Na al het wachten, heerlijk in Melbourne!!!!

Ik vind het altijd leuk om te lezen als er bij nieuwe bewoners van Australie, meteen iets goed op hun pad komt.
Gefeliciteerd en succes met het zoeken van een huis.

Groetjes Jolanda  :up:

He Gerry,

Leuk om dit topic te lezen. Ik las ook dat je morgen je  :dog: uit het quarantiane station mag halen. Mij benieuwe hoe dat gegaan is en hoe ze (hij of zij) zich bij jullie weer zal aanpassen. In wat voor pension heeft ze gezetten, hoe heet dat?
Wij willen ook een pension gaan bespreken voor onze bouvier, die gaat in sept. naar Melbourne en wij een week later, begin okt.
Ik blijf je volgen, is je huis trouwens al verkocht in NL.

Veel plezier als je Spike op haalt.
Gr. Ingrid

Bedankt voor alle leuke reacties.

Mijn eerste werkdag gisteren gehad. Eerst een voorstelronde langs de aanwezige nieuwe collega's en daarna uitleg van en doornemen van kwaliteits- en managementsysteem. Ik heb ook nog even een map doorgekeken met gegevens van het eerste project waar ik volgende week aan ga beginnen te werken. Al met al een relaxte 1e dag.
Uiteraard werd de dag besloten met een borrel zogenaamd om mij welkom te heten maar ik denk dat ze er elke week een andere reden voor hebben.  :grin:
Ik ga hier wel wennen denk ik.
We hebben vanochtend inderdaad Spike opgehaald en het lijkt alweer of hij niet weg is geweest. Hij was dan ook prima verzorgd in Spotswood. Hij kan gelukkig ontzettend goed samen met de hond van onze familie en het lijkt wel of hij rustiger naar andere honden is geworden. We hebben meteen maar even medicijnen(pipetjes) gehaald tegen heartworm zodat hij wel direct beschermd is hiertegen.

Ingriddh:
Spike heeft in Spotswood gezeten, dat is het enige quarantainestation in Melbourne. Als je naar Melbourne gaat is dat de enige mogelijkheid. Verder zijn er volgens mij alleen quarantainestations in Sydney en ik dacht in Perth.
Je kunt hier volgens mij pas een boeking maken als je de importpermit hebt voor je bouvier. Je moet wel ca 5 maanden van tevoren boeken omdat je anders grote  kans hebt dat het vol zit.
Ons huis in Nl is inderdaad verkocht.

Luuk:
Ferntree Gully is afgevallen (zie ook onze weblog). Maar ik heb in mijn vorige post aangegeven dat we iets zoeken rondom de Dandenongs NP.
Wij vinden de westzijde van Melbourne niet zo aantrekkelijk (persoonlijke smaak). Mijn werk zit echter ook in North Balwyn en dat is al ten oosten van de CBD. Dus dit werkt ook nog in het voordeel van de eastern suburbs maar we willen daar met name wonen omdat we de omgeving (heuvelachtig, groen en vrij rustig) mooi vinden.
En we vinden trouwens het criterium van dat er veel nederlanders wonen onbelangrijk. Dan hadden we namelijk beter in Nederland kunnen blijven wonen als we daar tussen wilden wonen. Er zitten overal in Melbourne trouwens nederlanders is mijn ervaring.

Groet Gerrit

Hey Gerry,

Bedoelde het ook meer om informatie te kunnen verzamelen.. ;) Dat je daarvoor wat mensen zou kunnen benaderen!

Wel lekker dat je je in North Balwyn werkt.. dan kun je inderdaad lekker in de omgeving van Dandenong gaan wonen.

Mag ik vragen wat je niet zo aantrekkelijk aan West Melbourne vind? Het feit dat alles nieuw en nog niet zo groen is? 1 ding is daar wel aantrekkelijk; de huizenprijzen.

Overigens is de kans groot dat mijn eerste werkgever in CBD zit..

