"...And suddenly you know: It is time to start something new and trust the magic of beginnings..."
Dit de zin die al een paar jaar onder elk van mijn posts staat. Beginnings kunnen groot zijn, zoals een emigratie. Of beginnings kunnen klein zijn zoals een nieuwe hobby beginnen bijvoorbeeld. En we hebben nu een beginning die daar een beetje tussen inzit geloof ik
Na 4 jaar Canberra gaat 2021 het jaar worden van een nieuwe start.
We gaan begin 2021 verhuizen naar de Noosa Hinterland, Queensland.
Zoals de meesten van jullie wel weten hebben we daar een huis op een leuk stuk grond wat we momenteel verhuren. Origineel was het idee om nog een jaar of 5 in Canberra te blijven maar soms veranderen omstandigheden of hoe je naar dingen kijkt. Het heeft ons nooit een straf geleken om daar heen te verhuizen en elke keer als we een inspectie bezoekje deden 1x of 2x per jaar vonden we het altijd weer fantastisch, het groen, de vogels, de ruimte en de beloftes die de property in zich had. We hebben dus nu de huurder bedankt en hem 3 maanden de tijd gegeven om een ander stekje te vinden. Ik moet zeggen dat ik dat best een beetje vervelend vind, maar we kunnen er moeilijk samen wonen...
Uiteindelijk zijn er dus wat push factoren en wat pull factoren die ons eerder doen gaan. De pull factoren heb ik eigenlijk net al genoemd, klimaat kan daar ook nog bij. Nooit meer winter lijkt ons toch ook wel wat, vooral de wat 'vlakkere' temperatuur, zowel minder verschil tussen dag en nacht, en het minder grote verschil tussen zomer en winter dan bijvoorbeeld Canberra lijkt niet verkeerd.
Dingen die ons uit Canberra 'pushen' zijn werk gerelateerd. Mijn stint bij NXP lijkt nu toch wel echt op zijn einde te lopen (Covid gaat nu toch iets te lang duren om al die dure contractors aan te houden) En in mijn werkveld is het als niet-citizens niet even makkelijk om iets leuks te vinden. Miss Bang was ook toe aan iets nieuws. Verder blijf ik dit nog steeds een fantastische stad vinden, de meest leefbare stad die ik ken (als je natuur en ruimte hoger op je wensenlijstje hebt staan dan een bruisend stadscentrum) Maar om nu hier beide werkzoekende te zijn in een moeilijke markt voor PR's met een leuke hypotheek, of wat vrijer te leven in QLD met een lage hypotheek... Dan begin je toch na te denken. Toen een vriend laatst zei: Maar wat houdt je dan nog in Canberra dachten we: Ja, wat eigenlijk? We vinden de stad alle twee te gek. Maar Noosa Hinterland is ook niets mis mee denken we.
We gaan nu in Qld eerst eens een sabbatical houden. Even lekker genieten, tijd om te netwerken, vrijwilligers werk bijvoorbeeld en de veggie patch aanleggen, schuur bouwen en inrichten enz. En dan zien we later wel weer!
(Je ziet het, we adopteren de QLD laat maar waaien mentaliteit al voor we er zijn
)