FritsC
XPdite Sponsor
Ben je er naartoe gereden in een van die grote 4WD auto's uit je wagenpark, of heb je gekozen voor de fiets?Net een paar uur bij Parliament House geweest voor een climate protest.
Ben je er naartoe gereden in een van die grote 4WD auto's uit je wagenpark, of heb je gekozen voor de fiets?Net een paar uur bij Parliament House geweest voor een climate protest.
Ben je er naartoe gereden in een van die grote 4WD auto's uit je wagenpark, of heb je gekozen voor de fiets?
Net een paar uur bij Parliament House geweest voor een climate protest. Dr. Karl was er en Adam Band, Larissa Waters en Bob Brown (The Greens) Nog 12 maanden. Dan ga ik het Citizenship aanvragen. Snap dat het voor jou iets lastiger is @Beebmeep, bij jou snijdt het de weg naar NL helemaal af. Maar ja... zie je ook niet 1-2-3 terug gaan
Ben veel op Schiphol geweest de laatste 3 jaar @Beebmeep, en elke keer valt me op dat de lucht, de gebouwen en het beton van de platformen allemaal dezelfde kleur hebben: Grijs :O
Zo ervaar ik dat ook wel een beetje. De lange zomeravonden, maar ook de herfstbuien waarbij de wind en regen tegen de ramen bulkt, terwijl ik lekker warm en droog zat. Maar wanneer je in Nederland werkt, dan moet je door dat weer. Dus hoost het de hele week, dan mag je hopen dat je niet de hele week op de fiets naar het werk moet!Als ik hier in Cairns land in de zomer dan is het ook overwegend grijs en grauw, maar wel 30 graden warmer dan in NL. Ik weet niet, soms verlang ik wel terug naar de lekkere koude dagen in NL. Als je er woont is het minder leuk, dat weet ik ook wel maar je waardeert de zomer en lente daar ook veel meer. Die heerlijke lange avonden enz. Het is appels met peren vergelijken en voor mij is er geen voorkeur. Ik woon in Oz en zal waarschijnlijk ook citizen worden, maar ik ben en blijf een Nederlander.
Praatje regen?
We hebben hier in Canberra nu met regelmaat wat regen, afgelopen weekend wat meer dan de laatste dagen.
Maar onze property up North... Ik denk dat de dam wel weer vol is, en de kreek zal ook wel weer stromen als een class IV white water rapid.
De huurder meldde dat de nieuwe extra regentank zijn werk doet en al meer dan vol is.
@Janneke61 Jullie ook blij met een drupje extra?
Afgelopen weekend wat meer regen?! Haha hier in de Northen Beaches extreem veel regen. Heb er wel even genoeg van. Hier was heavy weekend, van warning evacuating met knock aan de deur tot net niet overstroming. Ons huis was gelukkig safe en het water is niet tot ons huis gekomen. Begin van onze straat daar hadden de mensen het water in huis staan.
Veel bomen omgewaaid, dus heel veel stroomuitval.
Sinds een uur hebben wij weer eindelijk stroom. Lekker warm douche weer
Ik zie net dat er gisteravond in één uur 76mm is gevallen bij ons in QLD.
Dat is 15 procent van wat we in Canberra in een jaar hebben....
Wat een verschil, he. Dat is genoeg, er is meer onderweg of niet richting Noosa?
Ja. Het is wel een land van uitersten hè. Zo gaan we op in vlammen. Zo hebben we de reddingsboot nodig om de deur uit te kunnen. Zag net foto’s van een parkeer garage onder een appartementen complex aan de Sunshine Coast. Dat was nu een zwembad met auto’s op de bodem als artificial reef
En ja, meer onderweg. Hoop dat het Canberra ook haalt
Wow krijg flashbacks van zondagMax. clearance 2.1m (voor je duikboot)
Ja. Het is wel een land van uitersten hè. Zo gaan we op in vlammen. Zo hebben we de reddingsboot nodig om de deur uit te kunnen. Zag net foto’s van een parkeer garage onder een appartementen complex aan de Sunshine Coast. Dat was nu een zwembad met auto’s op de bodem als artificial reef
En ja, meer onderweg. Hoop dat het Canberra ook haalt
Alle regen die normaal hier valt valt nu down south. We hebben hier amper regen gehad behalve die keer dat er 210 mm in 10 uur viel en we bijna overstroomden. We vinden het wel fijn zo zonder monsoon. Geen regen is geen humidity, vandaag 39 graden met maar 37% humidity, heerlijk!!