moet een iels test wel?

daan

New Member
Wat ik me afvraag.Je hoeft geen ielts test te doen als je moedertaal engels is,of wanneer je een university degree hebt gehaald waar alle lessen in het engels waren.Ik heb wel een mavo diplomaatje voor engels.Zou dat al voldoende zijn? :|

Nou vrgeet ik nog iets.Als je kan aantonen dat je al een jaar in Oz bent geweest,zou dat toch ook voldoende bewijs moeten zijn dat je de taal beheerst lijkt mij.Als iemand het weet,hoor ik het graag.Groeten Daan

[quote author=daan link=topic=981.msg7495#msg7495 date=1105906549]
Nou vrgeet ik nog iets.Als je kan aantonen dat je al een jaar in Oz bent geweest,zou dat toch ook voldoende bewijs moeten zijn dat je de taal beheerst lijkt mij.Als iemand het weet,hoor ik het graag.Groeten Daan
[/quote]Nee, zo makkelijk gaat het helaas niet. Het is op zich niet zo moeilijk om een jaar lang als toerist in een land te overleven zonder ook maar 1 woord van de taal te spreken, kwestie van een simpel reiswoordenboekje, veel gebarentaal en een credit card. Dus dat is echt niet voldoende bewijs dat je 't Engels beheerst.
[quote author=daan link=topic=981.msg7495#msg7495 date=1105906549]Wat ik me afvraag.Je hoeft geen iels test te doen als je moedertaal engels is,of wanneer je een university degree hebt gehaald waar alle lessen in het engels waren.Ik heb wel een mavo diplomaatje voor engels.Zou dat al voldoende zijn?[/quote]Nee. Ter vergelijking: ik had VWO Engels, meerdere wetenschappelijke artikelen en een compleet proefschrift in het Engels geschreven en was al meerdere malen in Australie geweest toen ik mijn visum aanvroeg, en ik moest ook gewoon een IELTS doen...

[quote author=daan link=topic=981.msg7493#msg7493 date=1105906270]
Wat ik me afvraag.Je hoeft geen ielts test te doen als je moedertaal engels is,of wanneer je een university degree hebt gehaald waar alle lessen in het engels waren.Ik heb wel een mavo diplomaatje voor engels.Zou dat al voldoende zijn? :|
[/quote]Hoi Daan

Kijk eens op deze site Kun je alvast oefenen  :-D        http://www.ielts.studyau.com/

Groetjes M5

Kreeg vandaag de envelop in huis van IELTS, waarin staat dat we dus 12 maart al examen kunnen doen. Ze gaven op diverse sites aan dat de wachttijd erg lang kan zijn....ik heb het begin vorige week aangevraagd en nu dus al antwoord dat we dus 12 maart al dat examen kunnen doen....dat weekend staat dus in het teken van "Emigreren" bij ons, want de vrijdag gaan we al naar de emigratiebeurs  :lol:  :lol:

Hoi Yvonne

Het antwoord op jouw vraag is nergens. Ik begrijp er echt niets van ,de link die ik had door gegeven was een oefensite voor de IELTS ,en die is er nu niet meer. Ik heb het nog geprobeerd op tezoeken maar de site bestaat blijkbaar niet meer. Op deze site kun je ook nog nuttige info over de IELTS vinden. http://www.international.holmesglen.vic.edu.au/ie_list.cfm

Groetjes Sander

Hoi Yvonne

Sabi van het forum heeft een nieuwe link door gegeven, waar je je engels kan oefenen! http://www.esl-lab.com/

Groetjes Sander

Hoi Sander,

Bedankt! Had het ondertussen ook gelezen.

Kunnen we nu flink aan het oefenen -voor de 19e mrt-. :coffee:
BBC  staat ook geregeld aan en natuurlijk ' de secret live of us'.

Heb jij 'm al gehad of moet je nog? En general of academic?

gr yvonne

Hoi Yvonne

Nee,wij moeten hem nog doen want ik wacht nog steeds op uitsluitsel van mijn baas met betrekking tot mijn premie die ik krijg als ik daar vrijwillig weg ga(financieel nog te onzeker voor ons). Ik denk dat ik general ga doen omdat ik in Australie op de werkvloer als drukker kom te staan, dus denk niet dat ik daar academic voor nodig heb.
En jij?

Groetjes Sander  :up:

Allebei general, met een score van 4.5.
Dat valt dus reuze mee, maar het idee van een examen krijg ik de kriebels...

