Na al het wachten, heerlijk in Melbourne!!!!

Ratten zijn het, die real estate agents!!  Nu wij de eigenaars van ons huis vaker spreken (het blijft een dorp) komen we er steeds meer achter wat ons en hun over en weer is verteld en wat er is verzwegen en ik zal je zeggen- dat had niet zoveel te maken met wat we zeiden. (als je het nog snapt)

Veel succes met verder zoeken, en het lukt jullie vast en zeker!

Grappig te lezen dat de overdracht van jullie woning maandag 28 april was! De overdracht van mijn woning was namelijk dezelfde dag om 12:00.

Veel succes met het vinden van een leuk nieuw plekje!

Groetjes Chantal

. "Ons huis in Nederland is overgegaan naar de nieuwe bewoners en we zijn daardoor wel heel wat centjes rijker geworden. Dit geld willen we graag investeren in Australie maar dat lukt wat minder zoals jullie over onze huizenjacht kunnen lezen in dit topic."

Hey Gerrit,

Ik ben wel erg benieuwd op welke manier jullie het geld van het huis naar Australië overboeken. Zitten hier veel kosten aan? De overdracht van ons huis is 15 mei en we weten nog niet hoe of wat. Heb jij wat suggesties? 26 mei vertrekken wij via Malesië naar Brisbane, daar komen we 27 juni aan.

Groetjes Sigrid

We hebben een huis.  :grin:
We worden inwoners van Mount Evelyn.

Vorige week woensdag gezien op realestate.com.au en donderdag middag meteen bekeken. We hadden allebei direct een goed gevoel bij dit huis. Section 32 was echter pas zaterdag gereed en getekend door de eigenaars. Er was toen ook een open for inspection. Wij daar heen en afgesproken met de makelaar dat we dan de section 32 door zouden nemen waarna we ons bod konden doen. Op de open for inspection kwamen aardig wat belangstellenden af, want een minuut of 10 voor dat dit begon zaten behalve wij nog 3 stellen in hun auto te wachten. En later kwamen er nog meer mensen.
Wij wilden dit huis echter niet mis lopen en hebben zaterdag een bod uitgebracht en op zondag zijn we het eens geworden. We krijgen op 20 juni a.s. de sleutel.
Inmiddels is Demy al begonnen met shoppen voor de meubels.

We werden er door onze familie op geattendeerd dat we nu al een verzekering moeten regelen voor het huis, wat toch wel afwijkend is ten opzichte van Nederland waar dat pas vanaf de overdrachtsdatum hoeft. Ook op mijn werk werd dit bevestigd om geen risico te lopen dit te doen.

Voorlopig zijn we de komende weken druk met het shoppen en andere voorbereidingen voor de verhuizing.
Wel een heerlijk gevoel dat we nu echt onze start in Australie kunnen maken.

Groeten Gerrit

Gaaf zeg! :) Mooie buurt, als ik zo kijk op realestate! Gefeliciteerd en heel veel succes met al het geregel de komende tijd. Ga je binnenkort ook foto's plaatsen?

Enneh; waar werk je? Beetje aanrijdbaar? Je zit aardig uit CBD tenslotte.. daar zul je wel niet werken!?

Luuk,

Ik werk in North Balwyn, dus ten oosten van de CBD.
Is ongeveer 45 minuten met de auto, dus goed te doen.

Groet Gerrit

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! :up:

Hoewel de verkoop van de woning in Nld op dezelfde dag viel als de verkoop van mijn woning kan ik helaas niet zeggen dat ik op dezelfde dag de sleutel krijg. Hoewel het is nog mogelijk............. :grin:

Groetjes Chantal

Gefeliciteerd zeg!! ik ben blij voor jullie dat het toch nog - en snel- is gelukt!  En, dichtbij genoeg voor koffie, dat is gezellig...
Niks te stucken/ verbouwen???

Wij hebben ook nagedacht over de verzekering van te voren, maar ons werd verteld dat het echt onzin is. Je koopt dat huis, en als het niet dat huis  (meer) is (door wat dan ook), dan gaat de koop niet door, en is het niet jouw pech. Misschien dat het vroeger wel zo was, want we hebben het ook vaker gehoord, maar volgens onze verzekeringsvriend; onzin.

Super zeg. [glow=red,2,300]Gefeliciteerd[/glow].

Mount Evelyn.......daar heb ik vroeger gewoond en op Primary School gezeten. Mooi plekje hoor: lekker groen en toch nog redelijk dicht bij de stad.

Succes met al het shoppen. Altijd leuk om een huis opnieuw in te richten.

Groetjes Mariette

Ook van mij een gefeliciteerd. Mooie plek om te wonen hoor. Wij rijden er regelmatig langs op weg naar Lilygirl.

Veel plezier met het shoppen. Zou wel heerlijk zijn. Moeten/willen jullie veel aan het huis doen?

