MRS DUCIE: 12 augustus 2006, we zijn getrouwd!!!

Hey Marina,

Ik begin nu weer een beetje wakker te worden. Vond het wel gezellig "even?" weer eens te kunnen kletsen.
Wat een uitvinding die skype, zeg.

Ik moest erg lachen om je verhaal met de spin. Moet volgens mij ook een komisch gezicht zijn geweest. Ik zou er niet aan moeten denken in zo'n web te lopen. Krijg nu al de kriebels :w00t:.

[quote author=marina link=topic=3871.msg47871#msg47871 date=1139874095]
Ze zijn hier ook verplicht om drinken mee te nemen voor tijdens de les! Dat moet je in NL eens proberen haha.
Ze hebben dus allemaal een fles met koeler er omheen met of water of juice op hun tafel.
[/quote]

Wat betreft drinken in de klas. Ik ben daar ook wel voor, hoor. Zeker als het zo heet is. Bij Abbey op school/ in de klas mogen ze ook gewoon hun fles water of limonade op tafel laten staan. Gewoon het hele jaar door. Maar wel in een fles/bidon. In mijn stageklassen helaas niet, jammergenoeg. Maar ik kan de regels natuurlijk ook niet zomaar gaan veranderen.

Nou tot lees maar weer,

Groetjes,
Mel

hoi Marina,

Ik vind het leuk om je weer te treffen.
Verder lees ik je verhalen met veel interesse.
Wellicht treffen we elkaar ook nog wel weer op de msn.

groetjes,

Jean

Nou ik kom net van school vandaan. Phil had zijn eerste assembly op school en heeft een Merit-Certificate gekregen. Dat is een soort award voor goed gedrag of goede resultaten. Hij had er een gekregen omdat hij zo snel gesettled was in zijn nieuwe klas en in zijn nieuwe land!
Hij werd naar voren geroepen en kon bij de principle zijn certificate ophalen en daarna kregen ze allemaal een groot applaus. Ik kreeg wel even kippenvel toen ze bij het begin allemaal opstonden en het Australisch volkslied begonnen te zingen. Aan het einde eindigde ze met het schoollied. We hadden dit in NL op de website al een keer gehoord maar nu stond hij daar dan en zong hij het live met al zijn andere schoolmates. Wel heel bijzonder. Dan realiseer je je dat je echt in Australië bent!

Over echte Australiërs gesproken. Mike heeft een paar weken geleden een ceremonie gehad waarbij hij geneutraliseerd werd als Australier (ik noem hem een plastic ozzie want hij mag zijn britse nationaliteit gewoon houden, ik geloof dat mensen buiten de commonwealth hun nationaliteit in moeten leveren). De Mare of Rockingham (althans zijn plaatsvervanger) was er om de ede af te nemen. Komt er een doedelzakspeler binnen die (hoevaak ik het national anthom nou al wel niet gehoord heb....! haha) het volkslied speelde. Zegt die Mare;
you might ask yourself why do we have a piper playing the national anthom? why not something australian?
well, WHY NOT??? haha, dat is typish laid back ozzie attitude ! haha wat een goed antwoord, tja hij heeft nog gelijk ook, why the hell not??

maargoed, Mike mag dus blijven haha.

Ik ga maar eens een bakkie thee zetten en mij zo met resumee richting school begeven.... Ik ben benieuwd of er een reactie op komt....!

Groetjes weer,
Marina

Hallo Marina,
Bij jou verhalen krijg ik het gevoel weer toen we zelf 6 ,5 jaar geleden hier aankwamen. Lekker enthousiast.
Ik wens jullie alle goeds, veel geluk en gezondheid toe, en zal zeker je verhaal blijven volgen.
Groetjes,
Gerrie

Welk leuk om deze verhalen te lezen als je weet dat je waarschijnlijk binnen een jaartje op dezelfde plek gaat neerstrijken. (secret harbour) :up:

Trouwens, wie heeft hier allemaal een weblog?

Echt waar? Secret Harbour is mijn stekkie hoor. Ik ben erg blij dat we hier terecht zijn gekomen. We hebben nog 7,5 maanden te gaan in dit huurhuis en dan verkassen we naar onze eigen stek. Dan kunnen we tenminste wat gaten in de muur maken en dingen ophangen. Nu heb ik maar wat van die zuignappen met haakjes gebruikt want anders kunnen we straks gaan vullen en schilderen als we weggaan, daar heb ik niet zoveel zin in!
Ik wil uit deze suburb in ieder geval niet meer weg!
Ik geloof dat we wel rap moeten zijn hier want de lappen grond gaan hier als warme broodjes!

Jullie gaan zelf bouwen? Of een bestaand huis kopen? Zelf bouwen lijkt me wel leuk in Oz. Vind die displayhomes wel gaaf!