Hoi Luuk,

Ik vind veel wijken in het westen rommelig en minder groen ogen. ook staan er veel grote huizen op een naar australische begrippen klein grondgebied. Het is ook veel nieuwbouw waar weinig karakter van uitstraald is mijn beleving. Ik heb bijvoorbeeld vrienden in Cairnley wonen daar lijkt het wel amerikaans een heel groot huis op een veel te klein grondgebied is zeer normaal. Zij zitten daar gehuurd (idd goedkoop) maar willen toch binnen afzienbare tijd gaan verhuizen.
Verder vindt ik de oostelijke kant van Melbourne veel groener en daardoor een fijner leefklimaat hebben. Dit is mijn persoonlijke beleving en anderen kunnen daar heel anders over denken.

Groet Gerrit

Bedankt!

Over een paar maanden ga ik zelf alles maar eens verkennen.  :up:

Waar geniet je nou dagelijks het meeste van? :)

[quote author=Luuk link=topic=6969.msg115556#msg115556 date=1207477103]
Over een paar maanden ga ik zelf alles maar eens verkennen.  :up:[/quote]

Kom je ook door de NT....?

Cheers,

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=6969.msg115571#msg115571 date=1207481657]
[quote author=Luuk link=topic=6969.msg115556#msg115556 date=1207477103]
Over een paar maanden ga ik zelf alles maar eens verkennen.  :up:[/quote]

Kom je ook door de NT....?

Cheers,

[/quote]

Wie weet.. :)

[quote author=Luuk link=topic=6969.msg115641#msg115641 date=1207548879]
Wie weet.. :)[/quote]

Leuk verfrissend antwoord.

Wie weet, misschien, wil eigenlijk niet maar wil dat niet zeggen,  f%^ck. wil wel maar mag niet van mijn meisje en zei is de baas....
Kolere je bent toch geen mietje. :wink:

Maak jij geen planning als je naar Australia reist. :up:

[quote author=Jack link=topic=6969.msg115650#msg115650 date=1207553286]
[quote author=Luuk link=topic=6969.msg115641#msg115641 date=1207548879]
Wie weet.. :)[/quote]

Leuk verfrissend antwoord.

Wie weet, misschien, wil eigenlijk niet maar wil dat niet zeggen,  f%^ck. wil wel maar mag niet van mijn meisje en zei is de baas....
Kolere je bent toch geen mietje. :wink:

Maak jij geen planning als je naar Australia reist. :up:

[/quote]

Ik wil wel, en mijn vriendin wil ook, het is alleen zo'n *&$%-eind reizen JACK. Noem me geen MIETJE. Mietjes blijven in Nederland. Natuurlijk wil ik komen vissen, bier drinken, 4WD rijden, op het strand liggen en met je hond spelen. Ik ben niet gek! Alleen woon je een KLEIN beetje uit de richting: 3.685 km door niet bepaald een vriendelijk stukje Australie JACK. Bovendien zijn we al in die uithoek geweest, en willen we nu wel eens een stukje OOSTKUST zien JACK.

Maar wat niet is, kan nog komen. Wie weet, wie weet. Ik wil ook nog graag wat mensen opzoeken in het zuiden van W.A., dan zit ik in ieder geval al een beetje meer in de buurt. Dacht ik: 4.221 km, vanaf hun naar jouw stulpje. LOL. Vanaf Melbourne ben je sneller bij Jack dan vanuit W.A.

Jack = Gack. Dat is duidelijk.

:grin: :grin:

Zit je maar wat op te jennen. 
Enne zoals ik in het begin al zei.
Je bente van harte welkom.

Veelplezier met alle voorbereiding voor Melbourne :up:

Cheers,

Hier weer even een update.
Heb nu zo'n 2 weken werken erop zitten en het bevalt me prima. Er wordt stevig doorgewerkt maar toch voelt het als een relaxte sfeer in het bedrijf. Ik krijg in ieder geval alle gelegenheid om aan de australische regels te wennen en dat is de eerste tijd toch wel lekker.

