MRS DUCIE: 12 augustus 2006, we zijn getrouwd!!!

Heya Pete!

Re the termites, I know! Steve z'n ex heeft 't laten versloffen en nu kan ze gaan graven, vooral in d'r portemonnee!! Silly woman!  :-(

Daar ben ik weer. Ik bewaar het allemaal voor je Perthpete! Ik had vanochtend met Phil naar school brengen mijn mobiel op het dak van de auto gelegd, valt dat ding er natuurlijk vanaf toen ik wegreed. Een man die het zag had hem afgegeven bij de buren. Was hem daar net even gaan ophalen. Ik sprak even met hem (zijn vrouw staat op het punt te bevallen) en hij vertelde mij dat mensen hier voor het salesoffice gebouw kamperen om hun stukje land veilig te stellen. Ik laat mezelf onder geen enkele illusie dus ik denk dat ik straks niet raar moet staan kijken als we gewoon niet meer in Secret Harbour terecht kunnen. (althans niet met ons budget) Ik denk dat wij qua landprijs rond de 160 kunnen gaan en dan hebben we het wel gehad....
Wat er nu nog vrij is gaat vanaf 180 .... das dus te duur....
Er zouden wat stukken vrij komen rond Anstey park (dat is het gedeelte van Secret Harbour waar wij nu zitten) dus ik ga morgen maar even kijken wat er nog is.... (morgen is dat salesoffice open).
Lakeside is inderdaad ook onze tweede keus. Als je trouwens langs de "lakes" rijdt is dat wel erg mooi hoor! Daarachter zitten de kangaroos ook!

Wij gaan overigens voor niet te gek veel hout hoor. Voornamelijk vanwege termieten!
Ik geloof dat dit huis nauwelijks hout heeft, dus iets gelijks....

Weer een episode met onze jonge 20tiger;
heeft gisteren zijn 'gym" geinstalleerd in de tuin, (ik hoorde vanallerlei geratel dus ik dacht dat hij in de koelkast in de tuin zat om bier te pakken, maar dat was dus niet zo... haha). Anyway, toen ik weer keek verwachte ik dat hij druk aan het pushuppen was, maar integendeel; meneer zat in de tuinstoel naar zijn masterpiece te kijken met een sigaret in de ene hand en een biertje in de andere....
Maargoed, hij kwam binnen en zei dat hij het had geinstalleerd voor morgen (haha, het is vandaag 40 graden, dus daar komt helemaal niks van natuurlijk) en ook dat het zijn laatste sigaret was.... nou we zullen het zien. (volgens mij heeft ie een meisje haha).

Terwijl dat apparaat in de tuin staat (hoezo in de weg???) blijf ik maar lekker binnen vandaag want het is PPPPPFFFFFFFFFFFFFff heeeeeet!

Benne we weer!

Gisteren een life lizzard gezien. Ik als een enorme toerist even gestopt met de auto. Dat beest lag op zijn gemak op het midden van de weg. Keek me zo eens aan, en nam weer een stap. Machtig hoor! Ik ben in Australie!!
Hij was ong. 35 cm lang.
Er lag trouwens ook een dooie (alweer) bij Phil zijn school.... Ben benieuwd wanneer we er een in de garage hebben, want ze zitten hier dus recht tegenover!

Afgelopen maandag heb ik een uurtje ge vrijwilligd in Phil zijn klas tijdens het art uurtje. Potjes verf bijvullen en kwasten uitdelen, kranten op tafel. Erg leuk. Scott zat om het hoekje in zijn buggy met zijn autos te spelen, dus die was geweldig!! (hij mocht wel binnen komen, maar dan kan ik het vergeten.... dan wil hij meedoen).

Gisteren was het zooo heet. Na school zijn we lekker gaan zwemmen. Echt geweldig! je mag gewoon je buggy meenemen naar binnen en je moet zelfs aangekleed met schoenen aan door het zwembad lopen om bij de kleedhokken te komen. Dat is in NL wel anders, daar moet je door de kleedhokken heen naar het zwembad en als je met schoenen aan binnen komt wordt je gelijjk terug gefloten.
Je zou denken dat het vies zou zijn maar dat viel echt reuze mee.

Phil zwemt eindelijk onder water en springt eindelijk van het kantje af! Hij moest wel omdat er een kind van een jaar of 3 (net denk ik) bommetjes aan het maken was naast hem! Ik was al geneigd om het kind te gaan redden, maar voor ik me kon bewegen stond hij al weer op de kant om weer in het water te springen.... WELCOME IN AUSTRALIA>.... ja het is soms nog steeds wennen haha. Ik had ook netzogoed alleen maar zwemkleren en handdoeken mee hoeven nemen. Omkleden hoef je je eigenlijk niet. gewoon op een handdoekje in de auto en droog bij thuiskomst! Volgende keer neem ik die tas dus niet meer mee naar binnen!

