Meer ruimte en mogelijkheden

Ja precies, dat is exact wat ik ook bedoelde Rene, het klinkt allemaal misschien wel heel ophemelend, maar het is precies zoals wij het ervaren!  :-D

Tuurlijk moet je hier in OZ ook je centjes verdienen en hard werken, maar een ochtendwandeling naar je werk in de zon met een aangename temperatuur, en vervolgens een uur lunchbreak in alweer zulk prachtig weer en na het werk nog een heerlijke strandwandeling iedere dag, ik vind dat toch aantrekkelijker dan de kou, regen en sombere luchten die je in Nederland het grootste deel van het jaar hebt  :cool:
Het maakt het werken toch een stuk plezieriger vind ik. Al kijk je alleen al naar buiten, meestal zie je dan toch zonneschijn en dat maakt me altijd zo vrolijk. En dat is toch iets dat dagelijks terugkeert.  :sunny:

Dan heb ik het nog niet eens over de weekenden!  :up:

Dus ja: je moet hier ook gewoon hard werken en boodschappen doen en het huishouden enzo... :|

Maar ik vind het allemaal net iets leuker door dat prachtige weer  :)

Groeten van Anna

[quote author=Sander link=topic=3161.msg42827#msg42827 date=1136911370]
en been over de werkloosheid in NL, maar het valt allemaal wel mee, op dit moment is de situatie in NL iets minder gunstig dan hier in Aus, maar het is zeker niet slecht te noemen. Mijn studiegenoten in NL die net als ik in 2004/2005 zijn afgestudeerd hebben allemaal binnen een paar maanden een goede baan gevonden.
[/quote]

Proest kuch kuch Pardon???
Het land is goed ziek wat dat betreft. Vooral als je midden 20 mbo-er of lager geschoold bent. Nou vergeet het dan maar. Gelukkig komen we nu 2006 in wat rustiger vaar water. Maar de afgelopen tijd heb ik al twee reorganisatie meegemaakt en wie komen er dan op straat juist de op tijdelijk contract midden 20-er . Die 30-40er blijven dan lekker zitten waar ze zitten. Wil je dan een nieuwe baan, helaas pindakaas. Een werkgever betaal liever iets meer voor de meer ervaren middenklasser of anders dan liever de goedkopen schoolverlater.  Daarbij komt ook nog dat de vaste lasten gigantisch gestegen zijn. Zelf wij als twee verdieners hebben nu moeite om rond te komen….. Je noemt nu als voorbeeld twee studie maten. Ik kan wel 20 voorbeelden geven van mensen die al langer als een jaar opzoek zijn naar een baan en echt niks kunnen vinden zelf niet de makkelijken banen. Zoals inpakken of schoonmaken. Nee daar hebben we tegenwoordig de Polen voor en als die op zijn dan hebben we nog de nieuwe ziekte wet. Waarbij langdurig zieke mensen baantjes gaan doen die ze nog wel aan kunnen. Welke baantjes zijn dat denk je???.... Juist het inpakken en schoonmaken

Als het zo door blijft gaan dan kunnen de laag geschoolde en middenkaders in 1 grote krote wijk gaan wonen en voedsel halen bij de voedsel bank. Want ja daar wordt het tegenwoordig ook steeds drukker. Die lui bij de voedsel bank maken over uren :wall: Hoe kan dan nou???
Dit land is echt goed ziek……
Voor mij een reden om naar Australië te vertrekken?? ….Nee hoor!… en dat is niet sarcastisch bedoelt. Ik ga zeker niet weg omdat ik ontevreden ben. Ik heb zo me anderen reden….

[quote author=Bear link=topic=3161.msg42941#msg42941 date=1136982584]
[quote author=Sander link=topic=3161.msg42827#msg42827 date=1136911370]
en been over de werkloosheid in NL, maar het valt allemaal wel mee, op dit moment is de situatie in NL iets minder gunstig dan hier in Aus, maar het is zeker niet slecht te noemen. Mijn studiegenoten in NL die net als ik in 2004/2005 zijn afgestudeerd hebben allemaal binnen een paar maanden een goede baan gevonden.
[/quote]

Je noemt nu als voorbeeld twee studie maten. Ik kan wel 20 voorbeelden geven van mensen die al langer als een jaar opzoek zijn naar een baan en echt niks kunnen vinden zelf niet de makkelijken banen.
[/quote]

Hhmm, waar heb ik het dan precies over 'twee studie maten'? Ik heb het over mijn studiegenoten, die _allemaal_ binnen een paar maanden een goede baan hebben gevonden. Dit zijn er heel wat meer dan twee...
Ook heb ik nog contact met een club vrienden van de middelbare school, en ook zij zijn lekker aan het werk.