Verder zijn we (nog steeds) op huizenjacht.
We hadden afgelopen donderdagavond een prachtig huis gevonden in Belgrave Heights op relestate.com.au en gingen gisterochtend naar de open for inspection. We hadden er allebei echt zin in. Komen we daar aan krijgen we van de makelaar te horen dat het net een dag eerder verkocht is (onder voorbehoud van financien). Dat was echt balen zeg!!!!!!
We mochten het huis echter wel bekijken omdat de koop nog niet definitief is. Toen we in het huis liepen kregen we echt het gevoel dit is het huis wat we zoeken en dat maakte het balen nog erger. We hebben uiteindelijk afgesproken met de makelaar dat hij met ons nog contact opneemt mocht de koop uiteindelijk niet doorgaan. We hebben hier echter weinig hoop op.
Het was dus echt een baaldag gisteren.

We zoeken dus maar weer verder. Wordt vervolgd!!

Groet Gerrit (en Demy)

Wat jammer dat het huis al verkocht is. Het duurt misschien langer dan jullie zouden willen, maar jullie gaan vast een leuk huis vinden.

Ik kan me trouwens helemaal voorstellen dat je een huis zoekt in die omgeving. Wij wonen in Mordialloc, maar na het Xpdite-uitje bij mammavark vinden we de omgeving daar toch wel erg aantrekkelijk. We hebben een visum voor vier jaar en moeten nog een permanent visum zien te krijgen dus een huis kopen is nog niet aan de orde, maar zo af en toe op internet kijken naar huizen blijft leuk. Succes met het vinden van jullie droomhuis!

Sinds afgelopen maandag 28 april 2008 zijn we officieel homeless. Ons huis in Nederland is overgegaan naar de nieuwe bewoners en we zijn daardoor wel heel wat centjes rijker geworden. Dit geld willen we graag investeren in Australie maar dat lukt wat minder zoals jullie over onze huizenjacht kunnen lezen in dit topic.
We kregen toch weer hoop op het huis in Belgrave Heights. De Real estate agent belde ons dat de koper de financien niet rond kreeg en een extra week heeft gekregen om dit teregelen. Zijn probleem was dat hij net voor zichzelf was gaan werken. Afgelopen donderdag belde men ons met de vraag of we nog steeds interesse hadden in het huis omdat op vrijdag om 17.00 uur de termijn verliep voor de 1e koper. Wij kwamen op de 2e plaats. Nadat Demy een aantal maal contact had gehad op vrijdag zei de real estate agent dat we geduld moesten hebben tot 17.00 uur. Toen we uiteindelijk rond die tijd contact hadden bleek dat koper 1 nu ineens een unconditional bod had gedaan in plaats van subject to finance en wij achter het net visten. Hierbij kwam ook dat koper 1 nog steeds geen bewijs kon neerleggen maar dat pas maandag a.s. kon. Een vreemde gang van zaken en we hadden het gevoel dat we dus echt waren gebruikt om koper 1 onder druk te zetten. En al met al dus nog steeds geen huis. Het beeld van real estate agents dat we hadden is hier niet bepaald beter door geworden.
Gelukkig bied onze familie ons nog steeds gastvrij onderdak maar we willen zo graag een eigen plek. We zoeken maar weer verder al komt er de laatste week weinig op de markt lijkt het.

We hebben gelukkig wel een andere investering kunnen doen. We hebben een 4WD gekocht. Een Ford Explorer uit 2004, met een zee van ruimte achterin. Hier kunnen we goed in overnachten in de outback want zelfs ik (bijna 2,0 m lang) kan languit liggen achterin. We hebben hem al lekker uit geprobeerd dit weekend want we zijn net terug van Philip Island. We hadden gisterochtend wat regen maar zijn later uiteindelijk bij The Nobbies, Blowhole en Pyramid Rock geweest. Het is een leuke bestemming voor een kort weekend en dicht bij Melbourne (1,5 uur rijden).

Groeten Gerrit

Ja Gerrit, jammer genoeg is dit "the Australian way" van een huis kopen. Het gaat allemaal nét even anders en soms kan je idd je vraagtekens erbij zetten. Maar geduld wordt beloond.......echt waar! Jullie vinden vast binnenkort een ander 'droomhuis'. Maar dat jullie heel snel een eigen plekje willen is te begrijpen hoor.

Groetjes Mariette

Back