en dat je in ieder geval (spaar)geld achter de hand hebt.
Ik vraag mij nog eigenlijk even af wat er bedoeld wordt met 'self-sufficient' en met home repayments...

Self sufficient = dat je jezelf kunt bedruipen, dus dat je jezelf kunt onderhouden.

Home repayments = dat zijn gewoon de maandelijkse of wekelijkse (of wat dan ook) betalingen die je maakt om je huis "af te lossen"

Groetjes
Syl

Hi

Je kan hier een verzekering kopen bij het afsluiten van een hypotheek in het geval dat je een aantal maanden zonder werk komt te zitten.  (Bijna niemand doet dat hoor, maar het wordt tegenwoordig wel aangeboden door de banken(heb namelijk net een hypotheek afgesloten)).

Verder wordt er hier onder de Melburnians niet moeilijk gedaan over "tehoog gegrepen" wonen.
Wij kwamen van SA waar alles een stuk goedkoper is en moesten ineens 2.5 keer zoveel betalen voor een zelfde soort huis/hypotheek en vroegen dus aan collegas hoe die dat in godsnaam deden.  Loon werd namelijk niet 2.5 keer verdubbeld. 
Don't worry mate! if you have to go out after a while you just go!! and find something else.  (hoort niet echt bij onze mentaliteit maar goed)

Cheers
Sonja

[quote author=Syl link=topic=3161.msg43619#msg43619 date=1137406121]
[/quote]

Je kunt zoiets als 'income protection' nemen, dan krijg je bijna 100% van je laatst verdiende loon. Je kunt het afsluiten bij een bank.

Wij woonden heel vrij in België maar wilden toch wat
meer vrije tijd ipv verplicht met zijn tweeën full-time werken.
Wij vonden et hier in Australië in eerste instantie hutje mutje wonen.
Maar wat wil je, wat vind je voor jezelf belangrijk.
Wij vinden het super om alles dichtbij te hebben, we wonen dan
ook 10min. van Perth, 10min van Fremantle, dicht bij
de river en toch rustig in een oudere buurt. En meest belangrijk
dicht bij mijn man zijn werk.
Maar een grote lap grond heb je alleen als je ver van
alles af gaat wonen en dat is je eigen keus. Het is
er zeker wel en nog genoeg. Er is natuurschoon voldoende.
Wij wilde alleen niet meer kiezen voor lange autotochtjes
voor je werk,na een hete dag doet je dat echt geen plezier.
Wat wel weer anders is hier in Australië, dit is misschien
een beetje off topic, werken met je handen wordt hier
goed beloond. Mijn man is lasser en je kunt er dan met
1 loon goed komen, dit is in NL of België niet meer
mogelijk. Niet eerlijk he ik nog niet aan het werk en
mijn ventje nog steeds full-time, komt nog een plan B ha ha :-D :-D
Groetjes Sabine

Hmmm; Belgie moet ook niet bepaald verkeerd zijn, als ik al die verhalen zo hoor.
Maar hier in Eelde (noord-Drenthe) is het gelukkig ook prettig vertoeven. Vooral ook niet te massaal enzo  :)

Back