[quote author=daan link=topic=981.msg7495#msg7495 date=1105906549]
Nou vrgeet ik nog iets.Als je kan aantonen dat je al een jaar in Oz bent geweest,zou dat toch ook voldoende bewijs moeten zijn dat je de taal beheerst lijkt mij.Als iemand het weet,hoor ik het graag.Groeten Daan
[/quote]Nee, zo makkelijk gaat het helaas niet. Het is op zich niet zo moeilijk om een jaar lang als toerist in een land te overleven zonder ook maar 1 woord van de taal te spreken, kwestie van een simpel reiswoordenboekje, veel gebarentaal en een credit card. Dus dat is echt niet voldoende bewijs dat je 't Engels beheerst.
[quote author=daan link=topic=981.msg7495#msg7495 date=1105906549]Wat ik me afvraag.Je hoeft geen iels test te doen als je moedertaal engels is,of wanneer je een university degree hebt gehaald waar alle lessen in het engels waren.Ik heb wel een mavo diplomaatje voor engels.Zou dat al voldoende zijn?[/quote]Nee. Ter vergelijking: ik had VWO Engels, meerdere wetenschappelijke artikelen en een compleet proefschrift in het Engels geschreven en was al meerdere malen in Australie geweest toen ik mijn visum aanvroeg, en ik moest ook gewoon een IELTS doen...