Music from Oz

[quote author=Syl link=topic=3413.msg40703#msg40703 date=1134680087]
Jack Johnson is toch Hawaiinees? :) Geweldige muziek maar telt dus helaas niet....net als crowded house (minus drummer :evil:)

Enne Wiep! jij bent wel heer erg in de bonen zeg.....not an Aussie in sight! :-D
Syl :)

[/quote]

Tut tut: Crowded house zijn kiwi's die toch echt geemigreerd zijn naar Oz hoor!

Cat Empire is geniaal! Gorgonzola is ook goed, dezelfde stijl alleen minder bekend (band uit Brisbane).
Heeft iemand Xavier Rudd al genoemd?

En "the Finger" natuurlijk!

1. Xavier Rudd http://www.xavierrudd.com/
2. Ash Grunwald(Had vorig jaar ofzo Blues album of the year. Was dit jaar genomineerd voor een Aria. Die Mia Dyson won, en dit we toen een week later zagen(ook erg goed) http://www.ashgrunwald.com
3. John Butler
Powderfinger
Little Birdy (Perth band, stond in voorprogramma REM) http://www.littlebirdy.net/
Wolfmother
Jet
Pete Murray
Missy Higgins
Silverchair (vooral Neon Ballroom)
Yothu Yindi (ik kan de helft meezingen (ja, ook de aboriginal stukken  :lol: )

En vast nog veeeeeel meer! (vroeger was het Savage Garden en Natalie Imbruglia, ach het is nog steeds wel leuk).

p.s. Annemiek, mijn ouders zaten bij Popkoorn, en die deden ook 'The Voice', ha ha. Het is wel een leuk nummer.
Mijn herrinnering erbij: ik was 5, en het stond hard aan in het zwembad waar ik zwemles had toen we net in Australie woonde, in Maida Vale, Perth (1987 of 88)  :-D

Heb nog niet de namen Cold Chisel en the Veronicas (komen van brisbane) gezien. En het nieuwe nummer van shannon nol klinkt ook goed in de oren. goed genoeg om te downloaden  :wink:

Rob

Hiya Rob.....ahhhh.......de Veronicas EN Shannon Nol in een zin!!  :-o...da's te veel voor mij. :-D  Cold Chisel / Jimmy Barnes daarentegen is dan wel weer prima voor in de auto!

Ash Grunwald :up:

Echt waar.... namen... waar ik nog noooooooooooit van gehoord heb!
Ik ben niet zo van het downloaden van liejdes, want ik ben er goed in steeds de verkeerde versies vinden. Of dat je halverwege ineens allemaal van die krasgeluiden hoort zeg maar ;) Zo kan ik dus ook geen voorproefje krijgen van sommige australische bands/zangers/zangeressen...

Simone: Het is heel leuk bij een popkoor, maar sommige arrangementen kloppen niet! Zo zingen we ook een liedje van Krezip en op sommige plekken klopt de tekst gewoon niet... Ik vraag me dan af. Is het echt zo moeilijk om even de originele tekst op te zoeken??

Wie van jullie heeft er een favoriete music band uit Australie?

Ikzelf ben gek van AC/DC (hey Jack!  :evil: ).  Een aantal jaren geleden bezocht ik een concert van hun in Utrecht.

Jammer genoeg moeten ze voornamelijk teren op hun albums uit de jaren 70-80, maar 'live' doen ze dat geweldig!

Er zijn vele goede rockbands, maar ac/dc zijn de masters of rock.
Ik heb is een keer gelezen in een intervieuw van Bon Jovi dat zij graag luisteren naar andere bekende en niet bekende rockbands alleen hadden ze voor een band een zwak en veel respect,the name AC/DC.
Ze vertelden dat ze voor het concert een oude album opzetten ( die overigens in het stadion kunt horen) van AC/DC om zichzelf op te peppen en om in de sfeer te komen.

Heerlijk die ouderwetse uiterlijk van goede harde rock and roll.

Outback Jack :evil:

Hier komt het dan(na een paar slapeloze nachten :readinginbed:) mijn top 5

INXS-- In Vain

AC/DC-- Whole lotta rosie

Pink Floyd-- An other brik in the wall

Natalie Imburglia-- Torn

Kylie Minogue-- Can't you out of my head

Dit is mijn  top 5 van Oz
En deze zijn wel allemaal van Australische bodem.

Groetjes Wiepie

[quote author=wiepie poortman link=topic=3413.msg40927#msg40927 date=1134935162]
En deze zijn wel allemaal van Australische bodem.[/quote]Behalve Pink Floyd dan ;)

[quote author=wiepie poortman link=topic=3413.msg40944#msg40944 date=1134972648]
Volgens Google is Pink Floyd ook van oorsprong van Australie :oops:

Groetjes Wiepie
[/quote]

Dat heb ik nooit geweten, Pink floyd , klinkt niet echt Australisch.
Wel erg populair in de jaren 80 en 90.

Groeten

Beste Syl,

Als je weer over mij aan het dromen bent :-D
kijk dan maar maar eens op AC/DC@epirecords.com

Groetjes

En Syl als die schone slaap geen droom heeft dan moet je deze maar eens probreren.

http://www.acdcrocks.com

Ouyback Jack :evil:

Jack.....Het "Slapeloze" gedeelte was eigenlijk een verwijzing naar de eerdere post van Wiepie.....tenzij dat jouw alter-ego is??? Anyhow, zie de link tussen Floyd & ACDC niet helemaal..... :)

Ook nix mis mee trouwens.

Groetjes
Syl

YEAH THE BEEGEES,

Helaas is daar ook maar 2/3 van over :cry:

[quote author=Jack link=topic=3538.msg41000#msg41000 date=1134992887]
YEAH THE BEEGEES,

Helaas is daar ook maar 2/3 van over :cry:

[/quote]

Ook AC/DC is heel helaas niet meer in orginele bezetting te zien. :(