Ik ben me er heus wel van bewust dat dit niet voor iedereen geldt, maar andersom geldt zo dus ook dat niet iedereen in NL moeite heeft met het vinden van een goede baan. De werkgelegenheid in Aus. is inderdaad beter op dit moment, maar niet iedereen zal hier makkelijk een goede baan vinden.

Hah; goed dat je weer van je laat horen, Barry  :up:
Ik sluit mij er dan ook volledig bij aan.
Bij mij is de angst echt heel groot om in de 'kelder' van de maatschappij te belanden. Met alle respect, maar ik wil geen uitkeringsgerechtigde blijven die nooit, maar dan ook nooit een fantsoenlijk bestaan zou kunnen opbouwen (en geen huis zou kunnen kopen). Ook als laagverdiener zou ik het naar mijn gevoel ook niet ver kunnen brengen in Nederland. Ik vind dat alles hier zo gestandariseerd is; alle middenklasser in een rijtjeswoning en alle laagverdieners en uitkeringsgerechtigden in een flutflat of iets dergelijks (als je elkaars scheten, lawaai en gevloek maar kunt horen door de muren heen  :-o ). Ik heb gewoon echt het gevoel dat de democratie waarover hier in Nederland wordt gesproken een soort van kunstmatige vrijheid is waarin niets lijkt wat het is. Waarin alles je wordt opgelegd zo te doen zoals de 'hooggeplaatsten' het graag zien. Wat nou democratie? Het is maar een relatief begrip. Ik kan me er zo kwaad om maken. De gewone Jan Modaal (of beter gezegd Jan Lul) lijkt zo weinig vrijheid te hebben en dat geld in extremere mate nog meer voor die (zeer grote groep) die daaronder zit. Tsja; het blijft moeilijk zeg...
Moet nog even verder zeggen dat ik toch wel de indruk heb dat de woonstandaard in Australie stukken beter is, dan in Nederland, alhoewel het wel wat lijkt te gaan afbrokkelen. Toch heb ik het idee dat je het in Australische steden toch minder hebt; dat wijken je 'opslokken'. Ik bedoel ermee te zeggen dat het met veel steden in Nederland zo is wanneer je in een wijk komt, dat het lijkt alsof je je in één kolossale gevangenis begeeft. Zo beklemmend gewoon. Maar daar is al zoveel over geschreven (en ik blijf er maar op terugkomen; tot vervelends toe; kan er maar niet aan geloven  :-( ).

Jean

Ook hier worden mensen "opgeslokt" hetzij in een mindere suburb of imisschien in een remote country town waar het acceptatie proces soms wat tijd vergt. De grootste veranderingen zal men zelf te weeg moeten brengen, van iedere situatie is wel iets te maken.
Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik hier al een tijdje zit  :) maar wat ik over de jaren in de praktijk heb gezien is dat emigranten die het hardste schoppen tegen hun oude land en veel kritiek uiten het uiteindelijk ook vaak moeilijk vinden om zich hier snel op hun plaats te voelen. Ik lijk wel weer een grijsgedraaide plaat maar probeer met een positieve insteek te vertrekken.....voor zover mogelijk.

(als je elkaars scheten, lawaai en gevloek maar kunt horen door de muren heen  ).
Hier hoor je soms ook meer dan je lief is :-D Overal open ramen en deuren............ :up:

Groetjes
Syl

Hier dus iemand die geen goede baan kan vinden op niveau. En toch wonen we prachtig en genieten met volle teugen van de zon en de 30 graden  :evil:. Sorry kon het niet laten om jullie een beetje lekker te maken daar aan de andere kant van de globe. Ik denk dat het heel erg afhangt van een heleboel dingen:
* Wat is je beroep en hoe laag wil je gaan om te beginnen? Voor sommige beroepen is er gelijk een hele goede baan (wens ik iedereen toe) maar voor een aantal beroepen is er gewoon helemaal niets (basisonderwijs in brizzy). En dan gaan helaas Australiers eerst, in mijn geval. En als je het niet erg vindt om een (hele) tijd (erg) onder je niveau te gaan werken. Dan is het geen probleem.
* Welke verwachtingen heb je van het wonen hier? Wil je dicht bij de stad? Vind je het erg om elke dag een uur te rijden naar je werk? Wil je een zwembad en airconditioning? Wat kun je betalen? Kortom heel veel verschillende meningen waarschijnlijk. Dus lastig om te vergelijken.

