Hoii,
@ Mariette, Dit is inderdaad waar we bang voor zijn. Het huis wat we nu hebben is in de gulden tijd gekocht en we zitten nu op een vrij lage (voor euro begrippen) maandlast. De huizen die we nu kunnen kopen zouden qua maandlast veel hoger liggen.
@ Bart :-o dat had ik niet gelezen dat je je visa nog niet hebt. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het risico inderdaad heel klein is voor jou. Met zo een instelling MOET het wel lukken.
@ Perthpete, Dat is het inderdaad, iedere keer afwegen wat als...............en als..................... Dat is ook de reden waarom we het moeilijk vinden. Wat we wel weten is dat ons huis niet (voor deze tijd) erg 'duur' is. We willen ons huis een vier kamer woning verkopen voor 169000,- k.k. , het huis ligt op loopafstand van het centrum, station, ziekenhuis, scholen enz. Het huis is compleet verbouwd er hoeft inpricipe niets aan te gebeuren je kan er zo intrekken. Een perfecte starterswoning dus.
Voor dat geld vind je bijna geen eensgezinswoning meer in Nederland, maar in deze omgeving (Lelystad) zijn er nog wel aardig wat woningen rond dit bedrag (hoewel dit wel steeds minder wordt
).
En wij vinden het wel erg om het huis verkocht te hebben en dan geen visa te krijgen, juist vanwege de lage maandlasten en omdat we toch wel (al zeg ik het zelf) een heel tof huissie hebben.
Ik ben wel voor het nu al te koop zetten, omdat ik er ook wel van 'overtuigd' ben dat we een visa krijgen, maar als
we dan te horen krijgen dat het ook fout kan gaan dan beginnen we weer te twijfelen en wachten toch maar weer af. :| Je krijgt het zeker nog te horen..uuuh lezen :wink:
@ Inge, Ik denk inderdaad dat we wel die ontbindende voorwaarde erin kunnen zetten, maar het nadeel is dan wel dat je dit (volgens mij) moet melden bij de eventuele kopers. Zij moeten toch weten waar ze aan toe zijn.
In zo een koopcontract hebben kopers toch een bedenktijd van drie dagen. Dan moeten ze dus sneller beslissen, waardoor jij weer sneller weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat jullie je huis snel verkopen! Dan kun je weer verder met alles.
Succes iniedergeval
Bedankt voor jullie info!
We gaan ons nog even verder orienteren op www.niksertussen.nl en dat soort pagina's.
Liefs Eutrice