Zelf bouwen heeft absoluut voordelen, zeker op het gebied van indeling van het huis. De typisch Australische indeling past toch niet geheel in het ideaalplaatje van de Hollanders (ok, de onze dan). Die meest voorkomende bouw is veel kleine kamertjes aan een lange gang. We hebben wel uitzonderingen gezien overigens, ondermeer in de displayhomes in Sercret Harbour (vorig jaar tijdens de vakantie).

Het si wel zo dat de vertegenwoordigers van de bouwers die we daar gesproken hebben, allemaal aangaven dat er tussen het opdracht geven tot de bouw en oplevering van het huis toch al gauw 12 tot 18 maanden zit. NIet dat het bouwen zelf zo lang hoeft te duren, maar vanwege regelmatig gebrek aan van alles omdat er zoveel gebouwd wordt in en rond Perth. Alles = dakpannen, timmermannen, metselaars, etc.

Ons eigen idee op ditg moment is dus om proberen een display house wat te koop staat op de kop te tikken. Dan heb je wel een nieuw huis, maar dan een die al af is. Ook nadelen trouwens: onze Ozzie vrienden vertelden dat het wel eens voorkomt dat er in display houses veel te weinig stopcontacten zijn, en dat ze nogal eens ingericht worden met ietwat ondermaatse meubels, zodat het huis zelf nog groter lijkt...

@Marina:
Ook wij zijn heel benieuwd wat jullie plannen inhouden (grond nog kopen? zelf bouwen?) en wat jullie voor ervaringen op dit gebied tot nu toe hebben.

M.vr.gr.
Perthpete

Hoi Marina,

Leuk om je verhalen te lezen.  Onze kleine loopt nog niet, maar dat duurt niet lang.  Ik verheug me ook op om met haar naar het strand te gaan in Australie, lekker genieten van buiten zijn.

Groetjes,
Susan

[quote author=marina link=topic=3871.msg48315#msg48315 date=1140052675]
Echt waar? Secret Harbour is mijn stekkie hoor. Ik ben erg blij dat we hier terecht zijn gekomen. We hebben nog 7,5 maanden te gaan in dit huurhuis en dan verkassen we naar onze eigen stek. Dan kunnen we tenminste wat gaten in de muur maken en dingen ophangen. Nu heb ik maar wat van die zuignappen met haakjes gebruikt want anders kunnen we straks gaan vullen en schilderen als we weggaan, daar heb ik niet zoveel zin in!
Ik wil uit deze suburb in ieder geval niet meer weg!
Ik geloof dat we wel rap moeten zijn hier want de lappen grond gaan hier als warme broodjes!

[/quote]

Jawel hoor, hier willen wij ook naartoe binnen een jaartje maar laat nog een stukje grond over voor ons. Al een idee van de prijzen en de oppervlakte van die lapjes daar? Wij hebben hier in Belgie 18 are maar dat gaat in Oz zeker niet lukken vermoed ik.

De vertegenwoordigers bouwen hier ook veel huizen die ze daarna gewoon te koop zetten. Die gaan ook als warme broodjes eruit!
Wij willen inderdaad (aangezien het huurcontract wat in september afloopt) een bestaand (nieuw!) huis kopen. Dus zoeentje die een vertegenwoordiger al uit de grond heeft gestampt, met alles erin. We gaan een dezer dagen naar de display huizen kijken, dus dan kan ik iets meer vertellen over de prijzen hier. Ik had al wel een droomhuis gezien in een display village Lakeside, hier niet zover vandaan, Eens kijken of we iets gelijks kunnen krijgen hier in Secret Harbour. Ik geloof dat dat huis al ergens rond de 345 lag (incl.)
Ik houdt jullie op de hoogte

huis0235.jpg

Dit is hem!!!! (althans we gaan dit weekend even verder (en binnen) kijken)
Gisteren zijn we na het eten even naar het display village gelopen aan het einde van onze straat.
Qua layout lijkt dit huis ons wel wat. Alleen willen we dan wel een sluitende garage.
We gaan dit weekend even verder kijken om het echt van binnen te bekijken want ze waren gisterenavond natuurlijk gesloten, en even informeren of deze ook ergens gebouwd wordt door de vertegenwoordigers...
Oh ik wordt al helemaal excited hahaha
wie weet!

De zonsondergangen hier zijn zooooo mooi. Gisteren op de terugweg liepen we door onze straat (waar tegenover nog niet gebouwd is dus een uitgestrekt stuk) en de zon was echt schitterend, de lucht allerlei kleuren. Het was wel fris.... flink windje... vandaag warmt het weer op en maandag is het weer een graadje of 37... heerlijk. wat geniet ik hier toch!

eej marina, maak me nou ff niet te jaloers, gister mijn auto verkocht en ik kon meteen door  een fikse bui regen naar de stad FIETSEN, om mijn ticket te gaan boeken. ( ik vlieg de 29e maart)

groetjes lin

GAAF HUISJE BY THE WAY !!!!