Hou op schei uit ,dat geldt voor mij ook en het feit dat ik examenvrees heb werkt ook niet echt mee.Maar ja een van de onderdelen om in Australie te komen is die .....Ielts test  :x . Ik moet nog nalezen wat die 4.5 betekent(zag de topic op het forum staan maar heb nog niet gekeken) maar hoop dat het niet te ingewikkelt is.

Groetjes Sander

Haal wat valeriaan pillen!

band 4: Basic competence is limited to familiar situations. has frequent problems in understanding and expresion. Is not able to use complex language.

band 5:Has partial command of the language,coping with overall maening in most situations, though is likely to make many mistakes. Should be able to handle basic communication in own field.

gr yvonne

Hoi Sander,

Ik weet niet voor welk visum jullie gaan, maar als jullie op een skilled independent visum willen gaan en die wordt op jouw naam als 1e applicant aangevraagd, dan moet degene die hem aanvraagt voor de IELTS test (afhankelijk van General of Academic) op General nivo gemiddeld een zes halen voor vier onderdelen, luisteren, lezen, schrijven en converseren, en daarbij mag de score voor geen van deze vier onderdelen lager dan een 5 zijn. Dus wanneer je bijv. een 5 / 5.5 / 8.0 / 5.5 zou halen dan heb je gemiddeld een zes en dan is het goed.
Voor degene die meegaat op hetzelfde visum, die moet voor alle vier de onderdelen minimaal een 4.5 scoren.
De scores die ze geven gaan van 1 tot 9.

Als je het echt niet ziet zitten kun je altijd nog een preparation course voorafgaand aan de IELTS volgen.

Heel veel succes ermee. :up:

Groetjes,

Brit

Hoi Britt

Dank je voor je reactie, het is volkomen duidelijk.Ik weet nu wat mij te doen staat.Heb ik nog een vraag, weet jij toevallig hoe zo een preparation course er aan toe gaat/wat het precies inhoud.

Groetjes Sander  :up:

[quote author=Brit link=topic=981.msg8899#msg8899 date=1108072476]
Voor degene die meegaat op hetzelfde visum, die moet voor alle vier de onderdelen minimaal een 4.5 scoren.
[/quote]

Dit heeft toch alleen te maken als je voor je spouse nog extra punten wil vergaren? Je partner is toch niet verplicht de IELTS test te doen voordat het visum aangevraagd is? Hij of zij kan toch later, eenmaal in Oz., toch ook de IELTS test doen?

Ik denk persoonlijk zelfs dat als de partner meegaat op jouw visum en hij of zij heeft geen IELTS test gedaan en wil toch gaan werken, dat je niet eens hoeft aan te geven bij een bedrijf dat je de IELTS niet gedaan hebt.....

Het maakt uiteindelijk voor ons niets uit. Ik heb totaal geen moeite met engels, ik heb een jaar in Canada gewoond en heb een canadeze schoonzus en australische "stiefmoeder"  :wink: Het is zo jammer dat ik de IELTS test niet kan doen voor Sander! Dus ook hier moeten wij flink oefenen, met engelse tv en ook samen engels praten. T.o. hoeft hij zich niet opgelaten te voelen!  :) En met zijn engels komt het echt wel goed, hij is erg onzeker vanwege zijn examenvrees!

[quote author=Maluka link=topic=981.msg8912#msg8912 date=1108105607]
[quote author=Brit link=topic=981.msg8899#msg8899 date=1108072476]
[/quote]

Dit heeft toch alleen te maken als je voor je spouse nog extra punten wil vergaren? Je partner is toch niet verplicht de IELTS test te doen voordat het visum aangevraagd is? Hij of zij kan toch later, eenmaal in Oz., toch ook de IELTS test doen?

Ik denk persoonlijk zelfs dat als de partner meegaat op jouw visum en hij of zij heeft geen IELTS test gedaan en wil toch gaan werken, dat je niet eens hoeft aan te geven bij een bedrijf dat je de IELTS niet gedaan hebt.....
[/quote]Nee, het heeft te maken met de zgn. 'second installment': als je in de visumaanvraag niet aantoont dat je spouse, en ik dacht ook kids boven de 16, het Engels voldoende beheersen, moet je een second installment van zo'n $2500 betalen waarvoor ze dan in Australie Engelse les krijgen. Door je spouse/kids de IELTS te laten doen kun je jezelf dus veel geld besparen...

Back