Merry-go-round to & in OZ

Is al geregeld hoe het vervoer vervoerd gaat worden?

Jazeker! Zie deze post ;)

#1,893

"...
Verder begint de logistieke puzzel qua autos en motoren ook vorm te krijgen.
Trip 1: Jeep + Poezen en Land Rover + Trailer met 3 motoren.
Fly back (er zijn tegenwoordig rechtstreekse vluchten Sunshine Coast Airport Canberra)
Trip 2: Unimog + trailer met Land Rover (1957 versie)

Tussen het heen rijden en terug vliegen mag ik de Unimog + Car trailer stallen bij mijn vriendelijke Land Rover workshop. Dat ruimt mooi op rond het huis (voor de verkoop) en scheelt me rent bij een storage toko. Top!

..."
 
Even wat ander (geen Covid) nieuws dan maar?

@Red dust We zijn vandaag naar McIntyre gereden. (je weet wel...) De weg is best steil en ruw op plekken. Denk dat het voor jullie wel mogelijk was geweest, maar het is fijner met betere banden, en met een auto erbij zodat iemand je even kan helpen mocht het niet lukken.
We hadden een oude rammelbak Hilux bij ons op prehistorische banden en hij kwam er ook (had wel suspension lift)
Anyway, mocht je nog een keer deze kant opkomen, hou het in gedachten. Flea Creek is veeeel makkelijker. Steil maar OK.

Voor mensen die niet weten waar ik het over heb; hier een paar foto's:

 
Even wat ander (geen Covid) nieuws dan maar?

@Red dust We zijn vandaag naar McIntyre gereden. (je weet wel...) De weg is best steil en ruw op plekken. Denk dat het voor jullie wel mogelijk was geweest, maar het is fijner met betere banden, en met een auto erbij zodat iemand je even kan helpen mocht het niet lukken.
We hadden een oude rammelbak Hilux bij ons op prehistorische banden en hij kwam er ook (had wel suspension lift)
Anyway, mocht je nog een keer deze kant opkomen, hou het in gedachten. Flea Creek is veeeel makkelijker. Steil maar OK.

Voor mensen die niet weten waar ik het over heb; hier een paar foto's:

Wauw dat ziet er goed uit!!
 
Even wat ander (geen Covid) nieuws dan maar?

@Red dust We zijn vandaag naar McIntyre gereden. (je weet wel...) De weg is best steil en ruw op plekken. Denk dat het voor jullie wel mogelijk was geweest, maar het is fijner met betere banden, en met een auto erbij zodat iemand je even kan helpen mocht het niet lukken.
We hadden een oude rammelbak Hilux bij ons op prehistorische banden en hij kwam er ook (had wel suspension lift)
Anyway, mocht je nog een keer deze kant opkomen, hou het in gedachten. Flea Creek is veeeel makkelijker. Steil maar OK.

Voor mensen die niet weten waar ik het over heb; hier een paar foto's:

Tja, die suspension lift is nou net wat we misten....
 
Tja, die suspension lift is nou net wat we misten....

Ik zou investeren in een paar fijne All Terrain banden. (Bridgestone KM3, of Cooper Discoverer, of Toyo Open Country of, of...)

FYI de Pathfinder was model buik schuiver. Maar met een fatsoenlijke band, en even terug naar 23 psi luchtdruk kom je er wel!

Kerst Cadeautje voor jezelf? ;)
 
Ik zou investeren in een paar fijne All Terrain banden. (Bridgestone KM3, of Cooper Discoverer, of Toyo Open Country of, of...)

FYI de Pathfinder was model buik schuiver. Maar met een fatsoenlijke band, en even terug naar 23 psi luchtdruk kom je er wel!

Kerst Cadeautje voor jezelf? ;)
Ik denk dat we eerder investeren in een andere auto. Het plan is om nog 2 jaar in deze rond te rijden en dan een flinke upgrade te doen.
 
Ik denk dat we eerder investeren in een andere auto. Het plan is om nog 2 jaar in deze rond te rijden en dan een flinke upgrade te doen.

