money transfer

tum

XPdite Sponsor
Hoi,

Heeft er iemand tips, websites, etc. over hoe het in zijn werk gaat als je je geld (bijvorobeeld van de verkoop van je huis en al die miljoenen!!!????!!! die je op je bankrekening hebt staan) over wil brengen naar Australië. Ik heb wel een iets gelezen over de wijze waarop je een goede koers kan bedingen, maaaaar snap het niet helemaal.

Groetjes en bedankt alvast,
Miranda
:later:
 
[quote author=tum link=topic=1520.msg12902#msg12902 date=1113543847]
Heeft er iemand tips, websites, etc. over hoe het in zijn werk gaat als je je geld (bijvorobeeld van de verkoop van je huis en al die miljoenen!!!????!!! die je op je bankrekening hebt staan) over wil brengen naar Australië. Ik heb wel een iets gelezen over de wijze waarop je een goede koers kan bedingen, maaaaar snap het niet helemaal.
[/quote]

Die miljoenen mag je wel op mijn bankrekening storten :) Dan weet ik daar wel raad mee!!!  :lol: :lol: :lol:
 
Als ik ze ooit vind!!!???!!!!! dan laat ik het je weten. :computer:
En met die miljoenen zal ik dan de leden van het forum uitnodigen voor een feestje op het  :surfer: :beach: (BBQ without BYO!!)

Miranda
 
Het is volgens mij vooral een kwestie van het juiste moment afwachten omdat de koers schommelt. Een paar cent verschil per euro kan veel uitmaken op het totaalbedrag is sommige gevallen. Nu is de euro bijvoorbeeld redelijk laag ten opzichte van de Australische dollar.
Banken bieden volop de mogelijkheid om internationaal geld over te boeken, zonder al te veel kosten. Doorgaans moet dat via internationale overschrijfkaarten maar soms, zoals bij ING, kan dat ook via een internetrekening.
Er zijn ook bedrijven, die bedragen voor je over kunnen boeken maar of dat veel voordeel biedt?

René.
 
Ik heb het gewoon via de bank gedaan. Niet via de internet-rekening omdat daar een maximum aan vast zat voor wat betreft het bedrag je dagelijks kan overboeken. En je betaald voor elke overboeking een percentage (met een maximum) van het te boeken bedrag aan verwerkingskosten. Dit wilde ik dus maar een keer uitgeven en dus niet tig-keer de overboeking doen van het maximale bedrag en dus ook tig-keer de verwerkingskosten betalen.

Dus ik heb via de bank geregeld dat ik het bedrag in een keer kon overboeken en dus ook maar een keer de verwerkings kosten hoeft te betalen. Let wel dat de koers iets lager is dan de markt koers.
 
[quote author=neo link=topic=1520.msg13102#msg13102 date=1113820487]
Ik heb het gewoon via de bank gedaan. Niet via de internet-rekening omdat daar een maximum aan vast zat voor wat betreft het bedrag je dagelijks kan overboeken. En je betaald voor elke overboeking een percentage (met een maximum) van het te boeken bedrag aan verwerkingskosten. Dit wilde ik dus maar een keer uitgeven en dus niet tig-keer de overboeking doen van het maximale bedrag en dus ook tig-keer de verwerkingskosten betalen.

Dus ik heb via de bank geregeld dat ik het bedrag in een keer kon overboeken en dus ook maar een keer de verwerkings kosten hoeft te betalen. Let wel dat de koers iets lager is dan de markt koers.


[/quote]Hallo
Dat kan bij een groot bedrag nog aardig oplopen.

Gr. Ton en Ineke
 
Over welke Internet-bank heb je het nu neo? Want volgens mij hanteert elke bank zijn eigen regels. Ik heb ook nooit gehoord van het maximum over te boeken bedrag op een internet-rekening....(Rabobank)
 
[quote author=Maluka link=topic=1520.msg13105#msg13105 date=1113821531]
Over welke Internet-bank heb je het nu neo? Want volgens mij hanteert elke bank zijn eigen regels. Ik heb ook nooit gehoord van het maximum over te boeken bedrag op een internet-rekening....(Rabobank)
[/quote]

Ik denk dat elke bank dat heeft, maar is niet altijd even duidelijk. Ik zat bij de Fortis bank. Eventjes snel gekeken voor de rabobank, die heeft ook een maximum:

http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=309525
 
Kijk ik nou zo scheel  :lol: :lol:??? of zijn de kosten per overboeking maximaal € 15,-- per boeking of moet je 3% rekenen over het bedrag dat je overboekt???? (ik heb even bij de rabobank gekeken). Als het 3% is, dan gaat dat wel veel kosten, dat is meer dan je aan rente ontvangt, nee toch zeker!!!

