Na 11 maanden in Adelaide met zijn tweetjes......... nu met zijn drietjes!!!

:happysun:  vandaag mailtje gehad, alles is veilig in Australie!

Nu maar eens kijken wanneer we de langverwachtte grant letter krijgen, eccchht spannend!

Liefs Eutrice

Pfff echt wel!!

Ik moet zeggen dat we er allebei niet al te best van slapen :-o
En zo nu en dan een beetje gestresst zijn, herkent iemand dit  :? ?

:lol: verder gaat alles wel goed hoor

Liefs Eutrice

[quote author=Eutrice link=topic=2063.msg72839#msg72839 date=1160564498]
:happysun:  vandaag mailtje gehad, alles is veilig in Australie!

Nu maar eens kijken wanneer we de langverwachtte grant letter krijgen, eccchht spannend!

Liefs Eutrice
[/quote]

Bedoel je je Aknowledgement?

Mariette

Hoi Eutrice, succes  met de laatste vele loodjes! Waarom moest jou partner meer betalen voor de bloedtest omdat hij een tattoo had??? Kep er zelf eentje op mn schouder, kleintje maar.

Hoi,

@ Mariette, een aknowledgement krijg je meestal als de DIMA je papieren binnen krijgt (als ik het goed heb :oops: )
En de 'Grant Letter' krijg je als ze vinden dat je je visa mag komen halen in Berlijn :lol:. We hopen dat dat snel gebeurd!

@ Mariekske, Richard moest meer betalen, omdat ze dan een extra hepatites onderzoek moeten doen.
Je bent dus meteen 40 euro meer kwijt, ook al is ie heeeeel klein :x.

O ja en even over de verkoop van ons huissie. Ik had de notaris gesproken en ze vertelde me dat het verstandig is als we toch nog even wachten met de verkoop tot we het visa hebben. We kunnen namelijk niet met zekerheid zeggen wanneer we het huis uit kunnen. En dit kan in ons nadeel werken, omdat de huizen in onze wijk vrij snel verkocht worden :lol: . Das dan weer een goed bericht we hopen dat die van ons ook snel verkocht wordt des te eerder zijn we dan in Oz :-D. Ik heb alle advertenties al klaar dus dat scheelt weer :p.

Liefs Eutrice

Oh, met alles veilig in Australie bedoel je je medicals, etc,

Sorry, was even ingedut
Hopenlijk heb je je zo snel mogelijk je grant letter binnen.

Mariette

Eutrice,

Ik denk dat het niet perse waar is wat de notaris zegt over een nadeel dat je niet precies weet wanneer je het huis zou kunnen verlaten. Desnoods ga je toch een tijdje huren of in een vakantiewoning of wat dan ook wonen? Misschien niet het meest ideaal, maar het kan wel. Wij hebben het meegmaakt dat we het visum al hadden en het nog een half jaar duurde voordat ons huis eindelijk verkocht was... Nou, dat is geen pretje kan ik je zeggen..

Perthpete

Ik zou het zelf ook meteen te koop zetten hoor. je kunt altijd proberen een overeenkomst aan te gaan met de nieuwe eigenaar wanneer hij er in mag. Het enige wat ons momenteel nog hier houdt is ook verkoop van het huis. 2 weken geleden was het eindelijk zover...maar...koper kreeg het financieel niet rond.

Succes... :up:

Precies!

Ik wil in Januari vertrekken, maar ben eind juli al met de verkoop van mijn huis begonnen.
Resultaat: het is net verkocht, en de nieuwe bewoners willen er per 25 oktober in.
Ik ga zo lang in een huisje tussen de Polen op een vakantiepark wonen, tegen dezelfde lasten.

Maar er is een gigantische last van mijn schouders gevallen, nu ik weet dat niets meer mijn vertrek tegenhoudt!

Het is vrij normaal om de transactiedatum pas een half jaar later dan het voorlopig koopcontract door te laten gaan.

Succes, Bart

Wij hebben destijds met de makelaar overlegd dat wij zouden bepalen wanneer we uit ons huis zouden gaan en niet de kopers en zo is het ook geschied. Visum ontvangen in januari '05, huis te koop in maart, huis verkocht in augustus en overdracht was op 21 september. Op 22 september stapten we in het vliegtuig en hebben de laatste nacht doorgebracht bij de buren.

Hoii,

@ Perthpete, ik denk ook wel dat je gelijk hebt hoor, dat we het huis op zich al wel te koop kunnen zetten. Maar wat als het visum nu niet doorgaat???? Kan dat eigenlijk nog??? Dan zijn we wel ons huis kwijt :|
Aan de andere kant maakt het ons inderdaad niet uit om een tijd in een vakantiewoning o.i.d. te zitten. In Australie moeten we tenslotte ook helemaal overnieuw beginnen (kunnen we er alvast aan wennen :roll:).

@ Inge, wat naar zeg dat die koper het financieel niet rond kreeg. Hoelang staat jullie huis al te koop?
Wij willen proberen zelf het huis te verkopen, misschien dat ik daarom wel wat onzeker ben om ermee te beginnen.

