moet een iels test wel?

[quote author=M5 link=topic=981.msg10347#msg10347 date=1110105379]
Wacht effe, je Ielts resultaten moet je toch op sturen naar je uiteindelijke visum aanvraag, toch niet als je je documenten voor je skill assesment opstuurt.
[/quote]

Dat ligt er aan. Voor sommige skills assessments moet je een IELTS test meesturen. Je zult dus even uit moeten zoeken of dat voor jouw skills assessment ook geldt.

Nee ik heb hem nog niet aangevraagd, ik hoop dat ik volgende week mijn laatste diploma binnen krijg,en dat ik dan het hele handeltje op de bus doen, alles ligt al klaar. En dan de Ielts aanvragen. Heb nog gekeken voor oefenmatriaal maar heb jammer genoeg niks kunnen vinden.

Groetjes Sander  :up:

Zoek je oefenmateriaal voor de IELTS test? Ik zag dat je zelf een berichtje had geplaatst over een site om te oefenen:
http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,1050.0.html  :wink:

Je kunt ook oefenmateriaal bestellen op:
http://www.bltc.nl/nl/ielts_d.htm

De tests kun je op de volgende locaties doen:
Netherlands
Amsterdam
British Language Training Centre
Next Test Date: 19-Mar-2005
More Information

Netherlands
Utrecht
IDP Education Australia (Netherlands)
Next Test Date: 12-Mar-2005
More Information

Hoi Sander,

Probeer even www.ielts.snt.ru ,Staan een aantal leuke tests op, ook met geluid en al.
Leuk voor te oefenen

Tjeempie! Zoveel sites om te oefenen... Ik vind het wel een beetje irritant dat je niet van te voren weet wat je ongeveer kunt verwachten. Ja.. lezen, schrijven, luisteren en spreken, maar hoe zwaar al die dingen worden beoordeeld. Mijn engels is best goed (heb 9 jaar les gehad in engels) maar als ik al die oefensites zo zie... Heb toch even gekeken en wat dingen gedaan om te oefenen, maar erg veel heb ik er niet aan gedaan.

Degenen die de test al gedaan hebben kunnen me vast wel vertellen of het toch verstandig is om nog even wat te oefenen voor zaterdag.

Wij hebben de IELTS in november al gedaan. Vantevoren hadden we de IELTS cursus gedaan. Achteraf gezien was dat voor ons Engels niet echt nodig en hadden we ook wel zelf met testmateriaal kunnen oefenen.

Het grote voordeel vond ik wel dat we precies wisten wat we bij de test konden verwachten (wat voor soort teksten, wat voor soort vragen, hoeveel tijd je hebt voor elk onderdeel, waar letten ze op bij het mondelinge gedeelte, etc.). Ik denk dat onze score daardoor zeker een paar punten hoger uitgevallen is! :)

Ook al is je Engels goed, ik zou iedereen dus zeker aanraden om vantevoren veel te oefenen!
Als je weet wat je bij de test kunt verwachten, scheelt dat ook een hoop stress. :unsure:

Succes, iedereen die 'm nog moet doen! :up:

Yep,

Wij hebben idd ielts oefenmateriaal gekocht dan weet je ook hoe het reilt en zeilt.
Er zit ook een cd bij met luisteroefening maar ook waar je voorbeelden hoort van het speaking' gedeelte. Nou is mijn engels zeker niet perfect maar aan de hand van heyt vb dat ik hoorde heb ik in iedergeval geen zenuwen dat ik de 4.5 niet haal.

En er zijn genoeg sites waar je kan oefenen.

gr Yvonne

Ik denk zelf dat mijn engels best wel goed is, maar wie ben ik om dat te beoordelen he... Weet ook zeker dat ik ga zenuwen. Misschien is dat helemaal niet nodig, maar dat doe ik toch wel. Hoe vaak ik ook hoor of tegen mezelf zeg dat het niet hoeft. Heb gisteren op een bepaalde site een simpele test geoefend, een iets moeilijkere en een moeilijke. Alle3 gingen ze wel goed. De makkelijkste was compleet foutloos en de iets moeilijkere ook. Goed... Ik ga voor de zekerheid nog even wat oefenen. Je weet maar nooit he  :wink:
Echt IELTSoefenmateriaal hebben we niet, dus ik weet niet precies wat we kunnen verwachten. Ik vergelijk het dan maar een beetje met de Luistertoets en Leestoets die je met je Schoolonderzoeken op de Middelbare school kreeg.