Heerlijk afgekoeld dus en lekker makkelijk een pizzatje gegeten na we thuis kwamen.
Ik kan trouwens nog steeds the chemicals proeven. Daar zijn ze hier niet te zuinig mee in die zwembaden!

geweldig zo zeg ,..... wat mis ik NL niet!!!

Hee joe :)

Die lizzards liggen vaak van de zon te genieten. Met hun kop omhoog, en absorberen maar, die stralen.

Leuk om te horen hoe je geniet van hier zijn. Ik herken dat wel ja :)

Over kleren; de hoeveelheid kleren die ik heb wèggedaan, niet te filmen. Veel te veel warme zooi. Allemaal opgestuurd naar PNG enzo, maar als ik toch geweten had hoe weinig kleren ik hier zou dragen, dan had ik heeeel wat minder meegenomen! Veel warmer dan een lichte trui draag ik hier niet in de winter. Wel in NZ trouwens, dus inmiddels heb ik weer een wintercollectie moeten opbouwen...  :-D

Jammer trouwens dat jullie zelf geen zwembad hebben, het is zó fijn, en eigenlijk bijna een must hier. Maar goed, je ontmoet natuurlijk weer meer mensen in een openbaar zwembad, ook leuk voor je jongens.

Nou, ik ga m'n brunch maken :)

Enjoy!

Ireen.

Leuk Marina!! om jullie belevenissen te lezen. Zo te horen heb je het inderdaad prima naar je zin :up: :)

:-D
maar integendeel; meneer zat in de tuinstoel naar zijn masterpiece te kijken met een sigaret in de ene hand en een biertje in de andere....
How Aussie can you get........ :)

en, en...heeft hij vandaag al gebruik gemaakt van zijn masterpiece?

Groetjes
Syl

Haha geweldig, nee Syl! Hij staat inmiddels weer in het schuurtje van de tuin! haha.

ja inderdaad wel balen dat we geen zwembad hebben (buiten het poedelbadje van Scott).... maarja ik mag absoluut niet klagen..!

wat kleren betreft; inderdaad!!!!! ik heb ook een hele zooi weggegooid want ik draag ze gewoon niet!
Ik had nieuwe tshirts voor scott gekocht in NL maar nu ik hier ben merk ik dat die stof gewoon veel te dik is van die shirtjes... Ik moet dus voor hem wat ander spul gaan kopen. Phil draagt ook een stuk minder kleren omdat hij natuurlijk elke dag zijn uniform draagt en eigenlijk alleen na school zich omkleed (eerst in de douche!! want hij zweet lekker, vooral als ze sport hebben gehad).

Ook wel lachen; die MIke.....
Toen ik hier net kwam had hij al meer dan de helft van de walk in wardrobe in beslag!! (lees 4 meter!!!) Ik had een zielig metertje wat inmiddels ook nog eens is uitgedund wegens mijn opruimwoede.
Hij had de andere helft van zijn garderobe had hij in Scott zijn kast verborgen....
Ik heb van het weekend alles er uit gehaald en hem laten kijken wat hij langer dan een jaar niet heeft gedragen. Dat hebben we rigoreus weggemikt....
Hij heeft nu 2 meter over.... haha.

Kwam net trouwens terug van school,..... ik had niet op de afstandsbediening gedrukt van de garage, die stond dus lekker wagenwijd open (deur naar de keuken was ook open...)
Geluk dat er nog niet veel buren zijn haha. Die dachten dan waarschijnlijk dat wij een garagesale hadden met die kleren haha.

Ook zoiets... vorige week was onze buurvrouw due te bevallen.... heb nog niks gezien, gehoord.....
In NL had je allang een ooievaar in de tuin gezien... haha. Misschien is het er nog niet... kan he...

Over privacy gesproken! Deze huizen zijn geweldig maar hier zie je dus echt niks van je buren! (niet erg, maar toch, kind is straks 6 maanden en dan zie je ze ineens .... )

Hmm, dus dan zou je toch wel willen dat je buren in zo´n huis als op de hoek van de displayhomes staan wonen (zo een waar Mike van zei dat die eigenlijk meer is voor in the hills of zo ;-).

Trouwens, nog iets te melden over de huizenjacht ?

M.vr.gr.