He Marina,

Da´s wel erg grappig... dat huis vonden wij ook een heel leuk huis, met dezelfde bedenking als jij: Liever een gesloten garage! Ik had me niet gerealiseerd dat jullie zo dicht bij dat display village woonden ;-) . Je weet dat je op deze foto Ellen ziet ?

We vonden ook dit huis wat een ietsje meer naar rechts staat, op een hoek lot erg mooi (Zie foto onder). Een enorme houten vlonder om het huis heen. Alleen is de vraag of dat verstandig is, aangezien de vraag is of het hout mooi blijft, of (net als in NL) na een jaar of twee helemaal grijs zal zijn. Vooral de indeling van het huis vonden we erg mooi.

Affijn, we zijn benieuwd waar jullie op uitkomen!

M.vr.gr.
Perthpete
huis0234.jpg

Hey Marina,

Leuk huisje, hoor :). En inmiddels al binnen kunnen rondkijken?
Ben benieuwd naar hoe je het vindt en of jullie al meer info hebben gekregen waar ze deze huizen bouwen.
Nu ook maar hopen dat het niet al te vol wordt gebouwd, zodat je in de toekomst ook van die mooie zonsondergangen kan genieten :).

Groetjes,
Mel

Yep we hebben binnen rondgekeken en de prijs / what you get vergelijking was de beste. Wel een immense oppervlakte aan woonkamers dus ik denk dat er een alfresco in komt. Zoiets als wat we nu hebben in dit huis. Verder is de indeling vrij gelijk aan wat we nu hebben, maar net ietjes ronder afgewerkt.

Perthpete; is dat dat huis waar je recht in kan kijken? ik geloof dat daar mensen in wonen nu en je kunt precies zien wat ze doen. er staat nl. geen schutting omheen. Mike vondt het meer een huis voor in the hills waar je niet "overlooked" bent.
Wel een schitterend huis trouwens!
In het huis naast de "onze" stond trouwens een huis waar ze een verzonken bioscoop hadden, das ook wel gaaf! Paar treetjes naar beneden, net echt!
inderdaad als je bij die rotonde rechts gaat, aan het einde van die straat links en rechts, daar wonen wij!

Ga vandaag even een leaflet halen over de lappen grond die deze week vrij komen. Wij (in anstey park gedeelte) willen graag hier omheen wonen, dit gedeelte bevalt goed.

Exciting allemaal. Ik houdt jullie op de hoogte!
Marina

@ Perthpete; hout vraagt altijd meer onderhoud, en ja, het verkleurt natuurlijk ja.

@ Marina; heerlijk om te horen dat je er zo van geniet daar! Mooi hè, zo'n nieuw leven!  :)

@Marina,

Laat vooral weten wat jullie allemaal tegenkomen aan informatie (wat doen die stukken land aan prijs, hoe groot zijn ze, wat krijg je te horen over de huisprijzen, etc)...

Of nog liever:
Bewaar alle leaflets e.d., dan komen we die over een weekje of 8 a 9 wel een keertje ophalen, en komen we jullie uithoren over de lots en de huizen !!. Ook wij hebben vorig jaar Lakeside gezien en hebben het op de ´shortlist´ gezet.

Overigens, voor het geval jullie een huis op het vizier zouden hebben met veel hout (vooral in fundament), dan is de volgende site een hele goede om eens goed te bekijken. Het schijnt dat in WA 1 op de 3 houten huizen last heeft van termieten (white ants). Daar moet je goed mee omgaan, en vooral op tijd.
http://www.termite.com.au/

Eigenlijk zijn we stinkend jaloers, we zouden het liefst ook op dit moment al willen gaan kijken naar een huis ;-) Affijn, nog even volhouden...

@Eerainuh
Dat hout altijd verkleurt is inderdaad geen verrassing. Het zou alleen wel eens kunnen zijn dat het in WA heel wat minder snel gebeurd dan in NL, omdat het in ieder geval veel droger is. van de andere kant natuurlijk heel veel meer zon, en de vraag is dus wat nu het meeste effect heeft op het hout.
Maar ook gezien de info op de termite-site (zie boven) is het sowieso iets om heel goed te bestuderen voor je een huis met veel hout gaat aanschaffen. Minimaal zal je moeten zeker stellen dat het fundament en de dragende delen niet van hout zijn danwel erg goed behandeld / bestand tegen die beestjes...

M.vr.gr.
Perthpete

Wow Marina wat mooi!!
Vindt t erg leuk om al je belevenissen zo te volgen!

Groetjes,Clair.

Back