Na al het wachten, heerlijk in Melbourne!!!!

Gerry

Member
Na een flink aantal weken zwoegen op mijn CDR heb ik het vier weken terug eindelijk opgestuurd naar Engineers Australia. Binnen vier weken kregen we al bericht dat ik Civil Engineer gequalificeerd ben. Dus dat was heel snel gegaan.
Vandaag kreeg ook Demy(mijn vrouw) de uitslag van de IELTS test en was ruim geslaagd. Dus het was voor ons een week van goed nieuws.
Nu zijn we bezig de laatste documenten en referenties te verkrijgen voor ons visa. Gelukkig kom ik aan de 120 punten en kunnen we gaan voor de skilled independent 136. We gaan eerst even een midweek naar Dublin en hopen volgend weekend alles bij elkaar te hebben en dan alles op te kunnen sturen.
Dan gaat het lange wachten beginnen. In tussentijd maar gewoon al langzaam aan wat dingen gaan regelen om de tijd te doden. Nog even het huis schilderen, nog even een plintje voor de afwerking enz.

Gerrit

gefeliciteerd!!!!

Ik moet eerst de achtertuin nog even kindveilig maken en dan heb ik 's avonds tijd om mijn CDR te gaan schrijven voor engineers of australia....SPANNEND!!!!

GroetZ

JAP

Hoi

Welkom op het forum. Veel plezier in Dublin, en daarna succes met wachten, hopelijk voor jullie niet zolang als velen van ons doen of gedaan hebben.

Erna

Hierbij even een update van Demy en Gerrit.

We hebben de visumaanvraag voor SI 136 op 9 mei 2007 opgestuurd naar ASPC in Adelaide.
Toen begon het wachten op een bericht vanuit de andere kant van de wereld.
We hebben nog steeds geen acknowledgment ontvangen maar vorige week is er wel AUD 1990,- afgeschreven van onze credit card. Het is in ieder geval een teken dat er iets gebeurd.
Als ik alle berichten op dit forum langs zie komen denk ik dat we voorlopig nog wel even kunnen wachten.
Het zou echter lekker zijn als er een dossiernummer bekend wordt zodat we in ieder geval verder kunnen met het frontloaden van onze medicals en police reports.

Voorlopig zit er niets anders op dan blijven wachten en sluiten we ons aan bij de andere wachtenden.
We hopen nog steeds dat we in maart 2008 kunnen vertrekken naar Melbourne.

Groeten Gerrit

Hi, beetje laat maar alsnog welkom op het forum  :up:

Heel veel sterkte met het wachten.......wachten.......wachten!

Groetjes,
Jolanda

Acknowledgement of receipt of visa application. :up:
Dit bericht vonden we gistermiddag in onze mailbox.
We zijn ontzettend blij dat we eindelijk na zo'n 2,5 maand na indienen van de aanvraag een bericht ontvangen hebben vanuit Adelaide. We hebben nu in ieder geval een file reference number.
Nu kunnen we de komende maanden de acties voor onze medicals en Police clearance certificates in gaan plannen om deze te gaan frontloaden. Dan is het daarna wachten op de toekenning van een case officer.
We hebben nu in ieder geval een goed weekend door dit bericht :smile:
En voor ons gevoel zijn we weer een stapje dichter bij ons doel: Australia :cool:

Groeten Demy (op dit forum Donna) en Gerrit

Hierbij even een update van onze stand van zaken.

We hebben over de afgelopen maand niet erg veel nieuws te melden.
Wel zijn we begonnen met de voorbereidingen om onze Jack Russel mee te nemen.
Begin augustus heeft hij zijn eerste inenting gehad en afgelopen week nogmaals en is tegelijkertijd ook bloed afgenomen voor zijn rabiesonderzoek. De uitslag hiervan krijgen we binnenkort thuis gestuurd.
Omdat we in maart 2008 willen vertrekken moesten we hier nu mee starten om ervoor te zorgen dat hij maar 30 dagen in quarantaine hoeft. Dat vinden we al erg genoeg.

We hebben ook onze motor met pijn in het hart te koop gezet. Het liefst hadden we deze meegenomen maar gezien de kosten en regels leek het ons toch niet verstandig. Dan moeten we in Australie maar op zoek naar een waardige vervanger.

Wat de visumaanvraag betreft moeten we denk ik nog wel wat maanden wachten voordat we een case officer krijgen toegewezen. Binnenkort zullen we maar eens beginnen met het frontloaden van onze medicals en VOG.

Groet Gerrit

Hierbij even een volgende update van Demy en Gerrit.

Het bloedonderzoek van Spike is goed gegaan. We hebben nu de formulieren  naar Australie gestuurd zodat we voor hem definitief de verhuizing en quaratainefaciliteien kunnen regelen als we reactie terug ontvangen.

We hebben inmiddels onze medicals gepland. Volgende week moeten we voor de X-ray op pad en 5 november hebben we een afspraak bij de paneldocter. De VOG moeten we nog aanvragen. ALs het goed is kunnen we deze gegevens dus medio november frontloaden.