Groetjes Lisette

[quote author=Gerry link=topic=6969.msg117782#msg117782 date=1210756747]
We werden er door onze familie op geattendeerd dat we nu al een verzekering moeten regelen voor het huis, wat toch wel afwijkend is ten opzichte van Nederland waar dat pas vanaf de overdrachtsdatum hoeft. Ook op mijn werk werd dit bevestigd om geen risico te lopen dit te doen.
[/quote]

Gefeliciteerd!
Als ik jullie was zou ik gewoen even een verzekerings maatschappij opbellen en vragen of dat uberhaupt mogelijk is en zin heeft om een verzekering af te sluiten op een huis wat nog niet die van jullie is ... Ik denk ook dat het een 'broodje aap' achtig verhaal is ...

Dat klinkt een beetje alsof je aan een bakker vraagt of je af en toe wat brood moet eten.. Ik zou het eerder aan een bevriend iemand vragen. Vind de verklaring van mammavark wel "plausible". Als je een koop doet moet het product bij overdracht in de staat zijn zoals het was op het moment dat de koop werd gesloten. Daar ben jij niet verantwoordelijk voor..

We zijn inmiddels druk met het shoppen.
Althans Demy. Ze zoekt door de weeks diverse meubels al uit en op zaterdag hoef ik dan alleen nog mee om te kijken of ik het ook wat vind. We hebben inmiddels de bedroom, de Living-room en de dining room al.
Tevens hebben we al heel veel spullen om te gebruiken voor in de keuken. Het mooie is dat nu net de tijd is gestart van de uitverkopen in verband met het einde van het financiele jaar. We hadden bijvoorbeeld de meubels voor de living en diningroom vorige week gekocht (niet te duur volgens ons na wat afdingen), komt er van het weekend een folder die precies de door ons uitgezochte meubels in de aanbieding gooit. Demy is er vandaag naar toe gegaan en we krijgen de meubels nu voor de prijs uit de folder, iets wat ons meer dan 1000 dollar oplevert.

Verder hebben we afgelopen zaterdag kennis gemaakt met de huidige eigenaren van ons huis. Een hardstikke leuk stel en we raakten direct aan de praat. We vergaten bijna dat we de oppervlakte van het perceel kwamen controleren, dat is iets waar je hier voor moet tekenen. Je kunt hier een surveyor voor inhuren, maar wij dachten we kunnen dat zelf ook wel.

Ik had inmiddels gezien dat er een voetbalveld niet al te ver van ons huis vandaan moet zijn. Wij daarheen gereden en inderdaad een groot sportpark met o.a voetbalvelden. Er blijken hier naast Mount Evelyn nog meerdere clubs hun thuiswedstrijden te spelen dus ik ga binnenkort maar eens op zaterdag daar kijken. Ze spelen er in ieder geval op zaterdag, wat mijn voorkeur heeft. Het is nog op loopafstand van ons huis ook, ca 10 minuten lopen. Kan ik hier in ieder geval mijn favoriete sport blijven doen.

Zo dat was het weer even, nog 3,5 week en dan krijgen we de sleutel van ons huis. MOeten we toch weer even wachten, iets waar we inmiddels al aan beginnen te wennen na zo'n emigratieprocedure.

Groet Gerrit

Klinkt super allemaal.

Enjoy the shopping......het zou ook voor mij geen straf zijn om het hele huis opnieuw te moeten inrichten. Leuk hoor.

Groetjes Mariette

We zijn er weer. Inmiddels als inwoners van Mount Evelyn.
We hebben op 20 juni de settlement gehad en konden rond 11.00 uur de sleutel ophalen bij de makelaar. We hadden alle leveranties in de middag gepland en ik moest ook nog even een 2e vracht met spullen halen op ons logeeradres in Balwyn. We zijn de hele dag bezig geweest met uitpakken en meubels monteren. De laatste levering, alle woonkamermeubels, kwamen rond 18.30 uur aan. Nadat we alles op zijn plaats hadden gezet konden we eindelijk van een drankje op de bank gaan genieten van ons nieuwe huis.
Het is hier heerlijk rustig en je hoort buiten alleen maar de cookies en andere vogels. Heerlijk gewoon, een hele verademing na 3 maanden lang bijna 24 uur per dag een tram langs te horen denderen. Voorlopig genieten we dus heerlijk van de rustige omgeving hier
Demy heeft inmiddels ook nog wat planten, side tafels en andere inrichtingsspullen gekocht om de inrichting compleet te maken.
We zijn sinds gisteren ook weer voorzien van internet dus kunnen nu xp-dite weer volgen. Het is toch wel afkicken om bijna 2 weken geen internet te hebben.
Ook de trip naar mijn werk in Balwyn North valt mee, zo,n 40 minuten. Ik had op een klein uur gerekend dus dat is weer een meevaller.
Afgelopen maandag de eastlink gereden maar het levert me maar ca 5 minuten tijdwinst op. Ik denk dat hij vooral voor het doorgaande verkeer heel veel tijdwinst kan opleveren.

Groeten Gerrit

Back