@ Bartman, Dat vind ik best wel een gok die je hebt genomen om je huis al te koop te zetten zonder dat je zeker wist of je visa zou krijgen. Maar goed het is je wel gelukt :up: goed hoor! Ik kan het mij heel goed voorstellen dat er een last van je schouders is gevallen, lijkt mij eerlijk gezegd wel een heerlijk gevoel dat niets je meer tegenhoudt. En we moeten wel eens een gokje durven maken toch, we leven maar 1 keer.

@ Erna, zoals ik het lees spelen jullie toch ook liever op zeker. Ik zelf had het huis misschien ook al lang te koop gezet, maar Richard is wat dat betreft zoals jullie en wacht liever eerst het visum af. Ik weet dat je wel afspraken kunt maken met kopers, maar er zijn sommigen die het liefst niet wachten.

Pffff, we gaan hier de aankomende dagen maar even goed over nadenken. We vinden het allebei erg lastig. Misschien ook omdat we het idee hebben dat we dit huis vrij snel kunnen verkopen :? En toch kan het natuurlijk veel langer gaan duren dan we denken :-o whaaaa lastig hoor!!

Iniedergeval bedankt voor jullie reactie's :up:

Liefs Eutrice

ja,

Dat is ook mijn grote angst, het huis verkocht  en opgeleverd hebben en dan geen visum krijgen.
Ik denk niet dat we ooit voor hetzekfde geld hetzelfde aan ruimte krijgen. Heb ik het nog niet eens over de hypotheek.

Mariette

[quote author=Eutrice link=topic=2063.msg73107#msg73107 date=1160934098]
@ Bartman, Dat vind ik best wel een gok die je hebt genomen om je huis al te koop te zetten zonder dat je zeker wist of je visa zou krijgen. Maar goed het is je wel gelukt :up: goed hoor! Ik kan het mij heel goed voorstellen dat er een last van je schouders is gevallen, lijkt mij eerlijk gezegd wel een heerlijk gevoel dat niets je meer tegenhoudt. En we moeten wel eens een gokje durven maken toch, we leven maar 1 keer.
[/quote]

Ja, en ik heb nog steeds geen visum. Dat zou me in principe nog wel tegen kunnen houden.
Maar nu ze Mechanical Engineer weer terug op de MODL lijst hebben gezet, lijkt me het risico heel erg klein.
Je hebt je zinnen ergens op gezet, en dan moet het ook maar gebeuren.

Succes, Bart

Tja, wat als jullie geen visum krijgen ... Dat is een kwestie van kansen afwegen.

Aan de ene kant de kans dat je geen visum krijgt, wel je huis verkocht, en dus op zoek moeten naar een ander huis.
Aan de andere kant het risico dat je je visum hebt en dan nog een half jaar of een jaar (of langer) bezig bent je huis te verkopen.

Af te vragen is:
- Hoe groot is de kans dat je geen visum zou krijgen (terwijl alles al goedgekeurd is)?
- Hoe erg is het om op zoek te gaan naar een nieuw huis (in het geval je geen visum zou krijgen)? Vind je dat echt heeeel erg, of kun je dat dan ook een beetje zien als een nieuwe kans / uitdaging?
- Hoe erg vind je het om het visum te hebben en dan nog (worst case) 1 of 1,5 jaar te moeten wachten voor je weg kunt? Met ondertussen de verleidingen om de prijs te gaan verlagen in een poging sneller te verkopen etc..

Uiteindelijk kunnen jullie natuurlijk alleen zelf maar bepalen wat de beste keus. Veel succes daarmee. Ik ben wel benieuwd wat jullie gaan doen ;-)
Perthpete

[quote author=Eutrice link=topic=2063.msg73107#msg73107 date=1160934098]
Hoii,
@ Inge, wat naar zeg dat die koper het financieel niet rond kreeg. Hoelang staat jullie huis al te koop?
Wij willen proberen zelf het huis te verkopen, misschien dat ik daarom wel wat onzeker ben om ermee te beginnen.

[/quote]

Ons huis staat te koop vanaf eind mei 2006. Op 10 juli heb ik mijn visum gehaald in Berlijn. Wij gingen voor een spouse dus ik had niet echt verwacht dat ik dit niet zou krijgen (misschien erg positief). Tuurlijk was de kans aanwezig dat het niet zou gaan lukken maar dan hadden we op zoek gemoeten naar een ander huis...maar dan wel ergens anders in Europa waarschijnlijk.

Wij hebben in het begin ook getwijfeld of we wel of niet een makelaar zouden nemen maar ik ben nu al heel blij dat we het wel gedaan hebben. Onze "koper" maakte namelijk heel rare sprongen in het laatst en zonder makelaar zou ik er nu misschien nog niet achter zijn of hij wel of niet willen kopen en had ik voor de dieren al veel meer kosten gemaakt.

Wij wonen erg achteraf met een aardig stuk grond voor Nederlandse begrippen en wij hadden ook het idee dat we het zo kwijt zouden zijn...helaas.

Succes in ieder geval. Je kunt toch ook aangeven dat de enige ontbindende voorwaarde voor jullie is dat je het visum krijgt? Geen idee of dit mogelijk is voor jullie hoor, ik bedoel heb je er enig zicht op wanneer je dit zou kunnen krijgen?