Sander said:
Het antwoord op jouw vraag is nergens. Ik begrijp er echt niets van ,de link die ik had door gegeven was een oefensite voor de IELTS ,en die is er nu niet meer. Ik heb het nog geprobeerd op tezoeken maar de site bestaat blijkbaar niet meer. Op deze site kun je ook nog nuttige info over de IELTS vinden. http://www.international.holmesglen.vic.edu.au/ie_list.cfm

Hallo Sander
De site die jij beschreef http://www.ielts.studyau.com/ doet het weer, erg leuk en handig.

Gr. Ton en Ineke :up:

[Lost] De tekst van Sander was gekopieerd dus daar heb ik een quote van gemaakt.

Annemiek,

OP deze site staat oefeningen die gelijk staan aan de ielts.

http://www.ielts.snt.ru/

Met luistertoets erbij. En ze zijn wel even anders dat die van 'Randalls...' . Ws heb je die geoefend?

Wat belangrijk daarbij is dat als je antwoorden invult de spelling ook goed moet zijn. Anders wordt het fout gerekend, en dat is zonde.

Met schrijven :een paar mooie woorden erin doen, logische opbouw, georganiseerd, geen onnnodige informatie erin.

Ik heb het nu over general; academic wordt natuurlijk zwaarder beoordeeld.

Welke moet jij doen?

En koop wat valeriaan tabletjes bij het kruidvat.

gr Yvonne

De zgn 'linking words' zoals; however, moreover, nevertheless, inspite of, due to, providing, along with, hence, since, in particular, overall, previously, eventually, as a matter of fact, yet, , notably, etc., etc. doen het erg goed bij het schrijfgedeelte! :up:

[quote author=Annemiek link=topic=981.msg10472#msg10472 date=1110208702]
Degenen die de test al gedaan hebben kunnen me vast wel vertellen of het toch verstandig is om nog even wat te oefenen voor zaterdag.
[/quote]Oefenen kan natuurlijk nooit kwaad. Heb je de oefentest besteld bij het BLTC? Misschien niet eens zo zeer om te oefenen, maar om te weten wat je te wachten staat, dat vond ik althans het belangrijkste van die oefentest.
Bv. er staat een voorbeeld in van een goed opstel voor het 'writing' gedeelte. Ik had goed naar de opbouw ervan gekeken en een soortgelijke opbouw toegepast in mijn opstel, en dat bleek goed te werken: ik had een 9 voor 'writing'. En iets soortgelijks voor 'speaking': van de oefentest krijg je er een idee van over wat voor soort onderwerpen je misschien zult moeten praten. Zorg dat je een aantal standaardverhaaltjes, of onderwerpen waarover je makkelijk praat, in je hoofd hebt zitten, en met een beetje geluk kun je een draai aan het gesprek geven zodat je bij een van je standaardverhaaltjes terechtkomt (bv. in mijn geval moest ik mijn mening geven over (massa)toerisme, en ik had een verhaal in mijn hoofd zitten over mijn laatste vakantie in een redelijke afgelegen gebied, dus het was redelijk makkelijk om naar dat verhaal toe te praten). Als je redelijk soepel van onderwerp weet te veranderen, toont dat aan dat je 'confidence' hebt in je Engels, maar als je het te geforceerd doet, lijkt het misschien weer alsof je niet voldoende Engels hebt om iets dieper over elk willekeurig onderwerp te praten.

