moet een iels test wel?

[quote author=Brit link=topic=981.msg8899#msg8899 date=1108072476]
Ik weet niet voor welk visum jullie gaan, maar als jullie op een skilled independent visum willen gaan en die wordt op jouw naam als 1e applicant aangevraagd, dan moet degene die hem aanvraagt voor de IELTS test (afhankelijk van General of Academic) op General nivo gemiddeld een zes halen voor vier onderdelen, luisteren, lezen, schrijven en converseren, en daarbij mag de score voor geen van deze vier onderdelen lager dan een 5 zijn. Dus wanneer je bijv. een 5 / 5.5 / 8.0 / 5.5 zou halen dan heb je gemiddeld een zes en dan is het goed.
Voor degene die meegaat op hetzelfde visum, die moet voor alle vier de onderdelen minimaal een 4.5 scoren.
De scores die ze geven gaan van 1 tot 9.
Groetjes,
Brit
[/quote]

Brit,

Is het niet zo dat het cijfer dat je voor je IELTS moet halen afhankelijk is van het aantal punten dat je claimt bij een skilled independent visum?
In booklet 6 blz 35 staat dat als je 20 punten wil claimen voor "English Language Ability" je ten minste een 6 moet scoren op elk van de 4 onderdelen. Voor 15 punten is een score van ten minste 5 voor elk van de 4 onderdelen genoeg.

Waar heb jij gelezen over het gemiddelde of wellicht interpreteer ik de tekst verkeerd?

Groet
Sabi

Effe een vraagje.  :think:

Wat als je de Ielts test niet zou halen en daarvoor dus geen punten krijgt , maar in totaal toch genoeg punten hebt voor een visum aanvraag(in mijn geval skilled australian sponsored 110 punten)  :think:
Heeft iemand enig idee!

Groetjes Sander

[quote author=M5 link=topic=981.msg8976#msg8976 date=1108203659]

Wat als je de Ielts test niet zou halen en daarvoor dus geen punten krijgt , maar in totaal toch genoeg punten hebt voor een visum aanvraag(in mijn geval skilled australian sponsored 110 punten)  :think:
Heeft iemand enig idee!

Groetjes Sander
[/quote]Dan voldoe je niet aan de basic requirements en kom je dus niet voor dat visum in aanmerking.

[quote author=Hans de Visser link=topic=981.msg9016#msg9016 date=1108294061]
[quote author=M5 link=topic=981.msg8976#msg8976 date=1108203659]

Heeft iemand enig idee!

Groetjes Sander
[/quote]Dan voldoe je niet aan de basic requirements en kom je dus niet voor dat visum in aanmerking.
[/quote]
En ben je je geld kwijt.

Nog even twee vragen naar aanleiding van dit alles,
Hoe lang is een IELTS geldig?
Stel je doet een aanvraag voor een skill independent visa en dit zou, om wat voor redenen worden afgewezen, ben je dan 1 x 1100 euro kwijt of meer of minder?

1 jaar ( datum waneer het examen afgelegt is geldt)

ja, je poen ben je kwijt  :cry: als je wordt afgewezen.

Groetjes Sander  :up:

Bedankt Sander,
dus je moet je definitieve visa aanvraag doen binnen een jaar na de ielts-test,
wilde ik even zeker weten.

Yep, je Ielts of je vog deze zijn een jaar geldig, dus wachten tot de Dimia hier omvraagt(zolang mogelijk mee wachten dus) .

DIMIA vraagt toch niet om de IELTS?????
Wel medicals en VOG.
IELTS moet je toch al doen voor je aanvraag, beter nog voor je skill assessment.

Klopt, de IELTS moet je met de aanvraag meesturen.
De medicals en VOG moet je pas opsturen als DIMIA hier om vraagt.

Wacht effe, je Ielts resultaten moet je toch op sturen naar je uiteindelijke visum aanvraag, toch niet als je je documenten voor je skill assesment opstuurt. Ik bedoel je stuurt je kopie's(gecertificeerd) en brief werkgever(s) op voor je skill assesment.De hopelijke positieve beoordeling daarvan ,stuur je samen met je medicals, vog en ielts resultaten op voor je visum aanvraag. Klopt dit.

Dat klopt Sander,
Ik heb het nog even nagezocht op de site van DIMIA,
Alleen voor je IELTS krijg je geen oproep, die moet je eerst zelf doen, dan doe je je officiele visa-aanvraag bij DIMIA, dan krijg je van DIMIA weer het verzoek om de Medicals en de VOG, dan krijg je definitieve bevestiging voor je visa.
Ik was ook even een beetje in de war omdat je voor sommige skill assessments wel heel specifieke Engels kennis nodig hebt(zie instantie waar je je skill assessment doet en kijk voor welke occupation dit van toepassing is)

Succes :up:

Pfjeu, gelukkig ik kreeg het twee beetjes benauwd, maar goed geen paniek meer in huis. :-D

Ja Sander, dat is soms het nadeel van zo'n forum, je komt onzettend veel te weten, af en toe meer als dat goed voor je is. Ik ben ook al vaker aan het twijfelen gebracht, maar tot nog toe is het allemaal iedere keer weer op z'n pootjes terecht gekomen :whistle:

M5, heb je je al ingeschreven voor de IELTS test?? wij moeten volgende week zaterdag.....

Hoi allemaal,

De IELTS results van Jan hebben wij gelijk met de aanvraag van het visum meegestuurd. Ik moest mijn IELTS test
3 dagen later, nadat we de visumaanvraag opgestuurd hadden, doen en kreeg 1 1/2 week later de uitslag. Deze uitslag hebben gewoon bij ons gehouden, omdat we ook geen file nummer en naam van een Case Officer hadden.
Bij het verzoek van de DIMIA om de medicals en VOG op te sturen, vroegen ze ook om toezending van mijn IELTS results.
Dus niets aan de hand deze stuur ik nu morgen per FEDEX gewoon samen met de VOG en het bewijs dat we de medische keuring hebben gedaan naar de DIMIA.

Groetjes,
Brit

Back