Ik denk niet dat iedereen op XPdite Australie als een walhalla ziet. En hier zijn een hoop dingen heel relaxed en fijn. Maar wij zijn zelfs na bijna een jaar al Brisbane niet zeker of we hier voor altijd willen blijven. Maar we weten echt niet of we in Nederland wilen gaan wonen.....  :roll: we hebben nog eventjes (lees: twee jaar). En onze beslissing hangt van heel veel dingen af. Banen, hoe wij over twee jaar hier wonen, hoe we tegen het weer aanstaan (missen we de winter erg?)...

Kortom (om weer even on-topic te geraken):ja! Wonen in Australie is zo anders. Met de nadruk op anders! Niet slechter, niet beter: anders  :up:

[quote author=Sander link=topic=3161.msg43006#msg43006 date=1137028272]
Hhmm, waar heb ik het dan precies over 'twee studie maten'? Ik heb het over mijn studiegenoten, die _allemaal_ binnen een paar maanden een goede baan hebben [/quote]
Tja stom.... ik dacht het gelezen te hebben. Dat krijg je als je eventjes snel, tussen neus en lippen door een reactie typt. Anyway,... heel fijn dat veel van jouw studiegenoten wel snel werk hebben kunnen vinden. :applaus: :applaus: Helaas gaat het voor veel anderen mensen er anders aan toe.

@Jean76
Hoi Jeroen.
Helaas niet veel meer online. We wonen nou op die boerderij zonder internet. Valt heel erg mee gelukkig. Vooral me vrouw kan haar draai goed vinden. Gelukkig maar.
Erg vriendelijke mensen en wat kan Nederland (Brabant) toch mooi zijn als je zo op je fiets door de polder naar je werk fietst om maar ook iets "on topic" te zeggen. Dat ga ik zeker missen. Mocht het Ausie plan mislukken dan weet ik iig zeker waar ik me permanent wil gaan vestigen. Alhoewel schijn bedriegt. Want we wonen nou bij de boer. Maar ik zelf zal natuurlijk never nooit een huis in de omgeving kunnen betalen. Ook een huis huren in het dorp gaat moeilijk. Want zoals ik al eerder een keer zij. Als buiten staander kun je nooit een huur huis krijgen je hebt namelijk geen binding met de kern. Maar goed best ironisch om eindelijk na 4 verhuizingen je plekje in Nederland te vinden en dat 6 weken voor verrek naar Aus. :lol:
Maar goed eerst hebben we nog heel veel Australië plannen waar voor we kei hard willen  werken.
Gr. Barry

hey Barry,

Leuk dat je gereageert hebt!
Ik reageer morgen even wat uitvoeriger (ook even op Rebekka en Syl).
Ga nu zometeen naar de bios (naar Chronicles of Narnia; jawel; lang leve Nieuw-Zeeland  :p ).

Here you go:

Hoon
From Wikipedia, the free encyclopedia.

Hoon is an Australian and New Zealand colloquial term given to individuals who typically drive fast and dangerously.

One Sydney barrister has defined the term as describing "a young man from the Western Suburbs of Sydney who drives a modified motor vehicle". A hoon is likely to engage in the activities of doing burnouts and doughnuts.

In 2005 a Geelong Magistrate called for 'hoons' to be forced to display 'H Plates', similar to P Plates already in use in Australia for probationary drivers. The suggestion received wide media criticism and was ridiculed by Rove McManus on his national television show.

The term is so widespread that in Western Australia that the state government has brought in what are known as 'Anti-Hoon' laws to cut down on young males causing auto accidents by excessive speed and street racing.

The term is also encountered as a verb "to hoon" or "to hoon around", meaning to act in a reckless or otherwise less than sensible manner.