Nee. We hebben geen oefentest. Zaterdag moeten we al, dus denk niet dat het nu nog zin heeft om die oefentest aan te vragen.
Wat ik ook jammer vind is dat ik heel veel woorden op een bepaald moment niet voor de geest kan halen, terwijl ik ze echt wel weet! Maar goed. We zien wel. Ik moet op alle 4 de onderdelen minimaal een 4.5 halen en ik denk dat dat wel moet lukken. Op zich is het schrijven geen probleem. Met veel woorden kom je er ook door te kijken of, wat je opgeschreven hebt, er wel logisch uitziet. Qua schrijfwijze dan.
Ik ga nog wel oefenen op http://www.ielts.studyau.com
Better safe than sorry  :wink:

Nou, Annemiek en ik hebben beiden vandaag dus het IELTS examen gedaan in Utrecht. En natuurlijk kom je daar ook nog weer een aantal forumleden tegen. Het ons op zich reuze meegevallen, maar ik weet nu al zeker dat ik toch ook wel een aantal foutjes heb gemaakt. Vooral met de luistertoets vond ik het lastig dat je bijvoorbeeld in een heel klein stukje tekst toch al snel 3 antwoorden moest geven. En als je dan nog bezig bent met het opschrijven van het ene antwoord, dan kan het zijn dat je het andere antwoord al weer hoort....en dat vergeet je dan natuurlijk (tja, ik ben natuurlijk wel een man en daarvan schijnt te zijn bewezen dat je maar 1 tegelijk kunt doen).....Maar de leestoets en daarna de schrijftoets gingen wel goed...alleen zere vingers van al dat schrijven. Het is immers voor mij al heel lang geleden dat ik echt grote lappen tekst heb geschreven...tegenwoordig gebruik je toch immers de computer....en ook het spreken ging wel goed. Het enige waarom je zenuwachtig bent is het feit dat het beoordeeld wordt. En dat maakt het ff lastig....nu is het afwachten op het resultaat....ik denk wel dat er 4 keer een 6 of meer inzit, maar ja...zekerheid voor alles.

Dus nou is het wachten op de uitslag! laat ff weten hoe het afgelopen is!

Iniedergeval ist lekker achter de rug...

(wij moeten as zaterdag, dus nog ff oefenen.. :readinginbed:   :)

doeii

Yvonne

Jups...we wachten vol spanning af (valt ook wel mee hoor)..

Als we de uitslag hebben, dan posten we dit wel op het forum (tenzij de resultaten dermate slecht zijn dat ik dat jullie niet aan durf te doen :lol: )

De tests vielen inderdaad wel mee. Het is alleen wel een lange zit. Je gaat van de luistertoets (30 min) meteen door naar de leestoets (60 min) en daarna ook meteen door met de schrijftoets (60 min) Alleen tussen de tests door mag je even naar het toilet.
Daarna moest Mark 1.5 uur wachten tot hij zijn gesprek had en ik 2.5 uur. We begonnen dus om 10.00 (moesten minimaal een half uur van te voren aanwezig zijn) en liepen rond 15.50 naar de auto. Je hebt in Utrecht wel een wachtruimte met stoeltjes en tafels, maar dat was het dan ook. De thee uit de automaat was ook niet lekker. Hing zo'n enorme koffiesmaak aan... Maar goed. De tests gingen goed en dat is het belangrijkste he! En nu dus inderdaad wachten. Ze moeten ook wel vooor volgende week donderdagochtend in de bus liggen. Donderdag gaan we namelijk voor een lang weekend naar Zeeland, dus dan lezen we de uitslag nog later  :-(

Mark en Annemiek,

Weten jullie ook of je de IELTS kunt doen wanneer je wilt of zijn hiervoor bepaalde data in het jaar vastgesteld??
In verband met de planning!

Er zijn vastegestelde data waarop je de IELTS test kan doen..

2 keer per maand wordt de IELTS test gehouden in Utrecht....
(van Amsterdam heb ik zo geen data bij de hand)

Dit is de lijst (nog niet helemaal bijgewerkt).

Saturday 12 (full) + Thursday 24 March (full)
Saturday 9 (limited places) + Thursday 28 April
Saturday 14 + Thursday 26 May
Saturday 11 + Thursday 23 June
Saturday 16 + Thursday 28 July
Saturday 13 + Thursday 25 August
Saturday 10 + Thursday 29 September
Saturday 15 + Thursday 27 October
Saturday 12 + Thursday 24 November
Saturday 10 + Thursday 15 December
(zie: http://www.idp.com/nl/ieltstest/article164.asp)

Daar zitten nog een aantal Academic-test only days tussen...)...

Let wel: mocht je de eerste keer de test niet halen, dan moet je minimaal 90 dagen wachten voordat je nog een keer de IELTS test mag afleggen

Back