Verder hadden we een week of 2 geleden een mondeling akkoord bereikt met een bevriend stel over de verkoop van ons huis. Zij krijgen echter de financien niet rond. Dit hebben we afgelopen vrijdag te horen gekregen dus we kunnen komende week op zoek naar een makelaar. We baalden hier ontzettend van maar we gaan er vanuit dat het uiteindelijk wel goed komt.

Tot zover onze vorderingen.

Groet Gerrit

We hebben toestemming om Spike te importeren in Australie. Dus dat gaat volgens plan. Nu kunnen we het quarantaine station gaan reserveren en de vervoerder gaan regelen

Gisteren zijn we voor de X-ray op pad geweest. Natuurlijk hadden we daaar een primeur. Ze hadden sinds maandag een nieuw computersysteem en hadden al overal aangeplakt dat daardoor de afspraken langer zouden duren. We hebben het gemerkt. In plaats van een half uur hadden ze voor ons 1,5 uur nodig en hebben we beide 2 x een rongtenfoto moeten laten maken. Gelukkig was het resultaat uiteindelijk prima en hebben we de rongtenfoto's meegekregen voor ons bezoek aan de paneldocter op 5 november a.s.

Inmiddels is ons huis ook sinds gisteren officieel via een makelaar in de verkoop. Hopelijk gaat dat een beetje vlot.

Groeten Demy en Gerrit

Vandaag zijn Demy en ik bij de paneldocter (Dr Baars) geweest in Utrecht.
Na een klein uurtje waren we medisch getest (geen bijzonderheden) en konden we op pad naar het laboratorium voor het bloed prikken. Eind volgende week zullen de resultaten naar verwachting in Sydney zijn.
Nu moeten we alleen de VOG nog opsturen. Deze zijn ruim een week geleden opgevraagd.
Dan hebben we alles gedaan wat we moeten doen voor het visum en kunnen we alleen nog wachten.

Wat de verkoop van ons huis betreft hebben we tot nu toe 3 kijkers binnen 10 dagen gehad maar deze zijn nog niet concreet geworden. Blijft dus ook nog maar even afwachten.

Ons vertrek staat echter gepland in maart 2008 dus we hebben nog even, al vinden we het wel spannend of ons visum op tijd zal zijn. De doorlooptijd is namelijk wel erg opgelopen en we hebben in mei 2007 ons visum aangevraagd.

Groeten van Gerrit

Veel succes met het wachten en de verkoop van het huis!

Om een concreet voorbeeld te geven van wachttijden waar je rekening mee kunt houden; wij hebben onze aanvraag (ook skilled independent 136, met MODL) ingediend op 21 februari 2007. Op 2 november is ons een case officer toegewezen.

Ik zie dat jullie de aanvraag op 16 mei bij ASPC is binnengekomen. Dus als wachttijden niet meer veranderen zou je een case officer kunnen verwachten op/rond 25 januari 2008. Ik weet alleen niet of de vakantietijd in Australië nog van invloed is.

Als het goed is liggen onze medicals nu zo'n 2 weken in Sydney.
We hebben inmiddels ook onze VOG beide ontvangen en ingescand en doorgemaild naar Australie.
We hebben nu echt zelf alles gedaan en kunnen alleen maar wachten op positieve berichten vanaf de andere kant van de wereldbol.
We hebben inmiddels ook onze tickets geboekt naar Melbourne op 9 maart 2008. Dus zijn we op 10 maart ´s avonds in Melbourne. De eerste tijd logeren we bij familie dus over huisvesting hoeven we ons in het begin geen zorgen over te maken.
We hopen dat we voor die tijd ons visum binnen hebben maar gezien de wachttijden zal dat nog wel spannend worden. Lukt het niet dan moeten we ons visum maar gaan ophalen in Nieuw Zeeland. Dat is ook geen vervelend vooruitzicht want daar zijn we nog niet eerder geweest.
Gerrit zal eind deze maand is beginnen met solliciteren via internet. Hij is Civil engineer dus als iemand iets weer in dat vakgebied in de omgeving van Melbourne, zouden we die tips graag horen.

Ons eigen huis is na ca 1 maand nog niet verkocht. Er is wel belangstelling maar nog geen concrete koper heeft zich aangediend. We moeten dus nog maar even afwachten.

Voor Spike hebben we inmiddels het quarantaine station geboekt op 6 maart 2008. Het vervoer moeten we alleen nog bevestigen en dan is dat geregeld op wat laatste inentingen na.

Tot zover onze stand van zaken op dit moment.

Nog ca 3,5 maanden en dan zijn we ook in Australie. Wat duurt dat wachten toch lang!!!!

Groet Demy (Donna) en Gerrit

Hoi Gerry &Co,

Ja dat wachten is killing af en toe...ik herken het helemaal, maar kop op ook jullie zitten een milimeter van de finish af...nog even  :hang:

Good luck & groeten van Tampet

Back