Ja dat zei je laatst op Cotter, dat is natuurlijk ook een idee :up:
Maar mocht je voor die tijd aan banden toe zijn dan ;)
 
Even een snelle update, in toch wel een beetje stressvolle tijden.

1. Mocht je aan verhuizen denken. Doe het niet, het is vreselijk! All jokes aside, ben wel een beetje klaar met home improvements, in pakken, in chaos wonen. Nodig hebben wat je net ingepakt hebt, enz...

2. Dat hele Covid-19 gebeuren, grenzen die open en dicht gaan, hotspots die opduiken her en der.

3. De tenant in ons huis is nog niet vertrokken. Ze hebben nog een paar dagen (officieel nog tot Maandag avond) Maar ze hebben nog geen nieuw huis :oops: In het ergste geval vertrekken ze niet en zitten wij een beetje tussen wal en schip. Want voor ons gaan de deuren in Canberra langzaam maar zeker dicht. Verhuizer komt Dinsdag, Schoonmakers daarna, dan de staging/decorating en de foto's. Alles razend goed gepland, op zijn Nederlands. Alleen aan de andere kant hebben we Queenslanders. Dat gaat allemaal niet zo snel ;)

Dus naast alle 'normale' verhuis stress van puntje 1. Zitten we nu ook met de stress van een Plan B enz. Uiteraard kan de huurder uitgezet worden. Maar dat gebeurd niet op dag 1. Moet naar de rechtbank, dan court order, dan moet de politie dit oppakken enz. Dat kan tussen een week en maand(en) volgens de agent. De agent probeert nu wel duidelijk te maken dat ze er uit moeten, eventueel spullen in storage en wonen bij familie.

Voor iedereen heel sneu, want het zijn beste mensen verder (onze huurders) en de huizenmarkt aan de Sunshine Coast is gewoon niet makkelijk/duur.

Dus @Zwerver, 2x QLD-gangers in de stress ;)
 
Dus naast alle 'normale' verhuis stress van puntje 1. Zitten we nu ook met de stress van een Plan B enz. Uiteraard kan de huurder uitgezet worden. Maar dat gebeurd niet op dag 1. Moet naar de rechtbank, dan court order, dan moet de politie dit oppakken enz. Dat kan tussen een week en maand(en) volgens de agent. De agent probeert nu wel duidelijk te maken dat ze er uit moeten, eventueel spullen in storage en wonen bij familie.

Voor iedereen heel sneu, want het zijn beste mensen verder (onze huurders) en de huizenmarkt aan de Sunshine Coast is gewoon niet makkelijk/duur.

Dus @Zwerver, 2x QLD-gangers in de stress ;)
Misschien als tijdelijke oplossing een tent in de tuin zetten zodat je tenants in ieder geval een dak boven hun hoofd hebben. 🙃
 
Alles razend goed gepland, op zijn Nederlands. Alleen aan de andere kant hebben we Queenslanders. Dat gaat allemaal niet zo snel ;)

Mijn tip komt voort uit mijn eigen ervaringen met QLD: lower your expectations! Alles gaat traag, innefficient en de service levels zijn over het algemeen niet om over naar huis te schrijven. Ik heb me er na 2 jaar uiteindelijk maar bij neergelegd en take it as it comes. Maar man het kan frustrerend zijn. Vind het altijd wel komisch met bijvoorbeeld pakketpost: Van Melbourne of Sydney naar Brisbane altijd binnen1 dag, dan binnen 2 dagen naar Cairns en dan ligt het pakket vaak nog 2-3 dagen in Cairns voordat het bezorgd wordt.

Over dat last minute opknappen, o daar heb ik zelf ook nog nachtmerries van met ons huis in NL, hele zolderverdieping en zoldertrap opgeknapt binnen 1 week, real estate agent wist niet wat hij zag, maar het was hard werk en ook in een periode dat je je tijd wel beter kunt gebruiken.

Ik hoop dat de tenant snel wat vind, want uiteindelijk zal hij toch op die datum de property moeten verlaten. Succes met de verhuizing en hopelijk gaat alles zonder problemen. Want al met al verhuizen jij en @Zwerver wel mooi naar de mooiste staat van Oz!
 