Perthpete

Hey Marina,

Als ik het zo allemaal lees, lijkt het wel vakantie in je eigen huis/omgeving :beach:.
Leuk, joh dat je al wat vrijwilligerswerk bij Phil op school hebt kunnen doen.
Krijg je gelijk een indruk hoe het er allemaal aan toe gaat.
Geweldig trouwens dat je Scott gewoon mee kon nemen.
Hoe vindt Phil het trouwens dat je mee komt helpen?

Groetjes,
Mel

Hoi marina,

Gaaf om alles te lezen hoe het is in Perth. :up:
Hoe is het met de huizejacht? of zoek je een met een zwembad?
Veel succes met alles.

Groeten,
Arnold

Hey daar ben ik weer.
Inmiddels helemaal gesettled. Ik heb eindelijk dat gevoel van thuis nu.
Maandagochtend met Scott naar de playgroup in het buurthuis hier, errug gezellig, woensdag naar the library in Mandurah naar Rhyme time, (voor de kleinste) vrijdag toddler aquatics en voor de rest; op en neer naar school, boodschappen, huis bijhouden, huiswerk doen met Phil, na school nog even naar het strand.... heerlijk....

Anywayz....
Eindelijk hebben we de cheque binnen! wat heeft dat geduurd zeg. Vanavond even kijken voor een fiets. Dan kan ik Phil naar school brengen op de fiets. Het is net te ver om te lopen en te dichtbij voor de auto....
Dan nog een autootje kopen en het huis (eindelijk) leuk inrichten (3x hoera voor ikea!) schulden afbetalen en dan zien we wel weer verder (zal weinig van overblijven ben ik bang...)

Heb eigenlijk weinig bijzonders te melden.... allesbehalve dan dat ik voor het eerst in Mikes ute heb gereden. Heerlijk ding is dat zeg. (natuurlijk HOLDEN Haha) maar het is net een vliegtuig. wat rijdt dat ding super zeg. (hij heeft een nieuwe gekregen van het werk net voordat ik hier aankwam).
Dus deze boerevrouw gaat nu om de boodschappen met de ute! (moet eigenlijk nog ergens een tuinbroek en een hond op zien te doen hahahaa).
(die dawoo matiz is inmiddels weer terug naar zijn broer, laat nu mijn commodore maar komen...... THANK GOD!!).

Hoi Marina,

Alweer even weinig van je gehoord... Al iets verder op het gebied van de huizenjacht ? Nog iets te melden over de trouwplannen ? (If you don´t mind me asking.. ;-)

M.vr.gr.
Perthpete

hey Pete!
Op het moment vrij rustig.... Nog geen trouwdatum, al wel een trouwjurk!!!
We wachten nu op het vrijkomen van de cheque vanuit Engeland en dan gaan we plannen. (volgens ANZ bank nog een week of 2-3)Wat de huizenjacht betreft.... het wordt echt triester bij de dag qua prijs... Er blijft steeds minder over dus de prijzen schieten omhoog. De landprijzen lijken in een maand tijd enorm te zijn gestegen. Je krijgt hier dus niks meer onder de 220.000! Das alleen je land. Dat lijkt niks naar NL begrippen maar dat valt voor de mensen hier dus best tegen! Ik hoor ook veel mensen klagen dat ze het waarschijnlijk niet kunnen opbrengen om te kopen en veel huizen staan na een paar maanden al weer in de verkoop, waarschijnlijk om die reden. We nemen onze tijd maar nu en kopen waarschijnlijk als de tijd daar is iets bestaands als het een beetje gesettled is hier ... Er zijn veel commerciele lui die land opkopen, er wat opzetten en schandalig duur verkopen. Aan het eind van de straat staat een huis te koop voor 435.... das echt veeeel te grof geld voor wat het is...Je kunt zoiets bouwen voor minder...  maarja, het is een zeer gewilde plek... dus dan komt men er mee weg. Het is ook niet zozeer de prijs van het huis maar de deposit wat je in een keer moet ophoesten. (vaak 10 % verkoopprijs)
We hebben verder geen haast en we zien wel. We zitten op dit moment goed en wellicht dat de verhuurder dit wil verkopen. We kopen als de prijs en de stek naar onze zin zijn! We hebben het nu eigenlijk nog te druk met andere dingen zoals meubulair, auto enz. aanschaffen.
Eerst een beetje leefbaar maken en dan kijken we verder.
Anywayz.... Verder niet zo veel te melden. Het weer is alleen wel gek.... flinke stortbuien, koud dan weer warm.....
Geniet nog steeds!!!!

hoera hoera, we hebben het eindelijk binnen!
Vandaag voor het eerst gebarbequed!! (eindelijk een barby kunnen kopen!)

newbarbie5.jpg

newbarbie3.jpg

newbarbie2.jpg

nu de auto nog!!!