Syl :)

[quote author=Bear link=topic=3161.msg43028#msg43028 date=1137066334]
[quote author=Sander link=topic=3161.msg43006#msg43006 date=1137028272]
Hhmm, waar heb ik het dan precies over 'twee studie maten'? Ik heb het over mijn studiegenoten, die _allemaal_ binnen een paar maanden een goede baan hebben [/quote]
Tja stom.... ik dacht het gelezen te hebben. Dat krijg je als je eventjes snel, tussen neus en lippen door een reactie typt. Anyway,... heel fijn dat veel van jouw studiegenoten wel snel werk hebben kunnen vinden. :applaus: :applaus: Helaas gaat het voor veel anderen mensen er anders aan toe.

@Jean76
Hoi Jeroen.
Helaas niet veel meer online. We wonen nou op die boerderij zonder internet. Valt heel erg mee gelukkig. Vooral me vrouw kan haar draai goed vinden. Gelukkig maar.
Erg vriendelijke mensen en wat kan Nederland (Brabant) toch mooi zijn als je zo op je fiets door de polder naar je werk fietst om maar ook iets "on topic" te zeggen. Dat ga ik zeker missen. Mocht het Ausie plan mislukken dan weet ik iig zeker waar ik me permanent wil gaan vestigen. Alhoewel schijn bedriegt. Want we wonen nou bij de boer. Maar ik zelf zal natuurlijk never nooit een huis in de omgeving kunnen betalen. Ook een huis huren in het dorp gaat moeilijk. Want zoals ik al eerder een keer zij. Als buiten staander kun je nooit een huur huis krijgen je hebt namelijk geen binding met de kern. Maar goed best ironisch om eindelijk na 4 verhuizingen je plekje in Nederland te vinden en dat 6 weken voor verrek naar Aus. :lol:
Maar goed eerst hebben we nog heel veel Australië plannen waar voor we kei hard willen  werken.
Gr. Barry

[/quote]

Tsja; wat die ‘studiematen’ betreft; die zullen wel een flinke (universitaire?) studie hebben gevolgd waarmee je schijnbaar ook internationaal kunt ‘scoren’. Maar wat Barry ook al schreef; voor veel mensen gaat dit er anders aan toe.

Verder zit ik zelf ook echt met hetzelfde punt. Ik wil qua wonen gewoon ruimte, vrijheid en natuur en hoef niet zo nodig nabijheid van winkels etc. In een dorp voel je vaak toch meer de ruimte; ook in Nederland. Ik vind het wel grappig om te lezen dat jullie nu bij een boer wonen. Da’s echt ff helemaal anders als in het hectieke The Hague :p. Het is ook zo idioot dat er wordt gesteld dat je binding met de kern moet hebben. Dat zou betekenen dat je als buitenstaander nooit een ene kans maakt. Nederland weer op zijn smalst…zucht….
Maar; Barry en Vannessa; gaan jullie er maar gewoon lekker vanuit dat het allemaal goedkomt daar in Australie en dat jullie daar een fijn bestaan kunnen opbouwen, met natuurlijk betere woonmogelijkheden.

[quote author=Syl link=topic=3161.msg43008#msg43008 date=1137029726]
Jean

Ook hier worden mensen "opgeslokt" hetzij in een mindere suburb of imisschien in een remote country town waar het acceptatie proces soms wat tijd vergt. De grootste veranderingen zal men zelf te weeg moeten brengen, van iedere situatie is wel iets te maken.
Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik hier al een tijdje zit  :) maar wat ik over de jaren in de praktijk heb gezien is dat emigranten die het hardste schoppen tegen hun oude land en veel kritiek uiten het uiteindelijk ook vaak moeilijk vinden om zich hier snel op hun plaats te voelen. Ik lijk wel weer een grijsgedraaide plaat maar probeer met een positieve insteek te vertrekken.....voor zover mogelijk.

