Na al het wachten, heerlijk in Melbourne!!!!

Hey Gerrit,

Ik las dat je al vrij snel een huis heb gekocht. Wat zijn de eisen van de bank voor een hypotheek? Heb je een vast contract nodig? Ik hoor hier dat je minimaal 3 maanden werk moet hebben wil je een hypotheek krijgen. Hoe ging dat bij jullie? Wij zijn nu een week in het noorden van Brisbane en hebben al diverse huurhuizen gezien, die er allemaal even beroerd uitzagen. Dus het liefst willen we kopen, we zitten nu bij familie.

Groetjes Sigrid

Afgelopen dinsdag heb ik mijn eerste australische verjaardag gevierd.
Het is toch wel vreemd om dan zo ver weg te zitten van familie en vrienden in Nederland.
De cadeaus en kaarten stroomden al vanaf 4 dagen voor mijn verjaardag binnen.
Toch heb ik nog iets van een verjaardag gevoel op de dag zelf gehad. We hebben hier onze australische familie, wie onze berichten volgt weet dat we daaar zo'n 3 maanden bij in huis hebben gewoond, en met hun en een dochter van hun met haar gezin (man en 4 kinderen) zijn we wezen eten bij een afghaans restaurant in Camberwell. Dit was hardstikke gezellig en zo had ik toch nog het gevoel jarig te zijn.

Laat op de avond ook nog de telefonische felicitaties gehad van mijn ouders, zus en schoonouders. Dat blijft toch vreemd via de telefoon maar ze kunnen ook niet even snel langs komen, we zitten immers aan de andere kant van de wereld.

Verder heb ik inmiddels ook mijn soccerclub gevonden. Ik was vorige week wezen kijken op het sportpark in Mount Evelyn en heb daar contact gemaakt met de jongens van Morrison. De gesprekken gingen meteen over Nederland want velen hadden of familierelaties of vrienden in Nederland. Ze spelen ook niet voor niets in oranje. Ik ben lid geworden en mocht vandaag al meespelen. Heerlijk om na bijna 5 maanden niets aan sport te hebben gedaan weer het groene gras onder mijn voeten te hebben gehad.
Morrison speelt niet in een competitie van FFV maar in de competitie van VCSA (Victorian Churches Soccer Association). Hierdoor worden alle wedstrijden op zaterdag gespeeld wat ook mijn voorkeur had bij de zoektocht naar een club. Ze spelen in division 1 van de in totaal 6 divisions. Het niveau is vergelijkbaar met wat ik in Nederland gewend was (4e klasse zaterdag).
Ik heb het gevoel dat ik het bij deze club zeker naar mijn zin ga krijgen.

Groet Gerrit

Back