Staat de datum op je camera verkeerd of hou je ons voor de gek Marina  :lol: :blahblah:

Phil is nog niks veranderd zie ik, hij staat nog steeds met zijn snufferd op elke foto  :up:

Zie ik nou trouwens frikandellen tussen de koteletjes liggen? (Take the girl out of the Netherlands, but you can't take the Netherlands out of the girl...)

Wat leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je nu lekker gesetlled bent :) Mocht je nog eens meer foto's hebben ;) Ben wel benieuwd hoor :) :up:

Mooie keuken Marina :) Wij hebben ook zo'n buitenboordmotor :-D Rechts zit je deep fryer, toch, of zie ik dat verkeerd?

Enne.... dat zijn toch geen frikandellen hè? (die moeten trouwens in de deep fryer... LOL)...  Neeeeee :)

Hey Marina,

Gaaf zo'n BBQ, enne waren de frikadellen lekker :-D. (met of zonder mayo :p?)
Leuk die foto's en die foto's van de kids die je laatst had doorgestuurd trouwens ook.
Ze zien er echt happy uit :up:.
Abbey vroeg trouwens wanneer Phil en zij weer een keertje konden giechelen via skype, net als de vorige keer, :-D, maar daar mail ik binnenkort wel even over. Jaja, druk, druk, druk...
Maar geniet lekker van al het lekkers van de BBQ. Ik spreek je later weer.

Groetjes aan derest,
Mel

NEEEEEEEEJ GEEN FRIKANDELLEN!!!!! Die komen er bij mij niet in!!!!!!

Dit zijn super vegetarische curryworsten van Coles!!!! (hoezo kunnen vegetariers niet barbequen??)

De rest zijn lamskoteletjes van Mike.... (met unionrings!!)

Had gister effe geen tijd dus moest even snel..... De cheque is dus bijgeschreven inderdaad. We kunnen nu eindelijk een auto gaan kopen deze week. Het wordt waarschijnlijk een magna of een commodore.... IK KAN NIET WACHTEN!!!
Ookal is de buschauffeur ook wel aardig hoor.....

Weet je dat de postbode zelfs naar je zwaait en je herkent als je een halve suburb verder loopt?

Nog wat weddingnieuws:

lbsfairbridge6.jpg

We zijn al met een paar meiden die ik heb leren kennen via toddler aquatics naar de film geweest (erg gezellig) en het kwam zo ter sprake; waarom trek je mijn trouwjurk niet aan? Staat je vast geweldig.... De volgende dag kwam ze langs met een mooie lichtblauwe jurk, hij paste ook nog zeg. Nou jurk is dus geregeld! (something borrowed something blue is dus geregeld!)
Een paar dagen geleden zijn we naar Fairbridge gereden bij Pinjarra en daar staat in the middle of nowhere dit kleine kapelletje met super mooi uitzicht over een valei.
Van die houten kerkbankjes links en rechts en een mooie loper in het midden. Super romantisch dacht ik zo en we kunnen het afhuren voor heel weinig!! (ze luiden de bel dan ook nog voor je).
Dit wordt dus waarschijnlijk waar we gaan trouwen. A.s. weekend gaan we (met de nieuwe auto) daarnaartoe om te kijken of we het vast  kunnen leggen.
De weekenden in juni zijn nog vrij....
Ik kan niet wachten om weer te gaan touren in de auto want ik heb weer wat nieuwe weggetjes ontdekt en het is hier zo snel al onbewoond in de omgeving. Het is hier echt zo snel mooi!
Wat me ook opviel nu ik vroeger opsta; als je de schuifdeur opendoet sochtends ruikt het heerlijk fris, net of je in het bos woont...... Echt nog de schone morgendauw.

Nou dat was het weer voor even, heb anders weinig nieuws....
Ohja, eindelijk na bijna 2,5 maand mijn taxfilenummer binnen! Nu dus eens even naar centre link om te bezien wat we allemaal kunnen krijgen en of het uberhaupt zin heeft voor mij om te gaan werken (ivm childcare)....

Leuk kerkje! Ik zou bijna zeggen gooi ook een foto van de jurk erop! Maar dat brengt geloof ik geen geluk he?

Vindt jullie outdoor kitchen helemaal geweldig!

Groetjes Lin

Back