(als je elkaars scheten, lawaai en gevloek maar kunt horen door de muren heen   ).
Hier hoor je soms ook meer dan je lief is :-D Overal open ramen en deuren............ :up:

Groetjes
Syl
[/quote]

Ik vind het nog wel goed dat je schrijft dat je veel emigranten hebt meegemaakt die zelf hard tegen hun oude land aanschoppen, maar zelf ook problemen vind om in Oz te aarden. Da's ook weer de keerzijde en dat zal ik ook goed moeten inzien.
Woehahaha  :lol: ; leuk dat je nog even op die ene opmerking van me reageerde. Tsja; overal open ramen en deuren (ivm warmte...); dat schiet ook niet echt op he  :p

[quote author=jufrebekka link=topic=3161.msg43014#msg43014 date=1137051571]
Hier dus iemand die geen goede baan kan vinden op niveau. En toch wonen we prachtig en genieten met volle teugen van de zon en de 30 graden  :evil:. Sorry kon het niet laten om jullie een beetje lekker te maken daar aan de andere kant van de globe. Ik denk dat het heel erg afhangt van een heleboel dingen:
* Wat is je beroep en hoe laag wil je gaan om te beginnen? Voor sommige beroepen is er gelijk een hele goede baan (wens ik iedereen toe) maar voor een aantal beroepen is er gewoon helemaal niets (basisonderwijs in brizzy). En dan gaan helaas Australiers eerst, in mijn geval. En als je het niet erg vindt om een (hele) tijd (erg) onder je niveau te gaan werken. Dan is het geen probleem.
* Welke verwachtingen heb je van het wonen hier? Wil je dicht bij de stad? Vind je het erg om elke dag een uur te rijden naar je werk? Wil je een zwembad en airconditioning? Wat kun je betalen? Kortom heel veel verschillende meningen waarschijnlijk. Dus lastig om te vergelijken.

Ik denk niet dat iedereen op XPdite Australie als een walhalla ziet. En hier zijn een hoop dingen heel relaxed en fijn. Maar wij zijn zelfs na bijna een jaar al Brisbane niet zeker of we hier voor altijd willen blijven. Maar we weten echt niet of we in Nederland wilen gaan wonen.....  :roll: we hebben nog eventjes (lees: twee jaar). En onze beslissing hangt van heel veel dingen af. Banen, hoe wij over twee jaar hier wonen, hoe we tegen het weer aanstaan (missen we de winter erg?)...

Kortom (om weer even on-topic te geraken):ja! Wonen in Australie is zo anders. Met de nadruk op anders! Niet slechter, niet beter: anders  :up:
[/quote]

Ik zie Australie zeker niet als een walhalla. Ik denk zelfs dat het weleens een waanzinnige moeilijke periode in mijn leven zou kunnen gaan worden, mocht ik mij daar ook willen gaan vestigen. Zoveel dingen zullen zwaar wegen; de taal, de omgang met mensen, opbouwen van een sociaal netwerk, het vinden van een baan en deze ook behouden etc etc. En natuurlijk zal het (ondanks alle mooie verhalen) erg moeilijk worden om een prettige woning te vinden.
Maar wat Rebekka ook schrijft van of je het bijvoorbeeld een probleem vind om er een uur over te doen naar je werk....... Dat zou ikzelf niet zo'n probleem vinden, want ik heb niet echt zo'n behoefte aan nabijheid (winkels, werk etc). Voor mij geldt meer de ruimte en vrijheid die ik zou kunnen krijgen. Niet dat ik in een 'hutje op de heide' zou willen wonen, maar het mag best wel een beetje afgelegen zijn in de zin dat het wel prettig oogt (qua natuur etc), maar dat het natuurlijk ook weer niet 'the middle of nowhere' moet zijn (wat dit ook mag zijn  :-o ). Die 'middenweg' is erg moeilijk om daadwerkelijk te vinden en daarin een gelukkige keuze te kunnen maken. Goed dat je het even aangeduid hebt, Rebekka  :up:

Hi!

Maar wat Rebekka ook schrijft van of je het bijvoorbeeld een probleem vind om er een uur over te doen naar je werk....... Dat zou ikzelf niet zo'n probleem vinden, want ik heb niet echt zo'n behoefte aan nabijheid (winkels, werk etc).
   Dat is toch wat idealistisch....want in de praktijk valt zo'n uur best tegen (na een tijdje). enneh......wat als je zonder melk (ik roep maar wat zit) en je moet een uur rijden...het zijn allemaal van die kleine dingen waar je toch even bij stil moet staan.

Groetjes
Syl

[quote author=Syl link=topic=3161.msg43563#msg43563 date=1137370945]
Hi!