Misschien als tijdelijke oplossing een tent in de tuin zetten zodat je tenants in ieder geval een dak boven hun hoofd hebben. 🙃
Yeah... nah. Zie ook @Tim911 zijn post. Zodra dat wij het ons probleem maken gaat de druk van de ketel en zit je voor je het weet nog maanden met een stel echte Queenslanders opgescheept.

We kijken echt wel hoe we het hier in Canberra een paar dagen kunnen rekken zodat ze iets meer tijd hebben. Maar ze hebben uiteindelijk 3 maanden de tijd gehad om iets te vinden. En dan krijg je vorige week een belletje hoeveel rek er in de datum zit... Nee, er moet ook een keer beweging gaan komen van die kant.

Wederom op @Tim911 inhakend; in QLD schijnen dingen vaak pas te gaan bewegen als het moment daar is. Iets wat volgende maand of volgende week in de agenda staat. Daar kijkt niemand naar. 's Ochtends kijk je wat er die dag moet gebeuren, dat is vroeg genoeg in Qld. (tenminste dat is wat ik her en der een beetje opvang)
 
Over dat last minute opknappen, o daar heb ik zelf ook nog nachtmerries van met ons huis in NL, hele zolderverdieping en zoldertrap opgeknapt binnen 1 week, real estate agent wist niet wat hij zag, maar het was hard werk en ook in een periode dat je je tijd wel beter kunt gebruiken.

Ja, we hebben toch op redelijk korte termijn besloten om dit te verkopen en te verhuizen. Dus de druk staat er continu op.

Ik hoop dat de tenant snel wat vind, want uiteindelijk zal hij toch op die datum de property moeten verlaten. Succes met de verhuizing en hopelijk gaat alles zonder problemen. Want al met al verhuizen jij en @Zwerver wel mooi naar de mooiste staat van Oz!

Hoop het ook, uiteindelijk wil je voor iedereen het beste, maar hij zal zelf echt in beweging moeten komen, want dit kan ik niet 1-2-3 voor hem oplossen.
De mooiste staat! Goed om te weten :D
 
Idd (ver)huizen is zowat het meest stressvolle item dat je kan ervaren.
ivm uitzetten, wij kregen vanuit de huurders kant enkele maanden terug het volgende te horen van een bureau dat huurders helpt met legale problemen: eigenaar/real estate manager kan wel aan je deur komen staan en zeggen dat je eruit moet maar daar hoef je niet op in te gaan. Ze moeten via de rechtbank en in Cairns kom je dan op een 6 weken lange wachtlijst....
Redelijk stuitend! Wij waren bang im er uitgezet te worden op grond van onredelijke beschuldigingen dus dat leek wel redelijk maar in jullie geval als eigenaar lijkt me dat horror.
Iig: onze ervaring met Cairns (en ik hoop echt dat dat niet representatief is voor QLD) is: geen paniek, op het allerlaatste moment kan nog heel veel (onverwachts) gebeuren. No worries to the max.
Succes!
 
Ze moeten via de rechtbank

Klopt, en dat proces kan even duren. Ligt aan de backlog zeg maar.

Op zich is het goed dat er huur bescherming is hoor, en alles heeft twee kanten. In dit geval denk ik dat we met 3 maanden opzeg termijn redelijk zijn geweest. Maar ja, de huizenmarkt in de Sunshine Coast is dramatisch voor huurders. Geloof dat Noosa een vacancy rate heeft van 1.8 of zoiets, de Hinterland iets beter. (Redelijk gelijk aan Cairns trouwens wat ook zeer krap is met 1.4 :eek:) Dus ja, het is voor iedereen lastig. Laten we hopen dat het oude gezegde "Onder druk wordt alles vloeibaar" hier ook waar gaat zijn!
 
Je weet dat je hier normaliter terecht kunt, maar ja, tegenwoordig zijn we opeens 'Greater Sydney', dus dat is nu ff niet handig....

Nee, laten we dat niet doen. Maakt het nog complexer ;)

Voor ons zelf is het niet zo’n probleem, het is meer; waar laat je 4 katten. Maar het gaat vast goed komen!
 
Back
Top