Hoii,

@ Mariette, Dit is inderdaad waar we bang voor zijn. Het huis wat we nu hebben is in de gulden tijd gekocht en we zitten nu op een vrij lage (voor euro begrippen) maandlast. De huizen die we nu kunnen kopen zouden qua maandlast veel hoger liggen.

@ Bart :-o dat had ik niet gelezen dat je je visa nog niet hebt. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het risico inderdaad heel klein is voor jou. Met zo een instelling MOET het wel lukken.

@ Perthpete, Dat is het inderdaad, iedere keer afwegen wat als...............en als..................... Dat is ook de reden waarom we het moeilijk vinden. Wat we wel weten is dat ons huis niet (voor deze tijd) erg 'duur' is. We willen ons huis een vier kamer woning verkopen voor 169000,- k.k. , het huis ligt op loopafstand van het centrum, station, ziekenhuis, scholen enz. Het huis is compleet verbouwd er hoeft inpricipe niets aan te gebeuren je kan er zo intrekken. Een perfecte starterswoning dus.
Voor dat geld vind je bijna geen eensgezinswoning meer in Nederland, maar in deze omgeving (Lelystad) zijn er nog wel aardig wat woningen rond dit bedrag (hoewel dit wel steeds minder wordt :)).
En wij vinden het wel erg om het huis verkocht te hebben en dan geen visa te krijgen, juist vanwege de lage maandlasten en omdat we toch wel (al zeg ik het zelf) een heel tof huissie hebben.
Ik ben wel voor het nu al te koop zetten, omdat ik er ook wel van 'overtuigd' ben dat we een visa krijgen, maar als
we dan te horen krijgen dat het ook fout kan gaan dan beginnen we weer te twijfelen en wachten toch maar weer af. :| Je krijgt het zeker nog te horen..uuuh lezen :wink:

@ Inge, Ik denk inderdaad dat we wel die ontbindende voorwaarde erin kunnen zetten, maar het nadeel is dan wel dat je dit (volgens mij) moet melden bij de eventuele kopers. Zij moeten toch weten waar ze aan toe zijn.
In zo een koopcontract hebben kopers toch een bedenktijd van drie dagen. Dan moeten ze dus sneller beslissen, waardoor jij weer sneller weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat jullie je huis snel verkopen! Dan kun je weer verder met alles.
Succes iniedergeval :up:

Bedankt voor jullie info!

We gaan ons nog even verder orienteren op www.niksertussen.nl en dat soort pagina's.

Liefs Eutrice

Tja, huis verkoop.
Wij zijn vrij plots en snel vertrokken. Ons huis is toen we wisten dat we vertrokken gelijk te koop gezet.
Dat is in april 2005 en tot op heden nog niet verkocht.
Het schijnt volgens onze makelaar erg rustig te zijn in de huizenmarkt.
Het is ook geen duur huis, met een redelijke tuin in een straat met "dorpsgezicht".
Was het maar vast verkocht.

Jeeetje  :-( das echt lang!

Ik hoor juist dat huizen onder de 2 ton juist goed verkocht worden op het moment??
En zetten jullie zelf ook nog advertenties voor het huis op internet site's??
Of laten jullie het aan de makelaar over (daar hebben jullie hem natuurlijk voor betaald :roll:)?

Ik hoop dat jullie het huis zo snel mogelijk verkopen. We gaan voor jullie duimen.

Liefs Eutrice

Hi allemaal,

Nou ik denk dat jullie dan helemaal denken dat wij gek zijn geworden, want onze ACS erkenning is nog niet eens goedgekeurd en toch is ons huis al verkocht!! We moeten er eind maart volgend jaar uit, met de de kans dat:

1. we nog geen visum hebben (trouwens dat is wel zeker, dat we het visum nog niet hebben)
2. we helemaal geen visum krijgen (hoop ik niet en ga ik niet vanuit, maar alles kan)

Nog een reden om het toch maar wel te verkopen is dat de huizen in onze buurt vrij lang (eigenlijk heeel lang) te koop staan (een jaar is niks...), en het lijkt ons verschrikkelijk om je visum al te hebben, maar niet weg te kunnen omdat het huis nog niet verkocht is (en het geld van de verkoop willen we wel mee naar Australie).

Op dit moment weten we helemaal niks over wanneer we weg kunnen oid, maar we hadden zo bedacht dat we hier hoe dan ook niet blijven wonen, dus mocht het allemaal niet lukken, kopen we ergens anders gewoon een huis... En lukt het wel gaan we gewoon ergens tijdelijk een huisje huren. Tegen de tijd dat we eruit moeten weten we ondertussen wel of de ACS is goedgekeurd en dan gaan we er maar voor het gemak vanuit dat ook de DIMI onze aanvraag goed gaat keuren  :-D.

M.a.w. we zien het wel en weet je, wat er ook gaat gebeuren, we hebben toch het geld van de verkoop op zak, dus we zullen zo 1,2,3 niet in een kartonnen doos eindigen  :up:

Groetjes,
Lela

Back