Maar wat Rebekka ook schrijft van of je het bijvoorbeeld een probleem vind om er een uur over te doen naar je werk....... Dat zou ikzelf niet zo'n probleem vinden, want ik heb niet echt zo'n behoefte aan nabijheid (winkels, werk etc).
  Dat is toch wat idealistich....want in de praktijk valt zo'n uur best tegen (na een tijdje). enneh......wat als je zonder melk (ik roep maar wat zit) en je moet een uur rijden...het zijn allemaal van die kleine dingen waar je toch even bij stil moet staan.

Groetjes
Syl

[/quote]

Een uur rijden is niet zo erg, dat doe je in Nederland meestal ook, als je de niet de pech hebt in de file te staan en nog langer erover  doet :p

jah ok maar dat is nederland... je hoeft hier maar file teroepen en je staat er in....
dan lijkt het mij toch niet zo ideaal om een uur vanaf een winkel tewonen in aus

[quote author=Syl link=topic=3161.msg43563#msg43563 date=1137370945]
Hi!

Dat is toch wat idealistich....want in de praktijk valt zo'n uur best tegen (na een tijdje). enneh......wat als je zonder melk (ik roep maar wat zit) en je moet een uur rijden...het zijn allemaal van die kleine dingen waar je toch even bij stil moet staan.

Groetjes
Syl
[/quote]

Ik vind het erg goed dat je hier nog even op reageert, Syl.
Het klopt inderdaad ook wel weer. Stel je mist een pak melk en je moet verdorie even helemaal een uur gaan rijden. Dan kan de moed je op een gegeven moment aardig in de schoenen zakken  :-( . Maar anderzijds hoef ik bij wijze van spreken ook weer niet naast een winkelcentrum te wonen. Bij ons in Groningen hebben we bijvoorbeeld de wijk Paddepoel; er is echt een prachtig winkelcentrum (schijnt zelfs de grootste van Noord-Nederland te zijn), maar die wijk zelf vind ik dus helemaal niets (sorry voor de mensen die er wonen  :| ). Okay; er staan wel wat leuke twee-onder-een-kap-woningen, maar ook veel lelijke flats (die het aanzien echt niet waard zijn  :-o ).. Tsja; dan kan zo'n winkelcentrum nog zo mooi zijn, maar dan heb ik toch niet echt de behoefte om in zo'n wijk te gaan wonen (want het zijn toch wel tegengestelden wat dat betreft).

Okee ik heb het helemaal bedacht:
Het is het makkelijkste als je gewoon een koe neemt ;). Heb je melk. Misschien een stiertje erbij, kun je de kalfjes mesten. Schaapjes voor de wol (heb je echt nodig hier  :roll:), katoenplantjes, rijstplantage  :lol:... wacht ik raak een beetje boven mijn theewater ;).

Als wij niet aan de universiteit vast zaten. Dan zouden we denk ik niet in Chapel Hill per se wonen. Wij merken nu al dat we er soms alleen een half uur over doen om aan de noordkant van de stad te komen (voor als we naar de Sunshine Coast willen, en verder). Het heeft allemaal met persoonlijke keuzes te maken. Ik ben namelijk heel blij dat het maar 20-25 minuten naar de stad is, en maar 5 minuten naar een groot winkelcentrum. Maar voor de eerste maanden denk ik dat je beter op 5 minuten afstand van een Bunnings kan gaan wonen ;)  :-D. Anyway, er zijn hier in Brisbane al genoeg plekjes waar het goed-niet-hutje-mutje-op-elkaar-wonen is. Maar wie ben ik om dat te zeggen. Want ik vind onze townhouse al niet hutje mutje....  :?

Ben eigenlijk nog wel even benieuwd naar het volgende. Stel je bent gevestigd in Oz en hebt een woning gekocht; hoe zit dat dan als je bijvoorbeeld je baan verliest en voor langere tijd werkloos blijft; ben je dan (net als in Nederland) ook gedwongen om je woning te moeten verkopen? Of kun je met een bepaalde regeling zorgen dat je toch nog kunt blijven wonen waar je graag zou willen wonen? In Nederland is dit een groot probleem; heb zelf vorig jaar zeer vervelende toestanden meegemaakt met kennissen die gedwongen zijn hun huis te verkopen. Echt zeer wrang; heb je in al die jaren zoveel gewerkt en denk je dat je zoveel hebt opgebouwd en dan ben je ineens gedwongen om je geliefde huis te verkopen. Ik kan me er echt behoorlijk over opwinden (okay; er zijn natuurlijk ergere dingen in het leven; maar toch).

Back