Groetjes Miranda
 
[quote author=tum link=topic=1520.msg13127#msg13127 date=1113829233]
Kijk ik nou zo scheel  :lol: :lol:??? of zijn de kosten per overboeking maximaal € 15,-- per boeking of moet je 3% rekenen over het bedrag dat je overboekt???? (ik heb even bij de rabobank gekeken). Als het 3% is, dan gaat dat wel veel kosten, dat is meer dan je aan rente ontvangt, nee toch zeker!!!

Groetjes Miranda
[/quote]

Het is 3 promille en niet 3 procent (dus het is 0.3%). Er is een minimum van, ik meen, 5 euro en een maximum van 15 euro. Dus als de kosten hoger drijgen uit te vallen dan 15 euro, dan betaal je alleen maar het maximum van 15 euro. Een rekensommetje leert dan dat deze grens ligt op 5000 euro. Dus voor een overboeking van onder de 5000 euro betaal je 0.3% en daarboven betaal je een vast bedrag van 15 euro. Hetzelfde principe is ook voor het minimum bedrag.
 
[quote author=Maluka link=topic=1520.msg13105#msg13105 date=1113821531]
Over welke Internet-bank heb je het nu neo? Want volgens mij hanteert elke bank zijn eigen regels. Ik heb ook nooit gehoord van het maximum over te boeken bedrag op een internet-rekening....(Rabobank)
[/quote]ABN heeft volgens mij wel een max van 50.000 euro!
 
Hoi allemaal,

Ik ben dus ook bezig om te kijken hoe we geld kunnen overboeken van Nld naar OZ. Bij de Postbank kreeg ik te horen dat je geen geld over kunt maken naar het buitenland met Internetbankieren. Is de Postbank dan niet hetzelfde als de ING? Bij de Rabobank kreeg ik te horen dat als je gaat emigreren je je rekening op moet zeggen. Weet iemand hier iets over? Thanks for that!
Gr. Joke
 
Officieel zou je je rekening moeten opzeggen!
Maar je hoeft de bank dat niet te vertellen. Ik zou gewoon de rekening aanhouden en een betrouwbaar correspondentieadres opgeven, bv ouders of andere familie.
Als het bij de ING niet mogelijk is om via internet buitenland overboekingen te maken dan zijn z niet erg up to date, volgens mij is dat inmiddels bij de meeste banken wel mogelijk.
Iig bij de Rabobank! Die heeft wel een max per overboeking van ongeveer 45.000, maar zoveel geld heb ik toch niet.

Gr Wilbert
 
[quote author=Joke link=topic=1520.msg13206#msg13206 date=1113899944]
Bij de Postbank kreeg ik te horen dat je geen geld over kunt maken naar het buitenland met Internetbankieren. Is de Postbank dan niet hetzelfde als de ING? [/quote]

Nee!

[quote author=Joke link=topic=1520.msg13206#msg13206 date=1113899944]
Bij de Rabobank kreeg ik te horen dat als je gaat emigreren je je rekening op moet zeggen. Weet iemand hier iets over? Thanks for that!
Gr. Joke
[/quote]

Ik kan de Postbankrekening gewoon aanhouden en nam aan dat dat voor elke bank geld. Maar blijkbaar is dat dan niet zo ?!  :think:

Wat een gepuzzel, he. Joke?! :-(

Groetjes,

Ingrid.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1520.msg13207#msg13207 date=1113901007]
Officieel zou je je rekening moeten opzeggen!
[/quote]Volgens mij kun je bij de ABN je rekening gewoon aanhouden als je gaat emigreren!

Groetjes Sander :up:
 
Volgens mij kan je elke rekening aanhouden, als ze maar een correspondentieadres hebben(niet in Oz natuurlijk). En wat ik al eerder zij, wat niet weet, wat niet deert!
 
Via Mijn ING Bank  (internetbankieren ) kun je zonder problemen grote bedragen overmaken naar Australie. Daar zit geen beperking aan vast. De berekende kosten kom uit op één promille van het over te boeken bedrag met een minimum van 7,50 euro en een maximum van 75 euro.
Postbank kent nog geen internationale overboekmogelijkheden via internet. Bij ING en bij Postbank zijn overigens adressen in het buitenland van Nederlandse rekeningen gewoon mogelijk.

René.
 
[quote author=M5 link=topic=1520.msg13209#msg13209 date=1113901244]
[quote author=Wilbert67 link=topic=1520.msg13207#msg13207 date=1113901007]
Officieel zou je je rekening moeten opzeggen!
[/quote]Volgens mij kun je bij de ABN je rekening gewoon aanhouden als je gaat emigreren!

Groetjes Sander :up:
[/quote]

Bij de ABN AMRO kennen ze ook een expatservice, waarbij je gewoon je bestaande rekeningen kunt behouden.
Tevens hebben ze een soort helpdesk waar je met al je vragen terecht kunt.

Groetjes,
Brit
 
Back
Top